1. Zadbaj o swój wygląd
Ponoć „jeśli chcesz zarabiać milion dolarów to musisz wyglądać jak milion dolarów”. Warto zatem zainwestować w dobry garnitur, teczkę, buty, zegarek. Dobrze dobrane ubrania powodują że wyglądamy na osoby kompetentne i wiarygodne. Ubranie albo dodaje albo odejmuje nam wiarygodności.
2. Znajdź coś, co Cię wyróżnia.
Zastanów się czy masz umiejętności, zdolności, unikalne kompetencje którymi wyróżniasz się pośród innych pracowników Zajdź swoją oryginalność, coś co wyróżnia Cię na tle innych ludzi. Zrób sobie taką indywidualną listę swoich talentów, zdolności i odniesionych sukcesów. Koncentruj się na swoich możliwościach, a nie na ograniczeniach.
np.: umiesz język chiński,
bo to Cię wyróżni spośród innych, a wiadomo, że to, co unikatowe wydaje się innym cenniejsze
3. INWESTUJ W SIEBIE
Kształć się. Zapisz się na kursy, szkolenia dzięki którym poszerzysz swoją wiedzę a także rozwiniesz nowe umiejętności zawodowe. Podnoś kwalifikacje, ucz języków, rozwijaj, poszerzaj horyzonty i nie tylko te zawodowe. Kompetencje, które pomagają awansować, to nie tylko te stricte zawodowe. To także szerokie zainteresowania, niebanalne hobby oraz inne walory, które pozwalają zabłysnąć w wielu zawodowych sytuacjach.
4. Zatrzymaj się
Co dzisiaj robiłeś? Z pewnością byłeś zajęty, w pośpiechu starałeś się załatwić wiele spraw, żeby zdążyć ze wszystkim na czas. Nic dziwnego, że jesteś zmęczony i wyczerpany. Wyznacz sobie każdego dnia 20- 30 minutowy okres czasu, który przeznaczysz tylko dla siebie. Niech to będzie czas na odpoczynek, medytacje, spacer, czytanie lub na „nic-nie robienie”. Staraj się to robić regularnie, a docenisz jak ważna jest chwila oddechu i oderwania się od spraw i problemów zawodowych. Ta chwila relaksu i zatrzymania się w wirze codziennych spraw poprawi Twoje zdrowie, samopoczucie oraz sprawi że będziesz mniej podatny na problemy związane ze stresem i wypaleniem zawodowym.
5. Pokaż, że jesteś profesjonalistą
Niektórzy twierdzą, że na sukces zawodowy tylko w 10% wpływa wykonywanie pracy, w 30% wizerunek, a aż w 60% zaznaczanie swej obecności. Pokaż, że istniejesz, nie wstydz się mowic o swoich sukcesach, mocnych stornach i umiejetosciach.
6. Bądź odpowiedzialny
Bierz na siebie odpowiedzialność za swoje postępowanie, zamiast obwiniać kolegów, klientów czy szefa. Człowiek który przyznaje się do błędów i wykazuje chęć ich naprawienia może liczyć na wyższe noty w drogę do awansu niż nieomylny perfekcjonista. Dodatkom osob akotra zawsze oobwinai innych za swoje niepowodzenia jest nie lubiana i wzbudza konflikty.
7. Bądź negocjatorem
W razie konfliktów zadajmy o siebie stanowczo, ale kulturalnie - spokojnie wyjaśniajmy motywy naszego postępowania. Wyrażajmy swoje zdanie spokojnie i stanowczo, ale bez usprawiedliwiania się . Bądźmy gotowi do negocjacji - nie odpowiadajmy „nie” lub „tak”. W konflikcie skupiajmy się na rozwiązaniu, nie na problemie. Zastanówmy się, co możemy zrobić w zaistniałej sytuacji, zamiast narzekać.
8. Nie daj się zaszufladkować
Prezentuj różnorodność swoich zachowań - bądź trochę towarzyski, ale czasem skupiony wyłącznie na zadaniu, wesoły, ale czasem poważny, kompromisowy ale też nie zgadzający się na wszystko i dla wszystkich. Unikniesz wtedy zbyt szybkiego zaszufladkowania.
9. Wynagradzaj siebie za odnoszone sukcesy
Zapisuj swoje osiągnięcia i nagradzaj się za każdą rzecz, którą uda ci zrealizować. Uwierz .że masz prawo siebie pochwalić i być dumnym ze swoich talentów. To nie pycha tylko zdrowa i normalna reakcja człowieka, którzy darzy siebie szacunkiem iż zna swoja wartość. Jeżeli chwalenie samego siebie sprawia ci trudność – zabaw się w grę psychologiczną i popatrz na siebie na przykład oczami przyjaciela, partnera, kogoś ci bliskiego i życzliwego.
10. Eksperymentuj z nowościami
Podejmuj się zadań, których nigdy do tej pory nie robiłaś, to poszerzy Twoje horyzonty zawodowe i rozwinie nowe zdolności
11. Szukaj kreatywności
Staraj się podejmować taką pracę w której możesz być aktywnym aktorem swojej pracy a nie tylko biernym wykonawcą. Spróbuj podejść do swojej codziennej pracy z ciekawością i kreatywnością. I tak np.: zaskocz szefa nowym pomysłem lub nowatorskim rozwiązaniem danego zadania
12. Zaakceptuj porażki
Wyciągaj wnioski z porażek, a nie uginaj się pod ich ciężarem.
Każde niepowodzenie traktuj jako kolejne cenne doświadczenie i naukę na przyszłość. Naucz się czerpać z niepowodzeń a nie załamywać pod ich ciężarem.
13. Wybiegaj do przodu
Jeśli w twojej firmie dzieją się nowe rzeczy np.: zostaje wprowadzany nowy produktu, wdrażany jest nowy system, to zainteresuj się takimi zmianami. Zobacz czy przypadkiem nie jest to teren na którym możesz się wykazać lub czegoś nowego nauczyć
14. Stwórz paletę własnych sukcesów
Zimowe wieczory wykorzystaj na założenie zeszytu „Sukcesów”. Usiądź wygodnie w fotelu i zrób listę swoich sukcesów: osobistych, zawodowych, towarzyskich, rodzinnych, sportowych itd. Jeśli masz ochotę i fantazje, wypisz wszystkie swoje sukcesy, aż od dzieciństwa oraz codziennie dopisz kolejny sukces czy pomyślenie załatwioną sprawę.

























































Napisz komentarz
Komentarze