Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 11 lipca 2025 16:31
Reklama
Reklama

Prawym okiem: Róbta co chceta

Tegoroczny Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy już za nami. Ucichły dźwięki muzyki, która towarzyszy akcji od 25 lat. Ostygły też już nieco emocje. Zarówno te pozytywno euforyczne, jak i te negatywno hejterskie. Milkną więc internetowe spory, które powracają regularnie co roku i niestety mam wrażenie, że w coraz bardziej gwałtownej formie. Żałuję, że wchodzą w nie obrońcy akcji i Jurka Owsiaka. Dają się wciągać w ordynarne pyskówki i pozwalają, by ktoś w nich wyzwalał negatywne emocje.

W tym roku na przekór wszystkim nienawistnikom WOŚP znowu pobił rekord zbiórki. W Tomaszowie Mazowieckim zebrano ponad 150 tysięcy złotych. Część z tych pieniędzy być może trafi do nas z powrotem w postaci sprzętu medycznego. Być może datki te wrócą też do nas w innej formie. Dobro wraca do ludzi, tak samo jak wyrządzane zło. Kiedyś redakcja naszego portalu sprawdzała jak dużo i jakiej wartości sprzętu trafiła do naszego miasta. Zliczyliśmy też pieniądze, jakie udało się zebrać. Bilans był jak dotąd dodatni. A przecież w kategorii zysków nie da się wszystkiego przeliczyć na pieniądze.

Reklama

 

Podstawowy zarzut, jaki stawia się Jerzemu Owsiakowi jest taki, że on i jego rodzina  żyją z Fundacji, którą prowadzą. Że sam Owsiak zarabia 10 tysięcy złotych. Och, ach, ech... Prawdopodobnie tak jest, tylko cóż z tego? Jeśli ktoś poświęca każda chwilę na pracę i działalność w organizacji, to dlaczego ma nie zarabiać i z czego miałby żyć? Uważa się u nas powszechnie, że każdy powinien prowadzić działalność za darmo i nie pobierać wynagrodzenia.

 

Wszak jednak każdy, to nie znaczy, że i my sami. Na własne działania patrzymy z większą dozą tolerancji, żeby nie powiedzieć pobłażliwości. Ale, ale przecież angażujemy się też za darmo. No pewnie, że tak. Tylko czy tej non profit działalności poświęcamy całe nasze życie? Skoro ślusarz za wymianę zamka w drzwiach potrafi zainkasować 100 zł, a takich zamków można wymienić w ciągu dnia 10, to znaczy, że ma możliwość zarobkowania na poziomie wyższym niż zarobki Owsiaka, o jakich mówi się w Internecie. Mimo to zawiść budzą nie nasza ale cudza kasa. Bo to co nas podnieca, to się nazywa...

 

 

Ale przecież ten Owsiak to jeździ Land Roverem. Cóż to za okropny typ. Lepiej byłoby, aby śmigał po Polsce rowerem. Cóż nawet na wyczynowym sprzęcie zbyt daleko by jednak nie zajechał. Przypomina mi się scena sprzed kilku lat, kiedy jeden z moich przyjaciół, pracujący w podobnej fundacji, jak ta Owsiaka ale działającej na dużo mniejszą skalę i pomagającej narkomanom wrócić do społeczeństwa, krytykował swojego szefa za to, jakim samochodem tamten jeździ. Zapytałem, czy zna kogoś, komu ten jego szef uratował życie. Bez zastanowienia odpowiedział, że zna wiele takich osób. Zapytałem więc na ile ludzkich istnień przeliczyłby wartość tego samochodu. Zaczerwienił się i powiedział: przepraszam, nigdy na to w ten sposób nie patrzyłem. Oczywiście problemem była zawężona percepcja.

 

Tak, tak, co z tego że pomaga, ale gdyby nie brał kasy, to więcej pieniędzy szło by na zakup sprzętu medycznego. Tyle tylko, że gdyby tej kasy nie brał, musiałby zapewne zająć się czymś innym i orkiestrowej zbiórki nie miałby kto organizować. Widzieliście kiedyś orkiestrę bez dyrygenta? Że znalazłby się ktoś inny? Że robiłby za darmochę? To dlaczego tej osoby wciąż nie ma? Bo aby chcieć, to trzeba móc, a także mieć... charyzmę.

 

Niestety wiele osób nie pojmuje, że robota w takiej fundacji, to robota przez cały rok. Najczęściej więcej niż przez 8 godzin dziennie i w dodatku z gigantyczną odpowiedzialnością, osobistą, karną, skarbową itd. Ale, co ja Wam będę gadał, wiecie przecież lepiej. Chłop bierze kasę, znaczy złodziej. No i ten samochód... Nieprawdaż? Już nawet mnie zaczyna wkurzać ten Land Rover. Jak sobie zarobię, to może sobie kupię, albo poproszę mamę, albo żonę.... zrobią zrzutkę i będę "brykał". W sumie jednak wciąż wolę motocykle.

 

Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy jest ewenementem w skali świata. Można powiedzieć (i to bez przesady), że to nasz narodowy produkt, który promuje Polskę i Polaków na całym świecie. Dzięki niej stajemy się czymś więcej niż tylko bywalcami dyskontów. Akcji przeprowadzonej na taką skalę nie ma nigdzie. Czegoś, co angażowałoby tysiące ludzi i wyzwalało pozytywną energię. Bo to o nią przecież także chodzi.

 

No dobra, powtórzymy to jeszcze raz, każdy by to przecież zrobił, gdyby miał do dyspozycji takie środki i możliwości. Ta telewizja, te media, gazety, internet... Czemu więc nie robi? Nawet za 10 "tysiów" na miesiąc. Przecież ludzie dadzą.

 

[reklama2]

 

Znaczy się frajerzy dadzą, bo przecież Ci co dają na Jerzego Owsiaka, to głupcy i frajerzy. Tylko, że oni nie na Owsiaka dają, a w skomasowanej nagonce, doprawdy trudno uwierzyć, by ktokolwiek z tych "niedojdów" wrzucał datek do puszki, nie mając świadomości, że przecież pan Jerzy pobierze z tych pieniędzy wynagrodzenie.

 

No i dobrze, niechaj bierze. Znam lekarzy, którzy w tomaszowskim szpitalu wystawiają rachunki zbliżające się do 40 tysięcy złotych co miesiąc. A co, chcecie tyle? Cóż, lekarzy w Polsce brakuje. Jeśli to prawda, że animator WOŚP zarabia "dyszkę", to znaczy tylko jedno: ten człowiek jest żenująco słabo wynagradzany. I piszę to całkiem serio, bo i takich Owsiaków w Polsce wciąż jest za mało.

 

WOŚP ma jeszcze jedną zaletę. Jest nią walor edukacyjny. Oczywiście nie w rozumieniu publicznego systemu oświaty, ale w wymiarze humanitarnym. Jestem głęboko przekonany o tym, że tysiące innych akcji organizowanych w całej Polsce przez cały rok od ćwierć wieku, udaje się tylko dlatego, że dzięki "medialności" Owsiaka nasze dzieci od najmłodszych lat uczą się dobroczynności i tego, że pomagać to powód do dumy a nie wstydu. Dzieciaki pomagają swoim kolegom w szkołach, chorym dzieciom itd. Ten walor, tę zaletę trudno jest wycenić.

 

Jest jeszcze ten znienawidzony Przystanek Woodstock. Wszak to rozpasanie, te publiczne orgie, kąpiele w błocie, ta "sodomia" i "gomoria", seks i narkotyki, to wszystko też z pieniędzy, jakie do puszek są wrzucane pochodzi. Cóż, od najmłodszych lat uczestniczyłem w setkach takich imprez. Każda z nich wnosiła do mojego życia coś pozytywnego. "Akademia Sztuk Przepięknych" to naprawdę rewelacyjny pomysł.  

 

Mam trochę pretensji do zwolenników akcji. Właśnie o to, że wdając się w dyskusje z internetowymi "napinaczami", sami reagują agresją na agresję, a czy na pewno nam wszystkim o to chodzi? W ten sposób dobrowolnie przekraczacie linie podziału, które ktoś wyznaczył za Was i dokładnie o to mu chodziło. Jak mały szkolny łobuziak, na tyle cwany, by bić kolegów tak, aby nikt nie widział i na tyle tchórzliwy, by pobiec na skargę, kiedy sam dostanie od kogoś "klapsa".

 

Trudno mi też pogodzić się ze społeczną presją, graniczącą z ostracyzmem. "Nie było Cię na finale, to jesteś przeciw nam, my przeciwko Tobie i jesteś nic nie wart". W ten sposób krzywdzi się wiele osób. Ponadto takie myślenie odbiera im prawo do osobistej wolności i swobody decydowania o własnym zachowaniu.  

 

Wspierasz, no i bardzo dobrze. Nie chcesz? Nic w tym złego. Granica naszej wolności jest tam, gdzie zaczyna się wolność kogoś innego. Wchodząc w zwarcia chcąc nie chcąc bierze się udział w zohydzaniu fajnej idei i ludzi, którzy wciąż w nią wierzą i mają prawo do tej wiary, tak jak mają prawo do wiary w Boga, istnienie obcych cywilizacji i przepowiednie Królowej Saby. 

 

 

Reklama

Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

kiki 15.02.2017 13:58
Nie wolno robić co się chce, bo Pan Bóg z góry patrzy i za zło kary rozsyła !!!

Reklama
tomasz 15.02.2017 12:39
no właśnie nie - matematyka królowa nauk, jak juz ktoś tu pisał, nie ulegajmy nachalnej propagandzie a podliczmy pieniądze...

antykk 21.01.2017 12:03
"Mówta co chceta" ja od 25 lat dawałem na WOŚP i będę dawał dopóki będzie uczciwe rozliczenie uzyskanych pieniędzy i innych precjozów. Niestety , ale inne fundacje czy organizacje nie zawsze uczciwie się rozliczają. Kto chce ten daje, kto nie to nie. Takiego sposobu rozliczania i publikowania jego wyników oczekiwał bym od pozostałych organizacji i fundacji

szyderca 21.01.2017 15:12
Tak tak, wszyscy dają, tylko gdzie są te pieniądze? Gdyby wszyscy tak dawali jak opisują, Ministerstwo Zdrowia nie byłoby potrzebne. Wystarczyłyby pieniądze z WOŚP. A za 62 miliony to se w skali roku możesz kupić. Waciki do przemywania ran.

księgowość 15.02.2017 12:46
nie wykonywanie wyroków sądowych nakazujących wgląd w księgi rachunkowe nazywasz uczciwym rozliczaniem?! - dla mnie to raczej kreatywna księgowość.

Ad vocem do Pana Mariusza 21.01.2017 07:19
Zarzuty wobec Owsiaka nie dotycza Land Rovera, a dzialanosci firmy Zloty Melon i - co dla mnie równie ważne - ojca w komendanta milicji ds politycznych. W tej ostatniej sprawie - mowiac najkrocej - Owsiakowi umozliwono promocje swojej fundacji na wowczas drugim najbardziej popularnym kanale jakim byla TVP2, dlatego, ze pochodzi z zaufanej mocno uwiklanej w komunizm, rodziny. Ojca awansowano za utrwalanie wladzy ludowej, syna awansowano za promocje postawy umozliwiajacej komunistom prosperowanie na polskim tzw wolnym rynku. Teraz jest juz troche za pozno, gdyz w te akcje zaangazowane sa duze instytucje i wplaty na WOŚP z naszych podatkow sa, czy chcemy tego czy nie - mozna powiedziec - są już zakontraktowane, ale gdyby te informacje byly dostepne w latach 90tych, ludzie by o tym wiedzieli to WOŚP skonczyla by jak dzis konczy KOD. Bo w istocie to to samo. A tak marka Owsiaka stala sie rozpoznawalna, wmowiono ludziom - w co wielu uwierzylo, ze "orkiestra" dziaja w ich interesie, i jej wygaszanie bedzie trwalo dluzej. Oby trwalo, miejmy nadzieje, ze PiS ich przydusi tak jak przydusil Wyborcza. To są firmy ktore na prawdziwym wolnym rynku, bez swietych krow, po prostu nie utrzymalyby sie. No ale coz, jest jak jest. Dobrze by PiS teraz wycofywal udzial wszystkich firm skarbu poanstwa i wymuszal na tych ktore zarabiaja na "wspolpracy" z panstwem, wycofywaly sie z udzialu w Orkiestrze.

m&m 20.01.2017 08:19
Prawdziwym problemem WOŚP-u jest po prostu to, że jakiś czas temu Pan Owsiak umoczył się trochę w polityce dając do zrozumienia, z którą stroną sceny politycznej sympatyzuje. Zresztą wynika to też z jego życiorysu, ale uważam, że popełnił duży błąd, bo mógł pilnować swojej apolityczności i dziś nie wzbudzałoby takich kontrowersji. Jak widzę na facebooku serduszka z napisem "na złość pisowi dam na owsiaka", to uważam, że to początek końca orkiestry. Jej poparcie lub nie zaczyna wiązać się z emocjami, które są umoczone mocno w szambie politycznym a takie akcje, żeby mieć ogólny zasięg, powinny się trzymać od tego z daleka. Powoli to, czy się daje czy nie daje na orkiestrę staje się jakąś deklaracją poparcia dla jednej lub drugiej partii. To tragedia i otwarcie kolejnego frontu dzielenia się Polaków ze względu na sympatie do tego stada ćwoków siedzących na wiejskiej. Trochę to smutne, ale chyba już się tego nie odkręci. Porównywanie z Caritasem czy jakieś wyciąganie afer z finansami być może nie wychodzi korzystnie dla Owsiaka, ale to nie o to chodzi. Kto chce powinien dawać, tak jak taca w kościele jest dobrowolna i tyle. Z tym, że mieszając się trochę ze światem polityki Owsiak sam sobie mocno zaszkodził. I to jest największy smród i bolączka orkiestry a nie jakieś dokumenty fundacji czy to jakim autem jeździ. A niech jeździ i niech wywala miliony ze zrzutek na Woodstock czy światełka do nieba. JAk komuś to nie przeszkadza i daje , to niech daje. Z tym, że więcej zacietrzewienia widzę po stronie popierającej i akcentującej to ze względu na politykę. To żałosne.

cd. 19.01.2017 09:59
że nie mają serca, a to chyba jednak z troski o te dzieci rodzą się pytania i z postępowania dowodzącego ,,jedyną taką akcją na świecie,,. A tysiące ludzi codziennie w ciszy i pokorze pomagają innym. Nie mam nic do WOSP, ale pozwólcie, byśmy mogli skorzystać z prawa demokracji i zadać pytania, te trudne też.

popieram pomoc dla dzieci- każdą uczciwą 19.01.2017 09:43
Mam pytanie. Ilu tu jest tak bardzo popierających WOSP, którzy będąc pracodawcami dają umowy o dzieło zamiast umów o pracę, żeby nie płacić składek na NFZ, których tak bardzo potrzebują w Polsce dzieci? Albo zatrudniają na czarno? Albo najniższa na umowie reszta do ręki. Ilu jest pracowników pracujących na czarno żeby pobierać zasiłki? Okradacie chore biedne dzieci na tysiące, czasem setki tysięcy. Dacie 5 zł raz do roku albo 1000 zł, a kroicie te same biedne dzieci na grubą kasę. Wmawiacie osobom, które troszcząc się o to żeby zebrane pieniądze uczciwie trafiły dla dzieci do szpitali zadają pytania, że

pacjent 19.01.2017 19:46
Jednym z takich pracodawców jest tomaszowski szpital, wymusza pracę na jednoosobowych działalnościach gospodarczych bez prawa do płatnego urlopu, za groszowe stawki. za normalne 8 godzin pracy po opłatach taki ktoś znajduje w swoim portwelu 1300 zł. I co pan radny zamierza z tym zrobić?

Przeczytaj 19.01.2017 00:27
jescze raz o czym napisałem, ale ze zrozumieniem.

Reklama
aj tam aj tam 18.01.2017 21:02
bravo Owsiak ... wstyd że władza ma w dupie ratowanie ludzi!!! bo taki ma sens WOŚP ... ale jak nie ma x to bee bee ... a przy okazji, impra w galerii i zakaz z góry czyli 3 powody by nasz pryncypał ominął ja z daleka ... cena wody w kranie cholera ;) dzięki Tomek za torcik i promocję Tomaszówka w Polsce!!!

AK-47 18.01.2017 21:07
".....wstyd że władza ma w dupie ratowanie ludzi!!!"- A co? Szpitale zamykają?

aj tam aj tam 18.01.2017 21:37
nie ale Owsiak za chwilę zabezpieczy szpitale niż one same ;)

Matematyka nie kłamie! 18.01.2017 18:18
Fanatycy WOŚP i samego Owsiaka ogłaszają "urbi et orbi" o kolejnym, niebywałym sukcesie akcji. Tymczasem okazuje się, że przy tej zaangażowanej wielkiej machinie propagandowej, udaje się zebrać ZALEDWIE kilkadziesiąt milionów złotych, czyli ok. DWÓCH ZŁOTYCH na jednego Polaka! Czy to tak dużo? Dwa złote do rzucają moje dzieci księdzu na tacę CO TYDZIEŃ! Więcej niż dwa złote, to ja rzucam ulicznemu grajkowi na ulicy w Belgradzie, Brukseli czy Lizbonie! I czym się podniecacie? Że po odliczeniu wszystkich licytacji oraz wielkich datków ze strony banków i innych bogatych firm wyjdzie goła prawda o waszej "dobroduszności"? A jaka ona jest? Ano taka, że najczęściej tylko dużo mówicie, a nic do puszek nie dajecie. Jeśli już, to w najlepszym przypadku kilkadziesiąt groszy. Ze mną nie musicie się zgadzać - możecie mnie nawet opluć. Ale spróbujcie podyskutować z matematyką - królową wszystkich nauk. Ona nie kłamie! Ona udowadnia, że za waszymi słowami nie idzie ofiarność. Chyba, że te kilkadzisiąt groszy jest dla was wielką wartośćią. Żal mi was, fanatycy WOŚP i Owsiaka!

chemik 15.02.2017 12:38
widzę że sporo osób nie lubi Królowej nauk

# 18.01.2017 16:41
Może po prostu nie można tego tematu ruszyć (mogą być inne powiązania, albo zależności).

Osoba 18.01.2017 13:29
o loginie Sławek to nie ja, panie detektywie. Po co te nerwy? Moje wpisy są pod nr: 4 i 7. Admin może to potwierdzić. Przecież napisałem o co mi chodzi, czego szanowny pan nie rozumie? Nie neguję samej istoty orkiestry, tylko jeśli są jakieś dodatkowe powiązania biznesowe to powinny być wyjaśnione, bo to niestety rzutuje na całość. Odpowiedź Mariusza potwierdza, że nie wszystko jest klarowne. Rozumiem, że pięterko wie najlepiej i ich racja jest najmojsza, można i tak. Tylko proszę nie traktować reszty społeczeństwa jak idiotów, bo można się przejechać. Nie tylko podczas wyborów;)

maniek 18.01.2017 13:23
Nie jestem zwolennikiem samego Owsiaka. 25 lat temu będą młodym chłopcem był moim idolem, potem moje uczucia do niego znacznie osłabły. Obecnie to nawet mnie lekko irytuje swoim zachowaniem. Natomiast popieram samą Orkiestrę. Każdy kto bywa z dzieckiem po szpitalach - tych bardziej specjalistycznych wie, ile sprzętu z serduszkiem tam jest. Te zbierane pieniądze nie rozpływają się nie wiadomo gdzie, jak te zbierane kiedyś na Stocznie, tylko faktycznie ratują życie dzieci. Tak się zastanawiam, czy jak poseł PiS podjedzie z dzieckiem do szpitala i podłączą je pod urządzenie z serduszkiem Orkiestry, to taki poseł zrezygnuje z leczenia urządzeniem od Owsiaka?

Dominika 18.01.2017 13:14
Najbardziej wkurza mnie postawa publicznej TVP. Ogólnopolska akcja w którą angażuje się większość społeczeństwa a oni poświęcają temu lakoniczną informację a dodatkowo za publiczne pieniądze manipulują telewidzami: przykład- wymazywanie serduszek. Czy na taką TV mamy płacić? Na tym polega jej misja? Ewidentnie jest to tuba propagandowa i skoro służy jednej partii to niech ona ją utrzymuje. Precz a abonamentem!

Precz z abonamentem? 18.01.2017 18:21
Przecież i tak nie płacisz, więc w czym problem? Może masz jakieś statystyki, ile w latach poprzednich TVN poświęcał WOŚP-owi? Chętnie się z nimi zapoznam.

Reklama
19.01.2017 12:37
TVP nie ma koncesji na WOŚ.

K-7 18.01.2017 12:02
Nie wiem w czym jest problem? chcesz to dajesz albo nie,a pan redaktor pisze taki artykuł specjalnie żeby niektóre osoby mogły sobie troche popisać na internecie i biznes się kręci no nie??

Opinie

Igor MatuszewskiIgor Matuszewski

Radni Koalicji Obywatelskiej oceniają ludzi przez pryzmat własnego... Ja. Tropią, donoszą i robią dużo szumu wokół samych siebie. Często poniżają inne osoby w internecie, podważają zaufanie, naruszają dobra osobiste

Donos jaki, złożyli na prezydenta Marcina Witko, radni tomaszowskiej Koalicji Obywatelskiej, żyje od kilku miesięcy, niejako własnym życiem. Postępowanie wyjaśniające, jak już wcześniej informowaliśmy, prowadzi Prokuratura Okręgowa w Siedlcach. Śledczy wciąż proszą o dosyłanie nowych dokumentów, jednak trudno oprzeć się wrażeniu, że albo brak im podstawowej wiedzy, albo też przepisują literalnie fragmenty doniesienia. W dokumentach i pismach mylą firmy, a nawet województwa. Trudno się dziwić, bo gołym okiem widać, że "afera" nakręcana jest politycznie. Problem jest bardzo poważny, bo nie dotyczy tylko Prezydenta Marcina Witko. Okazuje się bowiem, że grupka lokalnych działaczy, w akcie politycznej lub osobistej zemsty, może jechać do współpracowników Ministra Bodnara, którzy następnie zarządzą "śledztwa" na zlecenie swoich partyjnych kolegów, w stosunku do dowolnej osoby. W ten sposób można rozpocząć pogoń za królikiem. Reszty dokonają zaprzyjaźnione media. Za kilka lat, sprawa zostanie zapewne umorzona, ale komuś zostanie zniszczone życie. I to w sensie bardzo dosłownym. W ten sposób potraktowano wcześniej Grzegorza Haraśnego, oraz Tadeusza Adamusa. Obaj politycy Platformy, zostali zaszczuci przez swoich kolegów i "dziennikarzy". Zarówno dla jednego, jak i drugiego zakończyło się to śmiercią.
Mariusz StrzępekMariusz Strzępek

Pan radny Kazimierz Mordaka w niespełna rok samorządowej kadencji stał się czołowym hejterem tomaszowskiej Platformy Obywatelskiej. W pełnych pogardy wpisach poddaje krytyce każdego, kto tylko mu się z jakichś powodów nie podoba. Tymczasem radnemu brakuje podstawowej wiedzy, niezbędnej do sprawowania mandatu

Bohaterowie literaccy, komiksowi, historyczni często posiadają własne konie. Słynny ostatnio Zorro jeździł na Tornado, Don Kichot dosiada Rosynanta, Aleksander Wielki, z kolei Bucefała. Miał Kasztankę, marszałek Piłsudski. A i Napoleon był dumny ze swego Marengo. Tymczasem tomaszowscy samorządowcy mogą zasłynąć co najwyżej tym, że z własnymi końmi na rozumy się zamienili. Trochę złośliwy wstęp, ale jest odpowiedzią na złośliwości kierowane w moim kierunku, wypada więc odpłacić końskim dowcipem, bo bardziej subtelnego adresat mógłby nie zrozumieć. Tomaszowscy radni Koalicji Obywatelskiej z Rady Powiatu Tomaszowskiego takie wrażenie niestety robią. Brak wiedzy merytorycznej próbują nadrabiać internetowym hejtem. Ludzie ci oporni są na wiedze nie tylko wynikającą z lektury książek, aktów prawnych, obowiązującego orzecznictwa, ale też z doświadczenia. Można wybaczyć takie zachowanie panu Kazimierzowi Mordace, który w telewizji chwali własnego wnuczka, który nie lubi się uczyć, ale za to nauczył się jeździć ciągnikiem, ale pozostałym już chyba nie. Wszak uważają się lepszy gatunek ludzki, z pogarda traktujący otoczenie oraz każdego, kto myśli inaczej. O co chodzi? Już wyjaśniam
Reklama

Umowa z krajami Mercosur coraz bliżej. W. Buda: Polska nie wykorzystała swojej prezydencji do jej zablokowania

– Polska podczas prezydencji w Radzie UE nie wykorzystała szansy na obronę swoich interesów w sprawie umowy z krajami Mercosur – ocenia europoseł PiS Waldemar Buda. W jego ocenie polski rząd, mimo sprzeciwu wobec zapisów umowy, nie zbudował w UE sojuszy niezbędnych do jej odrzucenia. Porozumienie o wolnym handlu spotyka się przede wszystkim z protestami europejskich rolników, którzy obawiają się zalania wspólnego rynku tańszą żywnością z krajów Ameryki Południowej. Według europosła wszystko może się rozegrać w najbliższych tygodniach.Data dodania artykułu: 11.07.2025 09:04
Umowa z krajami Mercosur coraz bliżej. W. Buda: Polska nie wykorzystała swojej prezydencji do jej zablokowania

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej finansuje instytucje specjalizujące się w opiece nad najmłodszymi dziećmi

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przeznaczyło dodatkowe 45 mln zł ze środków Funduszu Pracy na tworzenie punktów opieki dziennej nad dziećmi do trzeciego roku życia w gminach, w których nie funkcjonuje żłobek, klub dziecięcy czy instytucja opiekuna dziennego. Wnioski w ramach resortowego programu „Aktywny dzienny opiekun w gminie 2025 - edycja uzupełniająca” można składać do 21 lipca br.Data dodania artykułu: 10.07.2025 14:47
Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej finansuje instytucje specjalizujące się w opiece nad najmłodszymi dziećmi

Centrum Zdrowia Matki Polki wśród ośmiu szpitali leczących endometriozę

Instytut Centrum Zdrowia Matki Polki w Łodzi znalazł się wśród ośmiu ośrodków leczenia zaawansowanej endometriozy w Polsce. Pacjentki mogą się zgłaszać do sekretariatu kliniki, tel. 42-271-11-64, gdzie otrzymają informacje o procedurach diagnozowania i leczenia tej choroby.Data dodania artykułu: 09.07.2025 16:46
Centrum Zdrowia Matki Polki wśród ośmiu szpitali leczących endometriozę

Nowacka: reforma edukacji wejdzie do szkół podstawowych w 2026 r., a do średnich w 2027 r.

Od 2026 r. zgodnie z nową podstawą programową będą się uczyć uczniowie klas I i IV szkoły podstawowej, a od 2027 r. uczniowie klas I szkól średnich. Nowy egzamin ósmoklasisty i nowa matura po raz pierwszy przeprowadzone będą w 2031 r. - poinformowała w środę ministra edukacji Barbara Nowacka.Data dodania artykułu: 09.07.2025 12:37
Nowacka: reforma edukacji wejdzie do szkół podstawowych w 2026 r., a do średnich w 2027 r.

7 aresztów w śledztwie o oszustwa internetowe; 1300 pokrzywdzonych na 3 mln zł

Na wniosek Prokuratury Regionalnej w Łodzi sąd aresztował siedem osób podejrzanych o oszustwa internetowe na szkodę 1300 osób. Straty sięgają 3 mln zł. Prokuratura w Łodzi zapowiada, że to nie koniec śledztwa w tej sprawie.Data dodania artykułu: 09.07.2025 10:14
7 aresztów w śledztwie o oszustwa internetowe; 1300 pokrzywdzonych na 3 mln zł

80 procent maturzystów z pozytywnym wynikiem

CKE opublikowała wstępne wyniki tegorocznego egzaminu maturalnego w sesji głównej majowej. Jak wypadli tomaszowscy maturzyści? Szczegółów dowiemy się, kiedy dane opublikują okręgowe CKE. W Polsce maturę zdało 80 proc. tegorocznych absolwentów wszystkich szkół ponadpodstawowych; 13 proc. abiturientów, którzy nie zdali jednego przedmiotu, ma prawo do poprawki w sierpniu - podała we wtorek Centralna Komisja Egzaminacyjna.Data dodania artykułu: 08.07.2025 10:04
80 procent maturzystów z pozytywnym wynikiem

We wtorek maturzyści poznają wyniki matur

Centralna Komisja Egzaminacyjna we wtorek rano opublikuje wstępne wyniki tegorocznych egzaminów maturalnych. Od godziny 8.30 maturzyści będą mogli sprawdzić swoje indywidualne wyniki w ogólnopolskim systemie informatycznym ZIU. Otrzymają też świadectwa maturalne.Data dodania artykułu: 08.07.2025 07:57
We wtorek maturzyści poznają wyniki matur

Leasing aut w Warszawie: jakie korzyści niesie ze sobą ta forma finansowania?

Leasing aut w Warszawie zyskuje na popularności jako atrakcyjna forma finansowania, zarówno dla firm, jak i osób prywatnych. Umożliwia korzystanie z nowego samochodu bez konieczności angażowania dużego kapitału na zakup. Zamiast tego płacisz miesięczne raty, a po zakończeniu umowy możesz auto wykupić, oddać lub wymienić na nowsze. Przyjrzyjmy się bliżej, jakie konkretne korzyści niesie ze sobą leasing w stolicy.Data dodania artykułu: 07.07.2025 12:16Liczba komentarzy artykułu: 2
Leasing aut w Warszawie: jakie korzyści niesie ze sobą ta forma finansowania?
Reklama

Polecane

Przewodnik po włoskich winach – najważniejsze regiony„Pętla taktyczna” w 9 Łódzkiej Brygadzie Obrony Terytorialnej – sprawdzian gotowości kandydatów na żołnierzy WOTJak poradzili sobie tomaszowscy maturzyści?„Wujek Foliarz”  w ramach cyklu Kultura DostępnaW Łódzkiem trwa ogólnopolskie badanie WOBASZ500 zł kary dla posła Witczaka.Zapraszamy na kolejny Spalski Jarmark Antyków i Rękodzieła Ludowego!Przegląd Zespołów Ludowych "Na pilicką nutę..."W szkole na Nowowiejskiej będzie cieplejUmowa na budowę mieszkań podpisanaDrugi sparing na remisZapraszamy do Kina Konesera
Reklama
Reklama
Reklama
Będą protestować przeciwko emigrantom.

Będą protestować przeciwko emigrantom.

Chcemy żyć bezpiecznie! Chcemy bezpieczeństwa dla naszych dzieci oraz polskich kobiet. Nie wyobrażamy sobie, żeby Polska podzieliła los Europy Zachodniej - mówią działacze Konfederacji
Radni KO mają tylko jeden cel polityczny. Dopaść Marcina Witko

Radni KO mają tylko jeden cel polityczny. Dopaść Marcina Witko

Donos jaki, złożyli na prezydenta Marcina Witko, radni tomaszowskiej Koalicji Obywatelskiej, żyje od kilku miesięcy, niejako własnym życiem. Postępowanie wyjaśniające, jak już wcześniej informowaliśmy, prowadzi Prokuratura Okręgowa w Siedlcach. Śledczy wciąż proszą o dosyłanie nowych dokumentów, jednak trudno oprzeć się wrażeniu, że albo brak im podstawowej wiedzy, albo też przepisują literalnie fragmenty doniesienia. W dokumentach i pismach mylą firmy, a nawet województwa. Trudno się dziwić, bo gołym okiem widać, że "afera" nakręcana jest politycznie. Problem jest bardzo poważny, bo nie dotyczy tylko Prezydenta Marcina Witko. Okazuje się bowiem, że grupka lokalnych działaczy, w akcie politycznej lub osobistej zemsty, może jechać do współpracowników Ministra Bodnara, którzy następnie zarządzą "śledztwa" na zlecenie swoich partyjnych kolegów, w stosunku do dowolnej osoby. W ten sposób można rozpocząć pogoń za królikiem. Reszty dokonają zaprzyjaźnione media. Za kilka lat, sprawa zostanie zapewne umorzona, ale komuś zostanie zniszczone życie. I to w sensie bardzo dosłownym. W ten sposób potraktowano wcześniej Grzegorza Haraśnego, oraz Tadeusza Adamusa. Obaj politycy Platformy, zostali zaszczuci przez swoich kolegów i "dziennikarzy". Zarówno dla jednego, jak i drugiego zakończyło się to śmiercią.
Reklama

Wasze komentarze

Autor komentarza: WuPeTreść komentarza: Jedynym ratunkiem jest S12, udostępnianie terenów inwestycyjnych, termy i zaprzestanie promocji miasta i powiatu jako ,,miasta emerytów"Źródło komentarza: W Arenie Lodowej zmienili PrezesaAutor komentarza: WuPeTreść komentarza: Jak to? Przecież za wjazd na czerwonym i wcześniej niż przestanie migać zawsze było bardzo wysoko karane. Co to za nowości redakcja wymyśliła? ;-)Źródło komentarza: 2,5 tysiąca złotych mandatu za jazdę rowerem?Autor komentarza: AldonekTreść komentarza: To jest szkoła na Majowej. A te schody, co się nauczyciele wywracają, to już naprawili? ;-)Źródło komentarza: W szkole na Nowowiejskiej będzie cieplejAutor komentarza: EdekTreść komentarza: Matura jest przereklamowana. Robią wokół niej szum a w dorosłym życiu się do niczego nie przydaje. Ten egzamin to tylko niepotrzebny stres dla uczniów i wydane pieniądze z budżetu państwa na wynagrodzenia dla nauczycieli zaangażowanych w ten proces. Powinno być to na zasadzie że kończy się szkołę średnią, wraz ze zdaniem ostatniej klasy i to wszystko. Na studia egzaminy wstępne i kto zda najlepiej ten się dostaje. Zakończenie studiów też nie powinno się kończyć jakimiś obronami, tylko zaliczeniem wszystkich przedmiotów obowiązkowych lub zamiast np. obowiązkowego 2 nieobowiązkowe i problem z głowy. A tak to mamy później ludzi z wykształceniem średnim niepełnym bo nie zdali matury, a wszystko inne zaliczyli.Źródło komentarza: Jak poradzili sobie tomaszowscy maturzyści?Autor komentarza: Prymus po UWTreść komentarza: Może akurat udzielał wywiadu w Polsacie albo Republice.Źródło komentarza: 500 zł kary dla posła Witczaka.Autor komentarza: GAlinaTreść komentarza: Czy "Żak" to ta sławna szkoła katolicka na Warszawskiej za Lidlem?Źródło komentarza: Jak poradzili sobie tomaszowscy maturzyści?
Reklama
Reklama

Napisz do nas

Zachęcamy do kontaktu z nami za pomocą formularza. Możecie dołączyć zdjęcia i inne załączniki. Podajcie swojego maila ułatwi to nam kontakt z Wami
Reklama
Reklama
Reklama