Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 17 maja 2024 08:34
Reklama
Reklama

W promocji siła

Ile Tomaszów Mazowiecki wydaje na swoją promocję i na co konkretnie przeznaczane są wydatkowane pieniądze? Odpowiedzi na te pytania poszukiwali radni podczas ostatniej sesji Rady Miejskiej. Zdaniem dużej grupy samorządowców efektów działań promocyjnych nie widać. Podobne opinie ma Najwyższa Izba Kontroli, która niedawno opublikowała raport z kontroli, jakie zostały przeprowadzone w kilkudziesięciu jednostkach samorządu terytorialnego. Inspektorzy sprawdzali między innymi stosowane metody badania efektywności wydatkowanych funduszy. Wyniki są zatrważające, okazuje się bowiem, że większość kontrolowanych nie opracowała żadnych metod ani wskaźników, które pozwoliłyby potwierdzić sensowność szerokiego strumienia publicznych pieniędzy, które wypływają z ich, często skromnych, budżetów. Tomaszów Mazowiecki, mimo, że nie był podmiotem kontroli NIK, również nie bada w żaden sposób efektywności podejmowanych działań marketingowych i promocyjnych.

 

Izba skontrolowała łącznie 40 samorządów. Jak się okazało działalność związana z ich promocją to niezwykle rozbudowany segment rynku usług. Tylko w w/w podmiotach wart był on w 2009 roku ponad 55 milionów złotych i wzrosły w ciągu niespełna trzech lat o… 81,4%. Pokazuje to, z jaką uwagą (choć nie zawsze idzie to ze skutecznością) miasta i gminy podchodzą do własnej promocji i tworzenia pozytywnego wizerunku, który ma przyciągnąć turystów i inwestorów.

 

Nieco inaczej sprawa przedstawia się w Tomaszowie Mazowieckim. Z danych przekazanych nam przez władze miasta wynika, że wydatki na promocję na przestrzeni minionych 4 lat wzrosły nieznacznie ale utrzymują się na zbliżonym poziomie. W 2008 roku wynosiły one 258 tysięcy złotych a w kolejnych latach 313 tysięcy (2009), 370 tysięcy (2010), 356 tysięcy (2011). Pełnomocnik prezydenta miasta Jakub Pietkiewicz podkreśla jednak, że nie są to jedyne ponoszone koszty związane z naszą promocją. - Miasto promowane jest też przez działalność kulturalną, sportową i oświatową - mówi w rozmowie z portalem. - W wykazie ujęto natomiast jedynie bezpośrednie wydatki, jakie poczynił wydział Strategii i Promocji.

 

Niestety, wbrew twierdzeniom magistrackich urzędników, kwoty przeznaczone stricte na promocje i kreowanie przedsiębiorczości (na co w głównej mierze zdaniem wielu osób powinny być przeznaczone) w dużej mierze były dotąd „przejadane” przez doroczny festyn funkcjonujący pod nazwą „Dni Tomaszowa”. W kolejnych latach wydawano 116.000, 99.000,  150.000, 164.000. Podane kwoty nie zawierają kosztów, które kryją się w innych wydziałach i grupach budżetowych paragrafów, jak chociażby utrzymanie czystości w mieście

Najwyższa Izba Kontroli w swoim raporcie podkreśla, że wykonywanie zadań z zakresu promocji jest to mało sprecyzowana kategoria zadań własnych jednostek samorządu terytorialnego. O tym, czy dane zadanie można zaliczyć do kategorii zadań  promujących daną jednostkę każdorazowo decyduje rodzaj i charakter zadania. Oznacza to ni mniej, ni więcej, że katalog możliwych do podejmowania działań nie został nigdzie zdefiniowany i co za tym idzie nie stanowi zbioru zamkniętego, co pozostawia dużą dowolność ich stosowania w zależności od aktualnych potrzeb.

