Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
poniedziałek, 29 czerwca 2026 11:50
Z OSTATNIEJ CHWILI:
Reklama Twój Sklep Medyczny
Reklama

Czy potrafisz jeździć w ruchu okrężnym

Czy potrafimy jeździć na skrzyżowaniach o ruchu okrężnym, zwalanych popularnie rondami? Wydaje się, że nie powinno być z tym większego problemu, a jednak… Wiele osób zapomina o podstawowych obowiązujących na nich zasadach. Ronda w swoim założeniu mają upłynniać ruch i poprawiać bezpieczeństwo a zdarza się, że niektórzy kierowcy są przez swoją brawurę bądź niewiedzę są na nich zagrożeniem.

 

Zacznijmy od kierunkowskazów. Właściwe sygnalizowanie sprawia kierowcom sporo problemów. Dwa podstawowe błędy to włączanie „migaczy” przy wjeździe na rondo i zbyt wczesne sygnalizowanie zamiaru jego opuszczenia. Policjanci z „drogówki” wskazują te dwie przyczyny, jako najczęściej występujące przy kolizjach. Niewłaściwe używanie świateł wskazujących kierunek wprowadza w błąd innych użytkowników drogi.

 

Prawidłowe zachowanie, to takie, w którym używamy kierunkowskazu jedynie do pokazania zamiaru opuszczenia ronda. Może się też zdarzyć, że poruszać będziemy się po rondzie z wieloma pasami ruchu. Zmiana każdego z nich również musi być zasygnalizowana. Pamiętać jednak należy, że  zakazane jest przejeżdżanie linii ciągłych a często to one właśnie oddzielają pasy ruchu na skrzyżowaniach. Należy więc ustawiać się na właściwym pasie zanim wjedziemy na skrzyżowanie.

 

Kolejny problem, to ustalenie kto właściwie na danym skrzyżowaniu ma pierwszeństwo. Możliwe są dwa przypadki. Pierwszy z nich występuje wtedy, kiedy przed skrzyżowaniem umieszczono znak „ustąp pierwszeństwa przejazdu”. Pierwszeństwo wtedy mają samochody znajdujące się w ruchu okrężnym a więc n nadjeżdżające  z lewej strony.

 

Jeśli jednak takiego znaku nie ma, stosujemy zasadę obowiązującą na skrzyżowaniach równorzędnych, czyli przepuszczamy samochody będące po naszej prawej stronie.  Co to oznacza? Że będąc na rondzie musimy wpuścić na nie samochód, który znajduje się po naszej prawej stronie.

 

Odrębnym tematem jest kultura kierowców, której nie można nauczyć się z Kodeksu Drogowego.

 

 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

B.S. 18.06.2014 21:34
Czy ktoś - bez pomocy unijnych ekspertów - może mi autorytatywnie powiedzieć, jak mam poruszać się po tomaszowskich "ruchach okrężnych". Wątpliwości powinien przede wszystkim wyjaśnić autor - NT.pl. Chyba,że to kolejna standartyzacja w stylu: nie mamy o czym pisać.

AK-47 18.06.2014 22:51
A co do tego ma autor artykułu? Myślę, że powinien to zrobić jeden z policyjnych celebrytów... tfu!...rzeczników prasowych! Najlepiej z Komendy Głównej Policji.

