Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 8 maja 2026 11:06
Reklama

SONDA: Co rodzice sądzą o proteście nauczycieli?

Na ósmego kwietnia 2019 roku zapowiadany jest krajowy protest nauczycieli. Co na to rodzice? W minionym tygodniu zapytaliśmy ich co sądzą o pomyśle Związku Nauczycielstwa Polskiego. Przypomnijmy że ZNP postuluje o 1000 złotych podwyżki
SONDA: Co rodzice sądzą o proteście nauczycieli?

Autor: ZNP

Joanna, mama 7-letniej Sandry, uczennicy klasy pierwszej.

Zastanawialiśmy się z mężem na indywidualnym tokiem nauczania, ponieważ córka jest bardzo zdolna, a znamy realia naszych lokalnych placówek. Tak naprawdę wysłaliśmy córkę do szkoły w zwykłym trybie, tylko po to, aby ta mogła spędzać czas z rówieśnikami. Po pół roku żałujemy nieco tej decyzji, gdyż szkoła publiczna nie jest ani bezpieczna, ani nie ma w niej zbyt wysokiego poziomu nauczania. Zamiast poświęcać czas na prace domowe, można przecież poświęcić go na pracę z dzieckiem nad indywidualnym przyswojeniem materiału, a z programem klas 1-3 poradzi sobie praktycznie każdy rodzic.  Nie są to trudne zagadnienia.  

 

Michał, ojciec 9 letniego Damiana

Proszę bardzo. Niech strajkują. Najwyżej z żoną weźmiemy urlop w kwietniu zamiast w sierpniu. „Księżniczkom” w szkołach to przecież nie przeszkadza, bo i tak mają wolne wakacje, ferie i wiele innych dni w roku, więc czemu nie miałyby zrobić sobie dodatkowego tygodnia wolnego naszym kosztem?  Tylko pogratulować. Dajemy sobie radę w ferie wakacje, damy sobie radę i tym razem. Nauczyciel to nie Policja, ani służba medyczna - żeby od nich zależało nasze życie”.  

 

Halina, babcia 8-latka

Bardzo dobrze. Dobry nauczyciel powinien dobrze zarabiać. W końcu to ciężka praca nauczyciela przygotowuje młodego człowieka do dorosłego życia. Nauczyciele  mają wpływ na wychowanie młodego człowieka. Jak widać, w szkołach jest z tym dzisiaj różnie, ale chyba nie odbiega to za bardzo  od czasów, kiedy ja do szkoły uczęszczałam.

 

Katarzyna, mama 10 letniej Patrycji o 8-letniego Adama

Wie Pan jak wygląda mój dzień? Pracuje od 7 do 15. Moje dzieci mają lekcje do 13. Zamiast odpoczywać po pracy muszę ugotować, posprzątać, a na dodatek odrobić lekcję z jednym i drugim. Tych lekcji jest tyle, że często schodzi nam do godziny 20. Dzisiaj w szkole uczeń zdobywa zarys wiedzy, a tak naprawdę wszystkiego uczy się w domu. Nauczyciel nie ma możliwości nauki w szkole. Nic dziwnego, na ucznia w 25 osobowej klasie przypadają niecałe dwie minuty w ciągu lekcji. To niewiele.  

 

O zdanie dotyczące wypowiedzi na temat strajku zapytaliśmy Panie z jednego z dyskontów:

Kiedy słyszę słowa Przewodniczącego ZNP o moich zarobkach, że niby mam 3500 - 4000 tysiące, to nie wiem, czy on tak na serio mówi, czy tez robi sobie z tych biednych nauczycieli ale i wszystkich ludzi jaja. Praca w sklepie to obecnie około 2300 złotych na rękę. Siadam nie tylko na kasie, ale także rozkładam towar, pomagam na zapleczu, dźwigam ciężkie skrzynki – zapraszam wszystkich strajkujących nauczycieli do pracy w sklepie. Może poznają co to znaczy ciężko popracować przez pełne 8 godzin. Dodatkowo w domu mam kolejne zajęcia, a są nimi między innymi tzw. „prace domowe”, które dzieciaki muszą odrobić, a w szkole nauczyciel nie miał czasu im dokładnie wytłumaczyć.

 

Znacznie lepsze zdanie rodzice mają o przedszkolankach. W tym przypadku nie usłyszeliśmy negatywnej wypowiedzi:

Szanuje ich pracę. Nam czasem z dwójką ciężko wytrzymać (śmiech), a Panie muszą z grupą 20 takich skrzatów. Wielki szacunek dla nich. Niech protestują, ale z rozsądkiem. Warto czasem o nas pomyśleć. Kokosów też nie mamy, a jednak staramy się działać. Podwyżki jak najbardziej, ale nie kosztem dzieci i rodziców”.

 

Kolejna wypowiedź także pozytywna:

Nasze Panie bardzo dobrze radzą sobie z dziećmi. Nie jest to łatwa praca, szczególnie jeżeli chodzi o 3-latki. Jeżeli chcą podwyżek – niech walczą.

 

Tata 4-latka:

1000 złotych Pan mówi? Coś tam słyszałem, ale nie miałem czasu za bardzo wgłębiać się w temat. Niech strajkują te nasze przedszkolanki. Myślę że każdy w tym kraju zarabiający poniżej 3-3,5 tysiąc złotych powinien strajkować, niezależnie czy to pracownik sfery budżetowej, czy też sfery prywatnej. Ja pracuję po 12 godzin i z pensji jestem zadowolony, więc na szczęście strajkować nie muszę”.

 

Przedsiębiorca, rodzic 12-letniego ucznia

Życzę powodzenia. Ogólnie dla mnie publiczna szkoła to wylęgarnia patologii. Moje dziecko chodzi do prywatnej szkoły.  Rodzice mało dbają o wychowanie swoich dzieciaków. Mało się nimi intersują. Lepiej mało ambitny serial, czy też inne bzdurne programy w TV obejrzeć, aniżeli dzieckiem się zająć.  Taka to nasza współczesna  forma rozrywki. Tak jest łatwiej, tyle że z czasem jak te dzieci zderzą się z dorosłym życiem  - to będzie znacznie trudniej. W przypadku nauczycieli – są lepsi i gorsi. Tym lepszym dałbym podwyżki, tym słabym uciąłbym pensję. Kapitalizm.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Ajdejano 19.03.2019 10:36
Do "szantymaniaka" : mam wrażenie, że jesteś jednym z tych nauczycieli, którzy w wakacje nadzorują dzieci nad Zalewem Sulejowskim na obozach żeglarskich. Ten czerwoniasty kolor jednak masz w tyle głowy. Oczywiście, nie przejmiesz do wiadomości, że 80% Twoich koleżanek i kolegów "nauczycieli" to ludzie kompletnie nie przygotowani (merytorycznie i pedagogicznie) do pełnienia swojego zawodu. Koło prawdziwych nauczycieli - oni nawet nie powinni siedzieć. Chyba, że siedzieć w *** za pogrążanie dzieci w niewiedzy, czyli za nie prawidłowe wykonywanie swojego zawodu. .

Nauczycielka 20.03.2019 08:24
Nie mogę sobie odpuścić, żeby nie napisać kilku słów do Ajdejano. Wypowiada się Pan/Pani właściwie na każdy temat. Monopol na mądrość, doskonałe samopoczucie, ocena (w tym obrażanie) ludzi to norma. Tym razem dotyka Pan/Pani nauczycieli. I co ? Wykłada się Pan/Pani na ortografii. Zarówno nieprzygotowani jak i nieprawidłowe piszemy łącznie. I co, nauczyciele byli słabi czy uczeń niewyuczalny?

nauczycielko 20.03.2019 09:30
Akurat słowa :"nie przygotowani" napisał "Czaro" wczoraj o 19.50, a nie "Ajdejano". Natomiast słowo "niewyuczalny" może dotyczyć np wiersza to znaczy, że np: wiersz jest niewyuczalny, a nie ucznia. Tekst na pamięć jest niewyuczalny niewyuczalny- czyli nie do nauczenia. Tylko nie wiem dlaczego w czasie pisania słowo "niewyuczalny" jest podkreślany czerwonym wężykiem. Może dlatego, że jest używany w języku angielskim i niemieckim.

szantymaniak 18.03.2019 20:55
Obecna władza kupuje sobie głosy obywateli rozdając różne datki na lewo i prawo. Mnie też się nie podoba jak w naszym mieście ludzie którzy "pomogli" PiS w sponsorowaniu wyborów teraz otrzymują intratne posadki w spółkach miejskich aby jakoś władza odwdzięczyła im się za poniesione koszta sponsoringu albo za "dofinansowanie" koła PiS na zasadach jak opisał to Pan Migalski (były euro PiS). Nauczyciele strajkują bo mają do tego prawo a że Tomaszów jest miastem twierdzą PiS ,stąd są takie a nie inne sondaże aby sterować ludźmi, pokazywać jak najwięcej złych komentarzy i opinii na temat nauczycieli. Dlaczego krytykantom nie przeszkadza to ile idzie pieniędzy podatników na ochronę Kaczyńskiego czy produkcję miesięcznic, dawanie darmowych datków ze skarbu Państwa na Rydzyka. Praca nauczyciela jest wyzwaniem i jak ktoś nie rozumie tego to wypisuje takie głupoty jak niektóre powyżej.Mamy wykształconych włodarzy niechcących zrozumieć problemu i ściśle trzymających się dyrektyw kolektywu z Nowogrodzkiej aby dyskredytować jakiś zawód, ludzi i niewygodne sprawy dla rządzących.

Sąsiad 18.03.2019 20:22
Panie Administratorze! Proponuję wprowadzić, tak jak w płatności elektronicznej, "kartę kodów jednorazowych". Ale płatną ( wielkość wpłaty wg sondażu), na wybrany, szczytny cel. Jeden numer za jeden wpis. Wtedy się zastanowią, pomyślą i byle czego nie będa pisać. Nie wymieniam , ale wystarczy obejrzeć. Portal na pewno na tym zyska. A co "elektorat" myśli o strajku to powyżej w sondażu widać. Pozdrawiam! Co myślisz o strajku nauczycieli Popieram żądania ale nie popieram strajku (12%) Nie popieram żądań ani strajku (35%) Popieram żądania oraz strajk (51%) Nie mam opinii na ten temat (3%)

Alojzy 18.03.2019 20:10
Niech im nawet podniosą o 100% ale niech pracują po 8 godzin dziennie. A jak im mało to niech zmienią prace.

m&m 18.03.2019 18:04
Teraz zacierają ręce. A będą piac z zachwytu jak naprawdę spełnią się najgorsze prognozy. I to jest najgorsze w tej tfu polityce, że nikt nie patrzy na dobro obywateli tylko na robienie szumu i sondaże. Obrzydlistwo

ona 18.03.2019 12:14
Broniarz do polityki razem z panem lisem ijeszcze niech namówią Urbana Brawo nasi wracają

Ajdejano 18.03.2019 11:59
Panie Mariuszu: temat staje się gorący, a będzie jeszcze cieplejszy. Proponuję wrzucić go znacznie wyżej.

Ajdejano 18.03.2019 11:54
Do m&m: nic dodać, nic ująć. Jeżeli chciałbym coś dodać, to tylko to, że ten terrorysta Broniarz śledzi różne media i cwaniaczek zorientował się, co się dzieje w tych mediach (tak jak w tym medium). W związku z tym, ten polityczny odrzutek komuny zorientował się, co zaczyna się dziać i zaczął delikatnie przepraszać rodziców za próbę zdezorganizowania najważniejszego okresu dla dzieci i młodzieży. Mam nadzieję, że ta sytuacja nie ujdzie temu czerwonemu krasnalowi na sucho. Póki co, różne Schetyny, Biedronie, Kosiniaki-Kamysze, Nowackie i pozostałe towarzystwo - zacierają ręce.

m&m 18.03.2019 09:28
Pewne rzeczy powinny być nienaruszalne. Nienaruszalne powinno być dobro dzieciaków i w tym ich prawo (obowiązek) do nauki. Można sobie strajkować i domagać się podwyżek, ale mówienie jednym tchem, że jak nie będzie kasy, to nie będzie egzaminów, promocji itd, to bezpośredni zamach na dzieci potem na rodziców a nie na rząd. Co to za nauczyciele, którzy nie myślą przede wszystkim o swoich podopiecznych. Czy każdy z nich może powiedzieć, że dobrze wypełnia swoje obowiązki i mu się należy? Bo nauczyciel, to nie kasjerka na biedronce? Spotkałem sporo nauczycieli na swojej drodze życia. Część z nich, to prawdziwi wychowawcy. Ale część , to miernoty, których praca nie jest więcej warta od funta kłaków. Pomysłodawca tej radykalnej akcji terrorystycznej powinien być zlinczowany przez społeczeństwo, dziennikarzy itd. Cała sprawa jak zwykle już ochlapana politycznym gównem, bo oczywiście już są wypowiedzi, że " my to byśmy dali 1000zł". Można dyskutować o podziale budżetu i zasadności jednych wydatków kosztem innych ( np wypłat dla nauczycieli). Ale nie wolno tym zakłócać prawa do spokojnej edukacji dzieciaków. Poza tym żądania, że albo 1000, albo nic, to jakaś mrzonka w naszej rzeczywistości. Nie wyobrażam sobie, że moje dzieci mogą być w jakiś sposób ofiarą tej akcji. W takim przypadku poparcie dla żądań nauczycieli spada u mnie do 0 absolutnego. Tym bardziej jeżeli przewodzi temu banda, której nie można wierzyć, że nie ma w tym grama polityki.

Ziolo 17.03.2019 21:23
Zupełnie zgadzam się z Panią Katarzyną. Nauka odbywa sie ostatnio tylko w domu ?☹ A w Lubochni to juz wogóle same damy nie wiadomo po co

Ajdejano 17.03.2019 19:21
Do "Znajomy". Szanowny Panie Mariuszu, już Panu wyjaśniam: 1. Rok szkolny zaczyna się we wrześniu i najpierw trwa do przerwy świątecznej, czyli do ok. 22 grudnia. W tym czasie, to sponiewierane ciało pedagogiczne może z powodzeniem założyć każdy strajk, nawet bezterminowy. Tylko, że to cwaniackie ciało pedagogiczne doskonale kuma, że co będzie, jeżeli ten pański Rząd ich oleje i będą musieli przedłużyć strajk na okres świąteczny ?! Dlatego to nauczycielskie cwaniactwo nigdy w tym czasie takiego strajku nie rozpocznie. Logiczne ? Chyba tak. 2. Identyczna sprawa z okresem od początku stycznia do ferii zimowych oraz z okresem maj-czerwiec. W tych okresach też można sobie strajkować - do woli !!! 3. Dla tego nygusostwa nauczycielskiego, najistotniejszym jest okres po feriach zimowych do wiosennych, jakichkolwiek egzaminów dla dzieci i młodzieży. Oni wiedzą, że w tym okresie mogą wymuszać wszelkie korzyści, bo równocześnie wiedzą, że za klęskę z egzaminami będzie obciążany głównie ten pański Rząd, a nie oni - niedouczone nieroby. Oni szkolne dzieci mają głęboko w tyle. Postarałem się wyjaśnić Panu, że w czasie roku szkolnego jest kilka okienek do strajków nieodpowiedzialnych nauczycieli. Sawietskij pazdraw.

Czaro 19.03.2019 19:36
Chyba Pan rowniez jest niedouczony, strajk jest po to aby byl skuteczny i rzadania byly spelnione, zatem jak najbardziej logiczne i madre jest strajkowac w momentach gdy cala Polska zwraca uwage na edukacje. To z jaka wiedza i analiza Pan pisze dowodzi ze te niedouczone nieroby calkiem niezle wykonaly swa prace. Serdecznie pozdrawiam

tomaszowianin 17.03.2019 14:58
Wszystkie komentarze mądre i ciekawe, ale jak nie dojedziemy do porozumienia to będzie jeszcze gorzej. Nauczyciele nie będą chcieli uczyć, rodzice będą sie burzyć a ucierpią dzieci. Kto na tym skorzyta? RZĄD! i to nie mowie tu PiS czy PO czy co tam za badziewie jest jeszcze. Zyska Rząd. Nasze dzieci będą niedouczone - głupie. A głupim narodem łatwiej się rządzi.

AK-47 17.03.2019 20:33
Te słowa to zwykły szantaż!...Przy tych nauczycielach nie ma szans aby Naród był mądrzejszy. ZNP to komunistyczny twór. Wystarczy przyjrzeć sie postawie Broniarza. Gimnazja powstawały: był przeciw. Gimnazja likwidują: dalej jest przeciw. Co ciekawe z podobną argumentacją. Są nauczyciele poza szkolnictwem publicznym. Ich Karta Nauczyciela nie w pełni obowiązuje. I dają radę...

Ajdejano 17.03.2019 11:56
Do "tomaszowianina" i do "Agi". Kolego, zanim coś napiszesz, najpierw chwilę pomyśl. Piszesz tak: "Sami kręcicie w swoich pracach/zawodach a tu ludzi, którzy chcą w miare godnie żyć się czepiacie..." Odpowiem Ci tak: jeżeli my "kręcimy" (czyli kombinujemy na lewo i prawo) w naszej pracy zawodowej, to gdy nas na tym "kręceniu" przyłapią - wylatujemy na zbitą mordę, albo idziemy do ancla na kilka lat. Natomiast: jak "kręci" nauczyciel, to jego nikt nie zwolni i on nie pójdzie do ancla, tylko efektem "kręcenia" tego nie przygotowanego do zawodu nauczyciela będzie niedouczone dziecko, a jeszcze będzie go bronił taki polityczny cwaniaczek Broniarz. Zdaje się, że jak ktoś chciał zostać nauczycielem, to chyba nie dla wielkiej kasiory, a z powołania - co? Nie zapomniałeś o tym ? Podobna sprawa z lekarzami. Debilowaty, niedouczony lekarz pośle do grobu swoich pacjentów i co ?! I jajco!!! Weź wsadź do więzienia takiego debila. Pół życia stracisz i pół majątku, a i tak wybronią go jego debilowaci koledzy. Tak więc, porównywanie nauczycieli, odpowiedzialnych za nauczanie cudzych dzieci i np. lekarzy za leczenie ludzi z innymi zawodami to lipne porównywanie. Koleżanko: nie wiem jaka jesteś nauczycielką - dobra, czy złą i czego uczysz dzieci. Z polskiego jesteś na pewno dobra. Wpis bezbłędny. Korepetycje. Rodzice myślą, że to cudowny środek do sukcesu, dlatego że jak dadzą nauczycielowi zarobić, to jakoś przepchnie tego bachora dalej i być może, przy okazji nauczy tego bachora trochę więcej niż w szkole. W ostatnim Twoim zadaniu - masz rację.

Znajomy 17.03.2019 18:03
Lubię Pana czytać Panie Janku... jak zawsze w formie :) Ale z jednym się nie zgodzę. A kiedy chciałby Pan żeby nauczyciele strajkowali? W wakacje? No byliby mocno nierozgarnięci. Właśnie jeśli nie docisną w odpowiednim momencie śruby to do końca życia będą zarabiać jak kasjerki w dyskoncie!

Ajdejano 16.03.2019 07:54
Najpierw trzeba być dobrym nauczycielem, a potem wymagać. Tymczasem dobrych nauczycieli można policzyć na placach jednej reki. Szkoły opuszczają niedouczone dzieci, a te które są douczone, to zasługa rodziców i DOBRZE PŁATNYCH korepetycji, pobieranych przez dzieci od tych samych nygusów-nauczycieli ze szkoły. Strajkowanie w okresach ważnych dla dzieci egzaminów, to będzie najlepsza specjalność nauczycieli - nieuków. Kupa dziada bez zelówek.

tomaszowianin 16.03.2019 09:41
nie no, bo tylko w zawodzie nauczycila znajdują się osoby niekompetentne :) Ludzie, chcecie mieć wykształcone dzieci to zmieńcie swoje podejście do nauczania i nauczycieli. Sami kręcicie w swoich pracach/zawodach a tu ludzi, którzy chcą w miare godnie żyć się czepiacie...

AK-47 16.03.2019 12:51
Kręcą bo im na korepetycje nie starcza!...

tomaszowianin 16.03.2019 22:57
Jeśli wasze dzieci nie dają rady to może jest problem w Was samych, rodzicie, może wasze ambicje są za duże. Nie każdy musi mieć maturę, studia wyższe. Są też ludzie potrzebni w zwykłych zawodach. Może trzeba na to wszystko popatrzeć z innej strony? AK-47 :"Kręcą bo im na korepetycje nie starcza!..." - a takie durne komentarze to byś sobie darował , bo juz chyba nie wiesz co pisać.

AK-47 17.03.2019 13:43
Durne????....A posądzanie wszystkich o kręcenie w pracy to czym jest????? Nie wiesz jak to się robi?....Wystarczy zaniżać oceny i "udowadniać" uczniowi, że nie umie....To jest faza zmiękczania. Potem z "troską" w głosie delikatna sugestia....."o jakiejś formie wyrównania wiedzy". Zajęcia wyrównawcze?...Czemu nie!...Tylko za jakiś czas okazuje się, że te zajęcia to za mało.....Więc rodzice aby sobie oszczędzić stresów pomijają fazę zajęć wyrównawczych i od razu decydują się na korepetycje. I oceny w niedługim czasie wracają do normalności....Cud! Cud panie! W którym momencie mamy zmienić podejście do nauczycieli?

tomaszowianin 17.03.2019 14:54
głupota i jeszcze raz głupota, popisalem sobie troche, tak dla jaj i widze, że sami sobie, a właściwie Waszym dzieciom fajny los zgotujecie :) POWODZENIA...

AK-47 17.03.2019 20:18
Pan sobie dla jaj nie pisze tylko sie po nich podrapie....

Aga 16.03.2019 21:56
Jestem nauczycielką, pewnie ni złą, ni dobrą. Staram się, a różnie mi to przez lata wychodziło. Tak jak w zawodzie nauczycielskim sa super nauczyciele, są i źli. Podobnie jest w każdej grupie zawodowej. Jeśli zaś chodzi o korepetycje, to często rodzice sami myślą, że to cudowny środek. Nie raz, nie dwa prosiłam rodziców moich uczniów o to by syn czy córka przychodzili na zajęcia wyrównawcze, to słyszałam, że nie, bo dziecko chodzi na korepetycje. Nieraz by wystarczyło, żeby rodzic był rodzicem i egzekwowali od swoich dzieci, by te wykonywały należycie swe obowiązki.

Czaro 19.03.2019 19:50
Za wyksztalcenie i wychowanie dzieci nie odpowiada wylacznie nauczyciel, zajmuje sie dzieckiem kilka godzin dziennie, wiekszosc czasu dziecko spedza w domu. Jesli zaklada sie ze szkola ma wszystko zapewnic, to nalezy wyslac dziecko do innego systemu ksztalcenia (Japonia) Jest Pan/Pani idiota jesli stwierdza, ze strajkowac wowczas beda nauczyciele nieuki i jesli dobrze zrozumialem dziady. Widocznie przy Panskiej edukacji cos nie zagralo, lecz trudno okreslac cala kadre na podstawie wlasnych przezyc. Zastanawiam sie tylko czy zadal Pan/Pani sobie trud aby zobaczyc jakie moga byc konsekwencje dla dzieci, czy pedagodzy nie przygotowali w asekuracji dla mlodziezy kolejnego terminu egzaminu dla klas 8 podstawowki czy 3 gimnazjum. Gdy ta wiedza dotrze do komentujacych byc moze inaczej spojrza na protest pedagogow.

m&m 13.03.2019 17:49
Decydując się na zawód nauczyciela żadna osoba chyba nie myślała, że robi to dla jakiś szczególnych pieniędzy. To zawód z misją i dopominanie sie o pieniądze ( ich pensje nie sa najwyzsze, więc nikt nie moze zabronic prodb o podwyzke)kosztem dzieci w tak radykalny sposób, to terroryzm. Poza tym nikt nie zmusza do wykonywania tego slabo platnego zawodu i można się np sprawdzić w biznesie zapierd... od rana do wieczora bez wakacji, urlopów itd i wtedy być w pełni usatysfakcjonowanym że swoich dochodów...

tomaszowianin 13.03.2019 23:36
powiedzial co widzial...biznesmen...

m&m 14.03.2019 20:38
opinia rodzica...

tomaszowianin 16.03.2019 09:38
również przez 'takich' rodziców zawód nauczyciela traci autorytet...

AK-47 16.03.2019 12:57
Nie traci tylko stracił. I nie tylko z winy rodziców ale przede wszystkim z winy samych nauczycieli i ZNP!....ZNP stworzył cały ten system awansów i wtłoczył w niego nauczycieli a ci....się zgodzili. Żadna reforma nie jest możliwa przy udziale komunistycznego ZNP i Karty Nauczyciela.

tomaszowianin 16.03.2019 23:03
jak najbardziej, zlikwidować kartę nauczyciela, od zawsze jestem za tym. praca od 8-16, po godzinach, wyj**** na wszystko, żadnych telefonów od rodzicó itp., za wycieczki oczywiście odpowiednia dieta (jak za delegacje), za zebrania i rady nauczycielskie wypłata za nadgodziny, w szkole odpowienie wyposarzenie aby można było przygotować lekcje i oczywiście ściśle określony czas na lekcie i ich przygotowanie aby po godzinie 16 nauczyciel mógł swobodnie spędzić czas ze swoją rodzina. więc zlikwidujcie tą durną karte nauczyciela. ale pytanie czy wtedy będzie Rząd stać na naczanie waszych dzieci... do AK-47: bo głupoty łatwo pisać....

Mąż 17.03.2019 08:41
Bardzo dobrze napisane. Jako mąż nauczycielki domagam się czasu dla rodziny a nie sprawdzania do wieczora durnych kartkowek, klasowek, matur probnych itd itp.

AK-47 17.03.2019 13:50
Widać słabo....się p. Mąż domaga.

tomaszowianin 17.03.2019 16:45
trol czy głupek?

Mąż 17.03.2019 18:14
Troll ktory totalne bzdury opwiada byle tylko pisać. Bardzo dobrze niech staną wtedy troll zobaczy co to znaczy. Nigdy panstwo nie wprowadzi 8 godzin pracy bo im braknie na wyposazenie placowek, trzeba by nowe lokale w szkole stawiac... Dlatego panstwo przerzuca na nauczycieli prace do domu! Pomijam juz że nauczyciel wf nie powinien byc rowny wynagrodzeniem np poloniscie.

AK-47 17.03.2019 20:24
To nie Państwo przerzuca na nauczycieli pracę do domu tylko robią to sami nauczyciele....bo im łatwiej emocjonalny szantaż uskuteczniać. W jednym się zgadzam, wuefista poloniście nierówny... tylko czyja to wina, że jest inaczej?....A trollami to Wy panowie jesteście! I głupkami!

Mąż 17.03.2019 21:26
Ale głupoty matko jedyna... Znalazł sie chętny do darmowych nadgodzin :) zero rad (no to promocje też poszły) zebrań i wycieczek na siłę, dni otwartych i innych bzdur. Pasuje. Pan to wprowadzisz. Trzymam za słowo, będę miał małżonkę częściej w domu niż teraz :)

AK-47 17.03.2019 23:24
Jakich darmowych nadgodzin?....Jakich w ogóle nadgodzin???... !8 h/tygodniowo i jakieś nadgodziny?...Daleko jeszcze do 40 godz. !!! Kto wycieczki robi na siłę???...Rodzice??? Pierwsze zebranie po rozpoczęciu roku u mojego dziecka w szkole średniej i taki słyszymy tekst zaraz na początku zebrania: "To gdzie w tym roku jedziemy na wycieczki?....No nie tu już byłam(!)....Najważniejszy problem na pierwszym zebraniu!!! Skoro Panu tak brakuje żony w domu to powinien Pan być za.....Czy czegoś nie rozumiem?

Mąż 18.03.2019 16:10
Trolu udajesz głupiego czy jesteś? Jestem za 8 h i ani minuty dłużej. Ani w pracy ani w domu. Żadnych ponad narad, zebrań i wycieczek. No dla jaśnie rodziców trzeba zebrania robić po 16 stej. Czego nie rozumiesz już wiesz, czy jeszcze słabo z percepcją?

AK-47 18.03.2019 19:43
Szanowny Mężu Nauczycielki....Nie przyszło Panu do głowy, że Żona siedzi długo w szkole bo ma męża prostaka co to nie umie w sposób grzeczny zwracać się do innych?....Jest coś takiego jak zadaniowy dzień pracy...Nauczyciel pracuje 18 godz. tyg., pracownik pozbawiony przywilejów nauczyciela pracuje 40 godzin...

AK-47 18.03.2019 19:46
I jeszcze jedno. Skoro jest Pan za to powinien Pan opowiadać się za zmianą systemową a nie za strajkiem i podwyżkami....

do Męża 20.03.2019 15:10
To wg szanownego męża rodzice dzieci powinni się zwalniać z pracy, aby uczestniczyć w szkolnym zebraniu?

Czaro humanista 19.03.2019 19:58
Pewnie, skoncz drogie Panie awf to wtedy zobaczysz jaka range maje te studia. Choc program przejrzyj. To ze Twojemu dziecku nic sie na zajeciach sportowych nie stanie to zasluga wlasnie wfistow i ich znajomosci anatomii.

AK-47 17.03.2019 20:25
Odpowiedziałem na Pana propozycje....To co?.....Spróbujemy wprowadzić?....

AK-47 17.03.2019 13:48
O właśnie! Tak powinna wyglądać dniówka nauczyciela. Z małą korektą....Nie od 8.00 do 16.00 tylko do końca pracy zadanej na ten dzień. Za zebrania i rady żadnych dodatkowych wynagrodzeń. Jak praca w korporacji to na całego! Nauczyciele to inteligentni ludzie. Ogarną temat....

Litości ! 20.03.2019 15:05
"wyposarzenie" czy wyposażenie? A propo's wyposażenia. Pobieram emeryturę w najniższej wysokości jak i wszyscy, którzy prowadzili DG. Pewnego dnia dzwoni Pani Nauczycielka z propozycją, czybym nie sfinansował szkole tablicę, bo szkoła jest za biedna, aby sama ją zakupić. Nadmieniam, że ani moje dzieci, ani wnukowie nie uczęszczają do tej szkoły o czym poinformowałam tą P.Nauczycielkę i z jakiej racji mam inwestować w jej szkołę. W odpowiedzi usłyszałem: "A ja myślałam..." Do dziś nie mogę dociec skąd ta P.N. miała mój nr tel. i czy w ogóle ona myśli.

Opinie

Reklama

Dziś w kraju i na świecie. Piątek pod znakiem historii, polityki i wielkich rocznic

Piątek, 8 maja 2026 roku. Sto dwudziesty ósmy dzień roku. Słońce wstało o godz. 4.55, zajdzie o 20.10. Imieniny obchodzą dziś: Benedykt, Bonifacy, Stanisław, Stanisława, Ida, Michał, Piotr i Wiktor.Data dodania artykułu: 08.05.2026 09:29
Dziś w kraju i na świecie. Piątek pod znakiem historii, polityki i wielkich rocznic

Dziś w kraju i na świecie – czwartek, 7 maja

Czwartek, 7 maja, to 127. dzień roku. Słońce wzeszło o godz. 4.56, zajdzie o 20.09. Imieniny obchodzą dziś: Gizela, Róża, August, Ludmiła i Wincenty. To dzień, w którym historia splata się z teraźniejszością – od reform Rzeczypospolitej sprzed ponad dwóch i pół wieku, przez dramaty wojny i komunizmu, po współczesne debaty o bezpieczeństwie, dezinformacji i pamięci.Data dodania artykułu: 07.05.2026 09:17
Dziś w kraju i na świecie – czwartek, 7 maja

Ekspert o bonie senioralnym: dobre rozwiązanie, ale martwi mała liczba beneficjentów

Bon senioralny to dobre rozwiązanie, które może być elementem stymulacji usług opiekuńczych na poziomie lokalnym – powiedział PAP Dominik Owczarek z Instytutu Spraw Publicznych. Dodał, że niepokojące jest jednak to, że tak mało seniorów będzie mogło skorzystać z tego wsparcia.Data dodania artykułu: 06.05.2026 09:24
Ekspert o bonie senioralnym: dobre rozwiązanie, ale martwi mała liczba beneficjentów

Dziś w kraju i na świecie. Środa, 6 maja

Dziś środa, 126. dzień roku. Słońce wzeszło o godz. 4.58, a zajdzie o 20.07. Imieniny obchodzą: Bartłomiej, Benedykta, Filip, Franciszek, Jakub, Jan, Judyta i Jurand.Data dodania artykułu: 06.05.2026 08:56
Dziś w kraju i na świecie. Środa, 6 maja

4 maja: Najważniejsze wydarzenia w Polsce i na świecie

4 maja łączy w Polsce historię, pamięć i bieżące wydarzenia: w Warszawie trwają centralne obchody Dnia Strażaka, a 344,8 tys. maturzystów pisze dziś język polski. W Erywaniu liderzy 48 państw rozmawiają o bezpieczeństwie Europy i wojnie w Ukrainie.Data dodania artykułu: 04.05.2026 08:22
4 maja: Najważniejsze wydarzenia w Polsce i na świecie

Dziś w kraju i na świecie (niedziela, 3 maja)

Niedziela, sto dwudziesty trzeci dzień roku. Poranek przyszedł dziś wcześnie – słońce wstało o 5.04, jakby samo chciało przypomnieć, że to dzień nie tylko kalendarzowy, ale i symboliczny. Zachód o 20.02 zamknie go spokojnie, ale między tymi godzinami rozegra się historia – ta współczesna i ta sprzed lat. Imieniny obchodzą dziś m.in. Aleksander, Antonina, Maria, Piotr i Tymoteusz – imiona brzmiące jak echo dawnych kronik i rodzinnych opowieści.Data dodania artykułu: 03.05.2026 07:50
Dziś w kraju i na świecie (niedziela, 3 maja)

Piątek, 1 maja – dzień, w którym historia spotyka się z teraźniejszością

Słońce wstało dziś o 5:08, zajdzie o 19:59. To 121. dzień roku, a kalendarz przypomina o imieninach m.in. Anieli, Jakuba, Jeremiego, Józefa i Mai. Ale 1 maja to nie tylko kartka z kalendarza — to dzień, który niesie ze sobą ciężar historii i puls współczesnych wydarzeń.Data dodania artykułu: 01.05.2026 09:37
Piątek, 1 maja – dzień, w którym historia spotyka się z teraźniejszością

Środa, 29 kwietnia. Dzień, w którym historia patrzy w lustro współczesności

Są dni, które układają się jak szybki serwis informacyjny – migawki, fakty, nazwiska. I są takie, które wymagają zatrzymania. Bo za każdym nagłówkiem kryje się proces, który trwa latami.Data dodania artykułu: 29.04.2026 08:52
Środa, 29 kwietnia. Dzień, w którym historia patrzy w lustro współczesności
Reklama
Smaki świata na Placu Kościuszki

Smaki świata na Placu Kościuszki

Food trucki wracają do TomaszowaJuż w dniach 8–10 maja Plac Kościuszki w Tomaszów Mazowiecki zamieni się w tętniącą życiem strefę street foodu. Przed mieszkańcami i gośćmi trzy dni pełne kulinarnych doznań, spotkań na świeżym powietrzu i dobrej energii. To propozycja dla wszystkich, którzy chcą na chwilę zwolnić, wyrwać się z codzienności i spędzić czas w luźnej, weekendowej atmosferze. Wydarzenie rozpocznie się w piątek o godzinie 15:00 i potrwa do niedzieli. Na miejscu pojawią się różnorodne food trucki serwujące dania z różnych stron świata – od klasyków street foodu po bardziej oryginalne smaki. Organizatorzy zapowiadają, że każdy znajdzie coś dla siebie – niezależnie od tego, czy przyjdzie na szybki posiłek, czy spędzić kilka godzin ze znajomymi lub rodziną.Weekend pełen atrakcjiPiątek (8 maja, 15:00–21:00)Start wydarzenia to idealna okazja, by po pracy rozpocząć weekend w dobrym stylu. Luźna atmosfera, pierwsze kulinarne odkrycia i spokojne tempo – tak zapowiada się otwarcie zlotu.Sobota (9 maja, 12:00–21:00)Najbardziej intensywny dzień wydarzenia. Jeszcze więcej smaków, ludzi i dobrej energii. Od godziny 13:00 do 21:00 przestrzeń wypełni muzyka na żywo – DJ zadba o klimat, który sprzyja zarówno relaksowi, jak i wspólnej zabawie.Niedziela (10 maja, 12:00–19:00)Ostatni dzień wydarzenia upłynie pod znakiem rodzinnej atmosfery. W godzinach 13:00–15:00 zaplanowano warsztaty cyrkowe oraz pokaz „Jak on to robi?”, który dostarczy widzom sporej dawki śmiechu, magii i interakcji na żywo – szczególnie najmłodszym uczestnikom.Przepis na udany weekendZlot food trucków w Tomaszowie Mazowieckim to nie tylko jedzenie – to przede wszystkim doświadczenie. Spotkania z ludźmi, wspólne chwile przy stole, muzyka i przestrzeń, w której można po prostu być tu i teraz. Bez pośpiechu, bez presji – za to z dużą dawką smaku i dobrej energii.Organizatorzy zachęcają: zbierzcie znajomych, rodzinę i przyjdźcie na Plac Kościuszki. Ten weekend ma smakować dokładnie tak, jak lubicie. Na miejscu będzie można spróbować:frytki belgijskie – chrupiące i konkretnekurczaki w panierce – złociste i soczystezapiekanki, langosze, grill (karkówka, kiełbasa)churrosy, lody włoskie, granita – coś na słodko i na ochłodęData rozpoczęcia wydarzenia: 08.05.2026
Tydzień Bibliotek w Tomaszowie: poetyckie działania, flashmob i biblioteka pełna odkryć

Tydzień Bibliotek w Tomaszowie: poetyckie działania, flashmob i biblioteka pełna odkryć

W dniach 8–15 maja w całej Polsce obchodzony jest Tydzień Bibliotek, ogólnopolski program promocji czytelnictwa organizowany od 2004 roku przez Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich. Jego głównym celem jest podkreślenie roli bibliotek w życiu społecznym i kulturalnym oraz zachęcenie do korzystania z ich zasobów i oferty edukacyjno-kulturalnej.To również okazja, aby docenić pracę bibliotekarzy – osób, które z pasją i zaangażowaniem budują przestrzeń spotkań z literaturą, wiedzą i drugim człowiekiem. Wydarzenie to inauguruje Dzień Bibliotekarza, przypadający na 8 maja.Tegoroczna XXIII edycja Ogólnopolskiego Tygodnia Bibliotek odbywa się pod hasłem „Biblioteka. Otwierasz. Odkrywasz”. Pokazuje ono bibliotekę jako miejsce, w którym każdy może zacząć swoją przygodę z wiedzą i kulturą. „Otwierasz” oznacza wejście do biblioteki i sięganie po jej zasoby, a „odkrywasz” – poznawanie nowych inspiracji i możliwości.Tomaszowska książnica przygotowała bogaty program wydarzeń adresowany do różnych grup odbiorców:Miejska Biblioteka Publiczna ul. Browarna 7- akcja „Przyłapani na czytaniu” ma na celu promocję czytelnictwa poprzez uchwycenie codziennych chwil spędzanych z książką. W bibliotece oraz jej najbliższym otoczeniu fotografowane będą osoby pochłonięte lekturą- „Filmowa giełda – przynieś, zostaw, wymień” -  wymiana filmów na płytach DVD- konkurs fotograficzny „Biblioteka w nowym miejscu – gdzie ta biblioteka…?” jest zaproszeniem do poznania biblioteki w jej nowej lokalizacji przy ul. Browarnej 7. Zadaniem uczestników będzie wykonanie najciekawszego, nieoczywistego i nieszablonowego zdjęcia biblioteki- akcja „Odkrywam Bibliotekę”. Każda osoba, która w czasie trwania Tygodnia Bibliotek założy kartę czytelnika w nowej siedzibie biblioteki, otrzyma los uprawniający do udziału w loterii13.05.2026 r. godz. 12 „Poetyckie parkowanie” to poetyckie działania w terenie, które łączą miłość do literatury z aktywnym wypoczynkiem na świeżym powietrzuOddział dla Dzieci i Młodzieży Plac T. Kościuszki 18- „Literackie Bingo”, „Książka w ciemno” – niespodzianki dla Wypożyczających- wystawa „Odkryj swoją bibliotekę”-  Fotobudka - akcja „Nadaj drugie życie przedmiotom! Podziel się, nie wyrzucaj!” - zabawka za wypożyczenie książek11.05.2026 r. godz. 10 - lekcja biblioteczna „Odkryj emocje, pozwól im być”12.05.2026 r. godz. 10 - lekcja biblioteczna „Otwórz serce na bibliotekę”13.05.2026 r. godz. 10 - Flashmob - akcja promująca czytelnictwo i bibliotekę. Przemarsz z książkami w centrum miasta14.05.2026 r. godz. 15 - Warsztaty dla najmłodszych ,,Dziecięca biblioteka bez tajemnic”Filia nr 1 ul. Akacjowa 1, Filia nr 2 ul. Opoczyńska 22, Filia nr 3 ul. Koplina 1- wystawy tematyczne - lekcje biblioteczne- akcja "Biblioteczna polecajka"- Filia nr 3 ul. Koplina 1 12.05.2026 – Filia nr 3 ul. Koplina 1 - „Kwadrans na czytanie" czyli wiosenna biblioteka pod chmurkąWięcej informacji na stronie internetowej www.mbptomaszow.pl oraz mediach społecznościowych.Zapraszamy serdecznie do udziału w wydarzeniach!Data rozpoczęcia wydarzenia: 11.05.2026

