Kandydat na stanowisko dyrektora musi spełnić określone wymagania. Wśród nich: wykształcenie wyższe, posiadanie wiedzy i doświadczenia dające go rękojmię prawidłowego wykonywania obowiązków kierownika podmiotu leczniczego, co najmniej pięcioletni ego staż u pracy na stanowisku kierowniczym albo ukończenie studiów podyplomowych na kierunku zarządzanie i co najmniej trzyletni staż pracy. Nie może też być osobą skazaną prawomocnym wyrokiem za przestępstwo popełnione umyślnie.
Wymagania dodatkowe to przede wszystkim posiadanie wiedzy związanej z zarządzaniem podmiotem leczniczym, w tym znajomość przepisów prawa w przedmiotowym zakresie. Od kandydata wymaga się również umiejętności menadżerskich oraz kreatywność w działaniu i kierowania zespołem oraz tworzenie właściwych relacji interpersonalnych.
Zakres wykonywanych zadań na stanowisku to nie tylko reprezentowanie Ośrodka na zewnątrz ale również organizowanie jego pracy w sposób zapewniający należyte wykonywanie świadczeń zdrowotnych i innych zadań, w warunkach zgodnych z obowiązującymi przepisami i zasadami ustalonymi w umowach;
Do obowiązków należy również tworzenie Regulaminów Ośrodka, gospodarowanie mieniem, racjonalne gospodarowanie środkami budżetowymi z uwzględnieniem zasadności i celowości dokonywanych wydatków oraz bieżący nadzór nad realizacją zadań statutowych Ośrodka. Dyrektor ORDN ma obowiązek dbać o właściwy dobór personelu oraz organizowanie jego pracy.
Aplikacja kandydata powinna zawierać m.in. : podanie o przyjęcie na stanowisko objęte konkursem; oryginały dokumentów stwierdzające kwalifikacje zawodowe wymagane do zajmowania stanowiska objętego konkursem; opisany przez kandydata przebieg pracy zawodowej; inne dokumenty, w szczególności potwierdzające dorobek i kwalifikacje zawodowe kandydata.























































Napisz komentarz
Komentarze