Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
poniedziałek, 20 maja 2024 12:36
Reklama
Reklama

Nikt nie zawinił

Od kilku miesięcy radny Tomasz Trzonek próbuje dowiedzieć się jakie są efekty prac zespołu kontrolnego, powołanego przez prezydenta miasta w celu sprawdzenia stopnia wywiązania się z obowiązków służbowych urzędników magistratu odpowiedzialnych za przygotowanie dokumentacji i wniosku o dofinansowanie Lokalnego Programu Rewitalizacji Miasta, który nie przeszedł oceny formalnej w grudniu 2010 roku. Mimo upływu ponad półtora roku od tego mało chwalebnego dla nas wydarzenia wyników kontroli nie ma i co istotne oraz znamienne nigdy nie będzie. W tej sytuacji mieszkańcy miasta nigdy nie dowiedzą się kto zawinił utracie przez Tomaszów Mazowiecki kilkudziesięciu milionów złotych unijnego dofinansowania.

Program Rewitalizacji to temat, który dominował w czasie minionej kadencji samorządowej. Mówili o nim wszyscy od prawa do lewa a także Ci, stojący całkowicie pośrodku. Jedni delikatnie krytykowali inni zadawali pytania, pozostając w pozycji wyczekującej. A wszystko zaczęło się od tego, że ku zaskoczeniu wszystkich już kilka miesięcy po zaprzysiężeniu nowych władz miasta w 2006 roku dotarła do nas sensacyjna wiadomość, że Tomaszów uzyska 100 milionów złotych dofinansowania ze środków unijnych. Nic dziwnego, że polityków ogarnął hurra optymizm, który próbowaliśmy studzić nieco na naszym portalu, przestrzegając, że mamy jedynie do czynienia z wirtualnymi pieniędzmi, które stoją pod tym większym znakiem zapytania, że program, który ma uzyskać dofinansowanie po prostu nie istnieje.

 

- Oczywiście, że program nie istniał - mówi ówczesny wiceprezydent Grzegorz Haraśny. - Pojawiła się jednak niespodziewanie możliwość uzyskania dużej dotacji, ponieważ uwolniły się środki w ramach przeszacowania funduszy przez Ministerstwo Rozwoju Regionalnego. Osobiście przekonywałem władze wojewódzkie, że rewitalizacja Tomaszowa musi być uznana za projekt kluczowy dla rozwoju całego województwa łódzkiego. Udało się. Warto przy tej okazji przypomnieć, że rozmiar przedsięwzięcia był zupełnie wyjątkowy od samego początku. Wystarczy popatrzeć w jakiej wartości były podobne programy w innych miastach. Wszystkie nie przekraczały 30 milionów złotych. To nie był przecież jeden projekt ale szereg inwestycji komponujących się w jedną całość nad którymi pracowała grupa osób przez ponad trzy lata. Dzisiaj niewiele z tego zostało

 

Wniosek o dotację złożono w najgorętszym czasie kampanii wyborczej 2010 roku. W prasie pojawiły się fotografie z dziesiątkami segregatorów zawierających dokumenty, projekty, uzgodnienia i analizy. Już wtedy słychać było ciche głosy, że z wnioskiem nie jest wszystko do końca w porządku. Miejscy urzędnicy jeździli, wyjaśniali, próbowali przekonywać urzędników wojewódzkich. Wszystko bezskutecznie. Wniosek został odrzucony ze względów formalnych. Przyszło rozczarowanie i niestety kompromitacja.

 

 

- Najgorszym jest to, że Program znajdował się na liście projektów indykatywnych a więc kluczowych - wyjaśnia Haraśny. - Nie musiał więc konkurować z innymi projektami. To, co należało zrobić, to poprawnie przygotować wniosek i zawieźć go do Urzędu Marszałkowskiego i czekać na akceptację.  

 

Już 15 grudnia 2010 r. Zarządzeniem Prezydenta Miasta została powołana komisja ds. przejęcia dokumentacji Biura Pełnomocnika ds. Rewitalizacji Miasta, która została  przekazana powołanej na to stanowisko Grażynie Rusin, dotąd inspektorowi w Wydziale Inwestycji. Rezygnację ze stanowiska  Grzegorz Sławiński złożył kilka miesięcy wcześniej.

 

Sprawa odrzuconego z przyczyn formalnych wniosku budziła sporo emocji. Radni, w tym Tomasz Trzonek, Jacek Kowalewski, domagali się wskazania osób winnych kompromitującej sytuacji oraz wyciągnięcia w stosunku do nich konsekwencji służbowych. 

 

- Powołano zespół kontrolny w celu ustalenia stopnia wywiązania się pracowników z obowiązków powierzonych w zakresie sporządzenia dokumentacji, w szczególności studium wykonalności i wniosku wraz z załącznikami w ramach projektu „Rewitalizacja Centrum Miasta” - informuje pełnomocnik prezydenta miasta ds. komunikacji społecznej, Jakub Pietkiewicz.  - Jednak z chwilą powołania zespołu kontrolnego zapadła decyzja o ponownym ubieganiu się o dofinansowanie zaplanowanej inwestycji. Zmiany personalne w Biurze Pełnomocnika ds. Rewitalizacji Miasta i cały wysiłek zespołu pracowników Urzędu przygotowującego nowy wniosek (w tym również poszczególnych członków zespołu kontrolnego) zostały skierowane na poprawienie dotychczas wytworzonej dokumentacji jak i na udoskonalenie samych procedur przygotowania kompletnego wniosku. Prace zespołu kontrolnego zostały tym samym zawieszone do czasu złożenia nowego wniosku aplikacyjnego.

 

Podobnych wyjaśnień udzielono kilka miesięcy temu radnym dopytującym o wyniki kontroli. Ponadto usłyszeli oni enigmatyczne odpowiedzi sugerujące, że osoby odpowiedzialne już w Urzędzie Miasta nie pracują.

 

W międzyczasie Urząd Marszałkowski w Łodzi ogłosił 18 kwietnia 2011 r. konkurs na dofinansowanie projektów w ramach Osi Priorytetowej VI Odnowa obszarów miejskich Działanie VI.1 Rewitalizacja obszarów problemowych RPO Województwa Łódzkiego na lata 2007 – 2013. Termin ich złożenia upływał 03 czerwca 2011 r.

 

Prace w Urzędzie Miasta związane z przygotowaniem wniosku trwały do końca maja 2011 r. i związane były m. in. ze zmianą koncepcji projektu rewitalizacyjnego. Ostatecznie do konkursu zostały złożone cztery odrębne wnioski a sama rewitalizacja została podzielona na sześć zadań. Tym razem udało się wszystkie z nich przeprowadzić przez ocenę formalną. 

 

- W drugiej połowie roku 2011 nastąpiło rozstrzygnięcie konkursu i podjęte zostały zmiany organizacyjne w Urzędzie Miasta, podporządkowane sprawnej realizacji zadań inwestycyjnych w ramach projektów rewitalizacyjnych objętych dofinansowaniem - wyjaśnia Pietkiewicz. - W czerwcu 2011 r. przewodniczący zespołu kontrolnego zgłosił Prezydentowi Miasta wniosek o zawieszenie prac zespołu.

 

Według wyjaśnień pełnomocnika, nie ingerowanie zespołu kontrolnego i nie zakłócanie pracy osób zaangażowanych w projekt rewitalizacyjny było z perspektywy czasu postępowaniem prawidłowym a w wyniku przeprowadzonych zmian organizacyjnych i personalnych w Urzędzie Miasta skład powołanego zespołu kontrolnego uległ dezaktualizacji. Dalsze ewentualne prace zespołu wymagałyby zmiany jego składu.

 

Zdaniem władz miasta na moment złożenia wniosków do konkursu w czerwcu 2011 r.  żadnej z osób pracujących w Urzędzie Miasta nad ich opracowaniem nie można było przypisać ponad wszelką wątpliwość odpowiedzialności za uchybienia powstałe przy sporządzaniu poprzedniego wniosku w 2010 roku.

 

Trudno się z taką opinią jednak zgodzić, ponieważ zaprezentowana przez nas w artykule „Wniosek formalnie niepoprawny” decyzja Urzędu Marszałkowskiego zawiera konkretne zarzuty w stosunku do złożonego wniosku. Nie trudno chyba jest znaleźć osobę, która np. wyliczyła w wadliwy sposób podatek VAT, błędnie wykazała koszty po stronie kwalifikowanej, czy wypełniała wniosek wpisując do niego w różnych miejscach niespójne dane. Nie wydaje się do tego konieczne powoływanie biegłych sądowych i tworzenie sejmowych komisji śledczych.  Na weryfikację wystarczyłby jeden, góra dwa dni.

 

Podkreśla się dodatkowo, że ingerencja zespołu kontrolnego w trwający cały czas proces ubiegania się o dofinansowanie rewitalizacji miasta i jej przeprowadzenie, wiązałaby się z niepotrzebnym absorbowaniem osób zaangażowanych w realizację projektu. Jednocześnie w czerwcu 2011 r. część osób związanych z procedowaniem poprzedniego wniosku nie była już zatrudniona w Urzędzie Miasta.

 

Co ciekawe, to zespół powołany do kontroli nie dokumentował żadnych wykonywanych przez siebie czynności kontrolnych oraz nie wypracował ostatecznie wspólnego stanowiska w formie protokołu z kontroli.

 

Fakt ten sam w sobie stanowi kuriozum. Chyba nigdzie indziej nie miała miejsca sytuacja, by zespół powołany do kontroli nie był w stanie przygotować jakiegokolwiek protokołu z jej przeprowadzenia. Czy ktoś wyobraża sobie na przykład kontrolę NIK, po której nie pozostaje żaden ślad w dokumentach? Ja sobie nie wyobrażam.

 

- A ja wręcz przeciwnie - mówi Grzegorz Haraśny. - Ponieważ odpowiedzialność moim  zdaniem ponosi tu tylko jedna osoba a jest nią prezydent Rafał Zagozdon. Jest to odpowiedzialność nie tylko za błędy formalne we wniosku ale też za długoletni brak zainteresowania, za niechęć do ludzi którzy próbowali cokolwiek w tej materii robić, za niereagowanie na zgłaszane potrzeby i prośby, za brak wiary, że to warto robić. Sytuacja zmieniła się w 2010 roku kiedy zorientowano się, że Rewitalizacja może być istotna w kampanii wyborczej. To prezydent zdecydował, mimo negatywnych opinii pełnomocnika ds. Rewitalizacji, aby jednak nieprzygotowany do końca wniosek złożyć, mimo że była możliwość aby termin jego złożenia przesunąć. Także formalnie Pełnomocnik d/s Rewitalizacji, Biuro d/s Rewitalizacji, Wydział Strategii były organizacyjnie w pionie Prezydenta a pod wnioskiem jest jego podpis. Trudno więc, by zespół kontrolny, jako osobę odpowiedzialną wskazał własnego szefa.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
kkooll 22.07.2012 20:37
NORMA - JEDNO WIELKIE G...

galileo 13.07.2012 07:35
No więc wszystko jasne. Widac jak na dłoni kto kierował głównymi zespołami i za co był odpowiedzialne. Skoro widącą rolę pełnił na ostatnim etpie aplikacji wydział strategii (kierownicy zespołów) to ciekawe zatem dlaczego uparcie twierdzi się, że wyłącznie odpowiedzialni i winni za to że ostatecznie wniosek przepadł na ocenie formalnej już w UM nie pracują. Ocena formalna to etap sprawdzania poprawności wypełnienia wniosku, wyliczeń, zgodności załaczników itp. Jeżeli zatem główne zespoły były odpowiedzialne za min. przygotowanie wymaganych załączników i wypełnienie formularza wniosku o dofinansowanie projektu a w znaczniej mierze tego dotyczyły błędyktóre doprowadziły do negatywnej ocen, to o własciwie o czym dyskutowac.

Żeby wszystko było jeszcze jaśniejsze 12.07.2012 20:27
Wpisy nr 31-33 to dalsze zawracanie kijem Wisły, czyli dalsze mącenie. Każde z wymienionych zadań inwestycyjnych w ramach całego programu wymagało opracowania w pierwszy rzędzie dokumentacji budowlanej (projektowej i kosztorysowej), finansowej (wskazanie źródeł finansowania, kwalifikacja kosztów wg wymagań budżetowych i unijnych) i formalno-prawnej (zebranie wszystkiego do kupy i właściwe przygotowanie wniosku o dofinansowanie). Dlatego w każdym z wymienionych zespołów byli ludzie z wydziałów "technicznych", z wydziału finansowego, z wydziału promocji miasta, ze wszystkich pozostałych wydziałów. No, ale nie możemy przecież pominąć osoby Wielce Szanownego Pana Pełnomocnika Prezydenta Miasta ds rewitalizacji - ble, ble, mle, mle, ble, ble. I teraz: jeśli zaczynamy się bawić w szczegóły - to bawmy się do końca i wyjaśnijmy, szczegółowo, jaskie obowiązki spoczywały NA KAŻDYM z tych licznych urzędników w tych licznych zespołach, podzespołach w zakresie przygotowania materiałów do wniosku. No i znów: nie pomińmy wkładu w ten projekt Wielce Szanownego Pana Pełnomocnika Prezydenta Miasta ds rewitalizacji - ble, ble, mle, mle, ble, ble. No i oczywiście, nie zapomnijmy opisać w szeczegółach tę dzielną walkę naszego dzielnego wiceprezia o przyjęcie tego programu w sytuacji, kiedy programu (jak sam stwierdza) właściwie w ogóle nie było.

cd 2 11.07.2012 21:40
§ 10. Uchyla się: zarządzenie Nr 127/2010 Prezydenta Miasta Tomaszowa Mazowieckiego z dnia 21 czerwca 2010 roku w sprawie powołania zespołu do przygotowania dokumentacji konkursowej w ramach działania VI.1. Rewitalizacja Obszarów Problemowych Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2007-2013 dla zadań inwestycyjnych: „Adaptacja budynku przemysłowego na potrzeby MCIB”, „Renowacja budynku Kinoteatru Włókniarz wraz z przebudową Sali widowiskowej”, „Renowacja kamienicy narożnej Placu Kościuszki 24/24a wraz z dziedzińcem” i „Adaptacja budynku byłego sądu na Placu Kościuszki na Centrum Dialogu Społecznego i Wolontariatu”; zarządzenie Nr 128/2010 Prezydenta Miasta Tomaszowa Mazowieckiego z dnia 21 czerwca 2010 roku w sprawie powołania zespołu do przygotowania dokumentacji konkursowej w ramach działania VI.1. Rewitalizacja Obszarów Problemowych Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2007-2013 dla zadań inwestycyjnych: „Budowa ulicy pod roboczą nazwą Biblioteczna”, „Budowa ulicy pod roboczą nazwą Nowomurarska”, „Budowa ulicy pod roboczą nazwą Bulwary” i „Budowa ulicy pod robocza nazwą Zachodnia”, „Budowa kładki pieszo-rowerowej nad rzeka Wolbórką”, „Przebudowa schodów w ulicy Rzeźniczej” i „Przebudowa schodów w ulicy Przeskok”; zarządzenie Nr 129/2010 Prezydenta Miasta Tomaszowa Mazowieckiego z dnia 21 czerwca 2010 roku w sprawie powołania zespołu do przygotowania dokumentacji konkursowej w ramach działania VI.1. Rewitalizacja Obszarów Problemowych Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2007-2013 dla zadania inwestycyjnego „Przebudowa płyty Placu Kościuszki”; zarządzenie Nr 130/2010 Prezydenta Miasta Tomaszowa Mazowieckiego z dnia 21 czerwca 2010 roku w sprawie powołania zespołu do przygotowania dokumentacji konkursowej w ramach działania VI.1. Rewitalizacja Obszarów Problemowych Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2007-2013 dla zadań inwestycyjnych: „Przebudowa południowej strony parku Bulwary” i „Zagospodarowanie terenu łączącego MCB z Kinoteatrem Włókniarz”. § 11. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

cd 1 11.07.2012 21:39
6. Podzespół Nr 6 – dla zadań: „Budowa ulic pod roboczymi nazwami „Nowomurarska”, „Zachodnia”, „Biblioteczna” oraz „Zagospodarowanie terenu łączącego MCIB z Kinoteatrem „Włókniarz”: 1) Dariusz Banaś – Z-ca Naczelnika Wydziału Inżyniera Miasta – Przewodniczący, 2) Jakub Zięba – Kierownik Referatu Działalności Gospodarczej – członek, 3) Janusz Łazowski - Inspektor w Wydziale Inwestycji – członek, 4) Agnieszka Tarnawska – Inspektor w Wydziale Inżyniera Miasta – członek, 5) Magdalena Rosińska – Inspektor w Wydziale Rozwoju, Strategii i Promocji Miasta – członek. 7. Podzespół Nr 7 – dla zadań: „Budowa kładek pieszo-rowerowych nad rzeką „Wolbórką”, „Przebudowa południowej strony parku „Bulwary” oraz „Budowa ulicy pod roboczą nazwą „Bulwary” 1) Anna Fultz – Architekt Miasta – przewodniczący, 2) Edyta Freus – Inspektor w Wydziale Inżyniera Miasta – członek, 3) Janusz Łazowski – Inspektor w Wydziale Inwestycji – członek, 4) Agata Łęczycka – Inspektor w Wydziale Inżyniera Miasta – członek, 5) Tomasz Surmański – Inspektor w Wydziale Rozwoju, Strategii i Promocji Miasta – członek. § 3. Do zadań zespołów, o których mowa w § 1 należy: 1. Współpraca z Wykonawcą studium wykonalności dla projektu pn. „Rewitalizacja Centrum Miasta”. 2. Współpraca z podzespołami w zakresie zadań przez nich realizowanych. 3. Przekazywanie podzespołom niezbędnych informacji i interpretacji wytycznych Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego. 4. Zebranie informacji niezbędnych dla potrzeb opracowania studium wykonalności. 5. Przygotowanie wymaganych załączników. 6. Wypełnienie formularza wniosku o dofinansowanie projektu. § 4. Do zadań Zespołu Nr 1 należą zadania wymienione w § 2 ust. 1, 2, 3 i 4, a do Zespołu Nr 2 należą zadania wymienione w § 2 ust. 5, 6 i 7. § 5. Zadania, o których mowa w § 3 zespoły zobowiązane są wykonać w następujących terminach: 1) do 15.07.2010 r. – wyszczególnione w ust. 4, 2) do 31.08.2010 r. – wyszczególnione w ust. 5, 3) do 15.09.2010 r. – wyszczególnione w ust. 6. § 6. Do zadań podzespołów, o których mowa w § 2 należy: 1. Wyliczenie kosztów operacyjnych, jakie będą ponoszone na utrzymanie i funkcjonowanie powstałych obiektów i infrastruktury, po zakończeniu ich budowy i przekazaniu do użytkowania zgodnie z ich przeznaczeniem. 2. Wyliczenie przychodów z bieżącej działalności, jakie może uzyskać bezpośredni użytkownik w związku z prowadzoną działalnością zgodnie z ich przeznaczeniem, 3. Sporządzenie wykazu środków trwałych, jakie powstaną w wyniku realizacji projektu oraz określenie stawki ich amortyzacji. 4. Sporządzenie wykazu urządzeń i wyposażenia niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania powstałych obiektów i infrastruktury oraz realizacji zakładanych celów w projekcie, nieuwzględnionych w dokumentacji budowlanej. 5. Bieżąca współpraca z zespołami, o których mowa w §1 oraz udzielanie im informacji i wyjaśnień niezbędnych dla prawidłowego opracowania studium wykonalności i wniosku o dofinansowanie projektu. § 7. Zadania wyszczególnione w § 6 ust. 1-4 podzespoły zobowiązane są wykonać w terminie do 15.07.2010 r. w przypisanym zakresie w § 2. § 8. 1. Do pomocy w pracy zespołów i podzespołów zobowiązuję: 1) Annę Fultz – Architekta Miasta, 2) Beatę Janik – Radcę Prawnego, 3)) Barbarę Misiurską – Naczelnika Wydziału Inżyniera Miasta, 4) Jolantę Wojtkiewicz – Naczelnika Wydziału Inwestycji, 5) Jakuba Ziębę – Kierownika Referatu Działalności Gospodarczej, 6) Wandę Rybak – Naczelnika Wydziału Polityki społecznej, 7) Leszka Dąbrowskiego – p.o. Naczelnika Wydziału Kultury, Sportu i Rekreacji, 8) Leszka Tomczyka – Naczelnika Wydziału Edukacji, 9) Małgorzatę Starostę – Naczelnika Wydziału Finansowo Księgowego, 10) Adama Koziełka – Kierownika Referatu Zamówień Publicznych, 11) Leszka Pawlaka – Inspektora w Służbie Informatycznej UM, 12) Jacka Boguckiego – Prezesa Zakładu Gospodarki Ciepłowniczej Sp. z o.o., 13) Artura Marka – Prezesa Tomaszowskiego Towarzystwa Budownictwa Społecznego Sp.z o.o., 14) Ryszarda Grudzińskiego – Zastępcę Prezesa Zakładu Gospodarki Wodno-Kanalizacyjnej Sp.z o.o., 15 ) Jarosława Jopka – Dyrektora Miejskiego Zakładu Komunikacji, 16) Piotra Remisza – Komendanta Straży Miejskiej, 17) Krzysztofa Popiołka – w zakresie zawartej umowy, 18) Ryszarda Wojciechowskiego – w zakresie zawartej umowy. 2. Osoby wymienione w ust. 1 zobowiązane są do udzielania niezbędnych informacji i wyjaśnień, przekazywania danych w formie ustnej lub pisemnej w zależności od potrzeb zespołów i podzespołów w trybie pilnym bez zbędnej zwłoki. § 9. Zespoły i podzespoły oraz osoby wymienione w § 8 ust. 1 kończą swoją działalność z chwilą zakończenia oceny formalnej i merytorycznej wniosku o dofinansowanie projektu pn. „Rewitalizacja Centrum Miasta.”

Żeby było wszysko jasne 11.07.2012 21:36
ZARZĄDZENIE NR 150/2010 PREZYDENTA MIASTA TOMASZOWA MAZOWIECKIEGO dnia 30 czerwca 2010 roku w sprawie powołania zespołów i podzespołów do przygotowania wniosku o dofinansowanie indywidualnego projektu kluczowego Nr IPI/178/2007 pn „Rewitalizacja Centrum Miasta” w ramach działania VI.1. Rewitalizacja Obszarów Problemowych Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2007 – 2013. Na podstawie art. 31 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (t.j. Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591; z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806; z 2003 r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568; z 2004 r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203, Nr 167, poz. 1759; z 2005 r. Nr 172, poz. 1441, Nr 175, poz. 1457; z 2006 r. Nr 17, poz. 128, Nr 181, poz. 1337; z 2007 r. Nr 48, poz. 327, Nr 138, poz. 974, Nr 173, poz. 1218; z 2008 r. Nr 180, poz. 1111, Nr 223, poz. 1458; z 2009 r. Nr 52, poz. 420, Nr 157, poz. 1241; z 2010 r. Nr 28, poz. 142, Nr 28, poz. 146, Nr 40, poz. 230), zarządzam co następuje: § 1. W celu przygotowania wniosku o dofinansowanie indywidualnego projektu kluczowego Nr IPI/178/2007 pn „Rewitalizacja Centrum Miasta” w ramach działania VI.1. Rewitalizacja Obszarów Problemowych Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2007-2013 powołuję następujące zespoły: 1. Zespół Nr 1 w składzie: 1) Monika Tazbir - Naczelnik Wydziału Rozwoju, Strategii i Promocji Miasta – Przewodniczący Zespołu, 2) Marta Wawrzyńczyk - Inspektor w Biurze Pełnomocnika Rewitalizacji Miasta – Z-ca Przewodniczącego Zespołu, 3) Jakub Olczyk - Inspektor w Wydziale Rozwoju, Strategii i Promocji Miasta – Członek Zespołu, 2. Zespół Nr 2 w składzie: 1) Izabela Młynarczyk – Z-ca Naczelnika Wydziału Rozwoju, Strategii i Promocji Miasta – Przewodniczący Zespołu, 2) Grzegorz Sławiński - Pełnomocnik ds. Rewitalizacji Miasta – Z-ca Przewodniczącego Zespołu, 3) Magdalena Rosińska – Inspektor w Wydziale Rozwoju, Strategii i Promocji Miasta - Członek Zespołu. 4) Tomasz Surmański – Inspektor w Wydziale Rozwoju, Strategii i Promocji Miasta – Członek Zespołu. § 2. Powołuje następujące podzespoły dla poszczególnych zadań realizowanych w ramach projektu: 1. Podzespół Nr 1 dla zadania „Renowacja budynku Kinoteatru „Włókniarz” wraz z przebudową Sali widowiskowej”: 1) Ewa Biazik – Dyrektor Miejskiego Ośrodka Kultury – Przewodniczący, 2) Grzegorz Przedbora – Miejski Ośrodek Kultury – członek, 3) Małgorzata Wróbel – Miejski Ośrodek Kultury – członek 4) Lucjan Bogusławski - Podinspektor w Wydziale Inwestycji UM – członek, 5) Monika Tazbir – Naczelnik Wydziału Rozwoju, Strategii i Promocji Miasta – członek. 2. Podzespół Nr 2 dla zadania „Odbudowa i adaptacja budynku przemysłowego na potrzeby Miejskiego Centrum Informatyczno Bibliotecznego (MCIB) „Mediateka”: 1) Ewa Adamska – Dyrektor Miejskiej Biblioteki Publicznej – Przewodniczący, 2) Izabela Migowska - Miejska Biblioteka Publiczna – członek, 3) Monika Krześlak –Miejska Biblioteka Publiczna – członek, 4) 5) Urszula Koziorowska - Inspektor w Wydziale Inwestycji UM – członek, 5) Izabela Młynarczyk - Z-ca Naczelnika Wydziału Rozwoju, Strategii i Promocji Miasta – członek, 3. Podzespół Nr 3 – dla zadania „Adaptacja budynku byłego sądu na Placu Kościuszki na Centrum Dialogu Społecznego”: 1) Anna Przybyłkowicz - Pełnomocnik ds. Organizacji Pozarządowych – Przewodniczący 2) Małgorzata Śmiechowicz – Z-ca Naczelnika Wydziału Polityki Społecznej – członek, 3) Monika Koselak – Miejska Biblioteka Publiczna – członek, 4) Małgorzata Mędrek – Inspektor w Biurze Pełnomocnika Rewitalizacji Miasta – członek, 5) Marta Wawrzyńczyk – Inspektor w Biurze Pełnomocnika Rewitalizacji Miasta – członek, 6) Jakub Olczyk – Inspektor w Wydziale Rozwoju, Strategii i Promocji Miasta – członek. 4. Podzespół Nr 4 - dla zadania „Renowacja kamienicy narożnej Pl. Kościuszki 24/24a wraz z dziedzińcem”: 1) Grzegorz Sławiński – Pełnomocnik ds. Rewitalizacji Miasta – przewodniczący, 2) Jakub Zięba – Kierownik Referatu Działalności Gospodarczej – członek, 3) Małgorzata Mędrek - Inspektor w Biurze Pełnomocnika Rewitalizacji Miasta- członek, 4) Urszula Koziorowska - Inspektor w Wydziale Inwestycji – członek, 5) Jakub Olczyk – Inspektor w Wydziale Rozwoju, Strategii i Promocji Miasta – członek 5. Podzespół Nr 5 – dla zadań: „Przebudowa płyty Placu Kościuszki”, „Przebudowa schodów w ul. Przeskok” oraz „Przebudowa schodów w ul. Rzeźniczej”: 1) Barbara Misiurska – Naczelnik Wydziału Inżyniera Miasta – Przewodniczący, 2) Wiesław Benderz – Inspektor w Wydziale Inżyniera Miasta – członek, 3) Janusz Łazowski – Inspektor w Wydziale Inwestycji - członek, 4) Karolina Gajek – Inspektor w Wydziale Inwestycji - członek, 5) Magdalena Rosińska – Inspektor

Mel 23 10.07.2012 19:41
Kto odpowiada za rewitalizację? Tylko i wyłącznie prezydent miasta Rafał Zagozdon i jego zastępca Grzegorz Haraśny! Nie należy szukać winnych wśród urzędników. Najpierw rozliczyć prezydentów, którzy nic nie zrobili aby wniosek przeszedł. Czy byli w tej sprawie u Marszałka? Czy rozmawiali ze służbami marszałka? Nie. Prezydent stoi na czele urzędu, on dobiera ludzi, niech więc odpowie za błędy. Zauważyłam, że prezydentom najlepiej wychodzi zwalanie winy na podwładnych i składanie na nich doniesień do prokuratury.

Ahoj 10.07.2012 19:05
Mam wniosek formalny o zamknięcie okna i dyskusji na ten temat.

mamba 10.07.2012 09:48
Mariusz masz racje odpowiedzialnośc to raz, ale dwa to ciągłe sugerowanie że ktoś jest niewinny a ktos jest tylko winny - a tu racje masz ? jestes pewny ? czy jest inna strona medalu ? Mariusz ci co czytaja NT i dokladnie analizuja teksty tez myslą

kiki 10.07.2012 09:27
Te kontrolne zespoły powoływali same cwaniaczki albo matoły !!!

bunga-bunga 10.07.2012 07:31
Do observera (wpis nr 17): nie dla każdego jedynym zajęciem jest przesiadywanie przy klawiaturze komputera - przynajmniej nie w celu prowadzenia bezowocnej dyskusji. Napisałem swoje zdanie w temacie i je podtrzymuję, tzn.: z wielkim szumem ogłoszono fikcyjny program rewitalizacji, następnie z równie wielkim, a może z jeszcze większym szumem powołano stanowisko d/s rewitalizacji. Potem ten facet od rewitalizacji poodbierał wszystkim wszelkie dokumenty, dotyczące tej "niby-rewitalizacji" , schował kwity do szuflady i tyle je widzaino. Następnie ten facio przez kilka miesięcy szwendał się tu i ówdzie - oczywiście tylko opowiadając o tej "niby-rewitalizacji" i oczywiście nic nie robiąc w temacie tej "niby-rewitalizacji" . Przecież zbliżały się wybory i trzeba było działać w kierunku "uwalenia" głównego prezia. I TAK TO LECIAŁO !!! PS. Poza tym: nie strasz, nie strasz - bo się zes..... .

... 10.07.2012 07:23
wyrzucić z urzędu niekompetentne kolesiostwo prezydentów!

ciemność widzę 10.07.2012 02:36
zespół kontrolny doszedł do wniosku, że sam jest niewinny :) trzeba powołac zespół do kontroli zespołu kontrolnego i nastanie światłość

r. 09.07.2012 23:35
Rozpacz mnie ogarnia jak wczytuję się w te brednie prawione przez jasnieoświeconychiwszystkowie dzących uczestników tej dyskusji. Ona dowodzi tylko tyle, że dalej będzie tak jak jest, bo wszystkim z tym jest bardzo dobrze i nie za bardzo chcą cokolwiek zmieniać. Podożdiom - uwidim.

Panie redaktorze 09.07.2012 23:26
Po co Pan próbuje pisać tak trudne teksty, no po co? Kto to zrozumie i kogo to obchodzi? No kogo? Prezia? On stanie na głowie, żeby nie przyznać, że nie nadzorował odpowiednio projektu bo zajęty był przykładowo łażeniem na spotkania z działkowcami. Winę ponosi współnie cała ekipa z lat 2006-2010, taka prawda. I Prezio i wice-opozycja-prezio i pełnomocnik i skarbnik z sekretarzem i inni urzędnicy, w tym radni miejscy. Wszyscy chodzili zadowoleni, marynary na krzesłach, na imprezkę i lufa bo mamy kasę i sukcesy za chwilę za pasem. Czyli będzie się rządzić z 10 lat. Nie za bardzo było tylko komu siedzieć i mozolnie popracować nad wyjątkowo skomplikowanym i rozległym projektem. Nie było ludzi do pracy i zrozumienia jak wielkiego wysiłku całego UM potrzeba, żeby to wszystko wypaliło. Nie było nadzoru i analizy co brakuje i czego potrzeba w czasie, żeby sprawy dopinać i kończyć. Było zadowolenie i hulaj dusza. Obudzenie było szalenie bolesne i jak to zwykle bywa cza było na kogoś zwalić, najwygodniej na tych co przegrali w wyborach i słabsi, bez dostępu do mediów. Wine ponosi na pewno wiele osób, ale zawsze na czele z głównym szefem zamieszania czyli Prezydentem. Tylko po co i komu to pisac skoro mało kogo tu obchodzi prawda bliska obiektywnej, dokładniej nikogo. Jedni chcą drugim dokopać i tyle. Tyle, że zwykle historię piszą zwycięzcy i jest jak obecnie, że realizujemy KARYKATURĘ projektu i wszyscy się cieszą i to mimo, że zamiast 80% dofinansowania dostaliśmy 50%. Co do wczesnoromantycznego projekty rewitalizacji vel Pawłowskiego to chwała za zaczęcie tematu - danie hasła i pomysłu, ale tamte bajania nie mają nic wspólnego z obecną wersją, z tym na co mogła iść kasa z UE, realiami technicznymi i przede wszystkim ówczesny zręb pomysłu był jak wiele innych dokumentów w tym mieście bajdurzeniem o niczym, bez zaplecza i wizji finansowania czegokolwiek. Niemniej chwała za zaczęcie w ogóle tematu. Ok. I po co to wszystko pisać Panie redaktorze, no po co? W bełkocie nieliczne sensowne wypowiedzi i tak zginą, a Pan jak zwykle narobi sobie niechęci i wrogów bo ludzie nie za bardzo lubią prawdę. Prawda jest nikomu do niczego niepotrzebna, zwykle niewygodna i męcząca swoją prozaicznością :)

ReklamaSklep Medyczny Tomaszów Maz.
Polecane
Szkolenie z Czarnej Taktyki w 9 Łódzkiej Brygadzie Obrony TerytorialnejArbuzy ekologiczneUOKiK: klienci Biedronki, którzy wzięli udział w promocji „Magia Rabatów”, mogą otrzymać 150 złNFOŚiGW: start programu dopłat do przydomowych wiatraków planowany na 2.-3. kwartał 2024 r.Ekstraklasa piłkarska - Widzew - Lech 1:1Lechia zwycięska na wyjeździeZmarł ks. prałat Edward WieczorekLewica ogłosiła program do PE: prawa pracownicze, Karta Praw Kobiet, Europejski Fundusz MieszkaniowySondaż: 64,3 proc. badanych za budową umocnień na granicy z Rosją i Białorusią, 16,5 proc. przeciwOgórek trzecim wiceprzewodniczącymTragiczny pożar na ulicy KołłątajaZapraszamy na spotkanie z Rzecznikiem
Reklama
Reklama
Reklama
Skarpetki zdrowotne z przędzy bawełnianej ze srebrem Skarpetki zdrowotne z przędzy bawełnianej ze srebrem Skarpetki nieuciskające DEOMED Cotton Silver to komfortowe skarpetki zdrowotne wykonane z naturalnej przędzy bawełnianej z dodatkiem jonów srebra. Skarpety ze srebrem Deomed Cotton Silver mogą dzięki temu służyć jako naturalne wsparcie w profilaktyce i leczeniu różnych schorzeń stóp i nóg!DEOMED Cotton Silver to skarpety bezuciskowe, które posiadają duży udział naturalnych włókien bawełnianych najwyższej jakości. Są dzięki temu bardzo miękkie, przyjemne w dotyku i przewiewne.Skarpetki nieuciskające posiadają także dodatek specjalnych włókien PROLEN®Siltex z jonami srebra. Dzięki temu skarpetki Cotton Silver posiadają właściwości antybakteryjne oraz antygrzybicze. Skarpetki ze srebrem redukują nieprzyjemne zapachy – można korzystać z nich komfortowo przez cały dzień.Ze względu na specjalną konstrukcję oraz dodatek elastycznych włókien są to również skarpetki bezuciskowe i bezszwowe. Dobrze przylegają do nóg, ale nie powodują nadmiernego nacisku oraz otarć. Dzięki temu te skarpety nieuciskające rekomendowane są dla osób chorych na cukrzycę, jako profilaktyka stopy cukrzycowej. Nie zaburzają przepływu krwi, dlatego też zapewniają pełen komfort przy problemach z krążeniem w nogach oraz przy opuchnięciu stóp i nóg.Skarpetki DEOMED Cotton Silver są dostępne w wielu kolorach oraz rozmiarach do wyboru.Dzięki swoim właściwościom bawełniane skarpetki DEOMED Cotton Silver z dodatkiem jonów srebra to doskonały wybór dla wielu osób, dla których liczy się zdrowie i maksymalny komfort na co dzień.Z pełną ofertą możecie zapoznać się odwiedzając nasz punkt zaopatrzenia medycznegoTomaszów Mazowiecki ul. Słowackiego 4Oferujemy atrakcyjne rabaty dla stałych klientów Honorujemy Tomaszowską Kartę Seniora 
Reklama
Reklama
Wasze komentarze
Autor komentarza: amunakiTreść komentarza: wybitny fachowiec od odbioru dróg w gminie RzeczycaŹródło komentarza: Ogórek trzecim wiceprzewodniczącymAutor komentarza: BarmanTreść komentarza: Leszek to mój mentor i przyjaciel, to prawda że miał w poważaniu Tomaszów ale ile zrobił dla Rzeczycy!!! Lechu tak trzymaj wszystko omówimy w lesniczówce!Źródło komentarza: Ogórek trzecim wiceprzewodniczącymAutor komentarza: Entliczek pentliczek na kogo ...Treść komentarza: Trumf, trumf, Misia Bela, Misia Kasia, konfacela. Misia A, Misia Be, Misia Kasia, konface.Źródło komentarza: Ogórek trzecim wiceprzewodniczącymAutor komentarza: Wszystko jest na sprzedażTreść komentarza: Toż to ludzie spod brudnej PałyŹródło komentarza: Węgrzynowski ponownie Starostą Powiatu TomaszowskiegoAutor komentarza: Dla "chołoty" JBTreść komentarza: Trzeba … rozłożyć ten naród od wewnątrz, zabić jego moralność… Jeśli nie da się uczynić zeń trupa, należy przynajmniej sprawić, żeby był jako chory ropiejący i gnijący w łożu… Trzeba mu wszczepić zarazę, wywołać dziedziczny trąd, wieczną anarchię i niezgodę… Trzeba nauczyć brata donoszenia na brata, a syna skakania do gardła ojcu. Trzeba ich skłócić tak, aby się podzielili i szarpali, zawsze gdzieś szukając arbitra. Trzeba ogłupić i zdeprawować, zniszczyć ducha, doprowadzić do tego, by przestali wierzyć w cokolwiek oprócz mamony i pajdy chleba.Źródło komentarza: Prezes PiS: Polska potrzebuje planu "Siedem razy tak", m.in. dla inwestycji, wsi i bezpieczeństwaAutor komentarza: MirekTreść komentarza: Gratulacje!Źródło komentarza: Znakomity występ młodych lekkoatletów MKS Tomaszów Mazowiecki.
ReklamaSklep Medyczny Tomaszów Maz.
ReklamaSklep Medyczny Tomaszów Maz.
Napisz do nas
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama