Plansze naklejone zostały na szybach w przestrzeni przeznaczonej dla pasażerów. Zamieszczone na nich instrukcje ‒ zarówno w formie opisowej, jak i graficznej ‒ w sytuacjach zagrożenia podpowiedzą podróżnym, jak prawidłowo zareagować i pomóc osobie poszkodowanej.
Mamy nadzieję, że podróżując transportem zbiorowym do pracy, szkoły czy na zakupy, pasażerowie zwrócą uwagę na plansze i tym samym będą pozyskiwać lub utrwalać swoją wiedzę w zakresie pierwszej pomocy przedmedycznej.
Z instrukcji zamieszczonej na planszy można dowiedzieć się m.in., jak prawidłowo ułożyć poszkodowanego w pozycji bezpiecznej, jak postępować z osobą, która się zadławiła, co robić, gdy poszkodowany stracił przytomność czy jak prawidłowo użyć defibrylatora do przywrócenia akcji serca. Podany jest też numer telefonu alarmowego.
‒ Dobrze, aby te dwie proste czynności, czyli 30 ucisków klatki piersiowej i dwa wdechy, które mogą komuś uratować życie, stały się dla nas rutynowym i naturalnym działaniem. Ważne, żebyśmy nie bali się podejść do człowieka, by udzielić mu pierwszej pomocy, bez względu na to, czy jest przytomny czy nie. Dla osoby poszkodowanej liczy się każda minuta - mówi prezes Wioletta Magin






















































Napisz komentarz
Komentarze