Jak oddzwonienie (callback) pomaga zwiększyć konwersję na stronie
Zgodnie z danymi PRNewswire, 60% potencjalnych klientów opuszcza stronę bez dokonania zakupu. Kosztuje to firmy miliardy utraconych dochodów. Zmniejszenie wskaźnika odrzuceń może pomóc taki prosty instrument jak callback widget. Doświadczenia klientów Ringostat pokazują, że dzięki callback firmy poprawiły wskaźnik konwersji strony nawet o 35%.
Dlaczego potencjalni klienci opuszczają stronę bez złożenia zamówienia?
Wysoki wskaźnik odrzuceń na stronie może być związany z różnymi czynnikami: skomplikowany proces składania zamówienia, brak pełnych informacji o produkcie lub usługach.
Kolejną częstą przyczyną utraty konwersji jest brak możliwości wygodnego i szybkiego kontaktu z menedżerem w celu uzyskania konsultacji lub złożenia zamówienia. Zajęci ludzie nie zawsze są gotowi poświęcić czas na szukanie kontaktów, próby nawiązania połączenia i oczekiwanie. Oddzwonienie staje się prostym rozwiązaniem problemu.
Co to jest oddzwonienie i jak działa
Callback to funkcja, która pozwala odwiedzającemu stronę zamówić oddzwonienie od menedżera.
Zazwyczaj rozwiązanie ma postać przycisku lub formularza, w którym użytkownik może wpisać numer telefonu i określić dogodny czas na rozmowę. Callback automatycznie łączy menedżera z klientem w wyznaczonym czasie.
Zalety oddzwonienia w celu zwiększenia konwersji
- Dostępność: callback sprawia, że kontakt z menedżerem jest maksymalnie wygodny dla klientów.
- Szybka reakcja na zapytanie sprawia dobre wrażenie i przekonuje o wysokim poziomie obsługi.
- Mniej porzuconych koszyków. Menedżer może pomóc w wyborze produktu i złożeniu zamówienia, co sprzyja zwiększeniu sprzedaży.
- Analityka. Niektóre callback zbierają dane i tworzą raporty na temat źródła reklamowego konwersji, statystyki zamówionych rozmów, częstych zapytań odwiedzających. To pomaga doskonalić marketing.
- Oszczędność czasu dzięki optymalizacji pracy z połączeniami.
Jak prawidłowo skonfigurować system oddzwonienia
- Wybierz dostawcę usługi z rozbudowaną funkcjonalnością i elastycznymi ustawieniami.
- Wybierz miejsce na stronie dla przycisku callback. Na przykład na stronie głównej i stronach produktów.
- Skonfiguruj kolor i styl formularza, który będzie pasował do projektu strony.
- Daj możliwość wyboru czasu rozmowy, ale upewnij się, że usługa jest dostępna online tylko w dni robocze i godziny, kiedy menedżer może odpowiedzieć.
- Zadbaj o dodatkowe sposoby kontaktu: czat online, komunikatory.
- Skonfiguruj integrację callback z Twoją CRM, aby zamówione rozmowy automatycznie zapisywały się w systemie.
- Monitoruj statystyki i wprowadzaj zmiany w ustawieniach i podejściach.
Przykłady udanych zastosowań oddzwonienia
Ringostat ma wiele przykładów udanych wdrożeń i zastosowań callback. Klientom udało się zwiększyć wskaźniki konwersji, poprawić obsługę, zdobyć cenne dane o odwiedzających stronę do optymalizacji marketingu. Na przykład:
- kompleks hotelowy Factory Resort w Polsce zdołał zwiększyć konwersję na rozmowę o 15% i wzmocnić reklamy na podstawie danych analitycznych;
- klinika „Laserświat” zautomatyzowała pracę i zmniejszyła obciążenie zespołu, a także zwiększyła konwersję na wizytę o 10%.
Główne błędy przy wdrażaniu oddzwonienia
Unikaj powszechnych błędów przy wdrażaniu oddzwonienia:
- niewidoczny przycisk lub niewygodne umiejscowienie formularza callback;
- dostępność formularza online, ale brak możliwości oddzwonienia w określonych godzinach lub dniach;
- długie oczekiwanie na rozmowę;
- niska kwalifikacja menedżerów odbierających połączenia.
Integracja oddzwonienia z innymi narzędziami marketingowymi
Niektórzy dostawcy usługi, tacy jak Ringostat, mają gotowe integracje callback z CRM, systemami analitycznymi, kreatorami stron internetowych itp. To pozwala na przekazywanie danych między programami i usługami, śledzenie historii komunikacji, ocenę skuteczności narzędzia, doskonalenie sprzedaży i marketingu.
Wniosek
Oddzwonienie to proste, ale naprawdę potężne narzędzie do poprawy obsługi, zwiększenia konwersji i optymalizacji pracy. Doświadczenia klientów Ringostat pokazują, że callback pomaga zatrzymać odwiedzających na stronie, zapewnić dobrą obsługę i dobre wrażenie, zwiększyć sprzedaż.






















































Wasze komentarze