Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
poniedziałek, 19 maja 2025 04:34
Reklama
Reklama

Własny sklep internetowy czy sprzedaż w marketplace – co wybrać?

Założenie własnego sklepu internetowego tylko z pozoru wydaje się proste. Musimy wybrać przede wszystkim jego typ i sposób obsługi. Na rynku e-commerce znajdują się dwa najbardziej rozpowszechnione rozwiązania – marketplace oraz własna strona internetowa, oparta na indywidualnym bądź ogólnodostępnym silniku CMS. Który wariant okaże się lepszy? To zależy od indywidualnych oczekiwań.
Reklama

E-commerce rośnie z roku na rok – warto to wykorzystać

Branża e-commerce notuje ciągły, stały i dynamiczny rozwój, a wraz z nią rośnie także liczba przedsiębiorców, którzy właśnie w sieci widzą swoje centrum biznesowe. E-handel niesie za sobą szereg możliwości i zalet dla kupujących. Warto wyróżnić wśród nich przede wszystkim wysoki komfort. Zakupu można dokonać z łatwością z fotela we własnym domu, mieszkaniu bądź biurze, a odebrać paczkę już na drugi dzień roboczy – wygodnie z automatu paczkowego lub od kuriera, który dostarczy ją aż pod drzwi. Wielu sceptyków błędnie zakłada, że zakupy w internecie są mniej bezpieczne. Do niedawna owszem, brak ochrony kupujących był dużym katalizatorem rozwoju e-commerce, teraz jednak prawo przewiduje szereg możliwości nawiązania walki z nieuczciwym sprzedawcą.

Reklama

E-commerce to także zalety dla przedsiębiorcy. Warto wśród nich wyróżnić ogromny potencjalny rynek zbytu – towar można sprzedawać bez żadnych ograniczeń na terenie kraju, Europy czy całego świata. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby usługę realizować w każdym miejscu na globie i to bez zbyt dużych trudności technicznych. Atutem e-handlu jest także możliwość sprzedaży niszowych towarów lub usług.

Chcesz założyć sklep on-line? Nic prostszego!

Założenie własnego sklepu on-line to początek trudnej i wyboistej drogi aż na sam szczyt, dlatego warto na ten etap poświęcić jak najwięcej czasu. To właśnie od wyglądu naszej witryny oraz jej sposobu obsługi zależy także wartość generowanych zysków i liczba potencjalnych klientów. Na rynku znajdziemy dwa sposoby sprzedaży towaru w sieci – na własnej domenie internetowej oraz na marketplace.

Charakterystyka marketplace 

Marketplace to dobre rozwiązanie na początek znajomości z e-commerce, nie jest jednak pozbawione wad. Polega na sprzedaży oferowanego przez nas produktu lub usługi na stronie zrzeszającej nawet kilkaset tysięcy sprzedawców, działających w przeróżnych branżach i gałęziach handlu oraz usług. Silnik marketplace jest postawiony na serwerze zarządzanym przez konkretną firmę, dlatego jako korzystający nie musisz obawiać się kosztów związanych z jej utrzymaniem czy konserwacją i modyfikacjami. Wystarczy umieścić swój produkt w listingu i rozpocząć jego sprzedaż na dużą lub małą skalę. 

Tutaj jest pierwsza wada – jeden produkt może sprzedawać nawet kilkuset sprzedających, przez co trzeba liczyć się z bardzo dużą konkurencją. Ciężko także wyróżnić swoją ofertę spośród innych. Zaletą jest z kolei niski koszt inwestycji, np. w postaci prowizji od sprzedaży, a także minimum formalności.

Własna domena – czy to lepsze rozwiązanie?

Rozpoczęcie sprzedaży internetowej na własnej domenie wymaga nieco wiedzy i obycia, bywa jednak znacznie lepszym rozwiązaniem niż marketplace. Polega na założeniu witryny internetowej na zakupionej przez siebie domenie. Można do tego wykorzystać ogólnodostępne i tanie CMS-y (czyli silniki sklepów internetowych) bądź płatne, lecz także bardziej dopracowane. Przedsiębiorca musi samodzielnie przeprowadzić instalację danego silnika bądź zlecić jego wdrożenie zewnętrznej firmie.

Otrzymujemy w zamian jednak bardzo wiele zalet istotnych z punktu widzenia prowadzenia działalności w sieci. Podstawową jest brak konkurencji. Przedsiębiorca sam i bez ograniczeń dyktuje cenę produktu bądź usługi, dzięki czemu może być ona znacznie wyższa niż na marketplace. Nie bez znaczenia jest także łatwiejsze budowanie świadomości marki. Wady? Większe trudności techniczne, utrzymanie serwera, bieżące zmiany w kodzie źródłowym i wiele, wiele innych, w tym także uzyskanie odpowiednio dużej liczby wejść na witrynę.

Nie zapomnij o pozycjonowaniu

Prowadzenie własnej firmy w sieci bez odpowiednich działań marketingowych jest bardzo trudne, a niekiedy niemożliwe. Bez wejść na stronę WWW nawet najatrakcyjniejsza oferta nie będzie generowała sprzedaży. Najważniejszym narzędziem w ręce przedsiębiorcy jest z pewnością pozycjonowanie sklepów internetowych. Proces ten polega na poprawie widoczności witryny w sieci, a właściwie w wyszukiwarce Google, która wśród polskich internautów cieszy się zdecydowanie największą popularnością. Z reguły witryna bez odpowiedniego zaplecza SEO (Search Engine Optimization) znajduje się na ostatnich podstronach listingu. Celem pozycjonowania jest to, aby znalazła się w nich jak najwyżej – najlepiej na pierwszej podstronie. To jednak trudne zadanie.

Co w pozycjonowaniu liczy się najbardziej?

W pozycjonowaniu sklepów internetowych liczy się skuteczność i bezpieczeństwo, dlatego tak ważne jest, aby zadanie to zlecić wyspecjalizowanej firmie, która zajmuje się tym zawodowo. Tylko wtedy można liczyć na wysoką efektywność działań i korzystną cenę. Po pierwsze, nie obędzie się bez audytu SEO. Wiele firm realizuje go za darmo jeszcze przed podjęciem współpracy. 

Dzięki temu mogą zaplanować dalsze działania i strategię, a także przekazać klientowi szacunkową lub ostateczną cenę za usługę. W kolejnych etapach, tuż po zawiązaniu współpracy, trzeba przeprowadzić szczegółową modyfikację kodu źródłowego w taki sposób, aby strona była dobrze oceniona przez wyszukiwarkę Google. Powinna być przyjazna zarówno dla robotów (skryptów) giganta z Mountain View, jak i dla internauty.

Kluczowy etap prowadzenia własnej firmy w sieci to oczywiście również cena. Od czego zależy koszt pozycjonowania sklepu internetowego? Przede wszystkim od poziomu skomplikowania prac oraz od oczekiwań. Duże witryny z asortymentem składającym się np. kilkudziesięciu tysięcy produktów, z pewnością zapłacą za działania więcej niż niewielkie sklepy działające w niszowej branży.

Więcej informacji poradnikowym dotyczących takich usług jak pozycjonowanie Łódź, okolicach, a także w obrębie całego kraju, znajdziesz na www.empressia.pl

Reklama

Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Opinie

Reklama

Badanie: ponad połowa Polaków czuje winę z powodu ilości plastiku w zakupach online odzieży

Ponad połowa, bo 56 proc. polskich kupujących czuje winę z powodu ilości plastiku, w który zapakowane są ich internetowe dostawy odzieży i akcesoriów. To najwyższy wynik we wszystkich badanych krajach - zauważyli autorzy sondażu. We Francji, gdzie odsetek ten jest najmniejszy, było to 45 proc.Data dodania artykułu: 17.05.2025 12:07
Badanie: ponad połowa Polaków czuje winę z powodu ilości plastiku w zakupach online odzieży

Do ZUS wpłynęło ponad 800 tys. wniosków o rentę wdowią; wypłaty świadczenia ruszą w lipcu

1 lipca rozpoczną się wypłaty renty wdowiej - świadczenia umożliwiającego łączenie renty rodzinnej po zmarłym małżonku np. z własną emeryturą. Dotąd do ZUS wpłynęło ponad 800 tys. wniosków o rentę wdowią, z których prawie 90 proc. złożyły kobiety.Data dodania artykułu: 17.05.2025 12:04
Do ZUS wpłynęło ponad 800 tys. wniosków o rentę wdowią; wypłaty świadczenia ruszą w lipcu

NFZ: 11 milionów Polaków ma nadciśnienie tętnicze; chorują nawet dzieci

Nadciśnienie tętnicze, które jest jedną z głównych przyczyn zgonów z powodu chorób układu krążenia, ma 11 mln Polaków. Problem coraz częściej dotyka także młodych dorosłych, a nawet dzieci - przypomina Narodowy Fundusz Zdrowia w obchodzonym 17 maja Światowym Dniu Nadciśnienia Tętniczego.Data dodania artykułu: 17.05.2025 12:00
NFZ: 11 milionów Polaków ma nadciśnienie tętnicze; chorują nawet dzieci

Ceny w sklepach wciąż rosną, ale coraz wolniej. W kwietniu było o 5,6 proc. drożej niż w ubiegłym roku

W kwietniu ceny w sklepach wzrosły rdr. średnio o 5,6%, czyli najmniej od początku roku. Tak wynika z raportu pt. „Indeks Cen w Sklepach Detalicznych”. W marcu ogólna podwyżka rdr. wyniosła 6,7%, w lutym – 5,8%, a w styczniu – 5,9%. Ponownie liderem drożyzny są produkty tłuszczowe z masłem na czele. Mocno poszły w górę także ceny owoców, słodyczy i deserów, używek oraz nabiału. Eksperci komentujący ww. wyniki twierdzą, że średni skok byłby większy, gdyby nie aktywność promocyjna sieci handlowych w związku z Wielkanocą. Do tego dodają, że w kolejnych miesiącach spodziewają się dalszego hamowania tempa wzrostu cen w sklepach.Data dodania artykułu: 17.05.2025 10:46
Ceny w sklepach wciąż rosną, ale coraz wolniej. W kwietniu było o 5,6 proc. drożej niż w ubiegłym roku
Reklama

Polecane

Rozpoczęło się głosowanie w wyborach prezydenckich; zakończenie o godz. 21.00GKS Wikielec – Lechia Tomaszów Mazowiecki 1:2 (1:1)Policja: od początku ciszy wyborczej odnotowano 15 wykroczeń, głównie w internecieEkspertka: po 65. roku życia wydłuża się czas reakcji kierowców, potrzebne działania edukacyjneTylko 10% dzieci w powiecie tomaszowskim skorzystało ze szczepieńPrzybędzie nowych mieszkań komunalnychPani Jadwiga, jak zwykle, oczarowała publicznośćEksperci: alergia na roztocza to najsilniejszy czynnik ryzyka rozwoju astmyPaliło się w Skrzynkach. Po trzech godzinach sytuacja opanowanaPrzeszłość, która buduje przyszłość - podwójny jubileusz w SP12Kolejny mecz Lechii przed namiRegionalne spotkanie biznesowe w magistracie
Reklama
Reklama
Sondaż IBRiS dla PAP: ponad 63 proc. badanych obawia się zagrożenia dla istnienia państwa

Sondaż IBRiS dla PAP: ponad 63 proc. badanych obawia się zagrożenia dla istnienia państwa

Ponad 63 proc. Polaków obawia się zagrożenia dla istnienia państwa, 36,7 proc. deklaruje chęć ucieczki w przypadku ataku – wynika z najnowszego sondażu IBRiS dla PAP. Maleje gotowość do walki i obrony sąsiadów, rośnie indywidualizm i ostrożność w relacjach społecznych - ocenia IBRiS.
Produkty brudnej kampanii

Produkty brudnej kampanii

Dziennikarze Wirtualnej Polski, Szymon Jadczak oraz Patryk Słowik ustalili, kto stoi za reklamami politycznymi promującymi Rafała Trzaskowskiego i szkalującymi jego konkurentów w Internecie. Okazuje się, że pojawia się tu pracownik i wolontariusze fundacji Akcja Demokracja, której prezesem jest człowiek, który jeszcze kilka tygodni temu był asystentem posłanki Koalicji Obywatelskiej. Reklamy były publikowane przez profile na Facebooku "Wiesz Jak Nie Jest" i "Stół Dorosłych", których administrator jest nieznany. Na promocję wydał on jednak więcej niż komitety wyborcze Rafała Trzaskowskiego i Karola Nawrockiego. Skąd pochodziły pieniądze? Wszystko wskazuje na to, że z zagranicy. Ustalenia dziennikarzy są szokujące. Co ciekawe fakt finansowania reklam ze źródeł zagranicznych, potwierdził rządowy Ośrodek Analizy Dezinformacji NASK. Co na to politycy Platformy Obywatelskiej? Twierdzą, że mamy do czynienia z prowokacją. W takie tłumaczenie uwarzą co najwyżej najbardziej fanatyczni zwolennicy tej patii.
Reklama

Wasze komentarze

Autor komentarza: TaxiTreść komentarza: Nie wiem kto wymyślił takie zespoły ale to będą chyba najgorsze Dni Tomaszów jakie były. PorażkaŹródło komentarza: Kto wystąpi na Dniach Tomaszowa? My juz wiemyAutor komentarza: AjdejanoTreść komentarza: Na zdjęciu powyżej znów widzę Ministra Infrastruktury p. Dariusza Klimczaka. Celowo używam słowa "znów", bo we wszystkich, ostatnich inwestycyjnych tematach, dotyczących Tomaszowa Mazowieckiego, widzimy tego ministra. I to mnie cieszy, bo ten polityk rzeczywiście jest przyjazny naszemu miastu i, całe szczęście, jest najbardziej konkretnym człowiekiem w tej koalicji 13 grudnia. I dlatego, w mojej szalonej główce powstaje taki szalony pomysł, że to jest dobry trop, aby ten facet został kiedyś Prezydentem Miasta Tomaszowa Mazowieckiego. Nie jest to jakiś ortodoksyjny i polityczny cwaniaczek, a rzeczowy człowiek. W pozostałych, tzw. "opcjach polytycnych" nie widzę nic lepszego.Źródło komentarza: Jest umowa na przebudowę stacji w Tomaszowie MazowieckimAutor komentarza: AjdejanoTreść komentarza: Mistrzu od języka polskiego: nie piszemy "ponoś", ale ponoć. Poza tym: nie masz zielonego pojęcia, jaką powierzchnię może zajmować CPK z całą infrastrukturą , a piszesz totalne bzdury o jakimś ekskluzywnym osiedlu. Powierzchnia CPK, to co najmniej kilkanaście takich ekskluzywnych osiedli. Więc, nie pier#ol tanich kawałków dla idiotów.Źródło komentarza: Jest umowa na przebudowę stacji w Tomaszowie MazowieckimAutor komentarza: GrażynaTreść komentarza: od ilu lat ta kamienica stała pusta 2-3 ?Źródło komentarza: Przybędzie nowych mieszkań komunalnychAutor komentarza: ...)Treść komentarza: rada miasta błysnęła...szkoda gadaćŹródło komentarza: Kto wystąpi na Dniach Tomaszowa? My juz wiemyAutor komentarza: A.D..A.Treść komentarza: Cały artykuł to jedna manipulacja .Źródło komentarza: Ekspertka: po 65. roku życia wydłuża się czas reakcji kierowców, potrzebne działania edukacyjne
Reklama
Reklama

Napisz do nas

Zachęcamy do kontaktu z nami za pomocą formularza. Możecie dołączyć zdjęcia i inne załączniki. Podajcie swojego maila ułatwi to nam kontakt z Wami
Reklama
Reklama
Reklama