Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
poniedziałek, 20 maja 2024 02:28
Reklama
Reklama

Koronalekcje w „Dwunastce”

Niejeden film, który obejrzeliśmy z gatunku science fiction, na ogół przedstawiał nierealny świat. Czyż nasza rzeczywistość nie jest jego namiastką? Wirus COVID-19 sprawił, że nie wychodzimy domów, komunikujemy się poprzez świat wirtualny i zdalnie pracujemy. To dla nas wszystkich zupełnie nieznana sytuacja, której się uczymy i w której uczymy.

Nauczyciele Szkoły Podstawowej nr 12 oraz Przedszkola nr 7 dzielnie stawiają czoła nowym wyzwaniom. Od czasu zawieszenia zajęć, tj. od 16 marca b.r. nieustannie się doskonalą, aby zapewnić jak najwyższy poziom edukacji. Praca z wykorzystaniem technologii informacyjno – komunikacyjnej otwiera przed nimi swe możliwości, z których chętnie czerpią. Głównym celem, przyświecającym ich codziennej pracy jest DZIECKO.

Obecnie coraz więcej lekcji zarówno w edukacji wczesnoszkolnej jak i w klasach 4 – 8 (w tym w-f), odbywa się z wykorzystaniem platformy ZOOM. Nauczyciele,  uczniowie, jak i rodzice zauważają w lekcjach prowadzonych on-line wiele pozytywów. Dyrekcja odbiera od rodziców przez dziennik elektroniczny bardzo dużo pochlebnych wiadomości dotyczących  pracy nauczycieli, co bardzo buduje. Więzi między uczniami a kadrą pedagogiczną zacieśniają się. Dzięki wideokonferencjom jedna jak i druga strona zaprasza do swoich rodzinnych pieleszy, ukazując rąbek prywatności. Czasami podczas lekcji, do mamy albo taty - prowadzących lekcje, przyjdzie ich zaciekawiony mały potomek, wzbudzający sympatię uczniów. Wszystko opiera się na wzajemnym szacunku i zrozumieniu.

Również nauczycielki przedszkola na stronie internetowej placówki (p7tomaszow.wikom.pl.) codziennie zamieszczają zabawy i zajęcia edukacyjne, zgodne z podstawą programową wychowania przedszkolnego, dostosowywane do możliwości psychofizycznych każdego dziecka. Od 25 marca 2020 r. rodzice wychowanków P7 zostali zachęcani do przesyłania zdjęć swoim dzieciom, podczas pracy z wykorzystaniem ćwiczeń zamieszczanych na stronie internetowej, dzięki czemu zakładka „Foto - wydarzenia” jest ciągle uaktualniana o nowe zdjęcia przedszkolaków. Jest to również formą monitorowania pracy dzieci w domu. Nauczyciele są w stałym kontakcie telefonicznym, e -mailowym na bieżąco wspierają rodziców, dzieci w edukacji w domu rodzinnym.

W dniu 01.04.2020 r. w Przedszkolu nr 7 odbyło się wewnątrzprzedszkolne doskonalenie zawodowe nauczycieli, podczas którego Dyrekcja Zespołu zapoznała z podstawowymi możliwościami platformy ZOOM, i  nie jest to żart zważywszy na datę. Następnego dnia odbyło się pierwsze zdalne zebranie Rady Pedagogicznej Przedszkola nr 7, a  3.04.2020r. Szkoły Podstawowej nr 12.

Jesteśmy świadkami nowego wymiaru edukacji, o którym na pewno wcześniej nie pomyślelibyśmy. Jako dyrektor obserwuję wspaniałe podejście nauczycieli do nowego wyzwania, którego nadrzędnym celem jest dobro ucznia. Cieszę się, że jesteśmy jedną z nielicznych publicznych szkół w mieście, która prowadzi zajęcia w formie e-learningu. Chętnie dzielimy się również swoimi umiejętnościami, które ciągle rozwijamy, z innymi dyrektorami i nauczycielami. Cieszymy się, że możemy dzielić się tym, co w trakcie tej trudnej sytuacji, samodzielnie zgłębiliśmy. Ze względu na fakt, iż nie nagrywamy prowadzonych przez nas lekcji (choć jest taka możliwość, ale nie ma takiej potrzeby) postanowiliśmy podzielić się tym, jak wygląda nasza praca. Efektem jest filmik, do którego link załączam. Mam nadzieję, że nasze poczynania zachęcą innych nauczycieli z tomaszowskich zespołów szkolno - przedszkolnych do podjęcia tego wyzwania. Myślę, że najtrudniejsze jest nastawienie psychiczne. Jeśli uporamy się ze stresem wywołanym kamerką w naszym komputerze, reszta pójdzie sama – bo przecież wiemy jak nauczać.

 

Z życzeniami zdrowia i wytrwałości

Ewa Goździk – Szczepańska

p.o. Dyrektora ZS – P2


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Anna 04.04.2020 00:58
A gdzie ten link, bo nie mogę znaleźć?

