Zasady:
„pełne” - przy każdym kulaniu, zawodnik ma do strącenia 9 kręgli np: 1 rzut 9 kręgli, 2 rzut 9 kręgli, 3 rzut 9 kręgli itp.
„zbierane” – zawodnik kula dopóki nie strąci wszystkich kręgli np: w pierwszym rzucie, maszyna ustawia 9 kołków, zawodnik strąca 7, w drugim rzucie zostały mu dwa do strącenia. Jak strąci pozostałe dwa, to w trzecim rzucie maszyna ponownie podaje 9 kręgli, jak nie strąci, to zawodnik w trzecim podejściu musi strącić pozostałe i tak aż do skutku.
Mecz składa się z 4 pojedynków pomiędzy zawodnikami, których kolejność wyznaczają trenerzy. Każdy pojedynek składa się z 4 rund po 30 rzutów (15 do pełnych, 15 do zbieranych).
Zawodnik więc może wygrać 4: 0 3: 1, bądź zremisować 2:2. Przy równej liczbie wygranych rund (2:2), o przyznaniu punktu za pojedynek decydują strącone kołki, jeżeli w tej klasyfikacji jest także wyniki remisowy wtedy punkt za pojedynek zostaje podzielony na pół.
Przy równej liczbie punktów za rundy, a także równej liczbie strąconych kręgli (przy wyniku 2:2) duży punkt dzielony jest także na pół.
4 wygrane pojedynki = 4 punkty.
Drużyna zdobywa także punkty bonusowe za strącone kręgle. Po całym spotkaniu punkty zawodników są sumowane i drużyna, która uzbiera więcej „oczek” ma dopisany 1 pkt. bonusowe za kręgle np. Pilica : Leszno w pojedynkach 2:2, a kręglach 3532 – 3411 dla Pilicy. W tym momencie Pilica otrzyma 1 pkt. za wygrane „kołki” i notuje wygraną 3:2 w całej grze.
Napisz komentarz
Komentarze