Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
środa, 21 maja 2025 07:18
Z OSTATNIEJ CHWILI:
Reklama
Reklama

„Tańszy abonament” - Agnieszka Drzewoska Łuczak ostrzega

Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Tomaszowie Maz., Agnieszka Drzewoska Łuczak, w ślad za komunikatem Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów ostrzega przed firmami telekomunikacyjnymi stosującymi praktyki, które mogą spowodować znaczne straty dla szerokiego kręgu konsumentów, także z powiatu tomaszowskiego.

To nie pierwszy raz, kiedy ostrzegamy przed nieuczciwymi praktykami firm telekomunikacyjnych. Spółki telekomunikacyjne oferują swoje usługi pod różnymi markami i nazwami. Z dużej ilości skarg, które wpływają do UOKiK i tomaszowskiego rzecznika wynika, że przedsiębiorcy wprowadzają konsumentów w błąd co do swojej tożsamości i przedmiotu proponowanej umowy, a także nie wydają konsumentom należnego im egzemplarza tego dokumentu.

Reklama

 

- Schemat działania spółek jest następujący. Przedsiębiorcy przedstawiają ofertę konsumentom telefonicznie lub w miejscu ich zamieszkania. Przedstawiciele operatora telekomunikacyjnego twierdzą przy zawieraniu tego typu umów, że reprezentują firmę, która dotychczas zapewniała konsumentom usługi telekomunikacyjne. Propozycje te dotyczą rzekomego przedłużenia umowy lub zmiany jej warunków - tłumaczy Agnieszka Drzewoska Łuczak.

 

Jeżeli oferta przedstawiana jest telefonicznie, następnym etapem jest wizyta „kuriera” w mieszkaniu konsumenta. „Kurierami” są przy tym zazwyczaj przedstawiciele konkretnych firm telekomunikacyjnych, a nie pracownicy firm kurierskich, czy pocztowych.

 

„Kurierzy” ci zazwyczaj utwierdzają konsumentów w przekonaniu, że podpisują oni dokument związany ze świadczeniem usług telekomunikacyjnych przez dotychczasowego usługodawcę i nie zawierają umowy z innym podmiotem. Przekonanie to może być umacniane również przez graficzny układ umowy. Nazwa nowego operatora jest podawana małym drukiem, a znacznie bardziej wyeksponowane są dane konsumenta oraz dotychczasowego usługodawcy.

 

- Ze skarg, jakie są do mnie składane wynika także, że podczas wizyty w domu „kurierzy” wręczają konsumentom umowę do podpisu, jednak nie zostawiają im ani podpisanego egzemplarza, ani też potwierdzenia zawarcia umowy. W związku z tym, po wizycie „kuriera”, który zabrał ze sobą wszystkie dokumenty, konsumenci nie mają świadomości, z kim zawarli umowę, jaka jest jej treść, ani jakie niesie to za sobą konsekwencje. Proceder ten uniemożliwia również odstąpienie od umowy w terminie ustawowych14 dni. Konsumenci orientują się, że zawarli umowę z nowym usługodawcą dopiero po otrzymaniu pierwszej faktury lub gdy skontaktuje się z nimi dotychczasowy usługodawca - dodaje Rzecznik Praw Konsumentów, podkreślajć, że tylko w ciągu 2 odstatnich dni, zgłosiło do niej ponad 20 oszukanych osób. - Najgorsze jest to, że są to głównie ludzie starsi. 

 

 

Oszukani .klienci dopiero wtedy składają oświadczenie o odstąpieniu od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa. Jednak z uwagi na upływ 14-dniowego terminu, traktowane to jest jako jednostronne rozwiązanie umowy z winy konsumenta. Operatorzy telekomunikacyjni obciążają ich przy tym tzw. opłatą wyrównawczą tytułem rozliczenia ulgi przyznanej przy zawarciu umowy na czas określony. Wysokość takich opłat waha się od ok. 500 zł do 1500 zł.

 

Opisane powyżej działania zagrażają interesom majątkowym szerokiego grona konsumentów. Wprowadzanie konsumentów w błąd co do tożsamości przedsiębiorcy przez twierdzenie, że jest on przedstawicielem dotychczasowego operatora powoduje, że konsumenci zawierają umowy, których by nie zawarli w przypadku posiadania pełnej i rzetelnej informacji na ten temat. Świadczy o tym chociażby fakt, że wielu z nich chce odstąpić od tak zawartej umowy, gdy tylko uświadomią sobie, że została ona zawarta z innym usługodawcom, a nie z dotychczasowym operatorem.

 

Zorientowanie się, z kim zawarto umowę oraz co jest jej przedmiotem, jak i skorzystanie z prawa do odstąpienia od umowy mogą być istotnie utrudniane przez fakt, że przedstawiciele tych firm nie realizują ustawowego obowiązku wydania konsumentowi dokumentu umowy. W konsekwencji, konsumenci stawiani są wobec alternatywy zapłaty opłaty wyrównawczej (w wysokości do 1500 zł) lub pozostania abonentem tego operatora telekomunikacyjnego, z którego usług nie zamierzali korzystać.

Reklama

Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Lynott 15.04.2016 12:59
jeśli wprowadzają w bład znaczy oszukują ....czy oszustwo nie jest przestępstwem??Czy jakakolwiek firma jakikolwiek "namawiacz"został za to ukarany??

Reklama

Opinie

Reklama

Jak wybrać najlepszy beton w Warszawie? Praktyczny poradnik dla inwestorów

Wybór betonu w Warszawie to decyzja, która ma ogromny wpływ na trwałość i bezpieczeństwo każdej inwestycji budowlanej. Jako inwestor wiem, jak ważne jest, aby wybrać materiał najwyższej jakości, który spełni wszystkie wymagania projektu. Dlatego przygotowałem ten poradnik, aby podzielić się doświadczeniami i wiedzą na temat wyboru najlepszego betonu w Warszawie.Data dodania artykułu: 20.05.2025 13:32
Jak wybrać najlepszy beton w Warszawie? Praktyczny poradnik dla inwestorów

Hennig-Kloska: są duże środki na wsparcie samorządów w adaptacji do zmian klimatu

Polska uruchamia, także dzięki środkom UE, ogromne nakłady finansowe na wsparcie samorządów w adaptacji do zmian klimatu – podkreśliła we wtorek we Wrocławiu minister klimatu Paulina Hennig-Kloska. Przypomniała, że gminy powyżej 20 tys. mieszkańców będą musiały przygotowywać plany takiej adaptacji.Data dodania artykułu: 20.05.2025 13:16
Hennig-Kloska: są duże środki na wsparcie samorządów w adaptacji do zmian klimatu

Mentzen zaprasza Trzaskowskiego i Nawrockiego na rozmowę na YT; chce, by podpisali deklarację

Sławomir Mentzen zaprosił kandydata KO na prezydenta Rafała Trzaskowskiego i popieranego przez PiS Karola Nawrockiego na rozmowę do niego na kanale YouTube. Zapowiedział, że poprosi ich o podpisanie deklaracji zgodnej z oczekiwaniami jego wyborców.Data dodania artykułu: 20.05.2025 13:10
Mentzen zaprasza Trzaskowskiego i Nawrockiego na rozmowę na YT; chce, by podpisali deklarację

Szefowa sztabu Trzaskowskiego: rozmowy ws. debaty prezydenckiej zerwane po telefonie ze sztabu PiS

Szefowa sztabu Rafała Trzaskowskiego Wioletta Paprocka przekazała, że rozmowy ws. debaty prezydenckiej przed drugą turą zostały zerwane po telefonie ze sztabu PiS. Wcześniej wicerzecznik PiS Mateusz Kurzejewski napisał, że "TVP odmawia rozszerzenia debaty o Republikę i wPolsce.pl".Data dodania artykułu: 20.05.2025 13:07
Szefowa sztabu Trzaskowskiego: rozmowy ws. debaty prezydenckiej zerwane po telefonie ze sztabu PiS

Andrzej Śliwka (PiS): będziemy przekonywali wyborców Mentzena, Brauna, Zandberga do poparcia Nawrockiego

Będziemy przekonywali wszystkich wyborców, i Grzegorza Brauna i Sławomira Mentzena i Adriana Zandberga - powiedział we wtorek poseł PiS Andrzej Śliwka, pytany o rozmowy dotyczące poparcia w drugiej turze wyborów prezydenckich popieranego przez PiS Karola Nawrockiego.Data dodania artykułu: 20.05.2025 13:05
Andrzej Śliwka (PiS): będziemy przekonywali wyborców Mentzena, Brauna, Zandberga do poparcia Nawrockiego

MEN chce, by nauczyciel był funkcjonariuszem publicznym; prezes ZNP sceptyczny

Jeszcze przed wakacjami rząd ma zająć się nowelizacją, która przewiduje, że nauczyciel będzie miał status funkcjonariusza publicznego. Sceptyczny wobec propozycji jest prezes ZNP Sławomir Broniarz; Marek Wójcik ze Związku Miast Polskich zauważa, że sama zmiana przepisów nic nie da.Data dodania artykułu: 20.05.2025 13:03
MEN chce, by nauczyciel był funkcjonariuszem publicznym; prezes ZNP sceptyczny

Trump: dokonaliśmy pewnych postępów, Putin chce pokoju

Prezydent Stanów Zjednoczonych Donald Trump powiedział w poniedziałek, że podczas swojej rozmowy telefonicznej z Władimirem Putinem "dokonał pewnych postępów" i ocenił, że rosyjski przywódca chce pokoju. Stwierdził też, że rolę w doprowadzeniu do zakończenia wojny może odegrać papież Leon XIV.Data dodania artykułu: 20.05.2025 12:57
Trump: dokonaliśmy pewnych postępów, Putin chce pokoju

Hydrate for Great Moments” - nowa kampania OSHEE z Igą Świątek

OSHEE, lider w segmencie napojów funkcjonalnych - rozpoczyna nowy rozdział w swojej komunikacji. Marka właśnie wystartowała z nową kampanią „Hydrate for Great Moments” z udziałem globalnej ambasadorki Igi Świątek. To odpowiedź na zmieniający się styl życia konsumentów - dynamiczny, pełen osobistych ambicji i codziennych momentów, które zasługują na uwagę.Data dodania artykułu: 20.05.2025 12:47
Hydrate for Great Moments” - nowa kampania OSHEE z Igą Świątek
Reklama

Polecane

W pacjencie zawsze widzieć człowieka

W pacjencie zawsze widzieć człowieka

Nowoczesna medycyna nieustannie przekracza kolejne granice, udoskonalając terapie i pomagając kolejnym pacjentom. Bez zmian pozostają jednak codzienne potrzeby chorego człowieka - poza skutecznym leczeniem niezbędne mu są uwaga, nadzieja, pocieszenie, ukojenie lęku i wsparcie; życzliwa rozmowa, na którą zabiegany personel medyczny nie zawsze ma czas i siły. Najszybciej zdrowieje ten, kto nie jest sam. Trudno tym tezom zaprzeczyć. Z czym jednak spotykamy się na co dzień? Z dominacją pieniądza, arogancją, brakiem wrażliwości. Pacjent ma wrażenie system opieki zdrowotnej stworzy jest nie dla niego, ale dla personelu medycznego. A przecież jest on tylko jego częścią. Bez pacjenta, lekarze i pielęgniarki nie byliby potrzebni.Data dodania artykułu: Wczoraj, 11:00 Liczba pozytywnych reakcji czytelników: 2
Przed nami mecz na własnym boiskuNajwiększy przegrany? Czy przewidywalna klapa?W pacjencie zawsze widzieć człowiekaAkcja „Badamy nie tylko mamy” w Galerii TomaszówOxva Oneo, Xlim V2 i VPrime – nowoczesne funkcje, które robią różnicęCo Wam zrobiły te przystanki?W Urzędzie Gminy Lubochnia dostępna jest fotobudka.Noc Muzeów od samego ranaDni Antoniańskie na sportowoOdszkodowanie za Sybir – jak wygląda proces ubiegania się o rekompensatę?PKW: Trzaskowski (31,36 proc.) i Nawrocki (29,54 proc.) w drugiej turze wyborówNawrocki wygrywa w powiecie, przegrywa w mieście
Reklama
Reklama
Produkty brudnej kampanii

Produkty brudnej kampanii

Dziennikarze Wirtualnej Polski, Szymon Jadczak oraz Patryk Słowik ustalili, kto stoi za reklamami politycznymi promującymi Rafała Trzaskowskiego i szkalującymi jego konkurentów w Internecie. Okazuje się, że pojawia się tu pracownik i wolontariusze fundacji Akcja Demokracja, której prezesem jest człowiek, który jeszcze kilka tygodni temu był asystentem posłanki Koalicji Obywatelskiej. Reklamy były publikowane przez profile na Facebooku "Wiesz Jak Nie Jest" i "Stół Dorosłych", których administrator jest nieznany. Na promocję wydał on jednak więcej niż komitety wyborcze Rafała Trzaskowskiego i Karola Nawrockiego. Skąd pochodziły pieniądze? Wszystko wskazuje na to, że z zagranicy. Ustalenia dziennikarzy są szokujące. Co ciekawe fakt finansowania reklam ze źródeł zagranicznych, potwierdził rządowy Ośrodek Analizy Dezinformacji NASK. Co na to politycy Platformy Obywatelskiej? Twierdzą, że mamy do czynienia z prowokacją. W takie tłumaczenie uwarzą co najwyżej najbardziej fanatyczni zwolennicy tej patii.
W pacjencie zawsze widzieć człowieka

W pacjencie zawsze widzieć człowieka

Nowoczesna medycyna nieustannie przekracza kolejne granice, udoskonalając terapie i pomagając kolejnym pacjentom. Bez zmian pozostają jednak codzienne potrzeby chorego człowieka - poza skutecznym leczeniem niezbędne mu są uwaga, nadzieja, pocieszenie, ukojenie lęku i wsparcie; życzliwa rozmowa, na którą zabiegany personel medyczny nie zawsze ma czas i siły. Najszybciej zdrowieje ten, kto nie jest sam. Trudno tym tezom zaprzeczyć. Z czym jednak spotykamy się na co dzień? Z dominacją pieniądza, arogancją, brakiem wrażliwości. Pacjent ma wrażenie system opieki zdrowotnej stworzy jest nie dla niego, ale dla personelu medycznego. A przecież jest on tylko jego częścią. Bez pacjenta, lekarze i pielęgniarki nie byliby potrzebni.
Reklama
Reklama
Łóżko rehabilitacyjne  Elbur PB 337

Łóżko rehabilitacyjne Elbur PB 337

Z pełną ofertą możecie zapoznać się odwiedzając nasz punkt zaopatrzenia medycznegoTomaszów Mazowiecki ul. Słowackiego 4Oferujemy atrakcyjne rabaty dla stałych klientów oraz montaż gratisNa zdjęciu: Łóżko PB 337 w wykonaniu standardowym w kolorze buk. Akcesoria: stolik Rubens 3 w kolorze buk.Łóżko PB 337 jest szczególnym łóżkiem do opieki długoterminowej, które w przeciwieństwie do klasycznych łóżek posiada możliwość opuszczenia krawędzi leża do poziomu ok. 23 cm. Niskie, dolne położenie leża ułatwia dostęp osobom z problemami z koordynacją ruchową i zwiększa bezpieczeństwo pacjenta nawet przy opuszczonych barierkach bocznych.Więcej informacjiKolory standardowe: DETALE PRODUKTU:1. Położenie leża 23 cm od podłogi4. Solidne koło z hamulcem2. Zabudowane napędy podnoszenia łóżka5. Pilot z blokadą poszczególnych funkcji3. Leże z regulacją twardości6. Dodatkowa regulacja za pomocą rastomatu OPCJE:zmiana wypełnienia leża • zmiana długości leża • zmiana kolorystykiPODSTAWOWE DANE TECHNICZNEBezpieczne obciążenie robocze175 kgMaksymalna waga użytkownika140 kgRegulacja wysokości leża:od 23 do 63 cmRegulacja segmentu oparcia pleców:0 ÷ 70°Regulacja segmentu oparcia podudzi:0 ÷ 20°Wymiary zewnętrzne długość × szerokość:219 × 102 cmPrześwit pod łóżkiem:ok. 7 cmCiężar całkowity:101,4 kgKółka jezdne:100 mm z hamulcem FUNKCJEDO POBRANIA: Karta produktu PB-337 [PDF]
Reklama

Napisz do nas

Zachęcamy do kontaktu z nami za pomocą formularza. Możecie dołączyć zdjęcia i inne załączniki. Podajcie swojego maila ułatwi to nam kontakt z Wami
Reklama
Reklama
Reklama