Składamy wniosek
Aby dana osoba otrzymała od państwa dopłatę do kredytu mieszkaniowego zaciągniętego wcześniej, będzie musiała złożyć wniosek do Powiatowego Urzędu Pracy. Wszystko musi odbyć się zgodnie z instrukcją, którą wydał rząd. We wniosku należy m.in. wyjaśnić swoją sytuację życiową i podać przyczyny braku możliwości spłaty kredytu.
Następnie dokument trafi do starosty, który będzie miał 30 dni na wydanie decyzji przyznającej pomoc. Ta z kolei trafi do Banku Gospodarstwa Krajowego (BGK), czyli instytucji odpowiadającej za wypłaty. Według procedur BGK przyznane pieniądze trafią bezpośrednio na rachunek w banku, w którym dana osoba zaciągnęła kredyt mieszkaniowy. Zajmie to jedynie 3 dni.
Wnioski można składać do końca 2010 r. wyłącznie w urzędzie, w którym osoba jest zarejestrowana.
Nie dla wszystkich
Niestety ustawa nie jest tak wspaniałomyślna, jak mogłoby się wydawać, bowiem na dopłatę do kredytu mogą liczyć jedynie osoby, które utraciły pracę lub zakończyły prowadzenie jednoosobowej działalności gospodarczej po 1 lipca 2008 r. Warunkiem otrzymania pomocy będzie zarejestrowanie się w urzędzie pracy i uzyskanie prawa do zasiłku dla bezrobotnych.
Dopłata do kredytu wyniesie maksymalnie 14,4 tys. zł. Będzie wypłacana w miesięcznych ratach przez rok.
Warunki spłaty będą bardzo dogodne
Po dwóch latach przyjdzie czas na zwrot dopłaty w nieoprocentowanych ratach. Jeżeli okaże się, że osoba nie będzie w stanie zwrócić państwu pieniędzy, ponieważ nie pozwoli jej na to trudna sytuacja materialna, starosta będzie mógł odroczyć termin płatności, umorzyć spłatę części zobowiązania lub nawet całości zobowiązania.
300 mln zł z Funduszu Pracy – taka kwota zostanie w tym roku przeznaczona na pomoc bezrobotnym w spłacie kredytów hipotecznych.

























































Napisz komentarz
Komentarze