kursant 11.06.2014 11:51
http://moto.wp.pl/kat,45754,ti...omosc.html

hydra 11.06.2014 01:37
BS i ten, co mu przyklaskuje: koledzy, powolujecie sie na przepis mowiacy o wczesnym sygnalizowaniu zamiaru kieruku ruchu, a co robicie ma rondzie? Wlaczacie lewy kierunkowskaz i skrecacie w prawo- bez sensu. Sprobujcie wjechac na rondo na placu grunwaldzkim w Szczecinie. Za taki lewy migacz byscie zgarneli kilka klaksonow, albo przemodelowanie facjaty w drastyczniejszych przypadkach. Lewy kierunkowskaz na rondzie sluzy tylko i wylacznie do sygnalizacji zmiany pasa ruchu na lewy. Moze ciezko w to uwierzyc, ale sa w Polsce ronda z pasami ruchu oddzielonymi linia przerywana, i jest mozliwosc zmiany pasu ruchu na wewnetrzny, po to aby ulatwic poruszanie sie po rondzie tym pojazdom, ktore zjezdzaja z ronda na najblizszych zjazdach. Poza tym lewy kierunkowskaz mija sie z celem na takim rondzie z tego wzgledu, ze ostatni zjazd z tego ronda (w waszym mniemaniu skret w lewo) jest oddalony o kilkadziesiat, o ile nie kilkaset metrow od wjazdu, i kierowcy na tamtych zjazdach maja serdecznie w d.. czterech literach wasza sygnalizacje, bo jej najzwyczajniej nie widza. A co do argumentow, aby traktowac rondo jak normalne skrzyzowanie i uzywac adekwatnej sygnalizacji- nie ma sprawy. Nastepnym razem tne przez rondo na wprost i nie wlaczam zadnego kierunku. W koncu jade prosto- nie zmieniam kierunku jazdy, wiec nie musze nic sygnalizowac.

~~ 10.06.2014 22:39
B.S. nie wiem kim jesteś ale jesteś jednym z nielicznych, który mało, że uważają ,że tak jest poprawnie, to i w to wierzą. Wiary tej brakuje jednak dużej ilości ludziom, również moim znajomym. Twoja interpretacja jest dokładnie taka jak moja (nie wiem skąd znasz zawsze przez mnie cytowane fragmenty art. 22 ust 5). Tak trzymać, edukacją tą ze względu na coraz więcej powstających rond winna zająć się policja, boję się ,że jednak narobić mogą znowu zamieszania jak przed laty. Wówczas jeden z drogowych policjantów na łamach TIT-u. napisał, że lewego nie trzeba tylko prawy i pokutowało to przez lata. Ktoś wcześniej (wielki mądrala) napisał, że co to za książki do nauki jazdy wydają, w których jest napisane, że jak w lewo to trzeba lewy.

varan 10.06.2014 22:35
idiotyzm. co wnosi do bezpieczeństwa sygnalizowanie przed wjazdem na rondo zamiar skrętu w lewo ? jadąc za gościem albo czekając na wjazd na rondo za przeproszeniem g...o mnie obchodzi czy pojedzie prosto, skręci w lewo czy zrobi sobie z 7 kółek wokół wysepki, ważne aby dał PRAWY kierunek przy zjeżdzie z ronda. za wczasu można jedynie dać zamiar skrętu w prawo. poza tym jadąc z tym lewym kierunkiem wprowadza się w innych w błąd np: jadąc Nowowiejską do ronda ktoś sygnalizuje "lewym" że skręca w Mireckiego, będąc z włączonym "lewym" na rondzie na wysokości Głowackiego daje do zrozumienia że będzie skręcał w Nowowiejską, a nie w Mireckiego ! 19@ pełna zgoda, takiego gniota w cywilizowanym świecie trudno uświadczyć. kretyni budowali nową ulicę, czy nie można było przy okazji przebudowac także samego skrzyżowania ? ja z kolei zauważyłem że kierowcy z poza TM często traktują jako rondo wysepkę na skrzyżowaniu Stolarska-Graniczna. np jadąc Stolarską i chcąc skrecić w Szkolną objeżdżają ją wyjeżdząjąc na Graniczną, innym razem ktoś jadący Graniczną w stronę JP II skręcił w Stolarską, objechał wysepkę i wrócił na Graniczną.

