Motyw przewodni – „Fluid bodies” – kieruje uwagę na płynność relacji, współpracy i budowania kreatywnych wspólnot. Organizatorzy podkreślają, że dziś projektowanie nie kończy się na obiekcie czy formie: coraz częściej dotyczy także międzyludzkich interakcji, procesów oraz długofalowych synergii, które w czasie społecznych napięć i kryzysów stają się koniecznością, a nie jedynie „ładnym dodatkiem”.
ART&DESIGN Festival wytycza nowe perspektywy dla środowiska twórczego również w praktyce: pozwala na produkcję prototypów zarówno w dziedzinie designu, jak i sztuki, a przy tym realnie otwiera drzwi do kontaktu z biznesem. To właśnie tu, w przestrzeni ACD, spotykają się potrzeby rynku, język sztuki oraz narzędzia projektowe – i zderzają się w sposób kontrolowany, inspirujący, a często też zaskakująco użyteczny.
W tematykę bieżącej edycji świetnie wpisuje się najnowsza odsłona współpracy Ceramiki Paradyż ze znakomitą projektantką Gosią Baczyńską. Na wystawie pokazano m.in. wielkoformatową kolekcję Woodfor Naturale nawiązującą do okładzin fornirowych oraz niewielkie płytki Duo Tonne – „cegiełki” w estetyce black & white, o rytmicznych, głębokich strukturach. To zestawienie skali i faktury działa jak komentarz do festiwalowego hasła: ciało, materia, powierzchnia, ale też ruch, zmienność i napięcie pomiędzy tym, co użytkowe, a tym, co symboliczne.
Akademickie Centrum Designu – instytucja zorganizowana przez Akademię Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi – skupia wydziały projektowe ośmiu państwowych uczelni artystycznych w Polsce. Jego celem jest również współpraca z przemysłem oraz budowanie pomostu pomiędzy biznesem a nauką poprzez wspólne prace badawczo-rozwojowe i projektowe. Nic więc dziwnego, że w ramach festiwalu – obok wystawy głównej – prezentowanych jest też kilka innych ekspozycji: od pokonkursowych, przez indywidualne, po branżowe przygotowane przez renomowane marki (dostępne do 25 stycznia 2026 r.). Fotografie z wydarzenia wykonał Mateusz Bugalski.



























































Napisz komentarz
Komentarze