- Jest to tylko wstępny projekt, który teraz analizujemy i poddamy konsultacjom społecznym – mówi wiceprezydent Haraśny.
Koncepcja zakłada wiele zmian i ograniczeń w ruchu drogowym. Ograniczenia dotyczą przede wszystkim dostępności do obszaru śródmiejskiego z równoczesnym wskazaniem alternatywnych rozwiązań komunikacyjnych.
Proponowane rozwiązania mają mieć charakter systemowy. W opracowaniu wskazano, że właściwym kierunkiem działania jest tzw. „uspokojenie ruchu drogowego”. Jest to rozwiązanie szeroko stosowane w wielu krajach europejskich.
Jednym z podstawowych elementów zastosowania nowych rozwiązań komunikacyjnych jest wprowadzenie strefy płatnego parkowania na całym obszarze rewitalizowanym.
Pierwsze parkomaty pojawią się najprawdopodobniej przy ulicy POW.
Ponadto koncepcja zakłada wprowadzenie tzw. Ruchu uspokojonego, który składa się z dwóch grup rozwiązań. Po pierwsze strefy ograniczonej prędkości 30km/h, po drugie ciągów ograniczonej prędkości 50 km/h (Warszawska, Św. Antoniego, Mościckiego).
Zlikwidowany ma zostać również ruch kołowy przez środek Placu Kościuszki, który skierowany ma zostać wokół placu.
Jeden z pasów ruchu na ulicy Piłsudskiego zostanie przeznaczony na parking. Wydzielona ma zostać z niego również droga dla rowerzystów (przekrój na załączonym skanie).
Zakres proponowanych zmian jest bardzo szeroki. Ich ogólny koszt w wersji optymalnej wynosi 2 mln 694 tys. zł,a w wersji minimum 1,6 mln.






































































Napisz komentarz
Komentarze