Od kilku lat tomaszowskie schronisko dla bezdomnych zwierząt wstrzymuje wizyty wolontariuszy oraz weekendowe spacery ze swoimi podopiecznymi. Spowodowane jest to wzmożonym niepokojem zwierząt związanym z używaniem środków pirotechnicznych przez mieszkańców miasta, świętujących nadejście Nowego Roku. Psy sa przerażone wystrzałami i mogą stanowić zagrożenie dla osób z nimi spacerujących oraz przechodniów. Kierownik schroniska, Piotr Milczarek podkreśla, że decyzje mają służyć dobru zwierząt i prosi o wyrozumiałość wszystkich aktywnie wspierających placówkę wolontaruszy. Oczywiście z psiakami będzie można wychodzić poza teren schroniska już w kolejny weekend. Przy okazji chcemy prosić Was o ograniczenie stosowania petard oraz sztucznych ogni. To, co dla ludzi stanowi "frajdę" u zwierząt może wywołać śmiertelne przerażenie
27.12.2018 20:25
(aktualizacja 12.08.2023 08:33)
<>
Podziel się
Oceń
Napisz komentarz
Komentarze
Firgolaszek
31.12.2018 12:04
ponownie twój wpis m&m popieram. Ja również kocham zwierzęta ale te niechciane pieski to jedyne rozsądne wyjście należało by je usypiać.
A co do wpisu Rysia czarnego to proponuje może za adoptujesz wszystkie i zaczniesz żyć z nimi tak jak Wioletta Willas
Wojtaszek Piotr
01.01.2019 21:28
Czy mógłbyś się przedstawić z imienia i nazwiska lub pokazać swój profil fb?
Czy może jesteś tylko małym internetowym trolem ???
Wojtaszek Piotr
m&m
02.01.2019 13:22
Czy przez podanie danych wzmacnia się swoje argumenty w dyskusji? Jak się skończyły, to co? Ja rozumiem, że ktoś by Ci naubliżał i chcesz sobie sprawę face to face wyjaśnić, ale póki co , to Ty kogoś od trolli wyzywasz i nie wiadomo czemu żądasz od ludzi podawania swoich danych. Po co ci czyiś profil na facebooku? Bo ktoś ma inne (wcale nie zabronione i zbyt kontrowersyjne) poglądy? Bo chcesz komuś narobić gównoburzy (choć skoro podałeś swoje dane, to raczej uważnie stawiasz swoje kroki)? Zastanów się zanim coś napiszesz. Dla mnie również zachowania w stylu Ś.P Violettyy Villas nie świadczą o rozsądnym traktowaniu tematu opieki nad zwierzętami. Często można je wrzucić do jednego worka z innymi obrońcami praw zwierząt. I co się w tym nie podoba?
m&m
29.12.2018 19:37
To się zamknij z nimi w kojcu. Ty myślisz, że one tam są pełne wdzięczności?? Pewnie, że pies to najlepszy przyjaciel człowieka itd. Ale oprócz granic człowieczeństwa są też granicę rozsądku. W chinach wpieprzaja psy na potęgę. Jedź tam walczyć o ich prawa. A świnie? Nie sa glupsze od psów i nawet narządy wewnętrzne mają prawie identyczne. Jesteś, rozumiem ,radykałem, który odżywia się energią słoneczną i nie nosi skórzanych butów? Jeśli nie, to puknij się w głowę. Czym innym jest okrucieństwo i np. trzymanie kundelka na wsi na lancuchu cale zycie a czym innym postepowanie z chmarami bezpanskich psow, ktorych nke ma gdzie trzymac . Ludzie zamiast humanitarnie oddawać je do schroniska, gdzie albo wydadzą komuś albo uspia jak się schronisko przepelni, to leją po łbach i topią w workach, bo jak zadzwonią do schroniska , to sie dowiedzą, że nie ma miejsca. Bo ,w imię dobrego samopoczucia takich pseudo miłośników zwierząt jak ty, kaleczy się im psychikę trzymając latami w klatkach. I żadne akcje z kocykami, karma czy wyprowadzaniem raz w tygodniu tego nie zmienia. Zwierzęta to nie ludzie! I ta różnica powinna sprawiać, że zwierzęta powinno się usypia w celu skrócenia ich gehenny. I w celu usprawnienia systemu. Jeszcze raz powiem- kocham zwierzęta, ale nie mam psychiki pięcioletnie dziewczynki. Wiem skąd się biorą kotlety w przeciwieństwie do takich jak ty. Człowieczeństwo, to przede wszystkim myślenie...
Karol
29.12.2018 17:08
Prawa zwierząt są dziś największą kwestią sprawiedliwości społecznej od zniesienia niewolnictwa,oś zła zaczyna bieg od bezmyślnego rozmnażania zwierząt, to człowiek ponosi pełną odpowiedzialność za taki stan,to człowiek winien jest im opiekę i ochronę, uśpienie tych biednych stworzeń to pogarda dla życia, bo właśnie od psów ludzie powinni uczyć się człowieczeństwa, a człowiek winien im godne traktowanie,niestety tak nie zawsze jest bo znajdą się tacy którzy rozumną istotę jaką jest pies czy kot ,traktuje jak rzecz i nie dociera do tego ludzkiego " betonu " że zwierzęta czują ból,smutek ,radość , potrafią wydobyć z człowieka to co najlepsze,przez posiadanie psa człowiek staje się wrażliwszy i bardziej empatyczny,dlaczego więc chcecie skazać te zwierzęta na uśpienie ,taki tok myślenia nie jest godny człowieka
firgolaszek
28.12.2018 16:52
m&m masz rację A moje zdanie jest takie, psy nie adoptowane po roku powinny być usypiane. Podejrzewam że większość społeczeństwa tak myśli ale boją się głośno o tym mówić , i dalej udawajcie a psy niech dalej cierpią
Tomek
28.12.2018 19:32
A może powinni to robić też z ludźmi ? niemowlętami, dziećmi w domach dziecka i starcami w domach starców,, skoro nikt ich nie chce, to uśpić.
Ale uśpiłbym twoją głupotę i pogardę dla życia, a ty jesteś Bogiem ?
m&m
29.12.2018 07:18
Kocham zwierzęta, ale co ma kochanie do trzymania w niewoli do końca życia? I co ma do sposobu dzialania i celow dzialania takiej placówki. Poza tym nie można równać zwierząt do ludzi. Jeżeli martwi cię śmierć zwierząt, to wypisz się z tego swiata, bo w czasie pisania tego tekstu pewnie zabili kilkadziesiąt krów w ubojni. Albo tysiąc kurczaków. i jak się to ma do ludzi? Jezeli nie widzisz różnicy , to powinieneś iść na jakaś terapię. Choć w sumie dziś się tego nie leczy, bo taka moda. Czy jestem głupi? na pewno nie najmądrzejszy, ale w tej kwestii, to raczej Ty zachowujesz się jak piecio letnia dziewczynka.
Rysiek czarny
29.12.2018 04:41
pierwszym do uśpienia powinieneś być ty firgolaszek
m&m
28.12.2018 09:21
Pewnie będę " trochę kontrowersyjny" za to co napiszę i zaraz będą chcieli mnie za to zjeść, ale dla mnie ta cała otoczka związana z wyprowadzaniem piesków, zbiórkami i trzymaniem ich całe życie w klatkach itd, to chora komedia. Miałem sytuację, że na firmowym placu znalazł się pies, który pomimo tego, że nic go w życiu złego ze strony ludzi nie spotkało a wręcz przeciwnie (uprzedzając teksty o tym, że pies źle wychowany czy bity, głodzony itd itp...)okazał się wielkim i mało przewidywalnym skubańcem, który może być niebezpieczny i po prostu jest kłopotem. Po telefonie do schroniska dowiedziałem się, że nie mają miejsca na psy i nic nie mają do zaprponowania, bo mają nadkomplet i nie pomogą. To naturalne, że ludzie dzwonią w takie miejsca w takich sytuacjach i powinni w tych miejscach otrzymywać jakieś rozwiązanie(hycel- to dla mnie zbiera kłopotliwe zwierzęta i usypia).Mnie zaproponowano wysłanie zdjęcia pieska, żeby ktoś wstawił na fejsbyczku, że do wzięcia. Dałem sobie spokój oczywiście, bo jak dać komus psa żeby mu wygryzł jaja??!! Potępia się tych, którzy zostawiają psy w lesie czy przy drogach. Ale co z nimi Ci ludzie mają robić, skoro dużą część społeczeństwa bawi trzymanie latami zwierząt w klatkach, robienie im zbiórek kocyków itd albo wyprowadzanie?? Jedyne co się polepsza, to sumienie tych ludzi, bo robią niby coś dobrego wyprowadzając kundelka raz na tydzień na spacer? Bo te zwierzęta trzymane tam po prostu cierpią i tytle. Ile na to idzie pieniędzy, to już pomijam, Te zwierzęta powinno się USYPIAĆ (przy okazji skracając ich niewolę) tak, że było miejsce na nowe, które ktoś np MUSI oddać itd.A tak, to sadza się psa na psie i się oszukuje, że to jest dla nich dobre. Wypuścić oczywiście ich nie można, bo taka hałastra byłaby groźniejsza od wilków.Czemu dochodzi do sytuacji, że schronisko jest przepełnione?? W imię czego pieniądze idą na utrzymanie bandy psów, które są kłopotem i których raczej w znakomitej większości nikt nie przygarnie? Jednocześnie czasowo podczas przepełnienia schronisko nie spełnia swojej roli jako instytucja, która powinna się zajmować psami, z którymi jest kłopot, bo zajmuje się trzymaniem ich w klatkach i udawaniem, że to jest coś dobrego i potrzebnego?
WuPe
28.12.2018 18:45
Popieram. Schronisko to maszynka do zarabiania pieniędzy. Przecież od lat w naszym schronisku trwają walki o władzę. W imię czego? Miłości do zwierząt? Kasa jest nieprawdopodobna. Wg. podawanych tu na portalu danych psy powinny jeść karmę ze sztabkami złota tyle ona kosztuje. Tymczasem w dużej mierze pochodzi ze zbiórek, darowizn, a kupowana jest też po cenach hurtowych. I czy jest to najdroższa Acana, Orijen? Nie ryż i makaron... Trzymanie psów w klatkach jest niegodne człowieka. Usypiajmy te biedne zwierzęta, nie napędzajmy podejrzanych procederów.
Napisz komentarz
Komentarze