Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
poniedziałek, 11 maja 2026 02:17
Reklama Twój Sklep Medyczny

Trzeźwy Punkt Widzenia: Aborcja okiem ojca

Problem aborcji w Polsce to temat rzeka. Ile zdań, tyle racji. Propozycje zmian w obowiązującym w tym względzie prawie, wywołał ostatnimi czasy w Polsce sporo szumu.

Czy jest tak naprawdę o co krzyczeć? Na chwilę obecną projekt ustawy jest w fazie prac, czyli fizycznie nie ma wpływu na nasze życie. Trzeba jednak mówić głośno o tym co nam się nie podoba. Fundamentem naszego sprzeciwu jest jednak zachowanie powagi, merytoryka, a nie puste hasła.

 

Zwolennicy aborcji:

Słuchając komentarz, czytając fora internetowe – nie będąc lekarzem mogę "zdiagnozować" problem któtko: za dużo telewizji, za mało prawdziwegogo życia. Obrońcy aborcji serwują nam dzisiaj slajdy na których pokazuje się skrajne przypadki dzieci niepełnosprawnych fizycznie i umysłowo tj. z połową twarzy, czy też bez oczu i nosa – jednym słowem argumenty dzieci rodem z  filmu „Droga bez powrotu”.

 

W  przypadku ciąży będącej wynikiem gwałtu -  argumenty obrońców  aborcji są praktycznie żadne. Proponowanie traumy za traumę, zamiast poszukiwań rozwiązań systemowych, które uchronią kobietę zgwałconą przed zapłodnieniem to największy mankament "mądrości " wyssannych z palca, które proponuje ta grupa.

 

Przeciwnicy Aborcji:

Druga grupa tj. grupa przeciwników aborcji, proponuje ochronę życia za wszelką cenę. Niestety, tak się nie da. Mimo że każdy ma prawo do największego daru od Boga, to zwyczajnie jest to niemożliwe. Są sytuacje w naszym życiu,  w których jedno istnienie może zniszczyć kilka innych, jak choćby wspomniany już gwałt i ciąża z nim związana, która niesie za sobą niegatywne konsekwencje w realcjach skrzywdzonej kobiety ze swoim najbliższym otoczeniem.

 

NIE JESTEŚ KOBIETĄ NIE MASZ PRAWA GŁOSU:

Fakt kobietą nie jestem. Ciąża z gwałtu mi nie grozi. Mogę tylko wyobrażać sobie jaka to trauma. Problem w dwóch pozostałych punktach dotyczy tak samo kobiet jak i mężczyzn. Zdrowie matki dotyczy obojga rodziców, a dziecko to wspólna decyzja dwojga dorosłych ludzi, dlatego ja też mam prawo głosu.

 

Ustawa z 1993 roku. Zbyt żelazna?

W Polsce ustawa antyaborcyjna wbrew pozorom nie jest wcale tak mocno konserwatywna, jak się o niej mówi.  Nasza ustawa jest po prostu żelazna i nie zakłada kompromisu. To powoduje że jest ona do poprawy. Dzisiaj w Polsce w trzech przypadkach kobiety mogą usunąć płód:  kiedy zagraża ona życiu matki, kiedy dziecko poczęte jest z gwałtu i kiedy uszkodzenie płodu jest nieodwracalne.

 

GWAŁT: Aborcja, ale i edukacja

Częstym argumentem kobiet, które wspierają aborcję jest hasło „Ty jesteś facetem, nie rozumiesz co to znaczy gwałt na kobiecie”. Jest to dość uproszczony sposób myślenia, gdyż sądzę, iż nawet wiele z nich nie jest w stanie sobie wyobrazić traumy, jaką przeżywa ich zgwałcona koleżanka. Można to porównać do zdrowego i niepełnosprawnego. Moja partnerka jest niepełnosprawna fizycznie (dwa palce, brak niektórych mięsni i ręka zgięta w łokciu), a ile razy słyszała  swoim życiu  tekst „wiem co czujesz”?  Niestety większość osób wypowiadających te słowa nie wie co moja partnerka czuje, gdyż nie wie jak to jest kiedy dając np. znak pokoju w kościele, po chwili starsza Pani wyciera rękę w chusteczkę. Nie wie co czuje, kiedy idąc do cyrku z dzieckiem jeden z pracowników po podaniu ręki wykonuje lekceważący gest „otrzęsienia”, czy tez kiedy koleżanka musiała odchodzić od stołu, gdyż patrząc na jej rękę  (co sama powiedziała) zbierało jej się na wymioty. Osoba niepełnosprawna w życiu zawodowym także będzie miała pod górkę, gdyż zawsze będzie na "cenzurowanym". Mądrości, filozofie życiowe można mieć w życiu różne. Dopóki problem nas jednak nie dotknie osobiście - możemy sobie tylko "gdybać".

 

Ja swoich mądrości dotyczących uczuć zgwałconych kobiet przedstawiać nie będę Skupię się na czym innym/. Fundowanie traumy za traumę nie jest jednak dobrym rozwiązaniem. Osobiście jestem za tym, aby ustawa dała możliwość wyboru, jak to miało miejsce do tej pory. Każda z kobiet swą tragedię przeżywa inaczej. Jedne poradzą sobie z problemem i urodzą dziecko, będzie jednak także bardzo duży procent kobiet które urodzą niemowlę, ale i zniszczą sobie życie.

 

W tym całym problemie martwi mniej jednak coś jeszcze. Ani jedna, ani druga strona w tym temacie nie poruszyła ważnego faktu, a teraz jest doskonała okazja. Ciąży z gwałtu przecież można uniknąć. Dzisiaj w modzie jest nauka dzieci pierwszej pomocy medycznej. Dlaczego więc nie uczymy dziewcząt  pierwszej pomocy medycznej po tak traumatycznym przeżyciu. Starajmy się oduczyć kobiet strachu i wstydu, bo gwałt dla ofiary tej zbrodni wstydem nie jest.

 

Edukacja i natychmiastowa wypracowana systemowo pomoc medyczna ginekologa, jest w stanie uchronić kobietę przed zapłodnieniem, a co za tym idzie - aborcją.  Najważniejsze są pierwsze 72 godziny.  Uczmy rodziców jak mają reagować w takim przypadku. Jak rozmawiać z córkami na ten temat, tak aby one się nie wstydziły przyznać do tego, że zrobiono im krzywdę. Szybka reakcja rodziców i lekarzy uchroni nasze córki przed „wymuszoną” ciążą.  

 

ZDROWIE MATKI: Ochrona życia najważniejsza.

Dość mocno nagłośniony punkt przez obrońców aborcji.  Co ciekawe, w zaproponowanej ustawie nie ma choćby jednego słowa o tym, iż lekarz ma ratować życie płodu,  kosztem życia matki i jeżeli tego nie zrobi ta pójdzie do więzienia. Są to kompletne bzdury wyssane z palca o czym mówi jeden z punktów nowelizacji tj.

 

„Nie popełnia przestępstwa ten (….) czy lekarz, jeżeli śmierć dziecka poczętego jest następstwem działań leczniczych koniecznych dla uchylenia bezpośredniego niebezpieczeństwa życia matki (...)”.

 

 

 

DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE: Panie doktorze my chcieliśmy zdrowe, takiego nie zamawialiśmy!

 

Punkt trzeci i chyba najważniejszy w tej sprawie. O ile  w pierwszym punkcie popieram obrońców aborcji, o ile problem z drugim to jakiś mit wymyślony przez ludzi niedoinformowanych, którzy nie czytali (albo udają że nie czytali) nowelizacji  - o tyle  w trzecim zawsze będę popierał przeciwników aborcji. Dziecko to nie towar z półek sklepowych, żeby sobie decydowac o tym, czy sprawny zostawiamy, czy niesprawny wyrzucamy.

 

Kiedy staramy się o dziecko,  jako ludzie myślący musimy sobie zdawać  sprawę, że może być ono zdrowe, albo niepełnosprawne. Argumenty obrońców typu „Narządy na wierzchu,  dziecko ma pół twarzy” do mnie nie przemawiają. Dziecko z takimi wadami przeżyje kilka godzin, albo kilka dni, a i takich przypadków jest bardzo mało

 

Mam wrażenie że chodzi tu tylko i wyłącznie o nasze roszczenia i wygodę. Większość zabiegów aborcyjnych wykojnanych w Polsce to lekkie, czy umiarkowane wady płodu w wyglądzie fizycznym, czy też w kluczu genetycznym. W sumie kto by chciał mieć dziecko z zespołem Downa? Przecież to taki krzyż, a co powiedzą sąsiedzi, jak ja sobie dam radę, takie dziecko jest brzydkie, będą się ze mnie śmiać, a i oglądać na ulicy. Tłumaczymy się także tym, że jeżeli się zestarzejemy to kto zaopiekuje się tym dzieckiem, chociaż tak naprawdę nie wiemy kto pierwszy zejdzie z tego świata – czy my, czy nasze chore dziecko.

 

W 2013 roku aż 718 legalnych zabiegów aborcyjnych z 744 wszystkich - było wykonanych z powodu fizycznego, nieodwracalnego uszkodzenia płodu, czy też wad chromosomowych. W 2014 roku takich zabiegów było już ponad 1400.  Zapewne niektóre przypadki były ciężkie, zapewne były jednak też takie dzieci, które mogłyby spokojnie żyć.

 

Punkt o aborcji z powodu uszkodzenia płodu powinien zostać zmieniony na bardziej konserwatywny, gdyż ten, który dzisiaj mamy daje za duże pole do interpretacji medycznej. Powinien on wyglądać mniej - więcej tak:

 

Oceny płodu dokonuje lekarz prowadzący. Jeżeli ten jest mocno uszkodzony i szanse na życie dziecka ocenia się na zerowe tj.lekarz może dokonać zabiegu  pod prawną odpowiedzialnością finansową, zawodową, bądź karną - pełni świadomy swojej decyzji.  Jeżeli wady (chromosomowe, genetyczne, czy też fizyczne) pozwalają dziecku funkcjonować – zabieg aborcyjny w tym momencie jest zakazany.

 

Płód dziecka powinien być pod szczególną ochroną prawną, czy lekarską. Pozwalając na aborcję z powodu lekkiego bądź umiarkowanego stopnia niepełnosprawności, posuwamy się co raz dalej i dojdziemy do momentu, w którym granice ludzkiego życia nie będą miały barier. Już w 2012 roku dwóch szanowanych  bioetyków z Włoch zaproponowało, aby zdrowe niechciane noworodki, czy też niepełnosprawne bądź porzucone były poddane legalnej eutnazji dziecięcej O tym przeczytać możecie pod wskazanym linkiem.

 

http://www.wiadomosci24.pl/artykul/aborcja_po_urodzeniu_mrozacy_krew_w_zylach_pomysl_naukowcow_z_wloch_226803.html

 

Co ciekawe jest wiele rzeczowych argumentów za tą wizją m.in:

 

- mniej niepełnosprawnych to tańsze Państwo w utrzymaniu

- mniej umierających dzieci na śmietniku, a co za tym idzie mnie Matek Madzi na utrzymaniu

- mniej domów dziecka

- mniej półsierot

- brak okien życia

- brak rodzin zastępczych

- mniej patologii

 

Te daleko idące wnioski uczonych z Włoch oburzają dzisiaj wielu. Pytanie brzmi: Czym się różni aborcja płodu dziecka, od tegoco proponują  naukowcy z Italii? Odpowiedź brzmi: Niczym. Efekt praktycznie ten sam. Dziecka nie ma z nami. Problemy z wychowaniem niepełnosprawnego dziecka znikają, więc i rzekomej traumy  nie przeżywamy.

