Paszporty covidowe stały się nieodłącznym elementem podróży zagranicznych. Dzięki nim możemy bez przeszkód poruszać się po Unii Europejskiej. A gdyby ten sam dokument decydował o tym, czy zrobimy zakupy w polskich sklepach? Polacy wskazali, gdzie według nich powinny obowiązywać certyfikaty.
News4Media
07.12.2021 11:23
(aktualizacja 07.12.2021 16:36)
Autor: iStock
W obliczu planowanego przez rząd wprowadzenia obostrzeń RMF FM i Dziennik Gazeta Prawna za pośrednictwem United Surveys przeprowadziły sondaże, w których Polacy mogli ocenić słuszność pomysłu, aby certyfikaty covidowe stały się przepustką do uczestniczenia w życiu publicznym na terenie naszego kraju.
37,1 proc. pytanych popiera wprowadzenie takiego rozwiązania w odniesieniu do sklepów i galerii handlowych. 19,5 proc. badanych wybrało odpowiedź „raczej tak”; 15,6 proc. ankietowanych skłania się ku odpowiedzi „raczej nie”, zaś 25,9 proc. respondentów zupełnie nie popiera obowiązkowych paszportów covidowych dla osób korzystających z tego typu placówek. 1,8 proc. pozostałych uczestników sondażu nie umiało wskazać jednoznacznej odpowiedzi.
Rozmówcy firmy badawczej usłyszeli podobne pytanie dotyczące wstępu do barów i restauracji. Za wprowadzeniem paszportów covidowych w tych miejscach jest 41 proc. pytanych. 17,7 proc. z nich raczej popiera ten pomysł. „Raczej nie” wybrało 14,4 proc. ankietowanych. Z kolei zdecydowanie przeciwnych jest 23,6 proc. respondentów. 3,2 proc. z nich nie ma zdania.
42 proc. uczestników kolejnego sondażu chciałoby, aby potwierdzenie szczepienia wymagane było od klientów kin. 17,9 proc. pytanych wybrało odpowiedź „raczej tak”. Kolejnych 15,4 proc. badanych raczej nie popiera wprowadzenia certyfikatów w tego typu miejscach, zaś 21,7 proc. respondentów jest zupełnie przeciwnych takiemu rozwiązaniu. 3 proc. z nich zaznaczyło odpowiedź „Nie wiem / trudno powiedzieć / nie mam zdania”.
Podobnie wygląda wynik ankiety w odniesieniu do teatrów. 41,8 proc. widzów chciałoby, aby inne osoby z publiczności przedstawiły przed wejściem potwierdzenie przyjęcia wakcyny. 18,1 proc. skłania się raczej ku takiej możliwości. 15,2 proc. badanych wybrało odpowiedź „raczej nie”. Z kolei stanowczo przeciwnych jest 21,9 proc. uczestników sondażu. 3 proc. pytanych nie zabrało głosu.
W kwestii odwiedzania muzeów i galerii oraz udziału w koncertach ponad połowa respondentów badania chciałaby mieć pewność, że znajduje się wśród zaszczepionych uczestników. 42,4 proc. pytanych stanowczo popiera wprowadzenie paszportów; 20 proc. ankietowanych raczej popiera ten pomysł; 13 proc. z nich wybrało odpowiedź „raczej nie”, a kolejnych 21,7 proc. „zdecydowanie nie”. 3 proc. osób pozostaje bez zdania na ten temat.
Certyfikatów covidowych przed wejściem do zakładu pracy wymagałoby 35,4 proc. respondentów kolejnego sondażu. 20,7 proc. nie do końca zdecydowanych raczej skłaniałoby się ku takiemu rozwiązaniu. 13,9 proc. badanych wybrało odpowiedź „raczej nie”, z kolei 24,5 proc. „zdecydowanie nie”. 5,5 proc. z nich nie zdecydowało się na wybór żadnej z powyższych opcji.
Niewielka różnica dzieli od poprzednich wyników dane związane z pytaniem o kościoły. 38,4 proc. wiernych życzyłoby sobie, aby inne osoby uczęszczające do obiektów sakralnych okazywały przed wejściem potwierdzenie szczepienia. 15,9 proc. badanych wybrało odpowiedź „raczej tak”. 14,3 proc. ankietowanych raczej nie popiera takiego pomysłu; 25,7 proc. stanowią osoby całkowicie przeciwne. 5,6 proc. pozostałych uczestników nie posiada jednoznacznego zdania.
A co z Komunią Św. na rękę, podobno Cowid przykleja się do rąk a to z ławek a to z klamek u drzwi. Taki może zabić!
kupo
10.12.2021 12:25
nawet nie wiecie kiedy wymienicie dowody na certyfikaty i już nie będziecie mieć tożsamości będziecie pionkiem w grze gigantów finansowych planety
Zaszczepionka
11.12.2021 10:54
Wiesz jak się to nazywa? PARANOJA. To się leczy, choć bez większych efektów bo niestety jest dość oporna na leki. Mimo to życzę powodzenia w terapii !
Najwyższy czas,
11.12.2021 12:52
abyś udała się do odpowiedniego specjalisty.
Bo to ty masz paranoję i to już w zaawansowanym stanie.
Julcio
07.12.2021 21:23
Popieram ! Kto nie chce się szczepić niech siedzi w chałupie na d....e i nie roznosi zarazy ! Szpitale zapchane tymi niezaszczepionymi bezmózgówcami z cowidem , a ludzie zaszczepieni a chorzy na inne choroby potrzebujący pomocy nie mają na nią szans ! Nie chciałeś się zaszczepić a zachorowałeś to lecz się sam i nie czekaj na pomoc . Zaszczepieni też chcą żyć , a umierają przez ciebie niezaszczepiony bałwanie bo miejsca dla nich przez ciebie nie ma !
życzliwy
08.12.2021 11:10
Nie masz racji w ogóle. Niezaszczepiony roznosi wirusa tak samo jak zaszczepiony. W dodatku czemu się tak boisz skoro zaszczepieni przechodzą łagodnie Covida? Ile jeszcze będziecie wierzyć, żę szczepienia, obostrzenia, zaostrzenia czy inne dziwne wymysły pomogą zlikwidować wirusa? Każdy Polak musi to przejść i tyle. Wrócmy w końcu do Życia, bo w innym razie będziemy marionetkami na długie lata.
Julcio
08.12.2021 15:12
No to się nie szczep "ŻYCZLWY". Może kostucha już spogląda pożądliwym okiem w twoim kierunku tak jak spoglądała na tych prawie 592 dziś podanych zmarłych 99% niezaszczepionych chorujących ! Dziś jest ponad 28tyś nowych zachorowań na cowid też w ponad 99% niezaszczepionych .Tylko czy wtedy też będziesz taki "boCHater" czy raczej będziesz chlipał w poduchę i modły do Pana Boga o ratunek słał .
Powodzenia i pomimo wszystko zdrówka życzę !
życzliwy 3
09.12.2021 09:48
Jeżeli 99% zgonów to osoby niezaszczepione to po co się zamartwiasz? O mnie się nie martw chorowałem na Covid, przechodziłem grypę i jakoś zawsze moja odporność wystarczała. Wirus z nami zostanie i nauczmy się z nim żyć. Teraz ludzie szczepią się, bo wieje wszędzie propagandą. Za kilka lat szczepienie na Covid pewnie jak w grypie wyniesie kilkanaście %.
Dzięki za życzenia zdrówka- póki co dopisuje i można oddychać pełną piersią.
Zaszczepionka
09.12.2021 19:28
"Życzliwy" egoisto ! Opowiadasz bzdury. To że przechodzisz infekcje łagodnie to pewnie zasługa specyfiki twojego układu odpornościowego, a być może miałeś poprostu fuksa. Ale nie wszyscy tak mają. Mierzysz wszystkich swoją miarą. Po półtora roku pandemii nadal nie rozumiesz czym ona jest i dlaczego ten wirus jest tak niebezpieczny, nadal nie widzisz że mnóstwo ludzi wokół umiera.. widzisz tylko siebie. Trzeba nauczyć się żyć z wirusem powiadasz... Wielu by chciało ale nie zdążyło. Powiedz to ich rodzinom, Twoje rady są do d..y. A co do "propagandy" - ja bym to nazwała raczej mądrością i wiedzą, logiką i rozsądkiem, ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ !!!!!
Co mnie obchodzi twoje zdanie.
10.12.2021 15:19
"A co do "propagandy" - ja bym to nazwała raczej mądrością i wiedzą, logiką i rozsądkiem, ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ !!!!! "
Każdy ma swój rozum i swoją wiedzę, a ty zachowujesz się jak PRL-owska tuba propagandowa.
Zresztą jest takie przysłowie: Co komu Pan Bóg przeznaczy, to mu się na środku drogi rozkraczy.
Masz 100% pewności, że jako zaszczepiona nie zarazisz się Covidem, ewentualnie kogoś nie zarazisz?
Wątpię ...
Zaszczepionka
10.12.2021 15:57
Nie jestem pewna, możliwe że się zarażę ale prawie na pewno nie trafię do szpitala w ciężkim stanie i mam nadzieję że nie zejdę z tego świata. To mi wystarczy. Poza tym, nasza dyskusja nie ma już chyba większego sensu albowiem niedługo każdy będzie się musiał zaszczepić. TY CZLOWIEKU "ZYCZLIWY" TEŻ. I TEGO CI ŻYCZĘ NA ŚWIĘTA I NOWY ROK. Całuski.
Podobno
10.12.2021 17:18
nadzieja jest matką głupich. Jeżeli się zarazisz, to jaką masz nadzieję, że nie zejdziesz z tego świata, a może będą cię musieli znieść?
Jeżeli przypadkiem znajdziesz się w moim pobliżu, to omijaj mnie w odległości 2 m.
"... niedługo każdy będzie się musiał zaszczepić."
Musi, to na Rusi, a w Polsce jak kto chce, albo ma przeciwskazania szczepienia.
Zaszczepionka
10.12.2021 19:06
Współczuję Ci . Albo nie, chyba jednak nie. A zaszczepić i tak się będziesz musiał. Czy Ci się podoba czy nie. Zobaczymy co napiszesz za kilka miesięcy? Jeśli dozyjesz.
Mnie to twoje
11.12.2021 13:01
współczucie wisi i powiewa.
Do szczepienia nikt mnie nie zmusi. Na razie ten przymus obejmie: służbę zdrowia, nauczycieli i służby mundurowe.
PAT_Listonosz
09.12.2021 22:51
A źródło tej informacji (99% zgonów to osoby niezaszczepione) to Instytut Danych z Du..y.
Diabeł
08.12.2021 15:41
Dla kogo jesteś życzliwy? Dla tych co przez ciebie umrą ? Czy dla podatników których kasa pójdzie na leczenie niezaszczepionych idiotów ? Czy dla chorych na nowotwory, którzy mają mniejszy dostęp do lekarza ponieważ szpitale muszą ratować życie niezaszczepionych debili ?
Życzliwy2
09.12.2021 09:42
Połowa społeczeństwa jest dla ciebie Idiotami, więc TY na pewno nie jesteś życzliwy ;-) Nikt przez to, że się nie ukułem nie umrze- nie panikuj. Przechodziłem Covid bezobjawowo, chociaż znam osoby, które przeszły ciężko, ale wy zaszczepieni chyba się nie boicie skoro preparat jest taki wspaniały i chroni przed cięzkim przebiegiem. Co do szpitali też się mylisz. Najwazniejsza jest szybka diagnoza przy nowotworze, ale jak to zrobić, gdy lekarze leczą poprzez ekran komputera?
Zaszczepionka
09.12.2021 21:41
Skąd wiesz że zaszczepieni roznoszą wirusa tak jak niezaszczepieni? Z internetów, specjalisto? To totalna bzdura, transmisja u zaszczepionych jest znacznie mniejsza, wręcz znikoma. Kłamiesz albo nie masz pojęcia o czym piszesz. Osobiście stawiam na ten drugi wariant. Nie widziałeś pewnie oddziału covidowego ani ludzi którzy się tam duszą, więc żyjesz w wirtualnym świecie i powtarzasz urojenia internetowych cymbałów vel paranoików.
Erni
09.12.2021 22:50
@zaszczepionka: udowodnij, że transmisja u zaszczepionych jest mniejsza. Z resztą - owa istnieje, a szczepionka nie chroni przed tymże. Mało tego. Ile zaszczepionych jest w Polsce? Dlaczego liczba zachorowań nie spada? Jesteś głupia jak but, wszystko. Tak samo jak reszta covidian.
Zaszczepionka
10.12.2021 19:15
Cha cha cha. Covidianie? Idź do psychiatry, dobrze ci radzę. Gdyby nie internet pies z kulawą nogą nie chciałby czytać ani słuchać twoich "wynurzeń", piszesz te bzdety bo możesz, nikt ci w tym nie przeszkodzi. Niestety. A głupi to Ty jesteś. Wyjątkowo. Intelekt jak u dżdżownicy...
Jejo
10.12.2021 05:17
Szczepoonka jak domestos zabija 99,99 % zarazków
A wirus jak kamień można oddzielić od powietrza !
Żyj chłopie!
10.12.2021 12:54
Widzę, że jesteś ślepo zapatrzony w to co gadają w mediach i już zostałeś opętany. Na szczęście jak widać po komentarzach i łapkach są jeszcze ludzie, którzy wiedzą, iż to biznes. Za chwilę biorąc 7 dawkę będziesz za to grubo bulił i to jeszcze pewnie z uśmiechem na twarzy. Zdejmij maskę, idź na spacer, na basen, wyłącz tv, a zobaczysz, że nie ma wokół ciebie tego wszystkiego w co już zostałeś niestety wciągnięty i wydaje ci się, że jesteś najmądrzejszy.
Ktoś tu jeszcze łączy kropki?
09.12.2021 15:31
A dlaczego ci ludzie znaleźli się w szpitalu? Dlaczego nie ma wczesnego leczenia? Profilaktyki jak sobie wzmocnić odporność by nie doszło do infekcji? Kto zadecydował by lekarze nie leczyli? Kto wprowadził błędną strategię postępowania? Politycy
Tymczasem są sposoby by sobie poradzić z epidemią w ciągu miesiąca i już to zostało zastosowane na świecie, wystarczy sprawdzić wczesne leczenie Indie Uttar Pradesh, Panama, Japonia
A tu wychodzi Julcio i Diabeł fachowcy, to niezaszczepieni, to przez nich, to oni są zarazą, to przez nich umierają.
Nie wiem ale się wypowiem.
Panowie czuję się zażenowany i zasmucony tym co tu wypisujecie, zależałoby mi byśmy mogli się porozumieć, dojść do jak najlepszego zrozumienia tego co się teraz dzieje na świecie. Temat jest naprawdę złożony, natomiast powtarzanie populistycznych haseł do niczego nas nie zbliża.
od 25 maja 2018 r. w Polsce obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO). Także na naszym portalu używamy technologii, np. plików cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych, podobnie jak nasi zaufani partnerzy. Zgodnie z RODO dane osobowe to wszystkie informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej. Są nimi nie tylko imię i nazwisko, czy adres, ale także choćby adres e-mail, czy adres IP, zapisywane w plikach cookies. Administratorem danych osobowych, pozyskiwanych przez portal jest FH ADRIAN sj z siedzibą w Tomaszowie Maz. przy ul. Słoackiego 4
Napisz komentarz
Komentarze