Mamy nowe nazwy ulic. Tomaszowianie zdecydowali

  • 17.03.2017, 16:31
Mamy nowe nazwy ulic. Tomaszowianie zdecydowali
Do ronda Olimpijczyków dobiegniemy ulicą Wandy Panfil, a ul. Teodora Duracza zmieni nazwę na ul. Wilanowską. Znamy już wyniki głosowania mieszkańców. Przypomnijmy, w związku z ustawą o zakazie propagowania komunizmu, w Tomaszowie Mazowieckim musiały zostać zmienione nazwy dwóch ulic: Oskara Lange oraz Teodora Duracza. W ramach głosowania, tomaszowianie wybrali nowe nazwy. Teraz wynikami głosowania zajmą się radni Rady Miejskiej.

 

Zgodnie z opublikowaną listą przez Instytut Pamięci Narodowej, w Tomaszowie Mazowieckim są dwie ulice, których nazwy muszą ulec zmianie. To ul. Oskara Lange oraz ul. Teodora Duracza.

 

W związku z koniecznością wprowadzenia zmian, odbyły się konsultacje społeczne podzielone na etapy. W pierwszym, wszyscy mieszkańcy miasta, mogli zgłaszać swoje propozycje nazw ulic. Wystarczyło wypełnić ankietę z propozycją dla danej ulicy wraz z krótkim uzasadnieniem. Można było to zrobić osobiście, listowanie, elektronicznie lub za pomocą MMS. Ten etap trwał od 9 do 31 stycznia. Mieszkańcy zgłosili kilkadziesiąt propozycji.

 

8 lutego br. o godz. 11.00 odbyło się posiedzenie Zespołu ds. przeprowadzenia konsultacji społecznych dotyczących zmiany nazw ulic. Jego członkowie dokonali weryfikacji zgłoszonych propozycji. Zespół dokonał weryfikacji nazw kierując się w szczególności zgodnością propozycji z tradycją i dziejami regionu lub narodu oraz polskimi regułami nazewniczymi lub cechami charakterystycznymi dla danej okolicy. Ostatecznie wyłonił po pięć propozycji nazw, z których mieszkańcy Tomaszowa Mazowieckiego wybrali nowe nazwy dla ul. Oskara Lange i ul. Teodora Duracza.

 

Od 20 lutego do 12 marca br. odbyło się ogólnomiejskie głosowanie nad propozycjami nazw ulic. Wypełnione formularze ankietowe można było składać w wersji papierowej (w Urzędzie Miasta i Informacji Turystycznej) oraz w wersji elektronicznej (mailowo lub MMS).

 

Tomaszowianie złożyli w sumie 2.346 ankiet z czego 2.317 było ważnych.

 

[reklama2]

 

Propozycje dla ul. Oskara Lange:

1) Bogusława Drozdowskiego – 617 głosów

2) Henryka Sienkiewicza – 419 głosów

3) Wandy Panfil -1.057 głosów

4) Lotników Polskich – 138 głosów

5) Żołnierzy Wyklętych – 80 głosów

 

Propozycje dla ul. Teodora Duracza:

1) ppor. Tadeusza Bartosiaka ps. „Wilk” – 257 głosów

2) Przyjazna – 571 głosów

3) Wilanowska – 652 głosy

4) Posła Rafała Wójcikowskiego - 78 głosów

5) Szyszkowa – 385 głosów

 

Teraz z wynikami głosowania zapoznają się radni Rady Miejskiej. W trakcie obrad, rajcy zajmą się przygotowanymi projektami uchwał z nowymi nazwami ulic.

 

Nie będzie trzeba od razu wymieniać dokumentów

 

Dokumenty będzie można wymienić wówczas, kiedy skończy się ich termin ważności. Również na mocy art. 5 ust. 1 i 2 ustawy wszelkie pisma, postępowania sądowe i administracyjne w sprawach dot. ujawniania w księgach wieczystych, uwzględniania w rejestrach, ewidencjach i dokumentach urzędowych zmiany nazwy, są wolne od opłat.

