Redakcja nasztomaszow.pl została zaproszona na prezentację nowych możliwości jakie w niedługim czasie będą dostępne w naszym mieście. Jesteśmy świadkami wielkich zmian. Telewizor przestanie być tylko złodziejem czasu. Uzbrojeni w pilota będziemy mogli zrobić zakupy, przeczytać aktualności z miasta i porozmawiać poprzez komunikator ze znajomymi. Telewizja i Internet zaczynają się przenikać i uzupełniać, nareszcie można powiedzieć, że telewizja staje się multimedialna.
Stworzono trzy nowe pakiety nadawane cyfrowo:
CYFROWY BASIC
- podstawowy pakiet programowy Cyfrowej Telewizji Kablowej DTV
- ponad 30 kanałów w niespotykanej jakości obrazu i dźwięku (w tym 19 nowości, m.in. TV 1000, Kuchnia.tv, National Geographic WILD, Boomerang, NASN, MTV Hits i Playboy TV)
- Telewizja wysokiej rozdzielczości HDTV: National Geographic Channel HD
- 19 zł miesięcznie (w tym 5 zł za dostęp do usługi cyfrowej DTV)
CYFROWY ADULT
- dodatkowy pakiet programowy Cyfrowej Telewizji Kablowej DTV
- 3 kanały o treści erotycznej: Adult Channel, Spice i XXL
- 25 zł miesięcznie
CYFROWY CANAL+
- dodatkowy pakiet programowy Cyfrowej Telewizji Kablowej DTV
- 3 kanały o treści premium: Canal+, Canal+ Film i Canal+ Sport
- 39 zł miesięcznie
Wszystkie podane ceny są cenami podstawowymi jednak przedstawiciele Multimedia S.A. zapewniają, że nie zabraknie ofert promocyjnych. Usługa oferowana jest już w trzech polskich miastach: Gdyni (62 tys. gospodarstw domowych w zasięgu - HP), Gorzowie Wielkopolskim (42 tys. HP) i Lublinie (32 tys. HP). Docelowo usługa będzie dostępna w większości miast sieci Multimedia i obejmie około 450 tys. gospodarstw domowych.
- Wprowadzenie telewizji cyfrowej w sieciach kablowych to element naszej długofalowej strategii zakładającej systematyczne rozszerzanie oferty o nowoczesne usługi, które dodajemy do usług pakietowych – mówi Andrzej Rogowski, prezes zarządu Multimedia Polska. - Wybór systemu MHP umożliwia Multimediom tworzenie i dostarczenie nowych i ciekawych aplikacji, oraz daje możliwość wdrożenia w przyszłości nawet takich usług, które dziś są jeszcze niezdefiniowane - mówi David McElhatten, CEO Osmosys spółki holdingu ADB. - Nasza technologia zapewnia, że Mutimedia Polska staną się jedną z najbardziej zaawansowanych platform kablowych w Europie.
Multimedia Polska jest pierwszą w Polsce firmą, która oferuje telewizję cyfrową z sygnałem zwrotnym. Dzięki temu już w niedługim czasie abonenci korzystający z usług Multimedia Polska będą mieć dostęp do nowych usług takich jak:
Wideo na żądanie – wirtualna wypożyczalnia wideo, którą w przeciwieństwie do usług oferowanych np. przez platformy cyfrowe, charakteryzuje dużo większa pojemność systemu dzięki przechowywaniu filmów na wideoserwerach, a nie małym dysku.
Time-Shift TV, która umożliwi przeglądanie zarejestrowanych programów telewizyjnych nadawanych w ciągu ostatniego tygodnia.
Zakupy (T-commerce) – możliwość realizowania zakupów za pośrednictwem telewizji na zasadach podobnych do zakupów przez komputer, ale w dużo wygodniejszy sposób. Wystarczy użyć pilota od Set-top-box (dekodera).
Gry, także sieciowe, dające możliwość grania zarówno z komputerem jak i dekoderem.
Mail i komunikator
Kablowa telewizja cyfrowa oferowana jest jako produkt Premium. Będą mogli z niej korzystać abonenci, którzy wykupili najszerszy pakiet telewizji kablowej (Komfort), który zawiera ponad 60 programów. Ten pakiet kupiło już około 60% spośród ponad 600 tys. wszystkich abonentów Multimedia Polska.
Klienci Multimedia Polska mają do dyspozycji trzy pakiety telewizji cyfrowej: podstawowy - CYFROWY BASIC, który zawiera 31 programów, w tym zupełnie nowe, niedostępne w żadnej innej telewizji. Wśród nich jest program National Geogrpahic Chanel nadawany w systemie wysokiej rozdzielczości HD, który charakteryzuje wysoka rozdzielczość.
Ponadto Multimedia Polska ma w ofercie pakiet CYFROWY CANAL+ MULTIPLEX zawierający programy Canal+, Canal+Film i Canal+Sport, a także CYFROWY ADULT zawierający 3 programy dla dorosłych: Adult Channel, Spice i XXL.
Rynek telewizji cyfrowej będzie się rozwijał Wprowadzenie telewizji cyfrowej Multimedia Polska ma zapewnić Multimedia Polska dodatkowe źródła przychodów, a także jeszcze większą lojalność klientów. Usłudze tej sprzyja dobre otoczenie rynku i jego perspektywy.
Według szacunków firmy Informa, liczba abonentów telewizji cyfrowej w Polsce w ciągu najbliższych 5 lat potroi się i wzrośnie z około 2 mln w 2006 r. do 6 mln w roku 2011. Tym samym penetracja powinna wzrosnąć z około 16% do 47% w 2011 r. Dobre perspektywy telewizji cyfrowej potwierdza sytuacja w krajach rozwiniętych. W USA i Kanadzie, w krajach, w których obok Japonii, telewizja cyfrowa jest najlepiej rozwinięta na świecie, już w 2004 r. blisko połowę użytkowników telewizji stanowili abonenci telewizji cyfrowej. W 2009 r. ten wskaźnik wyniesie w tych krajach około 75%, podczas gdy w Europie Zachodniej ten pułap zostanie osiągnięty 2 lata później (dane: IMS Research, EIU Research, Informa).
Ponadto rozwojowi telewizji cyfrowej sprzyja dynamiczny wzrost sprzedaży telewizorów w standardzie HD-ready (High Definition). Szacuje się, że ich liczba z roku na rok podwaja się i w tym roku w Europie z takich odbiorników będzie korzystać w sumie 25 mln konsumentów (dane Eutelsat).
- Przygotowanie infrastruktury pod telewizje cyfrową i zakup sprzętu, m.in. dekoderów od firmy ADB, będzie kosztować w tym roku ok. 30 mln zł. do tej pory zainwestowaliśmy już ok. 20 mln zł - mówi Andrzej Rogowski. - Zgodnie z zapisami prospektu emisyjnego na telewizję cyfrową przeznaczymy około 60-70 mln zł, ze środków pozyskanych z emisji akcji. W kolejnych latach nakłady na ten projekt będą również znaczące, uzależnione od ilości pozyskiwanych klientów.
Reklama
Multimedialne Multimedia
Multimedia Polska S.A. wprowadza w Tomaszowie usługę cyfrowej telewizji.
- 30.05.2007 23:48 (aktualizacja 13.10.2025 14:09)
Reklama
Reklama
Reklama


























































Napisz komentarz
Komentarze