Oczywiste jest, że nasze miasto potrzebuje skutecznej promocji. Od wielu lat ta sfera była przez kolejne władze zaniedbywana. Prowadzone działania miały raczej charakter pozorowany i nieefektywny. Większość funduszy przeznaczonych na ten cel pochłaniała organizacja Dni Tomaszowa, które z promocją mają tyle wspólnego, że przede wszystkim reklamują określoną markę piwa.
Skąd ten pomysł?
Może wydać się to dziwne, ale wygląda na to, że pomysł umieszczania artykułów sponsorowanych w tygodniku zrodził się równocześnie i w mieście, i w powiecie.
Decyzję o wykupieniu dwóch stron w przypadku Starostwa Powiatowego podjął Zarząd Powiatu.
– Podpatrywaliśmy, w jaki sposób promuje się gmina Mszczonów, w jakich czasopismach zamieszcza ogłoszenia i artykuły sponsorowane, i poszliśmy już przetartym szlakiem – mówi członek Zarządu Powiatu.
Nieco inaczej narodziny pomysłu przedstawia Monika Tazbir, naczelnik Wydziału Rozwoju, Strategii i Promocji Miasta:
Pomysł na publikację związany był z targami CEPIS, w których nasz urząd uczestniczył, a wydawca „The Warsaw Voice” był współorganizatorem. Pan prezydent bezpośrednio zlecił naszemu wydziałowi przygotowanie odpowiedniej informacji do publikacji.
Czym jest „The Warsaw Voice”?
Jak informuje sam wydawca, czasopismo dociera co tydzień do 40 tysięcy czytelników.
Czytelnikami są przede wszystkim obcokrajowcy zainteresowani naszym krajem: przedsiębiorcy, przedstawicielstwa dyplomatyczne, prenumeratorzy, uczestnicy targów oraz przedstawiciele instytucji międzynarodowych.
Czym chwali się miasto i powiat?
Tutaj pojawiają się nasze pierwsze wątpliwości.
Na pierwszej z „powiatowych” stron znajdujemy krótką informację o regionie, notkę biograficzną i zdjęcie starosty oraz jego krótką, promującą powiat wypowiedź („Why the County Counts”), a także tekst reklamujący Ośrodek Wypoczynkowy Borki („Forget Majorca, Visit Borki”).
Strona druga to artykuł pt. „Tradition, Color and Variety”, dotyczący tradycji oraz ludowych zwyczajów w poszczególnych gminach.
Strony miejskie sprawiają natomiast wrażenie publikacji mających na celu nie tyle promocję miasta, ile autoreklamę prezydenta oraz przewodniczącego Rady Miejskiej. Wrażenie to pogłębia zamieszczona na tej samej stronie reklama firmy należącej do Zenona Łaskiego.
Kto to opracował?
Według informacji przekazanych przez Monikę Tazbir materiały do publikacji przygotowywał Wydział Rozwoju, Strategii i Promocji Miasta, z wyłączeniem krótkiego wywiadu z prezydentem miasta, który przeprowadziła Agnieszka Łuczak (dziennikarka „TiT”).
W Starostwie Powiatowym poinformowano nas, że całość materiału została przygotowana wspólnie przez odpowiedni wydział oraz wspomnianą dziennikarkę.
Ile to kosztuje?
Trzy godziny zajęło nam uzyskanie odpowiedzi na pytanie, ile Urząd Miasta zapłacił za opublikowanie półtorastronicowej informacji. Na początek dowiedzieliśmy się, że informacja nie może być udzielona, ponieważ pytamy niewłaściwą osobę. Odesłano nas do pani skarbnik, która przebywa na urlopie. W wydziale skierowano nas do sekretarza miasta, który ostatecznie udzielił nam informacji po konsultacji z prawnikami.
Odpowiedź brzmiała: 22 tysiące złotych.
W Starostwie Powiatowym nikt nie miał oporów z udzieleniem informacji na ten temat. Za dwie strony w tygodniku zapłacono 29 290 zł. Ponadto jedną, wspólną stronę wydawca zaoferował gratis.






























































Napisz komentarz
Komentarze