 

Podziel się:
Oceń:

Komentarze (83)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.

Maryśka
Maryśka 12.06.2017, 22:06
Czyżby brak był bardziej zasłużonych dla Kraju, a także dla miasta? Wydaje się też, że nie powinno się nadawać ulicom nazwisk osób żyjących. W tym wypadku należy się jednak zgodzić z większością.
Jimy
Jimy 18.04.2017, 21:05
Konkurs na zmianę nazwy ulicy był ustawiony, w ostatniej chwili dotarły podpisy na Wandę Panfil, była na szarym końcu ,mało kto chciał takiej nazwy! No, ale Tomaszow stawia wielce na sport
mati
mati 31.03.2017, 17:48
hahaha,typowy pisowski wybór-czy aby ta pani to nie nazywa(ła) się Gonzales??
Gdy już przestaniesz rechotać, poczytaj o niej
Gdy już przestaniesz rechotać, poczytaj o niej 12.04.2017, 20:00
Jako drugi człon nazwiska... od męża z Meksyku. Co to zmienia? Jest Polką z Tomaszowa.
Tadek
Tadek 30.03.2017, 23:20
sportsmenka z Opoczna czym sobie zasłużyła za zycia na taką gloryfikację , było wielu innych zasłużonych dla Tomaszowa, niekoniecznie łyżwiarka z Opoczna, okropnie brzmi nazwa tej ulicy , mogło być lepiej.To osiedle Hubala,ul.Sikorskiego,dlaczego nie mogło pjóść w tym kierunku ze zmianą nazwy ulicy, A tak ....szkoda gadać
Tomaszowskie pochodzenie to nie przekleństwo
Tomaszowskie pochodzenie to nie przekleństwo 12.04.2017, 19:51
Tym samym czym taki Michał Głowiński (językoznawca) urodzony w Pruszkowie dla Warszawy...

Panfil do czasu aż opóściła w Polskę mieszkała w Tomaszowie. Tutaj uczyła się, tutaj trenowała.

A moim zdaniem gen. Skiorski czy inni i bez tomaszowskiego upamiętnienia powszechnie znani, są w tym miejscu potrzebni jak piąte koło u wozu. Właśnie warto ocalać zapomnienia ludzi zwiazanych z Tomaszowem. W przeciwnym razie, gdy będziemy mieli tylko ulice Piłsudskich, Sikorskich czy Janów Pawłów, to każdy kto za 20-30 lat zatrzyma się tutaj czy to w interesach czy w zwiazku z awarią auta w nocy, będzie nas miał za dziurę zabita dechami. Bez własnej historii, bez osobowiści, bez tożsamości. Podłódzką montownie, podwarszawskie wysypisko śmieci, halę logistyczną dla wielkomiejskich Carrefourów. A tak nie jest.
ŻyjacY
ŻyjacY 26.03.2017, 12:03
Od kiedy nadaje sie obiektom ulic itd nazwiska osób żyjących? nie wiem gdzie tu wiedza minimalna mieszkanców miasta,bo chyba nie byli świadomi swego wyboru.
Zluzuj majty.
Zluzuj majty. 12.04.2017, 19:56
Od czasów lotniska im. Cristiano Rolando? Od czasów Lech Wałęsa Air Port? Co najmniej od wtedy.

I to w przypadku Wałęsy, były już znane przecież kwity z lat 70tych i relacje poważnych ludzi nt dostarczenia go motórówką z Rozewia pod Stocznie poczas strajków w 1980...

Także to nie jest tak, że Tomaszówek wyrwał się pierwszy.

Panfil jest biegaczką. Nawet jakby wciagała dwoma dziurkami koks, to to co sobie wybiegała nikt jej nie zabierze.
AW
AW 24.03.2017, 11:02
"Również na mocy art. 5 ust. 1 i 2 ustawy wszelkie pisma, postępowania sądowe i administracyjne w sprawach dot. ujawniania w księgach wieczystych, uwzględniania w rejestrach, ewidencjach i dokumentach urzędowych zmiany nazwy, są wolne od opłat."
Ale firmy za wymianę np.pieczątek muszą zapłacić.
zmieniamy
zmieniamy 23.03.2017, 11:05
To dlaczego na oficjalnej stronie internetowej UM i na firmowych pieczątkach w adresie funkcjonuje ul.P.O.W. (z kropkami) ?
bo
bo 23.03.2017, 14:47
na razie zmieniane są ulice te ustawowo nakazane (i ta remontowana przez Starostwo). Jak się nie zapomni, to na POW przyjdzie czas być może...
dobo
dobo 23.03.2017, 22:13
Bo je postawili. A nie mogą? A tak na serio. Gdyby było ul.POW to jeszcze jakiś gamoń zrozumiałby, że to skrót nazwy ul.POWIATOWA.
przepraszam,
przepraszam, 22.03.2017, 19:38
literówka: nie PUN tylko PON (Polska Organizacja Narodowa J. Piłsudskiego.
Bo się J. Piłsudski obrazi.
Bo się J. Piłsudski obrazi. 22.03.2017, 16:13
Nie ośmieszajmy się już z tą magistracką ul. POW.
Wracając do XVI w. - warto przytoczyć dzisiaj pewną parafrazę stwierdzenia M. Reja: Niechaj wszyscy piszący zawżdy pamiętają, że Polacy nie gęsi i swoje zasady pisowni mają.
Są to zasady publikowane, ogólnodostępne we wszystkich wydawnictwach PWN.
A zasady są proste: w skrótowcach rodzimych i obcych przyswojonych nie stawiamy kropek. Takie są zasady i nie znalazłem wyjątków. Skrótowcem (nie akronimem) Polskiej Organizacji Wojskowej jest POW (bez kropek - bo już Pow. z jedną kropką to powiat). Jest (było) PZPR, jest SLD, PSL, USA, MKOL,PRL,PKP, PKS, PWN, PPN, PAP, PZL, PO, PAU, PAN, PS (skrót postscriptum – razem), PUN (to też organizacja J. Piłsudskiego) itd., itd.
Sądzę, że bez Komisji ul. POW zostanie zatwierdzona. Bez cienia wstydu...
Mając POW, należałoby się przyjrzeć jeszcze ul. PCK.
???
??? 21.03.2017, 22:34
Która z nazw ulicy jest poprawna- POW czy P.O.W.???
Czy ktoś wie?
tomaszowianka
tomaszowianka 22.03.2017, 09:35
zawsze można wymawiać pełna nazwę
>
> 22.03.2017, 03:24
z kropkami. To akronim.
tomaszowianka
tomaszowianka 21.03.2017, 20:35
Pow - Polskiej Organizacji Wojskowej,ulica gdzie jest Tomax i budynek dawnej Straży ,Muzeum,a na Boże Ciało procesje w parafii Św.Antoniego
♥
21.03.2017, 21:19
Zgadza się. P.O.W. to Polska Organizacja Wojskowa – tajna organizacja wojskowa powstała w sierpniu 1914 w Warszawie z inicjatywy Józefa Piłsudskiego w wyniku połączenia działających w Królestwie Polskim konspiracyjnych Związku Walki Czynnej i grup Armii Polskiej w celu walki z rosyjskim zaborcą. Początkowo bezimienna, od października 1914 zaczęła używać nazwy POW. Przez cały okres swego istnienia organizacja uznawała polityczne i wojskowe zwierzchnictwo Józefa Piłsudskiego, który był komendantem głównym. Po kryzysie przysięgowym i aresztowaniu Piłsudskiego, jesienią 1917 komendantem głównym POW został najstarszy stopniem spośród pozostałych na wolności oficerów I Brygady, płk Edward Śmigły-Rydz; do grudnia 1917 utworzono Komendę Główną.
Linię polityczną obozu piłsudczykowskiego ustalać zaś miał powstały latem 1917 r. ściśle zakonspirowany Konwent Organizacji A. Na czele prac politycznych Konwentu stał Jędrzej Moraczewski, na czele prac wojskowych – płk E. Śmigły-Rydz.
♥
21.03.2017, 21:36
I jeszcze taka ciekawostka. Początkowo ul.P.O.W. nazywała się ul.Pałacowa, następnie ul.Armii Ludowej, a po transformacji powrócono do nazwy ul.P.O.W.
Weronika
Weronika 21.03.2017, 14:16
Ta Pani to na skoczka jest w naszym mieście i wcale nie mówiła o Tomaszowie Maz jak była zagranicą wstyd co do patrona tej ulicy ale widać jak się nie ma pojęcia to tak jest.
do 56
do 56 21.03.2017, 16:05
Jeśli już jest w Polsce, to chyba raczej odwiedza swoje rodzinne miasto Opoczno. Chociaż ostatnio widziałam ją w Tomaszowie na zakupach w ekskluzywnym sklepie,
którego nazwa kończy się na -ex.
♥
21.03.2017, 15:43
Cóż się dziwić mieszkańcom tego osiedla pochodzącym z okolicznych miejscowości jak np Koluszki, Lubochnia, Niewiadów, Czerniewice czy inne "puebla", że nie znają historii Tomaszowa i jego mieszkańców.
W dyskusji na NT padła propozycja nazwania ul.O.Langego imieniem śp. T.Adamusa, ale nie nikt o Nim nawet nie wspomniał, bo chyba był "be" bo z innej partii i nie popierał LBGT. Zresztą jak wiele osób w naszym kraju.
Pan T.Adamus był jedyną osobą z naszego miasta, która została jednym z ekspertów mających dokonywać oceny wniosków unijnych.
Był on chyba jedyną osobą, która rozumiała znaczenie wskaźników finansowych, ideę samorządności i liberalizmu gospodarczego.
Ajdejano
Ajdejano 21.03.2017, 03:23
Do wpisu nr 43 w związku z wpisem 45:

Jeżeli wpis nr 43 jest wpisem p. Edwarda Skorka, to myślę, że nie chodziło Jemu o samego siebie, ale o Wiesława Gawłowskiego.
I w tym sensie, wpis p. Skorka jest jak najbardziej właściwy, a organizatorzy plebiscytu - jak najbardziej zawalili sprawę, zapominając o Wieśku (znałem człowieka osobiście).

PS. wcześniej pochwalałem propozycję nadania imienia ulicy Wandy Panfil, ale wpis nr 43 jest jak najbardziej słuszny.
♥
21.03.2017, 15:23
Mylisz się pisząc, że wpis 43 jest wpisem p.E.Skorka, bo to niestety, a może stety jest mój wpis.
A wiesz na jakiej ulicy mieszkał w Tomaszowie p.E.Skorek?
JacekW
JacekW 19.03.2017, 19:24
Ja i wielu innym znajomym nie podoba nam się nazwa tej ulicy ! Istny Meksyk ! Zasługi w sporcie tej Pani Panfil są za mikre,dlaczego więc nie Lotników Polskich albo bardziej neutralna nazwa ulicy , np.Księżycowa ( jest Słoneczna) ale Panfil ? Brzmi kiepsko...
Popieram!!!
Popieram!!! 20.03.2017, 14:04
Wanda Panfil sportowcem była i to cała jej zasługa. Natomiast Lotnicy Polscy to nasza narodowa chluba podobnie jak nasz wielki pisarz Henryk Sienkiewicz. Dlatego nie potrafię sobie wytłumaczyć tej gloryfikacji sportsmenki z Opoczna tak na dobra sprawę wcale nie związanej z Tomaszowem...
teżciekawski...
teżciekawski... 19.03.2017, 18:00
Jest ustawa. Trzeba zmieniać niektóre ulice. A ul. Langego nawet zmieniona zostanie zapewne przez kolejne pokolenia w pamięci mieszkańców.
Zmiana nazwy ulicy jest niewątpliwie przedsięwzięciem długotrwałym, kosztownym i dla wielu nawet przykrym, wręcz bolesnym.
Podejrzewam, że p. M.W. Panfil-Gonzalez została poinformowana, że w Polsce w mieście w pobliżu Opoczna może posiadać nową, kolorową, wyremontowaną niedawno ulicę i na to wyrazi (może już wyraziła zgodę). Jeśli już tak, to zgoda radnych ani żadnych komisyji nie powinna być wymagana.
Ale może tak bez sejmowej ustawy.
13.03.17 r. dokonałem wpłaty za manie nieruchomości. Otrzymałem dowód wpłaty, że wpłaciłem należność w kasie UM w Tom. Maz. przy ul. P.O.W. 10/16. Sprawdziłem: okienka kasowe i Wydział Podatków i Opłat też przy takiej ulicy się mieszczą.
Porządkujemy nazwy ulic, próbujemy z dużym impetem remontować ulice, budujemy potężne obiekty, walczymy (tylko na razie głośno) ze smogiem a smrodu własnego nie czujemy. To nie hipokryzja? Taki Azjata nawet z GPSem do UM na P.O.W. w Tom. Maz. na pewno ne trafi.
Przykro będzie, jeśli p. M.W. Panfil-Gonzalez wyśle podziękowanie na ul P.O.W. do Tom. Maz. i to nie dotrze.
Weźmy się za siebie. Później za resztę.
do 46
do 46 20.03.2017, 15:38
Uważam, że gro mieszkańców nawet nie wie co oznacza skrót P.O.W.
Nie wiesz, co oznacza skrót P.O.W.
Nie wiesz, co oznacza skrót P.O.W. 21.03.2017, 17:05
Ja też nie wiem. I nasz magistrat też nie wie.
Ale jeśli posyłali ciebie do przedszkolnej klasy (albo zamierzają posłać), to przynajmniej powinieneś wiedzieć, którego nauczyciela zapytać, co taki skrót POW może oznaczać. Może jakiegoś ustrzelisz z prawidłową odpowiedzią.
PS To jest przerażające i niebezpieczne. Jeszcze jedna wymiana rządu i kolejna reforma szkolnictwa i większość poszukujących pokemonów, otępiałych obateli tego kraju nie będzie w stanie odpowiedzieć, pod jakim zaborem żyje.
I w ciemnościach zostanie, nie wiedząc też nawet, czy Cieślak to Płaszczak.
♥
21.03.2017, 17:36
W tym temacie się gruuubo mylisz. W przeciwieństwie do ciebie wiem dokładnie co to było P.O.W.
Co do twego post scriptum to w 100% masz rację. Cóż, już w XVI w. powiedziano: "Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie… Nadto przekonany jestem, że tylko edukacja publiczna zgodnych i dobrych robi obywateli." i to jest aktualne do dziś.
Bucu
Bucu 20.03.2017, 18:02
Nie wiesz wszystkoch swoja miara. A sam skorzustaj z google
do Buca
do Buca 20.03.2017, 18:35
" Nie wiesz wszystkoch swoja miara. A sam skorzustaj z google"

Bravissimo. 3 byki w 2 zdaniach.
do Bravissimo
do Bravissimo 21.03.2017, 03:45
słownik w Samsungu...

ale nawet jeśli moje, to bardziej literówki. A nawet jeśli nie byłyby literówki, to mogę mieć dysleksje. A jeśli nawet nie miałbym dysleksji i walił ortografy, to nikomu, na żadnym etapie edukacji jakoś to nie wadziło, a z dużą dozą prawdopodobieństwa, mogę powiedzieć, że mam wyższe wykształcenie od ciebie. Zatem? Jeb...e mnie to szczerze.
do Buca
do Buca 21.03.2017, 15:53
... mam wyższe wykształcenie od ciebie."
A co chodziłeś do 3 piętrowej szkoły i uczyłeś się na ostatnim piętrze?
Tak, wszyscy teraz zwalają winę na dyslekcję, dysgrafię i inne, a w sumie same dys ... Ciekawe, że kiedyś nie było żadnych dyslektyków, dysgrafików i pisano czystym polskim, ojczystym językiem, a teraz się nagle pojawili. To nie żadna ułomność fizyczno-psychiczna, tylko po prostu niechlujstwo i brak podstawowych zasad pisowni.
Brygada Świętokrzyska
Brygada Świętokrzyska 19.03.2017, 16:18
Nie wycofywała się wraz z Wehrmachtem, tylko za niemiecką armią, bo żołnierze polscy dobrze wiedzieli co ich czeka. Mogli podzielić los kolegów zabitych w Katyniu, albo w najlepszym wypadku zsyłka na Syberię, do kopalni uranu i innych tego rodzaju "uzdrowisk".
fogo do 40.
fogo do 40. 19.03.2017, 15:48
Drogi Panie !- parę słów ku pokrzepieniu pańskiego umysłu i dumy.. na przyszłość .. - Ja tam jestem prosty człowiek i nie mam układów, ani więzi rodzinnych z tak najwybitniejszymi trenerami jak pańskie . Można tylko pozazdrościć , a nawet zaprojektować koszulki z wizerunkiem i odziać mieszkańców co by na co dzień tu i tam sobie w nich pobiegali.. ..i jeszcze jedno : nie to ,żebym miał się czym chwalić jak Pan ,bo to już wymazywana przeszłość ,ale był i w rodzinie taki trener , co to wyszkalał nie tylko zawodowo,ale i duchem. Przeszkolił tak ,że potrafili na skrzydłach przelecieć każde ,,rondo,,i wygrać z honorem każdy maraton . Nie zaprosili ich tylko na paradę tak jak teraz - zapomnieli ,,inteligentnie,, a w nazwie mieli - Polscy .. !
kiki
kiki 19.03.2017, 14:02
A gdzie druga część członu nazwiska ?...Panfil - i coś tak z meksykańsko brzmiącego.
kikuś
kikuś 20.03.2017, 15:22
A może jest po rozwodzie i odrzuciła nazwisko męża.
Kasia
Kasia 19.03.2017, 14:26
Na Gonzaleza mieszkam... już tak słyszałam, ludzie są niezorientowani że to drugi człon nazwiska Panfil. Chyba bardziej dla ucha będzie w użyciu potocznym GONZALEZA. Ot i zamiast OSKARA będzie GONZALEZA.
Tadek
Tadek 19.03.2017, 13:25
Najgorsza nazwa ulicy z zaproponowanych ! Szkoda,bo ja tu będę mieszkał a nie miałem wpływu na nazwę.Dziwię się ze żyjący " mają " swoją ulicę !!! Panfil, mało komu znana sportsmenka !
Ale szopka!
multi99
multi99 19.03.2017, 14:02
jesteś w błędzie !!!! znana na całym świecie lekkoatletka biegaczka na długich dystansach .... Odpowied sobie szczerze czy zainteresowałeś się tą propozycją i poszukałeś w żródłach czy olałeś temat teraz piszesz na swoje usprawiedliwienie że mało znana sportsmenka ..... to teraz troszkę o mojej cioci :
WANDA PANFIL : Największe sukcesy sportowe odnosiła pod kierunkiem trenera meksykańskiego Mauricio Gonzáleza, którego niebawem poślubiła. W latach 1980-1991 wiele razy reprezentowała Polskę w biegach długich (od 1500 m do maratonu). Zdobyła tytuł mistrzyni świata w 1991 w Tokio w maratonie z czasem 2:29:53. Jest jedyną Polką, której udała się ta sztuka. Zwyciężała w prestiżowych maratonach w Londynie, Nowym Jorku i Nagoi (wszystkie w 1990) oraz w Bostonie (1991). Dwukrotnie brała udział w igrzyskach olimpijskich, jednak bez powodzenia: zarówno w Seulu (1988) jak i w Barcelonie (1992) zajęła 22. miejsce. Natomiast dobry wynik osiągnęła podczas Igrzysk Dobrej Woli w Seattle (1990), zdobywając złoty medal w biegu na 10 000 m.

14-krotna mistrzyni Polski (3000 m, bieg przełajowy 3,5 km, bieg przełajowy 4 km, 5000 m, 20 km i maratonie) oraz 13-krotna wicemistrzyni. 9-krotna rekordzistka kraju (3000 m, 5000 m, 10 000 m).

Dwukrotna zwyciężczyni Plebiscytu „Przeglądu Sportowego” na najlepszego sportowca roku oraz laureatka Złotych Kolców w latach 1990 i 1991.

Pracuje jako trener lekkoatletyczny w Meksyku ... To mało ?????????
E.Skorek
E.Skorek 19.03.2017, 16:07
Miał większe osiągnięcia niż Panfil i w dodatku też żyjący rodowity tomaszowianin.
Dorobek medalowy też ma chyba większy niż Marianna Wanda Panfil-González (ur. 26 stycznia 1959 w Opocznie).
Igrzyska olimpijskie Złoto Montreal 1976 Piłka siatkowa
Mistrzostwa świata Złoto Meksyk 1974 Piłka siatkowa
Puchar Świata Srebro Polska 1965 drużynowo
4-krotny mistrz Polski: w barwach AZS AWF Warszawa (1965, 1966) i Legii (1969, 1970),
2-krotny wicemistrz – 1967 (AZS AWF Warszawa) i 1971 (Legia Warszawa)
2-krotny brązowy medalista MP z Legią (1968, 1973).
284-krotny reprezentant Polski (1964–1976), zwany przez kolegów „Szablą”.
Trzykrotny olimpijczyk (Meksyk 1968, Monachium 1972 i Montreal 1976).
Był kapitanem drużyny, która w Meksyku w 1974 zdobyła mistrzostwo świata, oraz na igrzyskach olimpijskich w Montrealu w 1976 – mistrzostwo olimpijskie.
Brązowy medalista ME ze Stambułu (1967, 2-krotny uczestnik Pucharu Świata: 1965 Łódź (2 m.) i 1973 Praga (2 m.).
https://pl.wikipedia.org/wiki/...ard_Skorek
multi99
multi99 19.03.2017, 17:28
Szanowny Panie skoro tak Panu przykro to trzeba było podać propozycję nadania nazwy ulicy imieniem Edwarda Skorka .... A z tego co wiem takiej propozycji nie było .. To jak można wybrać nazwę ulicy z podanych propozycji skoro jej nie było ?????
do 45
do 45 20.03.2017, 15:20
Nie mieszkam na tej ulicy, więc nie miałem wpływu na nadanie nazwy, ale szanowna komisja chyba zna rodowitych tomaszowian, którzy rozsławili nasze miasto na całym świecie. Ta ludność napływowa z ul.O.Langego na 100% nawet nie słyszała o E.Skorku. A wystarczyło wygooglać sobie w necie hasło "Ludzie związani z Tomaszowem Mazowieckim". Porażka, na całej linii.
77
77 19.03.2017, 13:19
Z Historia to jak z Pania...Nie trafisz.

Pozostałe