 

. Czy w tym kierunku chcemy podążać? Aborcję płodu, od eutanazji noworodka - dzieli już naprawdę niewiele. Zacieramy granice, które nie powinny być zacierane, tylko dlatego że większość z nas ma postawy roszczeniowe, a jedyne czego oczekujemy po ciąży to dziecko sprawne, zdrowie i piękne. Niestety czasem ktoś tam na górze chce inaczej i musimy udzwignąć ten krzyż, a nie iść na łatwiznę i pozbywać się kłopotu. Aborcji z powodu schorzeń mówię zdecydowane STOP!

 

 

 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

asto 02.10.2016 19:59
Błąd w opisie obecnej ustawy, kiedy ciąża jest wynikiem czynu prawnie zabronionego a nie tylko gwałtu (czyli kazirodztwo lub stosunek z osobą małoletnią - każda 13 latka może legalnie usunąć ciążę).

asto 02.10.2016 20:21
uściślając Art. 200. § 1. Kto obcuje płciowo z małoletnim poniżej lat 15 lub dopuszcza się wobec takiej osoby innej czynności seksualnej lub doprowadza ją do poddania się takim czynnościom albo do ich wykonania, podlega karze pozbawienia wolności od lat 2 do 12. Czyli jeśli w ciążę zajdzie dziewczyna przed ukończeniem 15 roku życia (nawet jeśli z młodszym partnerem) lub nawet dorosła kobieta z chłopcem poniżej 15 lat to aborcja jest w tym przypadku legalna. Na tym polegała głośna sprawa "zgwałconej Ani z Lublina" zaszła w ciąże ze swoim chłopakiem i miała prawo do legalnej aborcji nie była zgwałcona.

02.10.2016 01:00
Bardzo dobry artykuł, jestem zaskoczony. Ludzie myślą tylko o sobie tu i teraz. Świat idzie naprzód i jeśli zezwolimy na legalne morderstwa dzieci, możemy spodziewać się, że nie dożyjemy starości w szczęściu bo kolejne pokolenie wymyśli np. przymusową eutanazję emerytów.

Autor 01.10.2016 00:45
Mnie nie interesuje co kościół robił 2000 lat temu. Żyje tu i teraz. Każdy z nas ma wybór. Nikt ci nie każe przyjmować chrztu, przyjmować komunii świętej, brać ślub, czy chodzić do kościoła, czy w ogóle słuchać kościoła. Kościół do tego zmusza. Kościół to jednak zasady - oparte na obronie życia i rodziny. Jeżeli chodzi o politykę: każda Partia będzie liczyć się z episkopatem, gdyż ci reprezentują miliony wiernych. Nie ma znaczenia, czy prawica, czy lewica czy SLD. Nawet komuniści się liczyli, dlatego w PRL papież mógł odwiedzić Polskę. Czy w planie lekcyjnym mieliśmy lekcję Religii z którą władza walczyła.

Autor. 01.10.2016 00:31
Nie. Nie jestem dziennikarzem, ani polonistą. Patrząc na twój wpis, sądzę że ty także. Z tego orientuję portal ma charakter obywatelski i każdy się może dzielić z czytelnikami swoimi opiniami, swoim doświadczeniami, czy też poglądami. Zachęcam. Naprawdę warto.

Autor 01.10.2016 00:24
Dziękuję. Z pewnością nawet jak będzie miało żyć tydzień...jak to mówią niektórzy...nawet z połową mózgu...wezmiemy to na klatę. Niepełnosprawność nas nie odstrasza. Moja partnerka jest niepełnosprawna. Niektórzy tzw. pełnosprawni mają z nią problem patrząc na jej niepełnosprawność, niż ona sama ze swoją niepełnosprawnością.

ja 30.09.2016 17:37
Kto to pisal? Autor to dziennikarz? Ma jakies polonistyczne wyksztalcenie/ Oj,chyba nie:(Zdania bez ładu i skladu.Interpunkcja -dramat.Takich mamy dziennikarzy....Ostatnio w radiu Fama taki jeden-gamon prowadzil poranny konkurs przedszkolaki szukaja draki.Wmawilam sluchaczom,ze musza wskazac CYFRE wieksza od 10 a mniejsza od 96.Zenada....

ja 30.09.2016 17:14
Strajk! Trzeba pokazac tym szalencom,ze tym razem przegieli pale.Ja mowi jedno z hasel naszego czarnego strajku" Beata,niestety...te rząd obalą kobiety" CZytam wlasnie i nie wierze http://natemat.pl/191201,przec...ykoncepcji Totalitaryzm u bram.ale z kobietami czarna zaraza nie wygra.

01.10.2016 01:57
" http://natemat.pl/191201,przec...ykoncepcji " Czy ten zakaz będzie obejmował też i inne rodzaje wiary np: islam, buddyzm, itp ? Czy tylko katolików?

Janek 01.10.2016 02:03
No wreszcie mamy demokrację. Tak właśnie ona wygląda. Obywatele wrzucają swoje propozycje, Jedne normalne, inne takie jak ta - oderwane od rzeczywistości. Przez 26 lat w tym kraju na projekty od obywateli odbierała tylko "niszczarka" w gabinecie Donalda i jego popleczników - nawet jak było milion podpisów. Wreszcie mamy swoją Amerykę gdzie każdy ma coś do powiedzenia. Znajdą się oczywiście oszołomy co zaraz to podepną pod PIS, choć ci nie mają nic z tym wspólnego.

Autor 01.10.2016 02:22
To się do niczego nie nadaje, to jest bubel, który nadaje się jedynie do kosza, ale takie prawo demokracji. Można składać co się żywnie podoba i pójdzie pod głosowanie.

Hejo 01.10.2016 02:39
Wiesz co? W twoim przypadku lepiej żebyś nie czytała? Podchodzisz do tego bardzo emocjonalnie. Widzisz na tym polega demokracja. Wymyślasz projekt, rozwiązanie które może pomóc obywatelom, zbierasz podpisy i w ten sposób wpływasz na to jak funkcjonuje kraj. Ten projekt jest idiotyczny, ale jest jeden plus. Sejm rozważy to co tam jest i mimo tego że to odrzuci, bo to skretyniały pomysł to jednak jest plus. Dialog staje się bardzo ważny w tym kraju. Oznacza to że Polska idzie w dobrą stronę.

02.10.2016 01:17
Wydaje mi się, że całkowity zakaz aborcji, to nie pomysł PiSiorów... Mylę się?

... 02.10.2016 09:28
Ordo Iuris. Tak samo jak zakaz in vitro, zakaz handlu w niedzielę. Wystarczy wejść na ich stronę i zobaczyć co robią i kto jest ich ekspertem

ja 13.10.2016 17:40
pomysł czy nie to obiecali i to mocno i wyraźnie środowiskom o to walczącym, że taki zakaz wprowadzą...

Strajk 30.09.2016 13:14
Czarny poniedziałek w Tomaszowie Maz. 3.10.2016 godz 13.30-15.00 na pl. Kościuszki

Autor 29.09.2016 20:24
Dlaczego wciągasz w to Boga? Chodzi o to co rusz mamy co raz to większe wymagania. Dzisiaj aborcja dzieci niepełnosprawnych, a za chwilę nie tylko aborcja, ale o eutanazja dziecięca, w formie którą np. proponują włoscy naukowcy, bo za chwilę będziemy mielić ochotę mieć jeszcze większy wybór i nasze argumenty takżą będą miały sens, bo np. rodzić straci pracę, a noworodek tynku źreć nie będzie, bo dziecko zachoruje na nowotwór, więc po co ma się meczyć i ono i rodzice. Pamiętaj człowiek zawsze znajdzie argument, są jednak w życiu wartości w które nie powinniśmy ingerować. Dziecko z gwałtu to nie jest wybór więc aborcja jak najbardziej. Dziecko zagrażające życiu matki? Owszem także legalna aborcja. Reszta przypadków do oceny lekarza, ale aborcja legalna tylko dla płodu o bardzo cięzkim stanie. Aby wykluczyć przyjmowanie łapówek - opinia lekarza pod odpowiedzialnościa zawodową, finansową i karną.

KasiullaNBR 28.09.2016 23:11
Tomaszów miastem starych bab w mocherowych beretach . Miasto PiSu. Smutne nawet autor artykułu to Pisowiec.

Goska 29.09.2016 07:45
To prawda,niestety...W innych miastach prezydenci daja kobietm w urzedach wolną reke moga nie przyjsc do pracy,rektorzy zwalniaja studentki,zamykaja sklepy.A u nas:( Są w tym miescie jakies myslace,swiatle kobiety??Są?

Autor 01.10.2016 00:51
KasiullaNBR. Mylisz się. Kukizowiec. Partner niepełnosprawnej kobiety

JA 28.09.2016 14:54
Jakie mogą byc realia...Zgwalcona 14to latka bedzie zmuszona do urodzeniai dziecka.Bardzo prawe,bardzo po katolickuCo zrobi taka dziewczyna,,,zlapie drut i sama w piwnicy zalatwi sprawe.Czy ktos powstrzyma tych szalenców?

Janek 28.09.2016 19:22
Napisaliśmy o tym jasno i wyraźnie. Gwałty - aborcja jak najbardziej legalna, w przypadku zdrowia matki podobnie bardzo ciężki stan płodu. Reszcie mówię NIE. Dzieci niepełnosprawne to nie towar na półkach

ja 28.09.2016 14:28
Smiac sie czy plakac? Kraj w ktorym nie ma godnych zarobków,opieki zdrowotnej,pomocy socjalnej,dostepu do specjalistow i wpadaja te glupki pisowskie na to by rodzic dzieci ciezko uposledzone,z gwaltow i poczete przez dzieci.Kto pomoze zgwalconej kobiecie przejsc przez pieklo noszenia pod sercem diecka oprawcy? Psycholog? Okres czekania na wizyte u nas pol roku.Prywatnie-120 zl godzia. Jakie są zasilki i pomoc panstwa dla dzieci ,ktorych rodzic nie moze pracowac bo 24/h musi opiekowac sie dzieckiem niepelnosprawnym.Tych psychopatow trzeba juz odsadzic od wladzy.

Autor 28.09.2016 19:24
Nie wiesz co piszesz. Dziecko niepelnosprawne dostaję rente (około 900zł w przypadku I stopnia) + 500 (na każde dziecko) + zasiłek pięlegnacyjny (mały bo mały) + celowy. Jeżeli rodzina jest uboga to jeszcze rodzinne + dodatek mieszkaniowy + pieniądze na prąd, opał. Tak jak powinno być jeszcze nie jest, ale nie jest już tak najgorzej.

Więc AUTORZE 30.09.2016 16:16
Życzę ci z całego serca abyś tych wszystkich dobrodziejstw i dodatków doświadczył wraz z niepełnosprawnym ( bardzo niepełnosprawnym takim które według prawa można dokonać aborcji w czasie ciąży) dzieckiem , wnukiem . Dostań te wszystkie rarytasy (w raz z rentą po 18 roku życia) i żyj jak KRÓL ze świadomością dobrze spełnionego obowiązku .

02.10.2016 01:15
A kto pomoże zgwałconej kobiecie przejść przez piekło noszenia pod sercem dziecka oprawcy a potem jego morderstwa?

żararaka 28.09.2016 14:10
Oto kierunek w którym zmierza Polska z nową ustawą aborcyjną: Bangladesz, Iran, Egipt, Syria, Kenia, Uganda, Nigeria, Senegal i jeszcze kilka krajów. Ale najbardziej boli mnie to, że ludzie chcą nam coś odgórnie narzucać. Rozwiązanie jest proste: dać ludziom pełen wybór. Jak chcą to niech robią aborcję, a jak nie to nie. Rolą kościołów i wspólnot religijnych jest NAUCZANIE a nie ROZKAZYWANIE. Trochę wiary w siebie i w ludzi!!!

Autor 28.09.2016 19:27
Ale każdy z nas ma wybór. Jest on w momencie kiedy planujemy dziecko i staramy się o nie. Jak ludzie mądrzy, myślący musimy zdawać jednak sprawę że może być ono niepełnosprawne. Tym chyba różnimy się od zwierząt. Idąc twoim tokiem za parę lat dojdziemy do momentu, gdzie aborcja nam nie wystarczy i będziemy się starać o to, aby usuwać dzieci 2 miesięczne, 3 miesięczne, bo np zachorowało na jakąs poważną chorobę, a ja będę chciał mieć wybór przecież.

żararaka 29.09.2016 10:43
Aha czyli to jest Twoim zdaniem wybór, tylko przy planowaniu i staraniu się o dziecko?? A w momencie kiedy okaże się że ciąża jest zagrożona lub dziecko nie będzie w stanie przeżyc kilku godzin samodzielnie to już nie jest nasz wybór. Gratulacje! Rozumiem, że wpajana przez całe życia wiara w bogów czasami nie pozawala wam na samodzielne myślenie i wykraczanie poza pewne schematy. Wiara, która powstała 2000 lat temu jest mało aktuala i nie rozwiązuje aktualnych problemów tego świata. To Kościół negował wszelkie odkrycia, postęp medycyny i rozwój intelektualny człowieka. To Kościół zabijał w imię wiary( przypomnienie przykazania: nie zabijaj) i traktował ludzi jak głupców (do dzisiaj tak ich traktują). A to że teraz Kościół siedzi po prawicy rządzących nawet mnie nie dziwi, bo od zawsze tam byli, od zawsze im coś do ucha szeptali. PS do katolickich patriotów: jak sprawdzicie islamskich ekstramistów i ich manifesty to dowiecie się że niewiele was różni, tylko imię boga jest inne.

02.10.2016 01:14
Wiara w ludzi kończy się gdy idę do pracy i obsługuję 200 ludzi, z czego 195 (głównie kobiety) ma problemy ze zrozumieniem prostych praw przyrody, fizyki, nie odróżnia kolorów, prostych kształtów (prostokąt, kwadrat), rządzą nimi emocje (kobiecy okres), itd. ;-)

tm 28.09.2016 13:57
Każdy powinien mieć wybór i postępować z własnym sumieniem. Co do gwałtu to uważam że taki facet powinien być poddawany kastracji

02.10.2016 01:04
Ale ten wybór i sumienie kształtują mody, autorytety, media, ect. a nie zdrowy rozsądek.

do Luda (Lorda) 28.09.2016 12:53
Jeśli jesteś ojcem napisz proszę, ile masz dzieci? Czy Twoje dzieci są zdrowe, czy może masz dziecko niepełnosprawne? Czy je przewijałeś, chodziłeś z nimi do lekarza, odprowadzałeś do przedszkola, pomagałeś w odrabianiu lekcji, martwiłeś się skąd wziąć pieniądze na podręczniki, na zieloną szkołę, na kurtkę zimową, na lekarstwa, na wizytę u specjalisty? Ludzie, albo udowodnij, że jesteś uprawniony do wyrażania opinii na takie tematy, albo odszczekaj wszystko publicznie i nie zabieraj głosu w temacie, o którym nie masz zielonego pojęcia

Autor 01.10.2016 00:13
Droga czytelniczko. Odpowiem na twoje pytania. Jestem ojcem jednego dziecka, za chwilę będę miał drugie. Moja partnerką jest kobietą, która urodziła się z 3 cm kikutem zamiast ręki, stopami wykręconymi w bok. Jako pierwsza osoba w tym kraju, która miala wydłużaną rekę na tak małym odcinku kikuta. Ogólnie jakieś 4-5 lat przeleżała w szpitalu oczekując na różne operacje, przechodząc rehabilitację. Moje dziecko, które ma dzisiaj 5 lat było narażone genetycznie. Na jednym z badań prenatalnych wyszły nieprawidłowości i poinformowano nas, iż dziecko ma podwyższoną przezierność karkową, chcieli nas wysłać na badania amnipunkcji. Nie zgodziliśmy się na to, bo nie było sensu. Stwierdziliśmy że co ma być to będzie i wychowamy takie jakie nam się urodzi. Był stres, był placz, ale to trwało krótko. Z każdym dniem i badaniem wiedzieliśmy że nasz synek to największe szczeście i pokochamy je takie jakie będzie. Już pod koniec ciązy okazało na jednym z USG okazało się że nic mu nie jest. Powiem szczerze nie wyborażam sobie usuwać dziecka z powodu wady jakiejkolwiek. Co innego z gwałtu, co innego kiedy zdrowie matki jest zagrożone - o czym już pisałem w artykule.

Opinie

Szef MS: jeżeli Ziobro jest w USA, to w poniedziałek wystąpimy o ekstradycję (krótka)

Jeżeli Zbigniew Ziobro faktycznie przebywa w Stanach Zjednoczonych, to w poniedziałek wystąpimy o jego ekstradycję - poinformował w niedzielę minister sprawiedliwości Waldermar Żurek. Potwierdził, że były szef MS pojawił się na lotnisku w USA, jednak nie wiadomo czy zamierza tam zostać.Data dodania artykułu: 10.05.2026 13:25
Szef MS: jeżeli Ziobro jest w USA, to w poniedziałek wystąpimy o ekstradycję (krótka)

Politycy komentują nieoficjalne informacje o pobycie Ziobry w USA

Politycy komentują w niedzielę nieoficjalne informacje o tym, że Zbigniew Ziobro opuścił Węgry i przebywa obecnie w Stanach Zjednoczonych.Data dodania artykułu: 10.05.2026 12:38
Politycy komentują nieoficjalne informacje o pobycie Ziobry w USA

Dziś w kraju i na świecie. Niedziela, 10 maja

Niedziela, 10 maja. Sto trzydziesty dzień roku. Słońce wzeszło o godz. 4.51, zajdzie o 20.14. Imieniny obchodzą dziś: Antonina, Antonin, Feliks, Sylwester, Izydor oraz Jan. To dzień, w którym historia splata się z teraźniejszością – od średniowiecznych koron i politycznych przewrotów po rockowe hymny, które do dziś rozbrzmiewają w radiowych archiwach i koncertowych stadionach świata.Data dodania artykułu: 10.05.2026 09:47
Dziś w kraju i na świecie. Niedziela, 10 maja

Łódź/ Pod hasłem „Równość bez dwóch zdań” ulicami Łodzi przeszła 15. Parada Równości

Kilkaset osób przeszło w sobotę ulicami Łodzi w 15. Paradzie Równości pod hasłem „Równość bez dwóch zdań”. Upominamy się o wolność i prawa obywatelskie dla każdej osoby, ale najważniejszy postulat to równość małżeńska - powiedział PAP współorganizator wydarzenia Miłosz Herka.Data dodania artykułu: 09.05.2026 22:32
Łódź/ Pod hasłem „Równość bez dwóch zdań” ulicami Łodzi przeszła 15. Parada Równości

Systemy antydronowe: odpowiedź na nowe zagrożenie (analiza)

Wraz z szybkim wzrostem liczby bezzałogowców używanych w wojnie rozpętanej przez Rosję przeciw Ukrainie i w innych konfliktach nastąpił rozwój systemów pozwalających na ich zwalczanie. Prace rozwojowe dotyczące tego rodzaju technologii realizują także polskie firmy sektora zbrojeniowego.Data dodania artykułu: 09.05.2026 12:12
Systemy antydronowe: odpowiedź na nowe zagrożenie (analiza)

9 maja. Dzień, w którym historia mówi wieloma głosami – od Henryka Walezego po Depeche Mode

Sobota, 9 maja, niesie ze sobą ciężar historii i puls współczesności. To dzień, w którym Europa wspomina zwycięstwo nad hitleryzmem, Rosja organizuje militarny spektakl na Placu Czerwonym, a Wenecja otwiera kolejną odsłonę jednego z najważniejszych wydarzeń świata sztuki. W Polsce wierni żegnają abp. Józefa Michalika, a kalendarz przypomina o chwilach, które zmieniały bieg dziejów – od pierwszej wolnej elekcji po katastrofę samolotu „Kościuszko” w Lesie Kabackim.Data dodania artykułu: 09.05.2026 11:09
9 maja. Dzień, w którym historia mówi wieloma głosami – od Henryka Walezego po Depeche Mode

Dziś w kraju i na świecie. Piątek pod znakiem historii, polityki i wielkich rocznic

Piątek, 8 maja 2026 roku. Sto dwudziesty ósmy dzień roku. Słońce wstało o godz. 4.55, zajdzie o 20.10. Imieniny obchodzą dziś: Benedykt, Bonifacy, Stanisław, Stanisława, Ida, Michał, Piotr i Wiktor.Data dodania artykułu: 08.05.2026 09:29
Dziś w kraju i na świecie. Piątek pod znakiem historii, polityki i wielkich rocznic

Dziś w kraju i na świecie – czwartek, 7 maja

Czwartek, 7 maja, to 127. dzień roku. Słońce wzeszło o godz. 4.56, zajdzie o 20.09. Imieniny obchodzą dziś: Gizela, Róża, August, Ludmiła i Wincenty. To dzień, w którym historia splata się z teraźniejszością – od reform Rzeczypospolitej sprzed ponad dwóch i pół wieku, przez dramaty wojny i komunizmu, po współczesne debaty o bezpieczeństwie, dezinformacji i pamięci.Data dodania artykułu: 07.05.2026 09:17
Dziś w kraju i na świecie – czwartek, 7 maja
Tydzień Bibliotek w Tomaszowie: poetyckie działania, flashmob i biblioteka pełna odkryć

Tydzień Bibliotek w Tomaszowie: poetyckie działania, flashmob i biblioteka pełna odkryć

W dniach 8–15 maja w całej Polsce obchodzony jest Tydzień Bibliotek, ogólnopolski program promocji czytelnictwa organizowany od 2004 roku przez Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich. Jego głównym celem jest podkreślenie roli bibliotek w życiu społecznym i kulturalnym oraz zachęcenie do korzystania z ich zasobów i oferty edukacyjno-kulturalnej.To również okazja, aby docenić pracę bibliotekarzy – osób, które z pasją i zaangażowaniem budują przestrzeń spotkań z literaturą, wiedzą i drugim człowiekiem. Wydarzenie to inauguruje Dzień Bibliotekarza, przypadający na 8 maja.Tegoroczna XXIII edycja Ogólnopolskiego Tygodnia Bibliotek odbywa się pod hasłem „Biblioteka. Otwierasz. Odkrywasz”. Pokazuje ono bibliotekę jako miejsce, w którym każdy może zacząć swoją przygodę z wiedzą i kulturą. „Otwierasz” oznacza wejście do biblioteki i sięganie po jej zasoby, a „odkrywasz” – poznawanie nowych inspiracji i możliwości.Tomaszowska książnica przygotowała bogaty program wydarzeń adresowany do różnych grup odbiorców:Miejska Biblioteka Publiczna ul. Browarna 7- akcja „Przyłapani na czytaniu” ma na celu promocję czytelnictwa poprzez uchwycenie codziennych chwil spędzanych z książką. W bibliotece oraz jej najbliższym otoczeniu fotografowane będą osoby pochłonięte lekturą- „Filmowa giełda – przynieś, zostaw, wymień” -  wymiana filmów na płytach DVD- konkurs fotograficzny „Biblioteka w nowym miejscu – gdzie ta biblioteka…?” jest zaproszeniem do poznania biblioteki w jej nowej lokalizacji przy ul. Browarnej 7. Zadaniem uczestników będzie wykonanie najciekawszego, nieoczywistego i nieszablonowego zdjęcia biblioteki- akcja „Odkrywam Bibliotekę”. Każda osoba, która w czasie trwania Tygodnia Bibliotek założy kartę czytelnika w nowej siedzibie biblioteki, otrzyma los uprawniający do udziału w loterii13.05.2026 r. godz. 12 „Poetyckie parkowanie” to poetyckie działania w terenie, które łączą miłość do literatury z aktywnym wypoczynkiem na świeżym powietrzuOddział dla Dzieci i Młodzieży Plac T. Kościuszki 18- „Literackie Bingo”, „Książka w ciemno” – niespodzianki dla Wypożyczających- wystawa „Odkryj swoją bibliotekę”-  Fotobudka - akcja „Nadaj drugie życie przedmiotom! Podziel się, nie wyrzucaj!” - zabawka za wypożyczenie książek11.05.2026 r. godz. 10 - lekcja biblioteczna „Odkryj emocje, pozwól im być”12.05.2026 r. godz. 10 - lekcja biblioteczna „Otwórz serce na bibliotekę”13.05.2026 r. godz. 10 - Flashmob - akcja promująca czytelnictwo i bibliotekę. Przemarsz z książkami w centrum miasta14.05.2026 r. godz. 15 - Warsztaty dla najmłodszych ,,Dziecięca biblioteka bez tajemnic”Filia nr 1 ul. Akacjowa 1, Filia nr 2 ul. Opoczyńska 22, Filia nr 3 ul. Koplina 1- wystawy tematyczne - lekcje biblioteczne- akcja "Biblioteczna polecajka"- Filia nr 3 ul. Koplina 1 12.05.2026 – Filia nr 3 ul. Koplina 1 - „Kwadrans na czytanie" czyli wiosenna biblioteka pod chmurkąWięcej informacji na stronie internetowej www.mbptomaszow.pl oraz mediach społecznościowych.Zapraszamy serdecznie do udziału w wydarzeniach!Data rozpoczęcia wydarzenia: 11.05.2026

Polecane

Radny zadawał pytania o miejską spółkę. Odpowiedzi nie dostał, za to przyszły groźby prawneDlaczego mieszkańcy Tomaszowa coraz częściej korzystają z wypożyczalni sprzętu rehabilitacyjnego?Pogoda zmieni się gwałtownie. Burze i deszcz także nad powiatem tomaszowskimStefania z Tomaszowa. Kobieta, bez której trudno opowiadać o Julianie TuwimieLechia wyrwała remis w doliczonym czasie gry! Kempski bohaterem w PłockuDziś w kraju i na świecie. Niedziela, 10 majaBezpłatne badania znamion dla mieszkańców subregionu. Affidea NU-MED rusza z programemDzień Zołzy. Święto kobiet, które nie przepraszają za własne zdanie10 lat chóru Artis Gaudium. Jubileuszowy koncert w Tomaszowie MazowieckimWidzew ograł Lechię 3:1 i zrobił wielki krok w stronę utrzymaniaReprezentacja Polski siatkarzy rozpoczęła zgrupowanie w SpaleDwa dni rodzinnej zabawy na tomaszowskich Błoniach\
Reklama
ReklamaTwój Sklep Medyczny
ReklamaTwój Sklep Medyczny
ReklamaTwój Sklep Medyczny

Wasze komentarze

Autor komentarza: ...Treść komentarza: Sfingowano sprawy żeby poprzedią wywalić, bo pielęgniarka pisowa miała parcie na stołek. Urobiła katechostaristę i dawaj. Zapomniała , że żeby rządzić to trzeba mieć głowę na karku, a nie tylko kumpla starostę i mieszankę w głowie. W dodatku to kłamliwa baba. Myślę że spadając na cztery łapy przy pomocy kumpla, są osoby które zweryfikują jej poczynania i niewypażonąŹródło komentarza: Dyscyplinarka dla marzanny Popławskiej. Dyrektorka uciekła na L4. W tle zarzuty naruszenia nietykalności cielesnejAutor komentarza: Silnik na parę spodniTreść komentarza: Biblię trzeba rozumieć, a nie tylko cytować. Cała Polska i pół Tomaszowa spiskują przeciwko wzorowym członkom Prawa i Sprawiedliwości? Podejrzane. Prawo i Sprawiedliwość wzięło nazwę z Psalmu 33, w którym na początku Bóg jest wychwalany i podziwiany, a potem jest zalecenie, żeby się Go bać. Niektórzy najwidoczniej się za mało boją.Źródło komentarza: Koniec konfliktu w tomaszowskim ŚDS? Dyrektorka odchodzi po miesiącach napięć i skandaluAutor komentarza: SkąpiecTreść komentarza: Nie będzie jej. Brawo. Teraz najważniejsze, żeby to, co się działo w ŚDS, nie powtórzyło się nigdzie indziej. I pozostają pytania: czy jeśli nie została zwolniona, to dostanie odprawę? z czyich pieniędzy? i czy można by przeznaczyć te pieniądze na coś innego?Źródło komentarza: Koniec konfliktu w tomaszowskim ŚDS? Dyrektorka odchodzi po miesiącach napięć i skandaluAutor komentarza: KrzysztofTreść komentarza: Dzień dobry, Tak się zastanawiam nad "bezstronnością" pana redaktora... Dość wyraźnie widać, że średnio inteligentny czytelnik natychmiast wyczuje zionącą nienawiść do ludzi wspierających PiS. Wydaje się, że prawdziwy redaktor - taki z powołania i prawdziwego zdarzenia, powinien emanować kulturą, profesjonalizmem, merytorycznością i przede wszystkim O-BIEK-TY-WIZ-MEM. Niestety tendencyjność w polowaniu na ludzi prawicy jest wszechobecna w jego "artykułach". Ale chyba nie o tym ta dysputa... Zastanawiam się, kim jest ta rzekomo pokrzywdzona osoba... Koleżanka pana redaktora, celebrytka szukająca poklasku, może jakaś osoba z innej opcji politycznej..? Zakładam również wariant przedstawiony przez p. redaktora, ale "profesjonalizm" i tendencyjność jego artykułów nie dają żadnej nadziei na obiektywną relację... Nie widząc dowodów, twierdzę, że to zwykła, pospolita, słowna napaść, której celem jest zdyskredytowanie prężnie działającej i wymagającej najwyższych standardów Dyr Marzanny Popławskiej. Normalny człowiek przedstawiłby jakieś dowody, a nie tylko domysły i czcze oskarżenia, które w tym momencie stają się wręcz pomówieniami, z których tak naprawdę nic nie wynika... Jesli chodzi o dowody, to najprostszy wydaje się bardzo oczywisty, np.: monitoring, czy obdukcja lekarska. Z artykułu nic takiego nie wynika, więc na wstępie widać, że sprawa jest dęta i śmierdzi polowaniem i komuszą ubecją: "Dajcie mi człowieka, a paragraf się znajdzie.". Jakże łatwo jest kogoś oskarżyć i obsmarować błotem, a jakże trudno ustalić fakty i je obiektywnie przedstawić. Jak widać nasz "redaktor" nie popisał się i znalazł dziurę w całym. Czytając te dęte wypociny, tworzone przy klawiaturze, a nie w terenie, nie znalazłem nic, co by w jakikolwiek sposób pogrążało p. Dyr Marzannę Popławską. Ups! W tym miejscu to ja przepraszam - nieznacznie pomyliłem się... Znalazłem jeden fakt (dosłownie JEDEN FAKT): jest jakieś pomówienie... Niestety, to może się wiązać z bardzo poważnymi konsekwencjami karnymi, opartymi o paragrafy KK (Kodeksu Karnego) o zniesławienie art. 212, a to już może być przestępstwo - grozi za to kara grzywny oraz do 1 roku pozbawienia wolności. Kiedyś już pisałem na temat sytuacji w ŚDS i jak widać, nadal są problemy w relacjach dyrektor - część kadry. Nadal zastanawiam się, czy determinacja pani dyrektor Popławskiej, jej wola podnoszenia standardów i poziomu opieki w ŚDS, z czym wiążą się coraz wyższe wymagania, mogły zderzyć się z dość dużym oporem części kadry spowodowanym np.: lenistwem, a co za tym idzie szukaniem haków na wymagającą najwyższych standardów Dyr Marzannę Popławską, by się jej pozbyć za wszelką cenę..? Na miejscu redaktora powściągnąłbym się z tak tendencyjnymi komentarzami, by nie zaszkodzić sobie, własnemu majątkowi i własnej wolności. Natomiast na miejscu pani dyr, wiedząc, że jestem czysty, wytoczyłbym proces o zniesławienie, by nauczyć co po niektórych szacunku i obiektywizmu. Nie umniejszając ludziom ciężko pracującym przy taśmach produkcyjnych na trzy zmiany, zaprosiłbym kilka osób ze ŚDS i pana redaktora na miesięczne praktyki/staż, by poznały, czym jest prawdziwa praca na akord w systemie wielozmianowym... Gdzie w tym artykule Panie "Redaktorze" znalazła się druga strona medalu - jakikolwiek komentarz pani dyrektor? Czy podjął Pan próbę nawiązania kontaktu, zwrócenia się z prośbą o komentarz do sprawy, w której ewidentnie poluje się na Dyr ŚDS Marzannę Popławską..? Brak komentarza z jej strony dobitnie świadczy o Pana tendencyjności i braku obiektywizmu. To bardzo smutne... Czekam na dalszy ciąg... DO-WO-DY! P.S.: Przytoczę kilka tekstów - być może do właściwych osób..: "Niech kamieniem rzuca ten, który jest bez grzechu!", "Jeśli Twój brat zgrzeszy przeciwko Tobie, idź i upomnij go w cztery oczy. Jeśli nie usłucha, weź świadka, albo dwóch... Jeśli i tych nie usłucha, przedstaw to kościołowi...". Zakładam, że osobą rzekomo pokrzywdzoną, nie jest tzw.: "osoba kościołowa", bo to dyskwalifikowałoby ją ze wspólnoty i rujnowało fundamenty wiary... Piszę w tym miejscu, akurat o tym kontekście sprawy, bo niektórzy ignoranci coś wspominają o zasiadaniu w pierwszych ławkach w kościele... Dodam jeszcze, że chyba mamy nowy super narybek do piłkarskiej kadry... Jeśli monitoring nic nie wykaże i rzekomo pokrzywdzona nie ma żadnej obdukcji, to być może okaże się, że "system Neymar" (piłkarski symulant fauli) działa także w ŚDS... By być obiektywnym zaczekam na dowody Panie Redaktorze...Źródło komentarza: Koniec konfliktu w tomaszowskim ŚDS? Dyrektorka odchodzi po miesiącach napięć i skandaluAutor komentarza: WyborcaTreść komentarza: Radny powinien ponieść konsekwencje prawne!Źródło komentarza: Naruszenie ochrony danych na sesji. Sprawa trafiła do UODO, a miastu grożą konsekwencje finansoweAutor komentarza: AjdejanoTreść komentarza: Tak. Dobrze napisałeś. I dlatego tym razem Coibie pochwalę. Mimo, że jestem zdecydowanym prawicowcem. Jednak mnie nie interesują partyjne nalepki na czole ludzi, ale to, kim ci ludzie są w normalnym życiu.Źródło komentarza: Nowy blok operacyjny w Tomaszowskim Centrum Zdrowia to nie luksus. To warunek bezpieczeństwa pacjentów
Reklama
Reklama

Napisz do nas

Zachęcamy do kontaktu z nami za pomocą formularza. Możecie dołączyć zdjęcia i inne załączniki. Podajcie swojego maila ułatwi to nam kontakt z Wami
Reklama