Plan powrotu do tomaszowskich szkół uczniów klas 1-3

  • 12.01.2021, 17:39 (aktualizacja 14.01.2021, 09:22)
  • redakcja
Plan powrotu do tomaszowskich szkół uczniów klas 1-3
Czy tomaszowskie szkoły są gotowe na powrót dzieci

Trwają przygotowania do powrotu najmłodszych uczniów do tomaszowskich szkół, który będzie możliwy jedynie w reżimie sanitarnym. Od wczoraj mamy już gotowe wytyczne sanitarne, które w dużej mierze opierają się na zapisach znanych już z września 2020 r. Okres ferii zimowych dyrektorzy spożytkowali na przygotowanie szkół pod względem sanitarno – higienicznym do nauki dzieci w systemie stacjonarnym – zabezpieczone są środki czystości, płyny dezynfekujące i środki higieny osobistej, szkoły są czyste i uporządkowane.

W chwili obecnej trwa przeprowadzanie testów przesiewowych na obecność SARS-Cov-2 dla nauczycieli klas I-III szkół podstawowych i pracowników niepedagogicznych. Na 380 tomaszowskich nauczycieli i pracowników niepedagogicznych pracujących z uczniami klas 1-3, na badanie zdecydowało się 167 osób. Badania potrwają do 15 stycznia wg harmonogramu podanego na stronie Łódzkiego Kuratora Oświaty. Wynik, każdy ma otrzymać najpóźniej w niedzielę, 17 stycznia 2021 r. za pomocą Internetowego Konta Pacjenta.

Dyrektorom jednostek oświatowych rekomenduje się taką organizację pobytu dzieci w szkole, aby w szczególności:

  1. Każda klasa w trakcie przebywania w szkole nie miała możliwości (lub ograniczoną do minimum) kontaktowania się z pozostałymi klasami i przebywała w wyznaczonej, stałej sali.
  2. Ustalono indywidualny plan zajęć w tygodniu dla danej klasy, uwzgledniający, m.in.:
  • różne godziny przychodzenia i wychodzenia ze szkoły,
  • rożne godziny korzystania z przerw (nie rzadziej niż co 45 min) i stołówki szkolnej,
  • zajęcia na świeżym powietrzu, które zaleca się w szczególności.
  1. Do klasy przyporządkowani byli ci sami, stali nauczyciele, którzy w miarę możliwości nie prowadzą zajęć stacjonarnych w innych klasach.
  2. Prowadzić zajęcia świetlicowe w miarę możliwości w grupach uczniów z tej samej klasy z wykorzystaniem innych sal dydaktycznych.
  3. Realizować zajęcia pozalekcyjne poza godzinami nauki stacjonarnej.

Mamy sygnały, że rodzice, uczniowie ale również i nauczyciele z niecierpliwością czekają na możliwość powrotu do szkół i choć mają już bogate doświadczenia w nauce zdalnej, stopniowy powrót do normalności jest korzystniejszy dla wszystkich.

 

redakcja_

Podziel się:

Oceń:

Komentarze (0)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.


Pozostałe