Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
niedziela, 19 maja 2024 01:04
Reklama
Reklama

Co trzeci Polak zamiast posiłku pije sok

Polacy są europejskim liderem spożycia soków warzywnych, jak pokazuje raport Europejskiego Stowarzyszenia Soków Owocowych (AIJN), już w 2014 roku wypiliśmy ich aż 243 miliony litrów. Najczęściej sięgają po nie kobiety. Soki warzywne są dużo chętniej niż soki owocowe traktowane jako zamiennik posiłku. W ten sposób spożywa je 36,2% badanych, czyli aż 6% więcej niż w 2015 roku. Ich spożycie między posiłkami wynosi 69,5%, co stanowi wzrost o 4% w stosunku do wyników sprzed dwóch lat.

 

Soki to w pełni naturalne produkty otrzymywane wyłącznie z dojrzałych, świeżych lub przechowywanych owoców i warzyw. W Polsce ich konsumpcja stale wzrasta. W tegorocznym badaniu przeprowadzonym na potrzeby kampanii „Soki i musy – witaminy w SMART formie” 23,9% osób zadeklarowało spożycie soków kilka razy dziennie, 33,3% codziennie, a 25,9% kilka razy w tygodniu. Wzrost spożycia 100% soków potwierdzają wyniki raportu AIJN, które pokazują, że z roku na rok faktyczne spożycie soków wśród Polaków wzrasta. W 2016 wyniosło aż o 7,9 % więcej niż w roku poprzedni. Wśród domowników soki owocowe najchętniej piją dzieci i kobiety. Polacy deklarują, że najchętniej spożywają je pomiędzy posiłkami (73,1%), a ponad połowa w czasie spędzanym poza domem oraz jako dodatek do obiadów i śniadań. Dzięki kampanii „Soki i musy – witaminy w SMART formie” Polacy dowiedzieli się jak ważne jest włączenie do codziennej diety owoców i warzyw w różnych formach. Już 36,2% badanych uważa, że sok może doskonale zastąpić jedną z zalecanych przez Światową Organizację Zdrowia porcji owoców i warzyw, co w porównaniu z wynikami przed rozpoczęciem kampanii stanowi wzrost o 6,5% wśród badanych.
 

Soki nie tylko owocowe


Polacy są europejskim liderem spożycia soków warzywnych, jak pokazuje raport Europejskiego Stowarzyszenia Soków Owocowych (AIJN), już w 2014 roku wypiliśmy ich aż 243 miliony litrów. Jednak ich spożycie ciągle rośnie. Dwa lata temu 14,6% respondentów deklarowało ich konsumpcję, a obecnie już 18,1%. Najczęściej sięgają po nie kobiety. W 2015 roku spożycie soków warzywnych wśród kobiet wynosiło 73,5%, aktualnie 77,1%. Soki warzywne są dużo chętniej niż soki owocowe traktowane jako zamiennik posiłku. W ten sposób spożywa je 36,2% badanych, czyli aż 6% więcej niż w 2015 roku. Ich spożycie między posiłkami wynosi 69,5%, co stanowi wzrost o 4% w stosunku do wyników sprzed dwóch lat.
 

Popularność musów rośnie


Musy to produkty uzyskane głównie z przecierów owocowych lub owocowo-marchwiowych. Do produkcji przecierów używa się wyłącznie zdrowych, dojrzałych, świeżych lub przechowywanych owoców i warzyw. Przeciery to produkty, których skład chemiczny niewiele odbiega od składu chemicznego warzyw i owoców, z których przecier został wyprodukowany. Spożywanie musów deklaruje obecnie 60% badanych, co stanowi wzrost o około 7,1% w porównaniu do wyników sprzed startu kampanii. Wzrosła też częstotliwość ich spożywania – dwa lata temu spożycie musów kilka razy w tygodniu zadeklarowało 22,2% badanych, obecnie już 28,1%. Spożycie musów przynajmniej raz dziennie wśród dorosłych wzrosło w ciągu ostatnich dwóch lat o 15,3%. Zaś 81% kobiet deklaruje spożycie musów przez ich dzieci, co oznacza wzrost o 4,1% w porównaniu do wyników sprzed dwóch lat. Dzięki kampanii najwięcej, bo aż 78,8% badanych zgodziło się ze stwierdzeniem, że musy to warzywa i owoce w wygodnej formie.
 

Polacy wiedzą o sokach i musach coraz więcej!



