- Grupą docelową są młode osoby, które dotychczas informacje na temat patriotyzmu uzyskiwały wyłącznie w szkole, przy okazji lekcji języka polskiego lub historii. Zazwyczaj młodzi ludzie, postrzegają patriotyzm przez pryzmat powstań, dramatycznych historii bohaterów lektur. Są to piękne wzorce, lecz w wielu przypadkach odległe i przedstawiane w sposób, który nie przemawia do młodego pokolenia - podkreślają organnizatorzy akcji
Patriotyzm w Polsce jest bardzo mocno naznaczony martyrologią, zanurzony w cierpieniach, jakich naród doświadczał przez ostatnie 300 lat. Brakuje w nim radości, entuzjazmu i pozytywnego przekazu. Brakuje kultu polskich zwycięstw. Patriotyzm to nie tylko pamięć o poległych i o doznanych krzywdach – choć jest to oczywiście bardzo istotne. Patriotyzm narodu, który chce dokonywać wielkich rzeczy, który odważnie i bez kompleksów chce rozwijać się we współczesnym świecie, musi w pierwszym rzędzie opierać się o promocję pozytywnych postaw, posiadać w sobie olbrzymi ładunek narodowej dumy, radości i optymizmu.
Musi również posiadać umiejętność zagospodarowania i twórczego przekształcania dzisiejszych trendów kulturowych. Nie można płynąć z prądem wszechobecnej popkulturowej papki, która prowadzi do utraty tożsamości i wyjałowienia kultury narodu, z drugiej strony – nie można funkcjonować w oderwaniu od tego, czym żyje dziś społeczeństwo, jakie trendy w nim dominują. Kampania Kocham Polskę to próba „oswajania tygrysa” współczesnej kultury na rzecz promocji patriotycznych, narodowych postaw i wartości.
- W tym roku nawiązujemy do więzi międzypokoleniowej która jest podstawą patriotyzmu. Młodzież Wszechpolska powstała w 1922 roku i pomimo nowych czasów i zmiany realiów przyświecają nam te same cele jak naszym poprzednikom. Tegoroczny plakat jest uosobieniem tych słów. Kol. Maria Mirecka-Loryś oraz kol. Emilia Ziarko, wstąpiły do Młodzieży Wszechpolskiej z miłości do swojej Ojczyzny i chęci pracy dla Narodu, z którego obie wyrosły. Dodatkowo, plakat jest, niejako, prezentem dla Pani Marii, która 7 lutego skończyła 100 lat. Maria Mirecka-Loryś dla naszego pokolenia jest żywym symbolem przedwojennych Wszechpolaków, którym składamy hołd i w życiu codziennym podejmujemy ich testament- czytamy na stronie projektu.
Kampania Społeczna Kocham Polskę prowadzona jest w Dzień Świętego Walentego – 14 lutego. Jest to próbą zwrócenia uwagi na miłość do ojczyzny w kontekście tego, niewątpliwie bardzo skomercjalizowanego święta.





















































Napisz komentarz
Komentarze