11.06.2014 06:42
Święta racja. Grunt to w odpowiednim momencie dać sygnał zjazdu z ronda, niestety kierowcy (sam się na tym łapię) dają ten znak często za późno, zwłaszcza gdy wjazd na rondo jest przy większej prędkości a odległość od wjazdu do zjazdu niewielka.

B.S. 11.06.2014 16:59
Przeczytaj jeszcze raz: Sygnalizowanie na rondzie lewym kierunkowskazem manewru skrętu w lewo ma swoich zwolenników i przeciwników.  W naszej tomaszowskiej rzeczywistości na większości skrzyżowań o ruchu okrężnym prawidłowe sygnalizowanie jest praktycznie niemożliwe. B. często wymagałoby to wręcz zatrzymanie pojazdu.

B.S. 10.06.2014 19:20
cd. W naszej tomaszowskiej rzeczywistości na większości skrzyżowań o ruchu okrężnym prawidłowe sygnalizowanie jest praktycznie niemożliwe. B. często wymagałoby to wręcz zatrzymanie pojazdu.

B.S. 10.06.2014 18:53
Poczytałem i się dzielę... Ustawa Prawo o Ruchu Drogowym, popularnie zwana Kodeksem Drogowym, art. 22 p.5 Art. 22 5. Kierujący pojazdem jest obowiązany zawczasu i wyraźnie sygnalizować zamiar zmiany kierunku jazdy lub pasa ruchu oraz zaprzestać sygnalizowania niezwłocznie po wykonaniu manewru. (Podkreślenie: zawczasu i wyraźnie) Prawidłowe sygnalizowanie na rondzie (tak to mówią eksperci?) Ronda, a właściwie skrzyżowania o ruchu okrężnym nie są uwzględnione w Kodeksie Drogowym, dlatego też należy je traktować tak samo jak każde inne skrzyżowanie. Należy jednak przyjąć, że na rondo składają się dwa zwykłe skrzyżowania. Pierwsze, kiedy wjeżdżamy, a drugie, kiedy opuszczamy rondo. Dlatego przed wjazdem na rondo należy zasygnalizować, jaki chcemy wykonać manewr oraz zająć właściwą pozycje dla tego manewru zgodnie z zasadami ogólnymi Prawa o Ruchu Drogowym (chcemy w lewo, czy w prawo). Jeśli na przykład na rondzie chcemy skręcić w lewo lub zawrócić to przed wjazdem na skrzyżowanie o ruchu okrężnym zajmujemy pas lewy na drodze jednokierunkowej (lub dwukierunkowej o większej liczbie pasów ruchu) lub do środka jezdni na drodze dwukierunkowej oraz zamiar ten sygnalizujemy lewym kierunkowskazem. Następnie na rondzie zajmujemy pas lewy (wewnętrzny, bliżej wysepki) oraz w dalszym ciągu sygnalizujemy lewym kierunkowskazem zamiar skrętu w lewo. Sygnalizowanie na rondzie lewym kierunkowskazem manewru skrętu w lewo ma swoich zwolenników i przeciwników. W Prawie o Ruchu Drogowym nie ma żadnego zapisu, który pozwalałby na wyłączenie kierunkowskazu podczas wykonywania manewru. Natomiast jest zapis w artykule 22 punkt 5 Prawa o Ruchu Drogowym: „oraz zaprzestać sygnalizowania niezwłocznie po wykonaniu manewru„. Oznacza to, że w momencie opuszczania ronda (przyjmuje się, że opuszczenie ronda jest manewrem skrętu w prawo) zobowiązani jesteśmy do zmiany pasa na prawy i sygnalizowanie tego faktu prawym kierunkowskazem, ponieważ każdy wyjazd z ronda jest w prawo.  Jeśli prawidłowo wrzucimy kierunkowskaz, prawdopodobieństwo że bezpiecznie i bez wysłuchiwania słownika innych kierowców dojedziemy do celu. Takich, którzy mylą lewy kierunkowskaz z prawym należy unikać. A takie kierowce są w naszym mieście.

kolo 10.06.2014 16:18
"rondo " na Seweryna to jest hit to jest rondo kto mi powie kto ma tam pierwszeństwo i od którego momentu można stwierdzić że jest się już na rondzie biorąc pod uwagę przesuniętą wysepkę. Niektórzy kierowcy jadąc od św. Antoniego do Mościckiego zostawiają wysepkę z prawej strony i jadą w tym momencie pod prąd.

kursant 10.06.2014 11:38
Jak widzę auto które ma zamiar wjechać na rondo z lewym kierunkiem włączonym ,to myślę że gość chce wjechać w lewą stronę pod prąd,tyle w tym temacie.

kursant 10.06.2014 09:06
Jeżeli na rondach jest i tak nakaz jazdy w lewą stronę to po co sygnalizować ważniejsze jest moim zdaniem kiedy opuszczamy rondo sygnalizujac to prawym migaczem a tak na marginesie jak ja oczekuje na wjazd na rondo i jedzie pojazd i czy ma właczony lewy migacz czy nie to i tak nie wjeżdzam tylko czekam czy sygnalizuje prawym opuszczenie ronda

~~ 09.06.2014 23:01
Do KURSANTA, bracie nie pisz do jakiej szkoły chodzisz bo ją skompromitujesz. A jak takie teorie głosisz to chyba długo nie zdasz. Ciśnie się na usta słowo, gamoniu a nie uczyli cię na kursie, że przy pomocy kierunkowskazu należy sygnalizować zamiar skrętu? A jak ci mówi instruktor jedź, tam i paluchem pokazuje czy mówi na rondzie w lewo. I tyle. Boli tylko jak policjanci, którzy to prawo powinni znać, głupoty ludziom opowiadają , że tylko prawy, jak głosi też wspomniany wyżej kursant.

KIERMAN 09.06.2014 22:18
Adek pierniczysz głupoty, wypisujesz bzdury. Komentarz 8 i 9 w pełni oddaje prawdę. Tyle w tym temacie. I jeśli jesteście na rondzie z jednym pasem ruchu to zapomnijcie najlepiej że macie lewy kierunek. Bo wprowadzacie błąd innych kierowców. I często używacie lewego zapominając włączyć prawego przed zjazdem z ronda. Ba często nie zdążycie włączyć prawego, bo dalej jedziecie na lewym. Eh typowe tłoki Tomaszowa...

Adek 10.06.2014 10:25
A jak masz znaki C-2,C-4,C-8 to włączasz kierunku? Sam głupoty głosisz. Przepis mówi jasno i wyraźnie podczas zmiany kierunku jazdy włączasz kierunek czyli na "rondzie" jadę w prawo, prosto ,lewo i zawracam to co nie wykonujesz zmiany kierunku jazdy.

Tomaszowianin 09.06.2014 20:19
Jestem w trakcie kursu a raczej już poprawki na kategorię C+E i niestety pierwsze podejście oblałem właśnie przez nie włączenie kierunkowskazu lewego gdy miałem polecenie jazdy w lewo. Niestety tak jest teraz na kursie i na egzaminie że zamiar jazdy na wprost i w lewo sygnalizujemy kierunkowskazem lewym przed rondem a dopiero przy zjeździe włączamy prawy kierunkowskaz, natomiast zjazd w prawo czyli jak to się mówi pierwszym zjazdem sygnalizujemy bezpośrednio prawym kierunkowskazem przy zjeździe.

09.06.2014 16:18
Idiotyczny przepis.. z ronda można zjechać tylko w prawo i to powinno się sygnalizować. Tak kiedyś uczyli... Jedyny moment kiedy możesz użyć lewego kierunkowskazu to fakt, kiedy zmieniasz pas na rondzie. Takie moje zdanie, ale uczą tego bo tak ustawodawca sobie wymyślił... Dodatkowo ronda powinny być wszystkie bez wyjątku w tzw. ślimaka.. Oczywiście jeżeli posiadają więcej niż 1 pas ruchu.

Adek 09.06.2014 17:59
Ale włączenie lewego kierunkowskazu poprawia upłynnić ruch na małych "rondach" bo widząc że pojazd jedzie w lewo stoisz i czekasz a jak nie ma włączonego lewego kierunkowskazu to nie wiesz cze jedzie w Twoją stronę czy gdzie indziej. Jestem jak najbardziej za, ale nie ma obowiązku i myślę że tak szybko tego nie wprowadzą niemniej znam miasta gdzie egzaminatorzy na prawo jazdy wymuszają na egzaminie sygnalizowanie w ten sposób pokonywanie takie skrzyżowania.

Kursant 09.06.2014 18:31
Popieram ,po co sygnalizować lewym kierunkowskazem jadąc na rondzie jeżeli wiadomo że same znaki zmuszają nasz do jazdy okrężnej w lewo ,tylko trzeba sygnalizować ,kiedy opuszczamy rondo a niektórzy sygnalizują że jadą w lewo a nie kiedy opuszczaja rondo i tak tworzą się korki nawet w Tomaszowie w godzinach szczytu.

Adek 09.06.2014 21:26
Niestety nie masz racji bo ustawa mówi jasno i wyraźnie "że kierujący pojazdem musi zawczasu i wyraźnie sygnalizować ZAMIAR zmiany pasa ruchu lub zmiany kierunku jazdy" .

09.06.2014 15:52
Autor tego tekstu chyba szuka taniej sensacji.. a najpierw powinien sobie zadać pytanie co to jest skrzyzowanie o ruchu okreznym a czym jest rondo . pozdrawiam

Opinie

Dziś w kraju i na świecie. 29 czerwca: od Paderewskiego i Mrożka po Wimbledonu trawę, okręty podwodne i paliusze z Watykanu

Dziś jest poniedziałek, 29 czerwca, sto osiemdziesiąty dzień roku. Słońce wzeszło o godz. 4.16, zajdzie o 21.01. Imieniny obchodzą m.in. Benedykta, Beata, Piotr, Paweł, Maria, Kasja i Kasjusz. Data dodania artykułu: 29.06.2026 07:40
Dziś w kraju i na świecie. 29 czerwca: od Paderewskiego i Mrożka po Wimbledonu trawę, okręty podwodne i paliusze z Watykanu

Dziś w kraju i na świecie. 28 czerwca – od Unii Lubelskiej po Poznański Czerwiec, od Wersalu po „OK Computer”

Dziś jest niedziela, 28 czerwca, sto siedemdziesiąty dziewiąty dzień roku. Słońce wzeszło o godz. 4.16, zajdzie o godz. 21.01. Imieniny obchodzą m.in. Ireneusz, Józef, Leon, Lubomir i Paweł. Data dodania artykułu: 28.06.2026 08:47
Dziś w kraju i na świecie. 28 czerwca – od Unii Lubelskiej po Poznański Czerwiec, od Wersalu po „OK Computer”

Kilometrowa planetoida przeleci dziś obok Ziemi. Blisko? Tak. Groźnie? Nie

W sobotę, 27 czerwca, w pobliżu Ziemi przeleci duża planetoida 152637, znana także jako 1997 NC1. Obiekt ma według szacunków od 750 metrów do ponad 1,6 kilometra średnicy. Brzmi jak początek filmu katastroficznego, ale tym razem Bruce Willis może spokojnie zostać w domu. Europejska Agencja Kosmiczna potwierdza: przelot będzie bezpieczny. Data dodania artykułu: 27.06.2026 10:42
Kilometrowa planetoida przeleci dziś obok Ziemi. Blisko? Tak. Groźnie? Nie

Dziś w kraju i na świecie. 27 czerwca: od Trzciany i Kieślowskiego po Queen, Elvisa i pierwszy polski lot w kosmos

Dziś jest sobota, 27 czerwca, sto siedemdziesiąty ósmy dzień roku. Wschód słońca nastąpił o godz. 4.15, zachód o godz. 21.01. Imieniny obchodzą m.in. Władysław, Maria, Jan, Joanna, Teresa, Maryla i Cyryl. Data dodania artykułu: 27.06.2026 10:10
Dziś w kraju i na świecie. 27 czerwca: od Trzciany i Kieślowskiego po Queen, Elvisa i pierwszy polski lot w kosmos

26 czerwca w kraju i na świecie. Od Batorego i „nocy paskiewiczowskiej” po ONZ, Teleexpress, The Clash i szkolne świadectwa

Dziś jest piątek, 26 czerwca, sto siedemdziesiąty siódmy dzień roku. Słońce wstało o godz. 4.15, zajdzie o 21.01. Imieniny obchodzą m.in. Dawid, Jan, Jeremi, Jeremiasz, Paweł i Pelagia. Data dodania artykułu: 26.06.2026 08:23
26 czerwca w kraju i na świecie. Od Batorego i „nocy paskiewiczowskiej” po ONZ, Teleexpress, The Clash i szkolne świadectwa

24 czerwca w historii: Matejko, Czerwiec ’76, Orlęta Lwowskie i muzyczne legendy rocznicy

24 czerwca w historii. Matejko, protesty 1976 roku, Orlęta Lwowskie i dzień, w którym muzyka gra od Jeffa Becka po Tears For Fears Data dodania artykułu: 24.06.2026 09:51
24 czerwca w historii: Matejko, Czerwiec ’76, Orlęta Lwowskie i muzyczne legendy rocznicy

23 czerwca w historii. Od Jazdowa i Kościuszki po K2, Brexit i muzykę wolności

Dziś jest wtorek, 23 czerwca 2026 roku, sto siedemdziesiąty czwarty dzień roku. Słońce wstało o godz. 4.14, zajdzie o godz. 21.01. Imieniny obchodzą m.in. Anna, Jan, Józef, Maria, Wanda i Zenon. Data dodania artykułu: 23.06.2026 07:46
23 czerwca w historii. Od Jazdowa i Kościuszki po K2, Brexit i muzykę wolności

22 czerwca w historii. Virtuti Militari, Hubal, Konwicki, Barbarossa i głos Cyndi Lauper

22 czerwca to jedna z tych dat, w których historia nie idzie spokojnym krokiem przez kartki kalendarza, ale wchodzi na scenę jak orkiestra po pierwszym uderzeniu werbla. Jest tu królewski dokument i narodziny miasta, jest order za męstwo, który do dziś ma w polskiej pamięci ciężar większy niż metal, jest wojna, literatura, zimna wojna i muzyka, która raz brzmi jak country Krisa Kristoffersona, raz jak kolorowy manifest Cyndi Lauper z epoki MTV. Data dodania artykułu: 22.06.2026 08:27
22 czerwca w historii. Virtuti Militari, Hubal, Konwicki, Barbarossa i głos Cyndi Lauper

Polecane

„Macie 2 godziny na ewakuację. Później nastąpi eksplozja”. Alarm bombowy w Starostwie Powiatowym w Tomaszowie Mazowieckim Telefon na plaży, dziecko w kadrze. Ekspertka ostrzega, a Tomaszów ma własną historię pytań bez odpowiedzi Demokracja odwołana z powodu upału. Co naprawdę dzieje się w SM „Przodownik”? Po tragicznej niedzieli policja apeluje o rozsądek. Zalew Sulejowski pękał w szwach Burze, upał i grad. IMGW ostrzega: poniedziałek może być niebezpieczny Dziś w kraju i na świecie. 29 czerwca: od Paderewskiego i Mrożka po Wimbledonu trawę, okręty podwodne i paliusze z Watykanu Basen ORDN w Tomaszowie otwarty. Znamy godziny, ceny i zasady korzystania Bezpłatne zajęcia Szkoły Rodzenia TCZ. Tym razem o profilaktyce wad wymowy Wakacje 2026 w Tomaszowie Mazowieckim. Bezpłatne atrakcje dla dzieci, młodzieży i rodzin Radny Szczepan Goska w prokuraturze. Zawiadomienie dotyczy stalkingu Ponad 120 tys. zł dla tomaszowskich szkół na program „Posiłek w szkole i w domu” Pijany za kierownicą. Sprawa radnego Leona Karwata zakończona w sądzie. Redakcja występuje o akta
Na sprzedaż komfortowe mieszkanie 53 m² przy ulicy Niskiej

Na sprzedaż komfortowe mieszkanie 53 m² przy ulicy Niskiej

Cena: 435000 PLN Są mieszkania, do których wchodzi się z myślą o remoncie. I są takie, w których już od progu czuć spokój, światło i przestrzeń. Ta oferta należy właśnie do drugiej kategorii.Na sprzedaż wyjątkowo funkcjonalne i starannie wykończone mieszkanie o powierzchni 53 m², położone w Tomaszowie Mazowieckim. To propozycja dla osób, które szukają miejsca gotowego do życia – bez wielomiesięcznych remontów, nerwów i dodatkowych kosztów.Lokal zachwyca przemyślanym układem pomieszczeń oraz nowoczesnym standardem wykończenia. Jasne wnętrza, estetyczne detale i dobrze wykorzystana przestrzeń sprawiają, że mieszkanie będzie idealne zarówno dla pary, rodziny z dzieckiem, jak i osób szukających komfortowej inwestycji pod wynajem.Najważniejsze informacje:powierzchnia mieszkania: 53 m²cena: 435 000 złfunkcjonalny układ pomieszczeńmieszkanie gotowe do wprowadzeniabardzo dobra lokalizacja w Tomaszowie Mazowieckimoferta idealna zarówno do zamieszkania, jak i inwestycyjnieDużym atutem nieruchomości jest lokalizacja. W pobliżu znajdują się sklepy, punkty usługowe, szkoły, komunikacja miejska oraz tereny zielone. To miejsce, które pozwala połączyć wygodę codziennego życia z ciszą i poczuciem prywatności.Wnętrze mieszkania zostało urządzone w nowoczesnym, uniwersalnym stylu, dzięki czemu nowy właściciel może od razu poczuć się „u siebie”. Przestrzeń dzienna daje komfort zarówno odpoczynku, jak i spotkań z rodziną czy znajomymi. To mieszkanie ma w sobie coś, czego nie oddają suche parametry – przyjemny klimat i poczucie domowego ciepła.Rynek nieruchomości w Tomaszowie Mazowieckim w ostatnich latach wyraźnie się zmienia. Coraz trudniej znaleźć mieszkanie, które łączy rozsądną powierzchnię, dobrą lokalizację i wysoki standard wykończenia. Ta oferta wyróżnia się właśnie takim połączeniem.
Reklama Twój Sklep Medyczny
Reklama
Reklama Twój Sklep Medyczny
Reklama

Wasze komentarze

Autor komentarza: Luka Treść komentarza: Wreszcie się tym tematem zajęliście bo ta cała nagonka w ticie i jakimś dziwnym kanale na youtube tele tem z osobą trzymająca mikrofon prezesowi do wywiadów to już był szczyt. Władze spółdzielni zachowują się tak jakby ten przodownik to była ich własność a teraz ktoś im chce zabrać zabawkę. Ze 30 lat jest ten sam prezes. Do tego roku nie słyszałem, że takie wybory się odbywają, że są jakies Walne Zgromadzenia. Dopiero jak pojawiła się jakaś grupa ludzi działająca wspólnie to zaczął się lament o wrogim przejęciu. Panie Nowakowski to nie jest pana prywatna firma. Skoro zebrała się grupa ludzi to niech się wykażą a jak im sie nie uda to przeciez sa następne wybory za rok czy za trzy a nie za 30 lat. Batorski nie będzie sie nadawał to przekona pan swoich ludzi i przyjdziecie na następne zebranie i dokonacie "wrogiego przejęcia". Następny temat to filmiki Kucharskiego i oskarżenia w nich że ludzie się spotykają i ze soba rozmwiają o przejęciu władzy w spółdzielni. Kurde.. zdradze panu tajemnice. Obecne władze tez sie spotykają w siedzibie spoldzielni i knuja jak to nie oddać stołków. p.s w dupie mam to kto będzie tam rządził ale dotychczasowe reakacje obecnego prezesa utwierdziły mnie w zdaniu, że trzeba tam przyjśc i zagłosowac na tych nowych bo obojetnie kim oni są to spoldzielnia nie jest prywatnym folwarkiem nowakowskiego i jego ludzi. Źródło komentarza: Demokracja odwołana z powodu upału. Co naprawdę dzieje się w SM „Przodownik”? Autor komentarza: Kwestia Treść komentarza: interpretacji i słuchania że zrozumieniem. Gość był przedstawiony jako starosta w latach poprzednich do 2026r. Potem to już forma grzecznościowa, jak u byłych wyższych urzędników państwowych. Jak ktoś tego nie wie i nie słuchał od początku to mógł to opacznie zrozumieć. Ocena etyczna lansu na takich uroczystościach to już inny temat. Źródło komentarza: Szkoła czy polityczna scena? Uczniowie, czy publiczność dla partyjnych działaczy? Autor komentarza: Mieszczuch Treść komentarza: Do dzisiaj nie ma informacji ile nas członków spółdzielni kosztowały kolorowe kartki z prezentacja kandydatów do zarządu. Od 10 lat nie kojarzę żeby spółdzielnia kogokolwiek w taki sposób informowała o wyborach Źródło komentarza: Demokracja odwołana z powodu upału. Co naprawdę dzieje się w SM „Przodownik”? Autor komentarza: Figo-fago Treść komentarza: Ten kat-e-heta nie nadaje się nawet do wykładanie płytek na podłodcze. Źródło komentarza: Radny Szczepan Goska w prokuraturze. Zawiadomienie dotyczy stalkingu Autor komentarza: Figo-fago Treść komentarza: Kolejne mieszanie w temacie służby zdrowia, które pozostanie, jak zwykle, bez echa. Takie mieszanie ma miejsce od wielu lat. A za obecnej kadencji ryżowaty Donek - zwykły antypolski bandyta wycofał to, co wprowadził PiS, czyli zlikwidował dodatkowe uczelnie z kształceniem lekarzy. Źródło komentarza: Puste łóżka, pełne koszty. Czy Tomaszowskie Centrum Zdrowia wymaga odważnej przebudowy? Autor komentarza: ixi Treść komentarza: Na występy tego posła nie "możemy patrzeć z delikatnym pobłażaniem" (cytat z materiału powyżej). Wyjaśnię, dlaczego: np. ja i wielu ludzi w naszym grajdole i w powiecie traktujemy tego posła, jak zwykłego, lokalnego ćwoka. I dlatego takiemu pajacowi należy się tylko współczucie i ogólna negacja jego poczynań. To jest kompletne dno, a nie poseł. Źródło komentarza: Kto decyduje o przyszłości TCZ? Polityczne show, ministerialne zakazy i widmo konsolidacji
Reklama
Reklama

Napisz do nas

Zachęcamy do kontaktu z nami za pomocą formularza. Możecie dołączyć zdjęcia i inne załączniki. Podajcie swojego maila ułatwi to nam kontakt z Wami
Reklama