Umowa na zakup Solarisów podpisana

  • 26.03.2017, 11:15
Umowa na zakup Solarisów podpisana
Jak już wcześniej informowaliśmy, Urząd Miasta zakupi 20 nowoczesnych, hybrydowych autobusów Solaris za ponad 36 mln zł. W piątek, w magistracie podpisano umowę z wykonawcą. 5 pojazdów zakupi również Miejski Zakład Komunikacyjny. Pierwsze autobusy powinny się pojawić na tomaszowskich ulicach już w październiku br. Równocześnie ruszy darmowa komunikacja dla mieszkańców Tomaszowa Mazowieckiego

Urząd Miasta rozstrzygnął przetarg na zakup 20 autobusów. Wpłynęły dwie oferty, a najkorzystniejszą złożył Solaris Bus & Coach S.A. Umowa opiewa na kwotę 36 654 000 zł.

 

Solaris zadeklarował 15 lat gwarancji na szkielet kratownicy nadwozia oraz kratownicę/ramę podwozia, trwałość konstrukcji nośnej, perforację nadwozia; 10 lat gwarancji na powłoki lakiernicze, uszczelnienia okien, drzwi oraz 5 lat gwarancji na pozostałe zespoły, układy i elementy autobusu.

 

W piątek (24 marca) umowę podpisali wiceprezydent Tomaszowa Mazowieckiego Tomasz Jurek i pełnomocnik zarządu Solaris Bus & Coach S.A  ds. kluczowych projektów Wiesław Cieśla.

 

Nowe autobusy będą wyposażone w monitory LCD pokazujące m.in. trasę i czas przejazdu, informacje o najbliższych przystankach, wiadomości miejskie oraz pogodę. Pojazdy będą również umożliwiały bezprzewodowy, szybki dostęp do Internetu (wi-fi). W autobusie będzie można też naładować telefon komórkowy. Wraz z nowym taborem, nie zabraknie udogodnień dla osób niepełnosprawnych. Pojawią się rozkładane rampy, które będą umożliwiały bezproblemowy wjazd wózkiem inwalidzkim , a także specjalne, elektroniczne tablice na boku pojazdów dla osób niedowidzących.

 

[reklama2]

 

Autobusy będą dostarczane po 5 sztuk tygodniowo od 16 października br.

 

W sumie, po tomaszowskich ulicach będzie jeździć 25 hybrydowych pojazdów Solaris. 5 autobusów zakupi Miejski Zakład Komunikacyjny. Spółka rozstrzygnęła już przetarg i niebawem podpisze umowę z Solaris Bus & Coach, której wartość opiewać będzie na kwotę 9 163 500 zł.

 

Na budowę nowej bazy MZK i zakup ekologicznych autobusów otrzymamy dofinansowanie w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020. Oba tomaszowskie wnioski - jeden złożony przez miasto, a drugi przez MZK - zostały najlepiej ocenione w województwie łódzkim.

 

Podziel się:
Oceń:
  • TAGI:

Komentarze (19)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.

kuku
kuku 29.03.2017, 22:55
A czy redakcja tez nic nie wie na temat barwy tych autobusów, to powinno być w zamówieniu???!!!
Tymoteuszka
Tymoteuszka 29.03.2017, 14:33
W ramach odpowiedzi do nr. 14: Ale się ubawiłam z Twojej wypowiedzi, dzięki "I co jeszcze?"
Xxx
Xxx 28.03.2017, 17:01
Jak was już wcielą do miasta to będzie jeździć za darmochę
St. Jonderek
St. Jonderek 28.03.2017, 15:24
Czy MZKi do Lubochni też będą puszczone gratisowo, my też chcemy komfortowo podróżować na zakupy do Tomaszowa. Jeżdzą z Wiaderna i Zawady, Tresty i Smardzewic a czemu nie my?
do @9
do @9 28.03.2017, 22:02
Dostaliśwa dopłaty. Na każym podwyrku co najmniej 2 samochody. Zbierzta się do kupy i zafundujcie sobie busiki niechta was wożą z frico.
Ewelina
Ewelina 28.03.2017, 19:53
Puszczać to sobie można gołabka, to będą luksusowe hybrydy do jazdy po naszych odnowionych jezdniach. Okoliczne wioski powinny postarać się o własny transport autobusowy z Tomaszowem.
multi99
multi99 28.03.2017, 19:42
Po proście wójta aby wam sponsorował kursy autobusów jak to robi wójt gminy Tomaszów .....
kuku
kuku 28.03.2017, 12:06
A wiadomo w jakich barwach będą malowane te Solarisy? Czy nadal będzie wszystko od Sasa do lasa..?
Tymoteuszka
Tymoteuszka 28.03.2017, 13:22
Nie tylko barwy autobusów powinny być ujednolicone. Przystanki powinny być także jednakowe, wszędzie, w każdym zakątku miasta i na pętlach także. Na pętlach powinny stać Toi-Toi tylko do dyspozycji kierowców. Pasażer powinien wchodzić przednimi drzwiami, a wychodzić tylnymi. Kierowca tym samym mógłby sprawdzać bilety, nie kanar. Przycisk STOP, używany wtedy, kiedy chcemy wysiąść. Kiedy kierowca nie widzi żadnych pasażerów na przystanku, ani żaden pasażer w autobusie nie wciska STOP-u, kierowca nie zatrzymuje się, wtedy automatycznie autobus mniej pobiera paliwa. Jazda staję się bardziej ekonomiczna.
Nilu
Nilu 29.03.2017, 19:26
Tak właśnie jest w Niemczech i funkcjonuje idealnie .
Tymoteuszka
Tymoteuszka 30.03.2017, 11:36
Zgadzam się z Tobą w 100%. To rozwiązanie bardzo mi się podobało, właśnie w Niemczech. Ale np. w Katowicach, czy ogólnie na Śląsku też podobne funkcje wprowadzają.
I co jeszcze?
I co jeszcze? 28.03.2017, 21:57
Pasażerowie powinni wchodzić przednimi drzwiami i pokazywać kierowcy bilet, a gdy ktoś ma zajęte obydwie ręce, to bilet powinien trzymać w zębach, a wysiadać tyłem tylnymi drzwiami przytrzymując się rękami stopni. Tak będzie ekonomiczniej i bezpieczniej, bo wtedy w zimie nie ulegnie wypadkowi na oblodzonym przystanku. Na pętlach postawić stoliki i wygodne fotele, aby kierowca w spokoju ducha mógł wypić kawę, lub się zdrzemnąć. Dodatkowo zamontować TV, aby czekający na autobus odchamili się trochę. A zresztą odbiorniki TV powinny być umieszczane przy każdym przystanku. A co? Niech miasto płaci abonament od każdego odbiornika. xD
multi99
multi99 28.03.2017, 19:41
szanowna Pani kierowca nie jest od sprawdzania biletów .... Tym bardziej że czasy miedzy przystankami to dosłownie bardzo wyśrubowane od 1 minuty do 1,5 minuty ,,,,,,,
drForester
drForester 26.03.2017, 22:01
gratulacje!!!mój plan się sprawdza ;)
Jak
Jak 28.03.2017, 12:59
nic idą wybory...
Piotr
Piotr 26.03.2017, 17:08
Wszystko fajnie tylko mało kursów MZK Tomaszów Maz w niektórych rejonach miasta może pora to zmienić.
multi99
multi99 26.03.2017, 17:41
Szanowny Piotrze z całym szacunkiem ale ilość kursów wiąże się z ilością pasażerów ... skoro niema pasażerów to likwiduje się kursy . nikt nie wozi powietrza tylko !!!!
tom
tom 26.03.2017, 12:33
To jest przedsiębiorstwo do którego zawsze trzeba będzie dokładać i to sporo dokładać. Patrząc na kursy nie jeżdzi nimi dużo osób. Jest to kula u nogi miasta. Najlepiej by było to sprywatyzować, ale zdaje się że nie można...
@
@ 26.03.2017, 12:58
Jeżeli będą dobrze dopracowane:
- linie (dogodne połączenia między dzielnicami - takie opracowania znajdują się w UM),
- rozkłady jazdy (takie opracowania znajdują się w UM, połączenia dostosowane do rozkładów PKP i PKS - również z nocnymi),
- większa częstotliwość ewentualnie dobre skomunikowanie linii w punktach węzłowych.
Jak będą spełnione ww zasady to większość mieszkańców na pewno przesiądzie się przejazdów komunikacją miejską.

Pozostałe