Szukają innych rozwiązań

  • 8.06.2018, 14:37
Szukają innych rozwiązań
W ostatnim felietonie z cyklu "Prawym Okiem" opublikowanym na łamach portalu przywołana została opinia Jacka Kowalewskiego dotycząca udrożnienia przepustowości skrzyżowania ulic Bartosza Głowackiego oraz Św. Antoniego. Dzisiaj możecie zapoznać się z opinią magistratu w tej sprawie

Decyzja o sprzedaży powyższych działek była poprzedzona analizą dotyczącą jej zasadności. Omawiane zamierzenie tj. włączenie ulicy Głowackiego w rondo nie usprawni ruchu w tym rejonie miasta, a dodatkowo może utrudnić komunikację w miejscu sąsiednim np. w rejonie skrzyżowania ul. Głowackiego z ul. Strzelecką. Należy w tym miejscu postawić pytanie zarządcy tych dróg, czyli starostwu, czy nie ma możliwości wypracowania innych rozwiązań mających na celu upłynnienie ruchu w tym rejonie miasta takich jak np. wydzielenie lewoskrętu z ulicy św. Antoniego w ul. Głowackiego, które mogłyby być zarówno szybsze w realizacji jak również tańsze w wykonaniu.

 

Analizując wielkość ronda Olimpijczyków u zbiegu ul. Św. Antoniego i W. Panfil, a zwłaszcza jego niewielki promień, należało stwierdzić, że nie pozwala ono już obecnie na sprawny wybór kierunku ruchu i przyczynia się do znacznego spowolnienia ruchu, zwłaszcza w godzinach szczytu komunikacyjnego. Włączenie w takie rondo dodatkowej ulicy z kierunku wschodniego ograniczyłoby jego przepustowość. Natomiast, ewentualna przebudowa i powiększenie ronda wiązałoby się z koniecznością wykupu okolicznych nieruchomości i zagrażałoby obecnemu usytuowaniu oraz  dostępności istniejących obiektów usługowych w tym rejonie.

 

Zatem, wydaje się, iż wskazane jest raczej segregowanie kolizyjnych kierunków ruchu: ulicą Głowackiego i Strzelecką na skrzyżowaniu z ul. Św. Antoniego oraz - ul. Św. Antoniego i ul. W. Panfil. W konsekwencji doprowadziłoby to do poprawy przepustowości istniejącego ronda bez konieczności jego przebudowy i rozbudowy.

 

Zagospodarowanie na cele dodatkowych pasów ruchu (lewo- i prawoskręt) terenów Skarbu Państwa oraz komunalnych w postaci: południowo-zachodniej części pasa drogowego ul. św. Antoniego oraz trójkątnej działki o nr ewid. 804 (nie przydatnej na cele zabudowy) w rejonie istniejącego skrzyżowania ul. Św. Antoniego z ul. Głowackiego jest ekonomicznie uzasadnione, gdyż pozwoliłoby na poprawę geometrii skrzyżowania ul. Głowackiego i Św. Antoniego bez konieczności zajmowania na cele komunikacji znacznych powierzchniowo nieruchomości.

 

Problem usprawnienia ruchu kołowego w tym rejonie miasta może być rozwiązany w sposób prostszy dla użytkowników ruchu i tańszy dla zarządców ulic niż budowa nowego odcinka ulicy, włączanego bezpośrednio do istniejącego, niewydolnego już założenia komunikacyjnego ronda Olimpijczyków.

 

Dalsze prace w celu usprawnienia komunikacji w tym rejonie miasta powinny być prowadzone dla większego obszaru łącznie ze skrzyżowaniem ulicy Św. Antoniego z ulicą Mazowiecką i takie też prace są prowadzone w Urzędzie Miasta. Tylko szersze spojrzenie pozwoli na wypracowanie sprawnego układu komunikacyjnego w tej części miasta. 

 

 

Podziel się:
Oceń:

Komentarze (13)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.

