Nie chcą wylęgarni drobiu na ulicy Zawadzkiej

  • 17.10.2019, 08:58 (aktualizacja 17.10.2019, 09:28)
  • Mariusz Strzepek
Nie chcą wylęgarni drobiu na ulicy Zawadzkiej
Mieszkańcy osiedla Niebrów, którzy zamieszkują je od samego początku pamiętają zapewne nieprzyjemne "zapachy" które docierały do nich od strony ulicy Zawadzkiej, gdy funkcjonowała tam wylęgarnia drobiu. Być może wkrótce obiekt taki znowu powistanie w tym samym miejscu. 22 lutego 2019 r. do urzędu miasta wpłynął wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn.: „Budowa zakładu wylęgu drobiu” planowanego do realizacji przy ul. Zawadzkiej w Tomaszowie Mazowieckim.

Postępowanie w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach toczy się w oparciu o przepisy ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 2081 z późn. zm.) dalej ustawa ooś.

W myśl art. 71 cytowanej wyżej ustawy decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach określa środowiskowe uwarunkowania realizacji przedsięwzięcia.Te mogące znacząco oddziaływać na środowisko wskazane w art. 71 ust. 2 ustawy przedstawione są jako te wymagające uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. Ta sama ustawa w art. 60 deleguje Radę Ministrów do określenia przedsięwzięć: mogących zawsze znacząco oddziaływać na środowisko oraz mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko, które łącznie tworzą umowną grupę „przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko”. Umowną, ponieważ w stosunku do części przedsięwzięć nie zostanie nałożony obowiązek przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko, rozstrzygając jednocześnie o wykluczeniu możliwości znaczącego oddziaływania na środowisko w wyniku ich realizacji.

- W przypadku przedmiotowego przedsięwzięcia, inwestycja zalicza się do grupy przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko. Inwestor, składając wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach załączył wszystkie niezbędne dokumenty wskazane w art. 74 ustawy ooś, co skutkowało uruchomieniem procedury administracyjnej. Prezydent Miasta Tomaszowa Maz. w myśl. art. 64 ust. 1 ustawy ooś wystąpił do organów opiniujących o zajęcie stanowiska, w przedmiotowej sprawie tj. wskazanie czy dla wyżej wymienionej inwestycji/przedsięwzięcia istnieje konieczność przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko, a w przypadku stwierdzenia takiej konieczności, poprosił o wskazanie zakresu raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko. Na dzień dziś Urząd oczekuje na stanowiska organów opiniujących - mówi rzeczniczka prasowa prezydenta, Joanna Budny.

W tej sprawie zapowidają się protesty mieszkańców. Petycję przeciwko lokalizacji (w załączniku) przygotował radny Jarosław Batorski. 

Rozpoczynam zbieranie podpisów pod petycją, którą złożyłem w dniu dzisiejszym. Pan Prezydent Marcin Witko wielokrotnie wykazywał zrozumienie dla problemów osiedla "Niebrów" i dzielnicy Starzyce, jak również wspierał działania na rzecz ich rozwiązywania, niejednokrotnie będąc samemu inicjatorem. Wierzę, że podobnie będzie również tym razem. Realizacja tej inwestycji zdecydowanie zaszkodziłaby zarówno komfortowi mieszkańców, wartości posiadanych nieruchomości i przede wszystkim ich zdrowiu. Dlatego podejmę wszelkie możliwe działania, aby nie dopuścić do postawienia zakładu wylęgarni drobiu w tym miejscu - mówi samorządowiec. 

Roldrob SA rzeczywiście zamiaerza na działce przy ul. Zawadzkiej wybudować wylęgarnię kaczek i gęsi. Inwestycja warta 30 miln złotych ma się rozpocząć w przyszłym roku. Firma zapewnia jednak, że wylęgarnia nie będzie szkodzić środowisku. Prezes Adam Sojka podkreśla, że nowoczesne wylęgarnie to prawdziwe cuda techniki. Obowiązują w nich bardzow wysokie standardy dotyczące septyki.

W nowym obiekcie przychodzić będziaa na świat około 10 milionów gęsi i 30 milionów kaczek rocznie.  W zakładzie będą panować sterylne warunki. Nie ma żadnych obaw co dp pojawienia się nieprzyjemnych zapachów, ponieważ pisklęta po wykluciu nie są karmione, a natychmiast przygotowywane do transportu i wywożone. Zakład nie będzie też emitował hałasu.  

Mariusz Strzepek

Podziel się:

Oceń:

Komentarze (25)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.

Ajdejano
Ajdejano 20.10.2019, 22:11
Wpisy: moje i "Obywatela" maja najwięcej "plusów". Więc - "cóś" to oznacza ....

Oczywiście, frajerzy z drobiarskich, zawsze się będą bronić. No to, może niech sobie zafundują taka wylęgarnię np. w rejonie Siedlec.
I wtedy, jeszcze ich pogłaszczemy po ich zachodnich główkach.
Cenzura
Cenzura 20.10.2019, 15:15
Kasują tylko te które kolegom z korporacji mogą się nie spodobać bo zawierają opinie popartą raportami instytucji państwowych.
ateista
ateista 19.10.2019, 21:33
Jak kasujemy wpisy, to może wszystkie?
Osiedle Niebrów
Osiedle Niebrów 19.10.2019, 13:21
ciekaw jestem jakie persony zamieszkują to osiedle. Ciągle im cusik przeszkadza. A to za dużo śmieci na terenie (które nota bene sami rozrzucają, bo nikt z drugiego końca miasta im tego nie przynosi), a to za małe parkingi, a to siatka ogrodzeniowa jest przewalona ... itp. Jeszcze chwila a nawet skrzypiące drzewa zaczną szlachcie herbu "dwa psy..." przeszkadzać.
Jan
Jan 19.10.2019, 20:37
wlasnie mam zdjęcie smochodu i nr .rejestracyjne autka co pan wyrzucił smieci do śmietnika na osiedlu i nie podniecaj się tak gosciu bo si spocisz.
Sylvi
Sylvi 19.10.2019, 12:56
Gdzie i kiedy będą zbierane podpisy?
Będę głosował za 2gą kadencją prezydenta Dudy, a Ty?
Będę głosował za 2gą kadencją prezydenta Dudy, a Ty? 19.10.2019, 00:53
I to jest prawdziwe dzialanie na rzecz mieszkancow! Brawo Panie Batorski!
Sąsiadka
Sąsiadka 18.10.2019, 21:08
Panie Prezesie zapewne stwierdzi Pan też, że nieprzyjemne zapachy nie pojawiają się nad Roldrobem. Zapraszam dzisiaj na ul. Warszawską za torami, smród jest nie do wytrzymania. Tak jest praktycznie co weekend, a w okresie letnim zdarzały się często takie wieczory, że nie dość, że gorąc to jeszcze ten fetor. No, ale przecież można, bo jakie służby dokonają kontroli w tym czasie skoro same nie pracują. Tak oto można zapewnić sąsiadom "czyste" powietrze jak w najlepszym "kurorcie".
z
z 19.10.2019, 17:06
Smród jest ze śmietniska a nie z Roldrobu.
Jan
Jan 27.10.2019, 13:39
Z źle oceniasz Sąsidka ma racie w soboty kanalaźe czyszczą osadniki i ten syf leży w kontenerach do ponidziłku lub na na betonnie na zewnątrz i smród na caly zakład i okolice taka jest praktyka Roldrobu.
Sąsiadka
Sąsiadka 19.10.2019, 19:36
To proszę stanąć między śmietnikiem i Roldrobem i dobrze się zaciągnąć to wtedy będzie wiadomo stąd ten aromat pochodzi. A po za tym jeszcze jedna kwestia czy wysypisko jest w stanie dozować takie zapachy w określonych godzinach, kiedy to odpowiednie służby nie są w stanie zareagować, czy to zależy od warunków atmosferycznych.
z
z 21.10.2019, 20:55
byłem dzisiaj, poza smrodem ze śmietniska wymieszanym z zapachem rogali nic innego nie było tam czuć
Ról
Ról 18.10.2019, 17:12
Panie radny Batorski. Mieszka Pan I wychował mieszkając przez całe życie na piętrze wylęgarni na Orzeszkowej. Obawia się Pan że nowa wylęgarnia spowoduje ze stara na Orzeszkowej zostanie zlikwidowana. I wówczas Pana sytuacja mieszkaniowa się skomplikuje. Skoro to tak szkodliwe I uciążliwe to dlaczego nie wyprowadziliście się z lokalu mieszkalnego. Teraz zbiera Pan komitet obrony Pana mieszkania ?
Sądzę że od radnego oczekujemy obrony interesu publicznego a nie własnego
Niebrowianin
Niebrowianin 18.10.2019, 19:27
Od 2010 czy 2011 roku panie zorientowany Pan Radny Batorski mieszka przy ul. Ks. Skorupki, z krótką przerwa na Bardowskiego. Natomiast już widać, że się naraził bo już lecą ataki personalne. To że się wychował w takich warunkach pozwala tylko domyślać się że dzięki temu tak poważnie rozumie problem. Brawo Batorski. Nie dawaj się nastraszyc i obron Niebrów przed a smrodem.
Public relations
Public relations 18.10.2019, 19:04
Argumentacja użytkownika Ról jest fenomenalna. Drodzy mieszkańcy mieszkacie i wychowaliście się mieszkając całe życie w Tomaszowie gdzie panuje smog. Skoro to tak szkodliwe i uciążliwe to dlaczego nie wyprowadziliście się z Tomaszowa. A teraz nawet organizujecie się by poprawić jakość powietrza w Tomaszowie by chronić swoje zdrowie. Od mieszkańców oczekujemy dbania o interes miasta a nie o swój własny.
Obywatel
Obywatel 18.10.2019, 17:48
Wybudowanie wylęgarni w innym miejscu niż Niebrów jest w interesie publicznym a nie prywatnym radnego. Radny został wybrany w wolnych demokratycznych wyborach czego nie można powiedzieć o zarządzie prywatnej korporacji.
Jan.
Jan. 18.10.2019, 15:36
Ten gość co porównuje wylęgarnie do lodowki to nima zielonego pojęcia na temat Jle tam jest odpadów i to jest dla nigo super zapach przy tak dużej produkcji jaką oni przewidują.
Ajdejano
Ajdejano 18.10.2019, 14:32
Do ateisty:
Tak: wiem, jaka jest różnica i tez wiem, że z wylęgarni nie wydostają się perfumy.
Przy okazji: dlaczego, ty-ateista, komunista, tak bronisz zagranicznej, kapitalistycznej spółki ROL-DROB, jeżeli ja piszę, że ci cwaniacy z zachodu, z powodzeniem mogą wybudować tę wylęgarnię na byłym wysypisku śmieci ?!

Poza tym: jeżeli ktokolwiek ubliża innym, którzy mają inne zdanie od niego - nie ma żadnych argumentów dla tych, którzy jego tez nazywają debilem. A jeśli jeszcze przedstawia się jako ateista - to jest to miód na moje skołatane serce i nerwy.

Sam grabisz przeciwko sobie, a potem masz pretensje do garbatego, że jego dzieci są proste.

Pozdrowienia od starego czekisty.
Vlad_Palovnick
Vlad_Palovnick 18.10.2019, 21:43
Nie zrozumiałes postu który komentujesz. Przeczytaj jeszcze raz fragment, w którym autor pisze o nicku i semantyce.
Buziaki😎
ateista
ateista 18.10.2019, 15:00
1) nie jestem żadnym komunistą;
2) na Orzeszkowej nie czuć nic z wylęgarni a jest ona już tam parę lat;
3) nikogo nie bronię, stwierdzam fakty;
4) to głównie Ty ubliżasz innym, którzy mają zdanie inne niż wszechwiedzący Ty;
5) a jeżeli stwierdzasz czyjąś osobowość, wiarę, poglądy po nicku to właśnie jesteś Debil
ateista
ateista 18.10.2019, 09:21
sorry, muszę to napisać: ludzie to jednak debile;
a czy jajka w lodówce też Wam śmierdzą i trzymacie je w hermetycznym opakowaniu?
Jan.
Jan. 17.10.2019, 20:20
Pan prezes niech posawi wylegarnie w Franci swych wlascicieli spółki a mieszkanców osidla niech zostawi w spokoju.

Ajdejano
Ajdejano 17.10.2019, 18:16
W tych czasach i po doświadczeniach z niedawnej przeszłości, pozwolenie na wybudowanie takiego syfu, to byłby największy błąd mieszkańców osiedla Niebrów. Będę pierwszy, który podpisze się pod petycją.
Tomaszowskie zakłady drobiarskie to tylko jeden z oddziałów potentata ze wschodniej Polski, zarządzanego przez różnych ludzi zza granicy.
Maja tyle kasiorki, że swobodnie mogą sobie wybudować wylęgarnię np. na dawnym wysypisku śmieci, przy wyjeździe z Tomaszowa do Warszawy.

Pozostałe