Z badania zleconego przez Santander Consumer Bank wynika, że mężczyźni częściej czują się bezpiecznie (62 proc.) niż kobiety (52 proc.). Pewniej czują się też czterdziestolatkowie (68 proc.), rzadziej osoby w wieku 18–29 lat (43 proc.).
Za świadomych zagrożeń uważa się ponad połowa respondentów: 45 proc. ocenia swoją edukację jako raczej dobrą, 11 proc. – bardzo dobrą. Co trzeci badany (33 proc.) określa swoją wiedzę jako przeciętną, a 8 proc. – niską. Również tu mężczyźni są pewniejsi (62 proc. vs 53 proc. kobiet), a kobiety częściej wskazują poziom przeciętny (40 proc. vs 26 proc. mężczyzn).
„Coraz więcej aspektów naszego życia zależy od internetu, dlatego każdy użytkownik powinien znać możliwe zagrożenia i umieć się przed nimi chronić. Pamiętajmy, że bezpieczeństwo zaczyna się od nas samych – od poszerzania wiedzy, budowania dobrych nawyków i reagowania na podejrzane sytuacje, np. poprzez zgłoszenie ich do CERT-u, policji czy prokuratury” – komentuje Marcin Szklarski z Santander Consumer Banku.
Badanie zrealizował IBRiS w dniach 11–21 sierpnia 2025 r. na próbie 1000 dorosłych internautów w Polsce.
Santander Consumer Bank (SCB) jest częścią Grupy Santander; w Polsce działa od 2006 r. Oferuje m.in. kredyty gotówkowe i ratalne, lokaty, rachunki oszczędnościowe oraz karty kredytowe. Według informacji banku obsługuje ok. 8 mln klientów, zatrudnia blisko 1,6 tys. pracowników, a jego udział w rynku kredytów konsumenckich przekracza 18 proc..
































































Napisz komentarz
Komentarze