Nowy most kolejowy nad Pilicą – sprawniejsza kolej w centrum kraju

  • 05.07.2021, 19:49 (aktualizacja 05.07.2021, 19:53)
  • redakcja
Nowy most kolejowy nad Pilicą – sprawniejsza kolej w centrum kraju
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę na przebudowę mostu nad Pilicą w Tomaszowie Mazowieckim. Nowa konstrukcja na wzmocnionych podporach zapewni sprawne połączenia dalekobieżne Kraków – Warszawa, Szczecin – Poznań – Kraków, Gdynia – Łódź – Kraków oraz połączenia regionalne Łódź – Drzewica. Zadanie o wartości 13,5 mln zł jest realizowane ze środków budżetowych.

Efektem inwestycji będzie zapewnienie sprawnych i bezpiecznych przejazdów na odcinku między Tomaszowem Mazowieckim a Radzicami, którędy codziennie kursują składy pasażerskie i towarowe - to pociągi regionalne Łódź Fabryczna – Drzewica i dalekobieżne np. Kraków Główny – Warszawa Gdańska, Kraków Główny – Poznań Główny, Kraków Główny – Szczecin Główny, Kraków Główny – Gdynia Główna.

Przeprawę nad Pilicą w Tomaszowie Mazowieckim stanowią dwa równoległe mosty. Jeden z nich na linii w stronę Opoczna i Skarżyska-Kamiennej (nr 25) został wyremontowany w 2015 roku.

Dzięki podpisanej umowie będzie także nowa konstrukcja na sąsiednim obiekcie - „równoległej” linii w kierunku Centralnej Magistrali Kolejowej oraz Radomia (nr 22). Nowy most będzie podobny do sąsiedniego kratownicowego. Przewidziane prace pozwolą na podniesienie prędkości przejazdu pociągów pasażerskich do 120 km/h (obecnie 100 km/h), a towarowych 100 km/h (obecnie 80 km/h).

Stara konstrukcja 170-metrowego mostu zostanie zdemontowana. Filary i przyczółki będą wzmocnione. Na nich ustawione zostaną nowe przęsła. Następnie ułożony będzie nowy tor i wywieszona sieć trakcyjna. Zadanie jest realizowane w formule „projektuj i buduj”. Po fazie projektowej, rozpoczęcie budowy przewidziano w II połowie 2022 roku. Zakończenie inwestycji będzie na koniec 2023 r.

Lepsze podróże między Łódzkiem a Mazowieckiem

Prace są kontynuacją robót na linii z Tomaszowa Mazowieckiego przez Radzice do Radomia. Dla podróżnych m.in. poprawiono już warunki obsługi na przystankach Tomaszów Mazowiecki, Brzustów, Antoninów, Dęba Opoczyńska i Radzice.

PLK na trasie łączącej woj. łódzkie i woj. mazowieckie wykonują także prace torowe oraz wymieniają sieć trakcyjną, co przyczynia się do poprawy warunków przejazdu pociągów.

 

Czytaj również

Zagadki żelaznego mostu

 

redakcja_

Podziel się:

Oceń:

Komentarze (4)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.

srebrny ogród
srebrny ogród 08.07.2021, 02:02
Ciekawa i piękna ta stara konstrukcja .Taki ewenement artystyczno - architektoniczny na tle natury . Trochę ma z Paryża , szkoda go niszczyć . W wielu miejscach na świecie , łączy się takie perełki w taki sposób , jaki macie . Prawie gotowiec na przyszłość , byłby za jakiś czas wielką atrakcją tego miejsca . Zmieniają się i uwarunkowania i czasy . Postęp ,, wielu ,, skupia się tylko na jego własnej miedzy , i na teraz , i by dzieci zjadły za wszystkie inne , najwięcej pączków .. Dokumentujcie ostatnie tchnienie tego mostu , bo wiele tomaszowskich i okolicznych poszło w eter .
A D A
A D A 06.07.2021, 10:39
`
-Super.A kiedy przyjdzie czas na dworzec i okolice.
Jejo
Jejo 05.07.2021, 21:49
Unia beee i teraz trza 13 baniek ze środków budzetowych wyciągnąć.
Śpieszcie się plk żebyście kolej zmodernizowali zanim się kraj wyludni i nie będzie kto miał jeździć - kilka milionów już wyjechało po wejściu do uni.
T. J.
T. J. 06.07.2021, 07:12
Tylko spoko! emigrantami ze wschodu wyrównujemy liczbę ludności. Rzeczywiście samych polaków może być teraz około 30 milionów, dużo wyjechało na Zachód. Ilość zgonów przewyższa ilość narodzin i trend do wyludniania Polski z polaków nadal trwa.

Pozostałe