 

Dla przykładu w Tomaszowie Mazowieckim do celów promocyjnych zakupywane są różnego rodzaju gadżet gadżety, foldery, widokówki, informatory, albumy. Reklamujemy się też w czasopismach, informatorach, gazetach (Głos Tomaszowa w Głosie Warszawy) i oczywiście w radio i telewizji, która produkuje i emituje filmy reklamowe (Miasto już nie chce płacić oraz Powiat wydaje lekką ręką 250 tysięcy złotych rocznie). Część funduszy promocyjnych sfinansowało udział w targach: Turystycznych i Inwestycyjnych oraz w imprezach min: Jarmark Województwa Łódzkiego, Dożynki Spalskie.

 

Z funduszy przeznaczonych na promocję opłacana jest obsługa delegacji z miast partnerskich (Partnerstwo turystyczno krajoznawcze), wykonanie banerów, tablic informacyjnych, promocja podczas imprez kulturalnych, sportowych, składki z tytułu przynależności do Związków i Stowarzyszeń, organizacja imprez promocyjno-kulturalnych oraz  konkursy (w ramach promocji projektów unijnych).

 

Najwyższa Izba Kontroli zwraca uwagę, że w 2/3 skontrolowanych jednostek urzędnicy podejmując działania nie określili zakładanych wymiernych korzyści, które zamierzali osiągnąć poprzez promocję (jak np.: wzrost  liczby turystów, inwestorów, nowych mieszkańców, czy też wzrost wpływów z podatków lub wzrost  liczby odwiedzin strony internetowej). Nieokreślenie wskaźników, które miałyby służyć do mierzenia poziomu osiągania celów działalności promocyjnej, a także niedokonywanie analiz efektów postępów w realizacji strategii promocji, wskazuje na niedochowanie należytej staranności. Tylko jedna ze skontrolowanych jednostek w innych poprzestano na wskazaniu ogólnych określeń, takich jak: utrwalenie wizerunku miasta, znaczny wzrost  rozpoznawalności marki itp.

 

Podobnie w Tomaszowie nie istnieje monitoring skuteczności działań promocyjnych. Trudno zresztą o nim mówić przy kwotach faktycznie niezmiennych od kilkunastu lat. Radni, którym pokazaliśmy zestawienie kosztów wydają się być nimi zaskoczeni, co jest tym dziwniejsze, że to przecież oni uchwalają budżet


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Witek 26.05.2012 20:30
Misiu, proszę cię. Siedzę w tej branży trochę i wiem o czym mówię! Nie chodzi mi o marketing produktu tylko o działania związane z badaniem efektywności działań marketingowych jako całości. Jeśli dostajesz na coś kasę i ją wydajesz to musisz wiedzieć czy przynosi to jakieś wymierne efekty. W Firmach wydajesz kasę również na działania wizerunkowe, PR, itp. i musisz się z tego rozliczyć przed zarządem udowadniając, że przynoszą one efekt bo inaczej klapa .Skąd np. w innych miastach zorientowanych na turystykę, wiedzą ile osób odwiedziło ich w danym okresie i w jakim celu (np. biznesowym)? Na pewno nie z roczników statystycznych na które się tak chętnie powołujesz. A w ogóle dziwi mnie, że mając w Tomaszowie wydział uniwersytecki związany z turystyką w ogóle nie wykorzystuje się takiego potencjału i kreatywności uczących się tam osób (można ogłosić konkurs a dla najlepszego projektu w nagrodę dać możliwość jego realizacji). Uwierz mi, że takie rzeczy się robi na co dzień i tylko dla naszych urzędników jest to widocznie nie do przejścia.Czyżbyś tam pracował bo widzę, że twoje stanowisko jest jasne:... się nie da.

Miś Jogi 26.05.2012 13:08
Do Witka: koleś - chcialeś wypaść bardzo mądrze, tzn. jako znawca marketingu, ale jednak wypadłeś trochę blado. Dlaczego ? Koleś - nie porównuj przysłowiowego g.... do twarogu, czyli nie porównuj dziłań marketingowych firmy w zakresie marketingu konkretnego produktu tej firmy do działań promocyjnych miasta. Totalne nieporozumienie.