- Nasza kampania ma na celu edukować i inspirować społeczeństwo oraz podpowiadać sprytne sposoby na włączenie warzyw i owoców do codziennego jadłospisu, np. w postaci szklanki soku. Zależy nam na tym, aby oprócz budowania świadomości, wśród konsumentów pojawiły się również realne nawyki sięgania po warzywa, owoce, sok lub mus każdego dnia. Jak pokazują najnowsze badania coraz więcej Polaków wprowadza je do swojego jadłospisu, gdyż zdają sobie sprawę, że są one nieodłącznym elementem zbilansowanej diety – mówi Barbara Groele, sekretarz generalna Stowarzyszenia Krajowa Unia Producentów Soków.

Zwiększyła się również świadomość konsumentów odnośnie składu 100% soków i musów. Już 18,3% z nich zdaje sobie sprawę, że do soków nie dodaje się cukru, to prawie dwa razy więcej niż przed startem kampanii w 2015 roku. W opinii Polaków musy owocowo – warzywne to przede wszystkim zmiksowane bądź przetarte owoce i warzywa o gęstej konsystencji i dobrym smaku. Zwiększyła się świadomość konsumentów odnośnie braku dodanego do musów cukru. Obecnie 25,7% z nich zdaje sobie sprawę, że nie jest on dodawany do musów, co skutkuje wzrostem świadomości aż o 14% w stosunku do stanu sprzed kampanii. Coraz więcej Polaków zdaje sobie również sprawę z tego, że 100% soki i musy owocowo – warzywne nie zawierają substancji konserwujących, sztucznych aromatów, barwników i substancji słodzących. Świadomość na temat ich składu wzrosła niemal dwukrotnie po przeprowadzeniu kampanii promocyjno – informacyjnej.

- Niezwykle ważne jest budowanie świadomości na temat prawidłowego odżywiania wśród dzieci już od najmłodszych lat. Jeżeli sami będziemy sięgać po warzywa, owoce, soki czy musy to nasze pociechy szybko nauczą się odpowiednich nawyków żywieniowych. Wspaniałym sposobem na zachęcenie dzieci do jedzenia warzyw i owoców w różnej postaci jest również wspólne przygotowanie i spożywanie posiłków! Natomiast soki 100% i musy owocowo-warzywne, ze względu na przyjemny smak i wygodę podania, mogą być świetną przekąską, która zapewni dodatkową porcję cennych witamin, składników mineralnych i błonnika w diecie naszych dzieci. – podkreśla Zuzanna Antecka, psycholog, specjalistka ds. żywienia i ekspertka kampanii „Soki i musy – witaminy w SMART formie”.
 

Spożycie w Europie



Trzyletnia kampania edukacyjno-informacyjna pod hasłem „Soki i musy – witaminy w SMART formie”, organizowana przez Stowarzyszenie Krajowa Unia Producentów Soków objęła aż pięć rynków: polski, czeski, litewski, rumuński i słowacki. Wśród krajów, w których została przeprowadzona odnotowano, że w Polsce i Rumunii – 61,5% polskich konsumentek i prawie 55% rumuńskich deklaruje, że w ich domach spożywa się od 3 do 8 litrów soku tygodniowo. W stosunku do 2015 roku w obu tych krajach odnotowano realny wzrost spożycia 100% soków o ponad 7,0% w 2016 roku[6]. Na pozostałych rynkach: czeskim, słowackim i litewskim ponad 55% badanych twierdzi, że spożywa do 3 litrów soku tygodniowo. Wyniki badań wykazują deklaratywny wzrost spożycia soków na wszystkich rynkach, co znajduje potwierdzenie w raporcie AIJN, który wykazuje, że roczne spożycie soków na Litwie utrzymuje się na stałym poziomie, zaś w Czechach i Słowacji odnotowano większe spożycie 100% soków w 2016 o ponad 6,2% w stosunku do poprzedniego roku. Przez 3 lata trwania kampanii zwiększyła się wiedza konsumentów na temat korzystnego wpływu 100% soków i musów owocowo – warzywnych na kondycję psychofizyczną. Nastąpił również wzrost świadomości na temat tego, że nie zawierają one dodanego cukru, substancji słodzących i konserwujących, barwników i sztucznych aromatów.
 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Reklama
Polecane
„Inny punkt widzenia – Wiosenne przebudzenie”Zaszczep i zaczipuj swojego pupilaPromują sport w podstawówkachLiga Mistrzów UEFA finał  Borussia Dortmund - Real MadrytKultura Dostępna zaprasza do Kin Helios  na film „Tyle co nic”.Wprowadzono ograniczenia w ruchu pojazdów ciężarowych przez weekendW lasach sucho. Zdarzają się pożaryOgień w LuboszewachNoc Muzeów: sprawdź co się będzie działo w Tomaszowie!Rusza rekrutacja do żłobkaKochanym mamomVIII Krajowy Kongres Sekretarzy
Reklama
III RUNda Żubra III RUNda Żubra III RUNda Żubra 19.05.2024, Spała - Półmaraton biegowy i Nordic Walking Już 19 maja w Spale odbędzie się III edycja RUNdy Żubra, impreza biegowo-marszowa w ramach której rozegrane zostaną następujące dystanse i konkurencje:Start Główny:- Półmaraton biegowy  21 km( 2 pętle po 10,7 km)- Półmaraton Nordic Walking 21 km ( 2 pętle po 10,7 km)Start towarzyszący:- 5 km bieg- 5 km Nordic WalkingTrasa obydwu dystansów w 95% wyznaczona jest po leśnych duktach i ścieżkach Spalskiego Parku Krajobrazowego, a START I META znajdują się w centrum Spały na placu głównym. Zawodnicy rywalizują w kategoriach OPEN K/M i wiekowych K/M. Przygotowano następujące kategorie wiekowe: K/M20 (16-29lat), K/M30 (30-39lat),  K/M40 (40-49lat), K/M50 (50-59lat), M/K 60+.Do swoich startów zapraszamy również dzieci, które będą rywalizować w 4 grupach wiekowych:- dzieci do lat 7  - 300 m- dzieci 8-10 lat – 600 m- dzieci 11-13 lat – 1000 m- młodzież 14-16 lat -  1000 mNa zwycięzców podium w każdej kategorii wiekowej dziewcząt i chłopców czekają atrakcyjne nagrody, dodatkowo wszyscy uczestnicy startów dzieci wezmą udział w losowaniu nagród ze sceny.ZAPISY I REJESTRACJAWszystkich zainteresowanych startem w zawodach zapraszamy do rejestracji na stronie www.rundazubra.pl.Na wszystkich uczestników biegu czekają atrakcyjne pakiety startowe :Dzieci w pakiecie startowym otrzymują :- okolicznościową koszulkę biegu- komin biegowy- Kupon na pyszne lody od Carska Wieża- pamiątkowe drzewko do posadzenia od Nadleśnictwo Spała, Lasy Państwowe- numer startowy z chipem do pomiaru czasu- medal na mecieDorośli w pakiecie startowym otrzymują:-Numer startowy z chipem do elektronicznego pomiaru czasu-Gadżet z logo biegu- upominki od sponsorów- Kupon na Pasta Party w dniu 18.05 ( Zabujana Pizza Bar w Spale)- Pamiątkowy medal na mecie- Poczęstunek po biegu, owoce, woda, izotonik PASTA PARTYWszystkich półmaratonu i biegu na 5 km zapraszamy do udziału w bezpłatnym Pasta Party w sobotę 18 maja.O SPALESpała to miejscowość niewielka, ale za to z ogromną sportową historią. To tutaj znajduje się Ośrodek Przygotowań Olimpijskich, który wyszkolił już wiele pokoleń polskich czołowych lekkoatletów. Otaczające Spałę lasy stwarzają idealne warunki do uprawiania sportu, do tego wszechobecna cisza i spokój sprawiają że warto tu biegać i wypoczywać jednocześnie.Organizator imprezy:Be AlivePatronat Honorowy:Gmina InowłódzSponsor Główny:Bank Pekao S.A.Sponsorzy Strategiczni:Westlab, One OrganicData rozpoczęcia wydarzenia: 19.05.2024
Food trucki Food trucki Już od 17 do 19 Maja na Placu Kościuszki w Tomaszowie Mazowieckim zawitają Food trucki!Piknik rodzinny organizowany przez Sowa Events bedzie miał do zaoferowania mnóstwo atrakcji.Dla głodomorów przyjadą foodtrucki reprezentujące kuchnie z całego świata. Wśród serwowanych dań nie może zabraknąć: amerykańskich burgerów, hiszpańskich churrosów, frytek belgijskich, węgierskich langoszy, tajskiego padthaia oraz wiele innych przysmaków z różnych zakątków naszego globu.Dla spragnionych będzie przygotowana strefa orzeźwienia, czyli stoisko pełne dobroci. Serwujemy tam autorską lemoniada, zmrożoną granite i wiele innych.Między stoiskami będzie przygotowany specjalny food court gdzie zostaną porozkładane ławostoły, leżaki oraz parasole. Można więc śmiało zaprosić całą rodzinę i wygodnie spędzić czas zajadając się serwowanymi specjałami, słuchając przy tym przyjemnej muzyki.Będzie również mnóstwo atrakcji dla najmłodszych. Będzie stoisko z balonami i zabawkami oraz stoisko z watą cukrową. Bedą również przygotowane dmuchane zamki na których dzieciaki beda mogły spędzić radosne chwile skacząc i bawiąc sie w najlepsze.DODATKOWO I BEZPŁATNIE ZAPRASZAMY NA:SOBOTA:- 12:00 - 16:00 - Spotkanie z ulubionymi postaciami z topowej bajki o dzielnych pieskach! Szykujcie aparaty i szerokie uśmiechy :)NIEDZIELA: - 12:00 -12:45 - Koncert "JAK Z BAJKI" - uzdolnieni ludzie filmu, muzyki, teatru i animacji przeniosą Was w magiczny świat muzyki z największych hitów filmów animowanych! - 12:00 - 18:00 - Animatorzy do Waszej dyspozycji! - zabawy ruchowe, sportowe, skręcanie balonów, zabawy z chustą klanza, mini zajęcia plastyczne i wiele innych - nudzie mówimy STOP!- 12:00 - 18:00 (z przerwami) - Bańki mydlane w niecodziennym wydaniu - daj się zamknąć w giga bańce! - Warto zapomnieć o gotowaniu w domu tego weekendu. Warto zabrać rodzinę i cudownie spędzić ten czas z Food truckami. Kulinarne święto już od 17 do 19 Maja w Tomaszowie Mazowieckim.Data rozpoczęcia wydarzenia: 17.05.2024
Reklama
Reklama
Skarpetki zdrowotne z przędzy bawełnianej ze srebrem Skarpetki zdrowotne z przędzy bawełnianej ze srebrem Skarpetki nieuciskające DEOMED Cotton Silver to komfortowe skarpetki zdrowotne wykonane z naturalnej przędzy bawełnianej z dodatkiem jonów srebra. Skarpety ze srebrem Deomed Cotton Silver mogą dzięki temu służyć jako naturalne wsparcie w profilaktyce i leczeniu różnych schorzeń stóp i nóg!DEOMED Cotton Silver to skarpety bezuciskowe, które posiadają duży udział naturalnych włókien bawełnianych najwyższej jakości. Są dzięki temu bardzo miękkie, przyjemne w dotyku i przewiewne.Skarpetki nieuciskające posiadają także dodatek specjalnych włókien PROLEN®Siltex z jonami srebra. Dzięki temu skarpetki Cotton Silver posiadają właściwości antybakteryjne oraz antygrzybicze. Skarpetki ze srebrem redukują nieprzyjemne zapachy – można korzystać z nich komfortowo przez cały dzień.Ze względu na specjalną konstrukcję oraz dodatek elastycznych włókien są to również skarpetki bezuciskowe i bezszwowe. Dobrze przylegają do nóg, ale nie powodują nadmiernego nacisku oraz otarć. Dzięki temu te skarpety nieuciskające rekomendowane są dla osób chorych na cukrzycę, jako profilaktyka stopy cukrzycowej. Nie zaburzają przepływu krwi, dlatego też zapewniają pełen komfort przy problemach z krążeniem w nogach oraz przy opuchnięciu stóp i nóg.Skarpetki DEOMED Cotton Silver są dostępne w wielu kolorach oraz rozmiarach do wyboru.Dzięki swoim właściwościom bawełniane skarpetki DEOMED Cotton Silver z dodatkiem jonów srebra to doskonały wybór dla wielu osób, dla których liczy się zdrowie i maksymalny komfort na co dzień.Z pełną ofertą możecie zapoznać się odwiedzając nasz punkt zaopatrzenia medycznegoTomaszów Mazowiecki ul. Słowackiego 4Oferujemy atrakcyjne rabaty dla stałych klientów Honorujemy Tomaszowską Kartę Seniora 
Reklama
Reklama
ReklamaSklep Medyczny Tomaszów Maz.
Reklama
Napisz do nas
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama