Firmowa strona internetowa
Wiadomo, że podstawą do prowadzenia działań marketingowych w Internecie jest posiadanie strony internetowej. W zależności od branży oraz związanych z nią wymagań stawianych firmowej witrynie, koszt jej stworzenia może wynosić od 300 zł do nawet kilkudziesięciu tysięcy. Mówimy tu jednak o niewielkich firmach i pierwszych krokach stawianych na rynku internetowym, dlatego koszt podstawowej wizytówki firmowej nie powinien przekroczyć 1500 zł.
Tworząc firmową stronę internetową należy pamiętać, by przede wszystkim była on czytelna i estetyczna. Minimalizm często wygrywa z bogactwem, zwłaszcza w Internecie. Mniej kolorowe strony pozwalają lepiej skupić się na treści, a do tego zazwyczaj szybciej ładują się w oknie przeglądarki.
Jako przedsiębiorcy nie bądźmy też takimi sknerami, które żałują kilkunastu złotych na domenę internetową. Koszt ok. 15 zł za pierwszy rok oraz 50 zł za każdy kolejny, to chyba nie jest zbyt wygórowana cena? Naprawdę witryna firmowa wygląda znacznie profesjonalniej, gdy stoi na własnej domenie (najlepiej .pl) oraz na hostingu nieprzyklejającym reklam do treści strony.
Kolejna sprawa to firmowy e-mail. Kupując domenę internetową grzechem jest niewykorzystanie jej jako domeny dla firmowej poczty. Adresy e-mail na komercyjnych skrzynkach typu o2.pl lub onet.pl naprawdę wyglądają bardzo nieprofesjonalnie. A przecież stworzenie własnych kont pocztowych wcale nie jest trudne.
Wizytówki firmy w sieci
Wiadomo, że samo posiadanie nawet najlepszej strony internetowej nie da nam żadnych klientów. Strona musi być bowiem odwiedzana przez internautów, a aby to osiągnąć, trzeba ich poinformować o jej istnieniu. Jednym ze sposób pozyskania ruchu na firmowej stronie internetowej jest stworzenie firmowych wizytówek w internetowych bazach firm. Stron tego typu jest w sieci naprawdę dużo i nikt nie powinien mieć problemu ze znalezieniem przynajmniej kilkunastu z nich. Zazwyczaj pozwalają one na umieszczenie podstawowych informacji na temat firmy, danych kontaktowych oraz adresu strony www.
Poza różnego rodzaju bazami firm, w sieci dostępnych są także setki, a nawet tysiące katalogów stron. Katalogi te to ogromne zbiory informacji na temat różnych witryn. Prawdą jest jednak, że zdecydowana większość z nich nie zapewni Twojej firmie żadnego ruchu na stronie. Katalogi te wykorzystywane są do pozyskiwania linków pozycjonujących do witryny, jednak w ostatnim czasie nawet te bardzo straciły na znaczeniu. W związku z tym najlepszym rozwiązaniem jest dodanie witryny do kilku/kilkunastu dobrze wyglądających katalogów. Dodawanie wpisów o swojej firmie we wszystkich możliwych miejscach może wręcz stronie zaszkodzić.
Pozycjonowanie
Skoro już mowa o linkach pozycjonujących, warto wspomnieć o kolejnym znakomitym źródle ruchu - wyszukiwarce Google. Niemal każdy internauta rozpoczyna przeglądanie Internetu od wyszukiwarki Google. Warto więc zadbać o to, aby firmowa witryna znalazła się w jej zasobach.
Pozyskiwanie linków pozycjonujących, czyli odnośników do firmowej strony internetowej, pozwala na przekierowanie robotów wyszukiwarki do naszej witryny. Dzięki temu roboty mogą ją zaindeksować, czyli sprawdzić zawartość pod kątem znajdującej się na niej treści oraz zapisać w bazie wyszukiwarki.
Największą zaletą pozycjonowania jest fakt, że przy odpowiedniej optymalizacji nasza witryna pojawi się w wynikach wyszukiwania dla fraz kluczowych związanych z ofertą firmy. Podany adres witryny będzie więc odpowiedzią na pytania zadane przez internautów. Dzięki temu pozycjonowanie nie jest traktowane jako nachalna reklama, w przeciwieństwie do irytujących banerów reklamowych.
Wadą takiej metody marketingu internetowego jest to, że internauci zazwyczaj odwiedzają jedynie kilka pierwszych wyników wyszukiwania. Sukces takiej kampanii zależy więc od osiągniętych pozycji w wynikach wyszukiwania Google. Odpowiednie działania pozwalają jednak wpływać na ocenę witryny przez algorytm Google i podnosić jej pozycję. Jest to jednak zadanie znacznie trudniejsze, wymagające specjalistycznej wiedzy z zakresu marketingu, IT oraz działania algorytmów wyszukiwarek.
Linki sponsorowane
Pozycjonowanie stron internetowych nie jest dla Google korzystne, gdyż nie przynosi żadnych zysków gigantowi z Mountain View. W celach zarobkowych Google rekomenduje inny sposób reklamy w wyszukiwarce - linki sponsorowane. Korzystając z systemu reklamowego Google AdWords mamy możliwość publikowania tzw. linków reklamowych w wynikach wyszukiwania dla wybranych przez nas fraz kluczowych. Koszt takiej kampanii zależy od ilości kliknięć, gdyż opłata z konta reklamowego pobierana jest za każde kliknięcie użytkownika w opublikowany link.
Kampanie prowadzone poprzez Google AdWords mają tę zaletę, że ich wyniki możemy uzyskać niemal natychmiast. Niestety jednak, poprzez nieprawidłową konfigurację kampanii bardzo łatwo narazić firmę na zbędny koszt. Niedoświadczeni użytkownicy systemu AdWords mogą więc mieć problemy z prawidłową optymalizacją kampanii i obniżaniem jej kosztów.
Media społecznościowe
Coraz bardziej popularną metodą pozyskiwania odwiedzin jest prowadzenie kampanii w mediach społecznościowych. W Polsce najczęściej kampanie tego typu prowadzone są w serwisie Facebook. Zdobywanie fanów zainteresowanych działalnością firmy może być doskonałym sposobem na budową bazy potencjalnych klientów. Wpisy publikowane na firmowej tablicy powinny być widoczne osobom, które polubiły fanpage. Niestety, administracja Facebooka zdecydowała się utrudnić takie działania, wprowadzając tzw. algorytm Edge. Algorytm ten filtruje wiadomości publikowane na tablicach użytkowników, przez co publikowana przez firmę wiadomość dociera jedynie do niewielkiej części odbiorców. Jedyną metodą dotarcia do pozostałych fanów jest skorzystanie z płatnej reklamy w serwisie.























































Napisz komentarz
Komentarze