Miś Jogi 26.05.2012 13:01
Do oczytanej: "szacunkowo" - to znaczy wg jakich szacunków ? Twoich ? Jeżeli tak - to - z całym szacunkiem - ale ja pozostaję przy swoim. PS. I już może nie wysilaj się aby mnie przekonać. Szacunkowo oceniam, że może jednak ja mam rację. Z całym szacunkowym szcunkiem - Twój na zawsze Miś Jogi.

Witek 25.05.2012 20:01
Istnieją badania marketingowe do tego typu pomiarów i np. w firmach takie rzeczy się robi ale tam pieniądz się liczy a tu jak widac nie. Uzupełnieniem takich badań jest badanie satysfakcji klienta /turysty ale po pierwsze w magistracie podejrzewam nikt o tym nie wie bo nie zatrudnia się fachowców tylko pociotków różnych osób a po drugie takie badania nie koniecznie muszą być dla wielu zadowalające. Patrzcie groty. Odtrąbiono sukces a tak naprawdę zrobiono to bez pomyślunku. Jak myślicie ile osób tam wróci lub poleci je innym (+ ta strasząca buda przed).

oczytana 25.05.2012 19:46
do Misia Jog- policz to znaczy odejmij ilość zameldowanych a faktycznie pracujących i mieszkających w innych miastach czy za granicami Polski, szacunkowo takich tomaszowian za chlebem wałęsa się po świecie ok 10 tysięcy!

Miś Jogi 25.05.2012 15:38
Do oczytanej (wpis nr 6) jeżeli dla Ciebie jest najważniejsza ta liczba mieszkańców - to masz rację - "oczytana" (mam poważne podejrzenia, że oczytana głównie w rocznikach statystycznych, poradnikach kucharskich i książkach telefonicznych), ale jednak żałuję, że zupełnie nie zwróciłaś uwagi na pozostałą treść moich wpisików. PS. Co miało znaczyć to "...to POlicz, ..." ?

Mis Jogi 25.05.2012 15:30
Do toma (wpis nr 5): co wy z tymi efektami promocji ?! Jak chcecie zmierzyć te efekty ?! Jakimi wskaźnikami ?! Ludzie - opanujcie się i nie wypisujcie bezsensownych, bzdurnych postulatów o podanie jakichś efektów działań promocyjnych. Albo sami podajcie - wg jakich kryteriów mierzyć efekty promocji.

oczytana 25.05.2012 15:12
do Misia Jogi- 70 tysięcy to nas było gdy upadała komuna, teraz misiu jest nas nieco ponad 50 tysięcy tomaszowian a nie wierzysz to POlicz, miasto umiera w zastraszającym tempie...

tom 25.05.2012 12:55
Podajcie. W ilu targach turystycznych i gdzie Tomaszów był promowany. lie osób brało udział. Jaki był kośżt tych udziałów. Jakie i ile materiałów o mieście Tomaszowie było na naszych stoiskach. Jaki był efekt dla miasta z udziału w targach. Jakie przesłanki były w wyborze tych targów.

Widukind 25.05.2012 10:31
Panie Jakubie Pietkiewicz !!! Gierek by się mógł dużo od Pana nauczyć , a "Propaganda Sukcesu " w porównaniu z Pańskim wystąpieniem jawi się jako szara myszka. Pominął Pan jeszcze jeden wydatek przy promocji miasta - Pańskie zarobki.

Miś Jogi 25.05.2012 04:04
Dopisek: rozczulamy się nad 350 tysiącami na promocję prawie 70-tysięcznego miasta, a tak niedawno przymknęliśmy oko na wydanie na zwykły kibel przy skansenie 250 tys. zł i prawie 3 mln zł na najzwyklejszy, nieduży parking również przy skansenie. To gdzie tu proporcje i zdrowy rozsądek ?

Miś Jogi 25.05.2012 03:58
Czytam w tekście powyżej m.innymi: "...monitoring skuteczności działań promocyjnych." I w innym miejscu: "...(jak np.: wzrost liczby turystów, inwestorów, nowych mieszkańców, czy też wzrost wpływów z podatków lub wzrost liczby odwiedzin strony internetowej)." Umieram z ciekawości - jakimi metodami miałby być ten monitoring przeprowadzony ? Statystycznymi - tzn. przy użyciu np. rocznika statystycznego? Pięknie - tylko warto zauważyć, że rocznik statystyczny np. za rok 2011 ukaże się dopiero pod koniec tego roku, a ponadto żaden rocznik statystyczny nie obejmuje wszystkich dziedzin, które byłyby przydatne do monitoringu, o którym jest wyżej napisane. Poza tym: czy można oczekiwać, że te nędzne trzysta tysięcy z kawałkiem ( z czego około połowę pożerają te bezsensowne, idiotyczne, kretyńskie Dni Tomaszowa - głównie dla gluciarzy i ojszczypłotów, chlejących piwsko i inne wynalazki i tarzających się w tym nadpilicznym piachu i kurzu) może w istotny, odczuwalny sposób przełożyć się na wzrost jakichkolwiek wskaźników statystycznych? Jest to czysta fikcja. Ponadto: jak jednoznacznie stwierdzić, że np. wzrost liczby turystów jest wynikiem wydatkowania przez promocję miasta konkretnej kasy, a nie wynikiem sprzężenia się dziesiątków innych zewnętrznych czynników ? Itd., itp. I na koniec: gdyby nawet promocja miasta była rekordowo skuteczna - nawet w skali kraju, to i tak jej efekty będą marnowane przez dzielnych, pożal sie Boże, samorządowców (miejskich i powiatowych), poprzez takie nadzwyczaj skuteczne działania antypromocyjne, zniechęcające kogokolwiek do robienia czegokolwiek w naszym grajdole, jak np.: - nie uchwalenie do tej pory planu zagospodarowania przestrzennego miasta, - wyjątkowe w skali województwa, a może już i kraju wręcz wrogie nastawienie urzędasów-obiboków do każego, kto chce w tym grajdole i w powiecie cokolwiek w miarę szybko załatwić, - tolerowanie totalnego bałaganu inwestycyjnego na terenie miasta. O co chodzi ? Tereny: przy Milenijnej/Zawadzkiej (dawne drobiarskie), pomiędzy Zawadzką i Dzieci Polskich, przy Legionów (nad Wolbórką), tereny po byłej Mazovii (niesławna galeria), równiez niesławny Herbapol, tereny po byłej budowlance. Przecież to niemal całe kwartały miasta a właściwie centrum miasta kompletnie zasyfione. Tak, wiem: prywatni inwestorzy. Ale przecież są przepisy, które mozna wykorzystać, aby inwestorów pogonić, - z drugiej strony totalne nieporozumienie, bezsens w postaci tzw. rewitalizacji Pl. Kościuszki bez rewitalizacji tych ruder, które ten plac otaczają, zupełnie bezsensowna budowa jakichś dwóch idiotycznych ulic. I co tu pomoże nawet najlepsza promocja ?

OLIK 24.05.2012 21:57
inwestycja na placu kosciuszki - koszt 30 mln zł, z czego schody z hiszpanskich kamieni za 6 mln. Bo kto bogatemu zabroni?

Reklama
Polecane
W lasach sucho. Zdarzają się pożaryOgień w LuboszewachNoc Muzeów: sprawdź co się będzie działo w Tomaszowie!Rusza rekrutacja do żłobkaKochanym mamomVIII Krajowy Kongres SekretarzySolidna wygrana na NowowiejskiejCo się stało w PCAS-ieRodzinny piknik w MCK Za PilicąPółkolonie z MCK-iem – ruszyły zapisy!Uczczą patrona w PCASPrezes ZUS: w ciągu 30 lat średnia długość życia wydłużyła się o 7-8 lat
Reklama
III RUNda Żubra III RUNda Żubra III RUNda Żubra 19.05.2024, Spała - Półmaraton biegowy i Nordic Walking Już 19 maja w Spale odbędzie się III edycja RUNdy Żubra, impreza biegowo-marszowa w ramach której rozegrane zostaną następujące dystanse i konkurencje:Start Główny:- Półmaraton biegowy  21 km( 2 pętle po 10,7 km)- Półmaraton Nordic Walking 21 km ( 2 pętle po 10,7 km)Start towarzyszący:- 5 km bieg- 5 km Nordic WalkingTrasa obydwu dystansów w 95% wyznaczona jest po leśnych duktach i ścieżkach Spalskiego Parku Krajobrazowego, a START I META znajdują się w centrum Spały na placu głównym. Zawodnicy rywalizują w kategoriach OPEN K/M i wiekowych K/M. Przygotowano następujące kategorie wiekowe: K/M20 (16-29lat), K/M30 (30-39lat),  K/M40 (40-49lat), K/M50 (50-59lat), M/K 60+.Do swoich startów zapraszamy również dzieci, które będą rywalizować w 4 grupach wiekowych:- dzieci do lat 7  - 300 m- dzieci 8-10 lat – 600 m- dzieci 11-13 lat – 1000 m- młodzież 14-16 lat -  1000 mNa zwycięzców podium w każdej kategorii wiekowej dziewcząt i chłopców czekają atrakcyjne nagrody, dodatkowo wszyscy uczestnicy startów dzieci wezmą udział w losowaniu nagród ze sceny.ZAPISY I REJESTRACJAWszystkich zainteresowanych startem w zawodach zapraszamy do rejestracji na stronie www.rundazubra.pl.Na wszystkich uczestników biegu czekają atrakcyjne pakiety startowe :Dzieci w pakiecie startowym otrzymują :- okolicznościową koszulkę biegu- komin biegowy- Kupon na pyszne lody od Carska Wieża- pamiątkowe drzewko do posadzenia od Nadleśnictwo Spała, Lasy Państwowe- numer startowy z chipem do pomiaru czasu- medal na mecieDorośli w pakiecie startowym otrzymują:-Numer startowy z chipem do elektronicznego pomiaru czasu-Gadżet z logo biegu- upominki od sponsorów- Kupon na Pasta Party w dniu 18.05 ( Zabujana Pizza Bar w Spale)- Pamiątkowy medal na mecie- Poczęstunek po biegu, owoce, woda, izotonik PASTA PARTYWszystkich półmaratonu i biegu na 5 km zapraszamy do udziału w bezpłatnym Pasta Party w sobotę 18 maja.O SPALESpała to miejscowość niewielka, ale za to z ogromną sportową historią. To tutaj znajduje się Ośrodek Przygotowań Olimpijskich, który wyszkolił już wiele pokoleń polskich czołowych lekkoatletów. Otaczające Spałę lasy stwarzają idealne warunki do uprawiania sportu, do tego wszechobecna cisza i spokój sprawiają że warto tu biegać i wypoczywać jednocześnie.Organizator imprezy:Be AlivePatronat Honorowy:Gmina InowłódzSponsor Główny:Bank Pekao S.A.Sponsorzy Strategiczni:Westlab, One OrganicData rozpoczęcia wydarzenia: 19.05.2024
Food trucki Food trucki Już od 17 do 19 Maja na Placu Kościuszki w Tomaszowie Mazowieckim zawitają Food trucki!Piknik rodzinny organizowany przez Sowa Events bedzie miał do zaoferowania mnóstwo atrakcji.Dla głodomorów przyjadą foodtrucki reprezentujące kuchnie z całego świata. Wśród serwowanych dań nie może zabraknąć: amerykańskich burgerów, hiszpańskich churrosów, frytek belgijskich, węgierskich langoszy, tajskiego padthaia oraz wiele innych przysmaków z różnych zakątków naszego globu.Dla spragnionych będzie przygotowana strefa orzeźwienia, czyli stoisko pełne dobroci. Serwujemy tam autorską lemoniada, zmrożoną granite i wiele innych.Między stoiskami będzie przygotowany specjalny food court gdzie zostaną porozkładane ławostoły, leżaki oraz parasole. Można więc śmiało zaprosić całą rodzinę i wygodnie spędzić czas zajadając się serwowanymi specjałami, słuchając przy tym przyjemnej muzyki.Będzie również mnóstwo atrakcji dla najmłodszych. Będzie stoisko z balonami i zabawkami oraz stoisko z watą cukrową. Bedą również przygotowane dmuchane zamki na których dzieciaki beda mogły spędzić radosne chwile skacząc i bawiąc sie w najlepsze.DODATKOWO I BEZPŁATNIE ZAPRASZAMY NA:SOBOTA:- 12:00 - 16:00 - Spotkanie z ulubionymi postaciami z topowej bajki o dzielnych pieskach! Szykujcie aparaty i szerokie uśmiechy :)NIEDZIELA: - 12:00 -12:45 - Koncert "JAK Z BAJKI" - uzdolnieni ludzie filmu, muzyki, teatru i animacji przeniosą Was w magiczny świat muzyki z największych hitów filmów animowanych! - 12:00 - 18:00 - Animatorzy do Waszej dyspozycji! - zabawy ruchowe, sportowe, skręcanie balonów, zabawy z chustą klanza, mini zajęcia plastyczne i wiele innych - nudzie mówimy STOP!- 12:00 - 18:00 (z przerwami) - Bańki mydlane w niecodziennym wydaniu - daj się zamknąć w giga bańce! - Warto zapomnieć o gotowaniu w domu tego weekendu. Warto zabrać rodzinę i cudownie spędzić ten czas z Food truckami. Kulinarne święto już od 17 do 19 Maja w Tomaszowie Mazowieckim.Data rozpoczęcia wydarzenia: 17.05.2024
Reklama
Reklama
Skarpetki zdrowotne z przędzy bawełnianej ze srebrem Skarpetki zdrowotne z przędzy bawełnianej ze srebrem Skarpetki nieuciskające DEOMED Cotton Silver to komfortowe skarpetki zdrowotne wykonane z naturalnej przędzy bawełnianej z dodatkiem jonów srebra. Skarpety ze srebrem Deomed Cotton Silver mogą dzięki temu służyć jako naturalne wsparcie w profilaktyce i leczeniu różnych schorzeń stóp i nóg!DEOMED Cotton Silver to skarpety bezuciskowe, które posiadają duży udział naturalnych włókien bawełnianych najwyższej jakości. Są dzięki temu bardzo miękkie, przyjemne w dotyku i przewiewne.Skarpetki nieuciskające posiadają także dodatek specjalnych włókien PROLEN®Siltex z jonami srebra. Dzięki temu skarpetki Cotton Silver posiadają właściwości antybakteryjne oraz antygrzybicze. Skarpetki ze srebrem redukują nieprzyjemne zapachy – można korzystać z nich komfortowo przez cały dzień.Ze względu na specjalną konstrukcję oraz dodatek elastycznych włókien są to również skarpetki bezuciskowe i bezszwowe. Dobrze przylegają do nóg, ale nie powodują nadmiernego nacisku oraz otarć. Dzięki temu te skarpety nieuciskające rekomendowane są dla osób chorych na cukrzycę, jako profilaktyka stopy cukrzycowej. Nie zaburzają przepływu krwi, dlatego też zapewniają pełen komfort przy problemach z krążeniem w nogach oraz przy opuchnięciu stóp i nóg.Skarpetki DEOMED Cotton Silver są dostępne w wielu kolorach oraz rozmiarach do wyboru.Dzięki swoim właściwościom bawełniane skarpetki DEOMED Cotton Silver z dodatkiem jonów srebra to doskonały wybór dla wielu osób, dla których liczy się zdrowie i maksymalny komfort na co dzień.Z pełną ofertą możecie zapoznać się odwiedzając nasz punkt zaopatrzenia medycznegoTomaszów Mazowiecki ul. Słowackiego 4Oferujemy atrakcyjne rabaty dla stałych klientów Honorujemy Tomaszowską Kartę Seniora 
bezchmurnie

Temperatura: 15°CMiasto: Tomaszów Mazowiecki

Ciśnienie: 1017 hPa
Wiatr: 30 km/h

Reklama
Reklama
Wasze komentarze
Autor komentarza: SkromnaTreść komentarza: i ciepła osoba. Warto upamiętnić w przestrzeni publicznej.Źródło komentarza: Odeszła Zofia Czekalska „Sosenka”, Zasłużona dla Tomaszowa MazowieckiegoAutor komentarza: WwwwwTreść komentarza: A co zazdrosny jesteś?Źródło komentarza: Nie...oczekiwana porażka Koalicji ObywatelskiejAutor komentarza: WitekTreść komentarza: Źle postrzegana funkcja , jak by to był pisiorek to by było wszystko ok. Miasto zakłamanych i złodziejskich pisiorówŹródło komentarza: Nie...oczekiwana porażka Koalicji ObywatelskiejAutor komentarza: ...)Treść komentarza: Wólczańska nie Wulczńska ..takiej w Łodzi nie maŹródło komentarza: Ach ta komunikacja... autobusowaAutor komentarza: KierowcaTreść komentarza: Obawiam się, że żadna tomaszowska spółka nie realizuje połączeń z na linii Łódź - Tomaszów, więc te skargi należałoby właściwie ukierunkować.Źródło komentarza: Ach ta komunikacja... autobusowaAutor komentarza: JBTreść komentarza: Multimedia obecnie Vectra to najwięksi oszuści i krętacze, z jakimi miałam dotąd do czynienia. Jako stała klientka miałam wciąż propozycje nowych promocji. Ostatnio przeszli samych siebie - cena promocyjna za miesiąc 74 zł (20% więcej niż w trwającym okresie rozliczeniowym), ponieważ się nie podpisałam umowy promocyjnej okazało się, iż bez promocji będę płacić ok. 64 zł, a ponieważ miałam ich naprawdę dość i wypowiedziałam umowę, otrzymałam ofertę w cenie 45 zł!!! OSZUŚCI i tyle. Nikomu nie polecam współpracy z nimi, chyba że lubi się szarpać...Źródło komentarza: UOKiK: zarzuty dla spółek Vectra i Multimedia Polska
Reklama
Łóżko rehabilitacyjne  Elbur PB 337 Łóżko rehabilitacyjne Elbur PB 337 Z pełną ofertą możecie zapoznać się odwiedzając nasz punkt zaopatrzenia medycznegoTomaszów Mazowiecki ul. Słowackiego 4Oferujemy atrakcyjne rabaty dla stałych klientów oraz montaż gratisNa zdjęciu: Łóżko PB 337 w wykonaniu standardowym w kolorze buk. Akcesoria: stolik Rubens 3 w kolorze buk.Łóżko PB 337 jest szczególnym łóżkiem do opieki długoterminowej, które w przeciwieństwie do klasycznych łóżek posiada możliwość opuszczenia krawędzi leża do poziomu ok. 23 cm. Niskie, dolne położenie leża ułatwia dostęp osobom z problemami z koordynacją ruchową i zwiększa bezpieczeństwo pacjenta nawet przy opuszczonych barierkach bocznych.Więcej informacjiKolory standardowe: DETALE PRODUKTU:1. Położenie leża 23 cm od podłogi4. Solidne koło z hamulcem2. Zabudowane napędy podnoszenia łóżka5. Pilot z blokadą poszczególnych funkcji3. Leże z regulacją twardości6. Dodatkowa regulacja za pomocą rastomatu OPCJE:zmiana wypełnienia leża • zmiana długości leża • zmiana kolorystykiPODSTAWOWE DANE TECHNICZNEBezpieczne obciążenie robocze175 kgMaksymalna waga użytkownika140 kgRegulacja wysokości leża:od 23 do 63 cmRegulacja segmentu oparcia pleców:0 ÷ 70°Regulacja segmentu oparcia podudzi:0 ÷ 20°Wymiary zewnętrzne długość × szerokość:219 × 102 cmPrześwit pod łóżkiem:ok. 7 cmCiężar całkowity:101,4 kgKółka jezdne:100 mm z hamulcem FUNKCJEDO POBRANIA: Karta produktu PB-337 [PDF]
ReklamaSklep Medyczny Tomaszów Maz.
Napisz do nas
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama