Analiza potencjału innowacji to usługa, z której mogą skorzystać przedsiębiorcy działający w dowolnej branży. Sprawdź, na czym to polega.
Analiza potencjału innowacji – co to jest i dlaczego warto ją wykonać?
Zastanawiasz się, jak osiągnąć przewagę na tle konkurencji, wprowadzając na rynek innowacyjny produkt? Przede wszystkim musisz się upewnić, że odpowiada zapotrzebowaniu klientów. Ważna jest również analiza oferty firm działających w podobnych branżach. To pozwoli Ci ocenić, czy to, co proponujesz, rzeczywiście jest innowacyjne i czy ma szansę osiągnąć sukces biznesowy.
Na czym polega analiza potencjału innowacji? Taka usługa składa się z wielu etapów i powinna być przeprowadzana przez doświadczonych ekspertów. Zgłaszając się do nich ze swoim pomysłem, masz pewność, że podejdą do analizy innowacji na wielu płaszczyznach.
Przeprowadzą:
- badania potrzeb Twoich potencjalnych klientów,
- badanie trendów rynkowych,
- analizę konkurencji,
- analizę wymaganej ochrony prawnej ocenianego rozwiązania (np. związaną z prawami autorskimi, patentami),
- badanie dopasowania innowacji do istniejących przepisów prawnych.
Rzetelnie wykonana analiza potencjału innowacji daje odpowiedź na najważniejsze pytania: czy to się opłaca i czy warto to robić?
Korzyści wynikające z analizy potencjału innowacji
Jakie korzyści daje innowacja w firmie? To zależy, na czym dokładnie polega. Najczęściej jednak wprowadza się ją po to, aby wygenerować większe zyski operacyjne i docierać do nowych klientów.
Analiza nowego produktu pod kątem biznesowym dostarczy Ci niezbędnej wiedzy na temat potencjału innowacji. Opinia niezależnych ekspertów, którzy przeanalizują przewagę konkurencyjną Twojej firmy, to najlepszy sposób na to, by dowiedzieć się, czy Twój pomysł ma szansę przynieść oczekiwany rezultat.
Zamawiając usługę analizy potencjału innowacyjności, zyskujesz:
- wzrost konkurencyjności i przewagę rynkową,
- większe zyski operacyjne,
- poprawę wizerunku firmy,
- szansę na rozwój i ekspansję na nowe rynki.
Analiza innowacji to ważny etap wdrażania w życie nowych rozwiązań. Zdecydowanie nie warto go pomijać, aby nie ponieść kosztów, które nie przyniosą efektów biznesowych.
Jakie firmy osiągnęły sukces dzięki innowacyjności?
Innowacyjność produktów i usług jest obecnie konieczna, by osiągnąć sukces biznesowy. Warto przyjrzeć się firmom, które dzięki wprowadzeniu nowatorskich rozwiązań, osiągnęły ogromną, ogólnoświatową rozpoznawalność.
Apple – uznane w 2018 roku za najbardziej innowacyjną firmę na świecie. Doceniane za ogromne postępy w wykorzystywaniu sztucznej inteligencji oraz projektowanie układów scalonych tak wydajnych, że „miażdżą” konkurencję. Apple stworzyło również aplikację wspierającą radzenie sobie z cukrzycą i depresją – absolutną nowość na rynku.
Uber – autonomiczne pojazdy, drony czy miejskie e-rowery z wymiennymi bateriami to tylko niektóre z innowacji, które Uber ostatnio wprowadził. To firma, która od lat jest uznawana za wyjątkowo nowatorską. Można stwierdzić, że zrewolucjonizowała branżę przejazdów osobowych, nadając jej zupełnie inny wymiar niż dotychczas.
Tesla – trzecia najbardziej innowacyjna firma świata. Choć rynek samochodów elektrycznych wciąż się rozwija, nie da się ukryć, że Tesla jest jego symbolem – rozpoznawalnym na całym świecie. Jej eksperci obecnie pracują nad autami autonomicznymi i wprowadzeniem do seryjnej sprzedaży samochodu z napędem wodorowym – Mirai.
Bez dogłębnej analizy innowacji ci światowi giganci z pewnością nie osiągnęliby tak dużego sukcesu. Warto mieć to na uwadze, działając w swojej branży – niezależnie od tego, jakie produkty czy usługi oferujesz.
Wykorzystanie analizy potencjału innowacji w strategii biznesowej
Analiza nowego produktu pod kątem biznesowym jest niezbędnym elementem strategii firmy. Dopasowanie charakteru innowacji do trendów rynkowych i potrzeb klientów jest kluczowe, aby osiągnąć zamierzone cele.

Ocena potencjału innowacji nie jest łatwa, szczególnie jeśli podejmują się jej osoby bezpośrednio zaangażowane w proces projektowania danego rozwiązania.
Kolejną kwestią jest komercjalizacja innowacji. Nawet najlepszy pomysł musi zostać przystosowany do realnych warunków rynkowych. Właśnie dlatego analiza potencjału innowacji musi być prowadzona rzetelnie i nie może pomijać żadnego z istotnych aspektów.
Gdzie szukać wsparcia przy wprowadzaniu innowacyjnego produktu lub usługi na rynek?
Jeśli zależy Ci na profesjonalnej analizie potencjału innowacji, warto korzystać z usług firm konsultingowych, które zajmą się tym w sposób kompleksowy. Przykładem jest Conquest Consulting, czyli zespół ekspertów oferujących analizy rynku, komercjalizację innowacji oraz analizę jej potencjału.
Zapewnią Ci wsparcie także w projektowaniu biznesplanu i przeprowadzą profesjonalne badania jakościowe i ilościowe.
Napisz komentarz
Komentarze