@
@ 11.06.2018, 10:06
Można jeszcze przyjąć inne rozwiązanie.
Oznaczenie teren strefy osiedlowej zaczynającej się przed zjazdem z ul. Sikorskiego do wjazdu do bloku nr 4 i …
Tylko, że takie rozwiązanie niestety nic nie da bo w dalszym ciągu trzeba będzie udostępnić przejazd wszystkim z ul. św. Antoniego oraz ul. Mazowieckiej.
Dla zapewnienia większego bezpieczeństwa samochodów i pieszych jedynym rozwiązaniem jest budowa w tym miejscu ronda.
driver
driver 10.06.2018, 20:30
Wystarczy ul. Sikorskiego skomunikować z ul. Wandy Panfil budując na łuku drogi rondo. Ilość aut jadących przez skrzyżowanie Olimpijczyków spadnie o 80% i będzie dobrze. Nie będzie potrzeba robić żadnych lewo skrętów bo natężenie ruchu spadnie. PROSTE???
^
^ 10.06.2018, 21:41
Twoje wywody wcale nie są "PROSTE???". W związku z budową nowych bloków na ul. Sikorskiego niestety ulica chyba musi zostać jako osiedlowa.
@
@ 10.06.2018, 21:36
Tylko należy wziąć pod uwagę, że ul. Sikorskiego jest oznaczona jako ulica osiedlowa.
"skręcając w lewo lub jadąc prosto (musisz udostępnić przejazd wszystkim pojazdom łącznie z rowerami i pieszymi ul. św. Antoniego oraz ul. Mazowieckiej." i w tym właśnie miejscu jest niezbędne rondo.
Rondo w tym miejscu jest niezbędne ze względu na upłynnienie ruchu pojazdów oraz zmniejszenia prędkości na tym odcinku (bezpieczny wyjazd ze stacji paliw.)
multi99
multi99 9.06.2018, 14:09
A wystarczy jechac 50 km /h i przestrzegać nzzaków i przepisów RD a nie bedzie problemów i wypadków . KONIEC TEMAMU !!!
@
@ 9.06.2018, 21:04
Chyba nigdy w godzinach szczytu:
- nie przejeżdżałeś(a) z ul. Bartosza - ul. św. Antoniego (w lewo),
- nie wyjeżdżałeś(a) z ul. Sikorskiego (niby miejska, a została oznaczona jako osiedlowa) skręcając w lewo lub jadąc prosto (musisz udostępnić przejazd wszystkim pojazdom łącznie z rowerami i pieszymi ul. św. Antoniego oraz ul. Mazowieckiej).
Czy przez tyle lat Prezydenci UM, Starostowie Powiatowi, Radni (chyba bywali bezradni), Komisje Bezpieczeństwa, Policja, Straż, Pogotowie nie widzieli tak ogromnego problemu przejazdu z centrum miasta w kierunku zabytków Niebieskie Źródła, Skansen oraz nad zalew.
@
@ 9.06.2018, 12:38
Kiedy UM myśli naprawić mostek na rzece Wolbórka w ciągu ul. Zacisze (właścicielem jest miasto). W chwili obecnej grozi to wypadkiem - stercząca część balustrady.
Tylko niech UM nie będzie tak dowcipny i zamknie całkowicie to przejście (tak by było najłatwiej i bez kosztów naprawy).
@
@ 9.06.2018, 12:32
"Dalsze prace w celu usprawnienia komunikacji w tym rejonie miasta powinny być prowadzone dla większego obszaru łącznie ze skrzyżowaniem ulicy Św. Antoniego z ulicą Mazowiecką i takie też prace są prowadzone w Urzędzie Miasta.".
Takie działania i projekty już były prowadzone od kilku lat (działania takie prowadził międfzy innymi P. Wodzyński), a efektów dalej brak (szybkość szachisty)
^
^ 9.06.2018, 12:29
Do Kamili Stacheckiej.
Rozwiązanie jest bardzo proste jak na XXI wiek - lewo skręt można puścić wiaduktem i włączyć w ul. Św. Antoniego.
To jest tylko żart i kpina z rozwiązań drogowych w mieście.
ZR
ZR 9.06.2018, 10:58
Szukać rozwiązania należało przed sprzedażą działek.
Zastanowić się co jest ważniejsze dla mieszkańców, uporządkowanie skrzyżowania na którym zginęło już kilka osób i ciągle dochodzi do stłuczek i potrąceń pieszych czy kolejny market - w promieniu 200 m są już 4. Ważniejsza okazała się kasa, żeby zapłacić za Arenę Lodową.
Teraz sensownego rozwiązania nie ma tzn jest ale dość drogie, kasy ze sprzedaży działek by nie wystarczyło.
8.06.2018, 23:13
Jak Aldi zrobi parking między B. Głowackiego i Antoniego to będzie Łącznik jak pod Kauflandem.
Ja
Ja 8.06.2018, 19:10
Zapominacie, ze tamtędy tiry jeżdżą i nadal by jeździły. Jak by się na tym rondzie wyrobimy??? Przepraszm, ale ktoś kto ze zezwolił na to co dzieje się na ludowikowie (a taki układ komunikacyjny został przyjęty za Kowalewskiego w urzędzie), nie jest dla mnie autorytetem w sprawie dróg.
varan
varan 8.06.2018, 16:04
Przecież gdyby wykonano łącznik z Głowackiego do ronda ilość samochodów na rondzie by nie wzrosła, tylko te jadące Głowackiego wjezdzalyby łącznikiem a nie razem z tymi jadacymi Antoniego od strony Brzustowki. Moim zdaniem dzięki łącznikowi ruch mógłby się nawet nieco uplynnic, a nie zakorkowac jeszcze bardziej.

Pozostałe