Aldona Bąk 03.04.2020 11:31
Chyba wszyscy tomaszowscy nauczyciele, a zapewniam, znam ich wszystkich, starają się dotrzeć do swoich uczniów. Sposób jest z pewnością dostosowany do możliwości odbiorczych tychże uczniów. Drugą sprawą jest nagrywanie filmików. Nie każdy musi się w tym dobrze czuć i mieć warunki. A Internet jest pełen dobrych filmów realizowanych orzez firmy, Akademie Wychowania Fizycznego - więc po co wyważać drzwi... Ważne, aby te materiały zachęcały uczniów do aktywności i nie stwarzaoy niebezpieczeństwa. My wszystko co przesyłamy uczniom, oglądamy pod kątem poziomu trudności, bo czujemy się odpowiedzialni za bezpieczeństwo. Oglądamy też zdjęcia czy filmiki nadesłane przez uczniów czy ich ridziców, dokumentujące ich ćwiczenia. Wszyscy uczymy się tej zdalnej edukacji, wypracowujemy najlepsze sposoby komunikacji. Dochodzą także obowiązki przekazywania materiałów dla dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych, niepełnosorawnych. Przypomnę też, że pracujemy na swoim sprzęcie, korztstając ze swojego prądu, a nie zawsze mamy w domu prywatną sipownię czy salę ćwiczeń. Tomaszów ma doskonałą kadrę jeśli chodzi o nauczycieli wychowania fizycznego, zaangażowaną.

belfer 03.04.2020 11:26
No brzmi cudownie! Szkoda, że realia są trochę inne: jeden komputer na kilkoro dzieci w domu, zawieszanie się stron, konieczność spędzania przez dzieci całego dnia przed monitorem

Reklama
Polecane
Ekstraklasa piłkarska - Widzew - Lech 1:1Lechia zwycięska na wyjeździeZmarł ks. prałat Edward WieczorekLewica ogłosiła program do PE: prawa pracownicze, Karta Praw Kobiet, Europejski Fundusz MieszkaniowySondaż: 64,3 proc. badanych za budową umocnień na granicy z Rosją i Białorusią, 16,5 proc. przeciwOgórek trzecim wiceprzewodniczącymTragiczny pożar na ulicy KołłątajaZapraszamy na spotkanie z RzecznikiemHejt, cyberprzemoc i mowa nienawiściSynoptyk IMGW: niedziela przyniesie więcej opadów i burzW niedzielę w Kościele katolickim przypada uroczystość Zesłania Ducha Świętego„Inny punkt widzenia – Wiosenne przebudzenie”
Reklama
Reklama
Reklama
Skarpetki zdrowotne z przędzy bawełnianej ze srebrem Skarpetki zdrowotne z przędzy bawełnianej ze srebrem Skarpetki nieuciskające DEOMED Cotton Silver to komfortowe skarpetki zdrowotne wykonane z naturalnej przędzy bawełnianej z dodatkiem jonów srebra. Skarpety ze srebrem Deomed Cotton Silver mogą dzięki temu służyć jako naturalne wsparcie w profilaktyce i leczeniu różnych schorzeń stóp i nóg!DEOMED Cotton Silver to skarpety bezuciskowe, które posiadają duży udział naturalnych włókien bawełnianych najwyższej jakości. Są dzięki temu bardzo miękkie, przyjemne w dotyku i przewiewne.Skarpetki nieuciskające posiadają także dodatek specjalnych włókien PROLEN®Siltex z jonami srebra. Dzięki temu skarpetki Cotton Silver posiadają właściwości antybakteryjne oraz antygrzybicze. Skarpetki ze srebrem redukują nieprzyjemne zapachy – można korzystać z nich komfortowo przez cały dzień.Ze względu na specjalną konstrukcję oraz dodatek elastycznych włókien są to również skarpetki bezuciskowe i bezszwowe. Dobrze przylegają do nóg, ale nie powodują nadmiernego nacisku oraz otarć. Dzięki temu te skarpety nieuciskające rekomendowane są dla osób chorych na cukrzycę, jako profilaktyka stopy cukrzycowej. Nie zaburzają przepływu krwi, dlatego też zapewniają pełen komfort przy problemach z krążeniem w nogach oraz przy opuchnięciu stóp i nóg.Skarpetki DEOMED Cotton Silver są dostępne w wielu kolorach oraz rozmiarach do wyboru.Dzięki swoim właściwościom bawełniane skarpetki DEOMED Cotton Silver z dodatkiem jonów srebra to doskonały wybór dla wielu osób, dla których liczy się zdrowie i maksymalny komfort na co dzień.Z pełną ofertą możecie zapoznać się odwiedzając nasz punkt zaopatrzenia medycznegoTomaszów Mazowiecki ul. Słowackiego 4Oferujemy atrakcyjne rabaty dla stałych klientów Honorujemy Tomaszowską Kartę Seniora 
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Napisz do nas
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama