Zapomnij o tabletkach odchudzających i zwróć uwagę na naturalne sposoby na szczupłą sylwetkę

  • 10.12.2019, 16:35 (aktualizacja 14.12.2019, 11:36)
  • Mariusz Strzepek
Zapomnij o tabletkach odchudzających i zwróć uwagę na naturalne sposoby na szczupłą sylwetkę
Każda z nas chciałaby poznać cudowny środek, który sprawi, że bez żadnego wysiłku będziemy miały płaskie brzuchy, szczupłe uda, jędrne pośladki.

Niestety, wciąż możemy zadowolić się tylko marzeniami.

Producenci środków odchudzających dwoją się i troją, by wymyśleć lek idealny na odchudzanie, który zadowoli każdego.

To jednak jak do tej pory jest niemożliwe. Wiele preparatów odchudzających jak np. tabletki, może być skutecznych, ale jeszcze nie opracowano formuły, która sprawdzi się doskonale u każdego.

I tak każdy organizm jest inny, na jednych zadziałają tabletki, innym wystarczy lekka zmiana w diecie, jeszcze inni wyciskają siódme poty na siłowniach, przestrzegają rygorystycznej diety a waga i tak ani drgnie. Na szczęście, ten ostatni przykład nie zdarza się często.

Zwykle regularne treningi i przemyślana dieta, powinny wystarczyć byśmy schudły.

Oto kilka naturalnych, bardzo łatwo dostępnych produktów, które pomagają w utrzymaniu szczupłej sylwetki i są sprzymierzeńcami odchudzania.

Szpinak

Szpinak ma mnóstwo dobroczynnych składników odżywczych, jak żelazo, potas (pomocny przy wzdęciach), błonnik, a nawet białko.

Chcesz zapewnić sobie zastrzyk zdrowia i wspomóc odchudzanie? Wymieszaj 2 szklanki szpinaku, 1 szklankę owoców i niesłodzony zamiennik mleka. Powstałe z tej mieszanki smoothie, możesz pić na śniadanie lub kolację.

Arbuz

Arbuz, jest soczystym, pysznym sposobem na zapewnienie naszemu organizmowi odpowiedniego nawodnienia. Prawidłowe nawodnienie naszego ciała z różnych powodów jest kluczowym czynnikiem utraty wagi.

Kiedy pijesz wystarczającą ilość wody, całe Twoje ciało jest w stanie pracować z maksymalną wydajnością.

Ponadto odpowiednie nawodnienie zapobiega uczuciu głodu, który może prowadzić do przejadania się w ciągu dnia. I nie przejmuj się, że arbuz może być kaloryczną bombą - 1 kubek arbuza zawiera tylko 46 kalorii.

Spróbuj zestawić go z migdałami lub użyć jako bazy dla łatwego, niskokalorycznego koktajlu.

Jabłka

Jabłka od dawna znane są ze swoich odchudzających właściwości. Niezależnie od rodzaju, jabłka są niskokaloryczne. Jedno średniej wielkości jabłko zawiera tylko 90 kalorii.

Jabłko razem ze skórką, jest dobrym źródłem błonnika, który powoduje, że szybciej stajemy się syci, ale również wspiera nasz metabolizm.

Ponadto przeciwutleniacze w jabłkach mogą zapobiegać zespołowi metabolicznemu, który zwiększa ryzyko chorób serca, a także innych problemów zdrowotnych, takich jak otyłość.

Jabłka to idealna, niskokaloryczna przekąska np. w ciągu dnia czy w podróży.

Nie warto ich jednak jadać na noc. Cukier zawarty w jabłkach, spożyty przed snem, odłoży się w tkance tłuszczowej. Dodatkowo, wyższy poziom glukozy może nam uniemożliwić spokojny sen.

Ciemna czekolada

Ciemna czekolada zawiera przeciwutleniacze zwane flawonoidami, które sprzyjają zdrowiu serca.

Do tego obniża poziom cholesterolu i ciśnienie. 

Aby uzyskać maksymalne korzyści z jedzenia ciemnej czekolady sięgnij po tabliczkę z co najmniej 70 -85 procentami kakao. Jedna porcja takiej czekolady, 3 razy w tygodniu, może ułatwiać odchudzanie.

Jak to możliwe? Przede wszystkim ze względu na zawartość błonnika, który umożliwia zachowanie sytości na dłużej.

Owsianka

W rankingu najzdrowszych produktów na świecie owsianka zajęła 3 miejsce. Zaraz za acai berry i czosnkiem. Posiada mnóstwo witamin, minerałów i składników odżywczych.

Warto rozpocząć dzień od miseczki owsianki. Dlaczego? Ponieważ zawarty w płatkach owsianych błonnik pomaga nam na dłużej zachować sytość i przyspiesza przemianę materii.

Płatki i otręby owsiane zawierają również beta-glukan, który obniża poziom cukru we krwi i bezpośrednio wpływa na szybszy spadek masy ciała.

Jarmuż

Wygląda na to, że szum wokoło jarmużu nigdy nie ucichnie i nie bez powodu: jeden surowy posiekany kubek tego warzywa zawiera 33 kalorie, 2 gramy protein, 1 gram błonnika i obfite ilości żelaza i wapnia.

Jarmuż dodać możemy do zupy, sałatki, wrzucić do sokowirówki jako dodatek do soku lub nawet zrobić z niego chipsy.

Jogurt grecki

Dzięki obecności węglowodanów, białka i tłuszczu, grecki jogurt może zapewnić uczucie sytości i zapobiec głodowi, utrzymując stały poziom cukru we krwi.

Użyj jogurtu greckiego zamiast majonezu w sałatce z kurczaka lub ziemniaków, lub polej pieczonego ziemniaka odrobiną jogurtu z wyciśniętym sokiem z cytryny.

Choć smakowe odmiany jogurtów mogą brzmieć świetnie w praktyce są wypełnione cukrem, więc zamiast kupować te sztucznie słodzone, dodaj do zwykłego jogurtu świeże lub suszone owoce.

Ocet jabłkowy

Ocet jabłkowy jest znany od wieków z ogromu swoich niesamowitych właściwości zdrowotnych.

Zmniejsza łaknienie i pobudza produkcję enzymów trawiennych, co powoduje szybsze zmienianie w energię zjedzonych pokarmów oraz usunięcie z organizmu toksyn.

Ocet jabłkowy obniża cholesterol i reguluje poziom cukru we krwi.

Do tej pory przeprowadzono kilka badań nad octem jabłkowym i jego rolą w odchudzaniu. Jak się okazuje, regularnie spożywany może wspomagać spalanie tłuszczu.

Jest to proces długotrwały, ale jak najbardziej możliwy.

To tylko kilka wybranych produktów. Do zdrowych, naturalnych wspomagaczy odchudzania dodalibyśmy również pomidory, paprykę, siemię lniane, zieloną herbatę i wiele, wiele innych.

Tak naprawdę nie musimy szukać niesamowitych, odchudzających produktów z Afryki czy Azji. Wszystko czego potrzebujemy znajdziemy w sklepie ze zdrową żywnością, na ryneczku czy nawet w zwykłym spożywczaku.

Ważne żebyśmy wybierały produkty naturalne, nieprzetworzone, bogate w witaminy i minerały.

Wprowadzenie wyżej wymienionych do diety, może nie tylko sprawić, że będziemy smuklejsze, ale i poczujemy się po prostu zdrowsze.

Mariusz Strzepek

Podziel się:

Oceń:

Komentarze (0)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.


Pozostałe