Polecane

Nowy blok operacyjny w Tomaszowskim Centrum Zdrowia to nie luksus. To warunek bezpieczeństwa pacjentówDziś w kraju i na świecie. Piątek pod znakiem historii, polityki i wielkich rocznicProkuratura zaskarżyła wyrok w sprawie radnego powiatowego Leona K.Udany początek sezonu kajakarzy MUKS „Wiking” z Tomaszowa MazowieckiegoKonkurs na dyrektora „Dąbrowszczaka”. Powiat szuka nowego szefa I LOWarsztaty Stress Off w Parku Solidarność. Bezpłatne spotkanie o stresie i wypaleniuSP nr 6 zaprasza w podróż bez wyjazdu. „Dookoła świata” w szkolnym wydaniuBogusławice zapraszają na międzynarodowe zawody w powożeniu i rodzinny weekend atrakcjiTrzęsienie w PiS. Radni wyrzuceni z partii, ale w Tomaszowie podobne głosowania nikomu nie przeszkadzają?Weekend w Tomaszowie: muzyka, historia i fantastyka w jednym programieZalew Sulejowski w Smardzewicach zaprasza na wiosenny relaksNoc Muzeów 2026 w Inowłodzu. Zamek Kazimierza Wielkiego otworzy się po zmroku
Reklama
Reklama
ReklamaTwój Sklep Medyczny
Pijany za kierownicą. Czy radnemu wolno więcej?

Pijany za kierownicą. Czy radnemu wolno więcej?

Leon K., radny Rady Powiatu Tomaszowskiego, prowadził samochód w stanie nietrzeźwości. Miał ponad promil alkoholu (nieoficjalnie 1,6 promila). Sąd warunkowo umorzył postępowanie. To decyzja, która musi budzić sprzeciw.
Czy nasz szpital zniknie z mapy? Jedna decyzja, która może zmienić wszystko w Tomaszowie

Czy nasz szpital zniknie z mapy? Jedna decyzja, która może zmienić wszystko w Tomaszowie

Działacze tomaszowskiej Koalicji Obywatelskiej i PiS z żenująca infantylnością publikują kolejne internetowe wpisy na temat tzw. konsolidacji tomaszowskiego szpitala. Dla nich to "szansa" dla pacjentów... ograniczenie dostępności usług medycznych. Lokalny poseł podrzuca kilka pism, jako kukułcze jajo, mając świadomość, że propozycja jaką serwuje, jest nie do zaakceptowania. Mówiąc wprost: niezły cwaniaczek, bo z jednej strony przypodoba się partyjnym liderom, co może skutkować dobrym miejscem w przyszłorocznych wyborach, z drugiej dolał paliwa do zardzewiałego politycznego baku. W sumie to dla niego nawet lepiej, by powiat pomysł odrzucił, bo będzie publikował kolejne rolki i wpisy w sieci, na temat, że ruszył na ratunek a źli radni i Starosta z jego pomocy skorzystać nie chcieli. Tyle, że... żadnej pomocy tu nie było, a jedynie typowa polityczna ściema. Nabór wniosków konsolidacyjnych ma trwać do 30 października. Za to przez ostatni rok koalicji KO-PiS w powiecie, gdzie w Radzie Powiatu za Zdrowie odpowiada Alicja Zwolak Plichta, udało się z rentownej placówki uczynić niemalże bankruta. na stronach internetowych nie znajdzie się żadnego wniosku w tym temacie. Zresztą niemal w żadnym innym również
ReklamaTwój Sklep Medyczny

Wasze komentarze

Autor komentarza: Obywatel TomaszowaTreść komentarza: Jeszcze chwila rządów popsl i nie będzie niczego:)!!!Źródło komentarza: Czy nasz szpital zniknie z mapy? Jedna decyzja, która może zmienić wszystko w TomaszowieAutor komentarza: OsobaTreść komentarza: Ciekawe co dalej? Zobaczymy.Źródło komentarza: Prokuratura zaskarżyła wyrok w sprawie radnego powiatowego Leona K.Autor komentarza: TomaszowianinTreść komentarza: Temu posłowi to już nawet zamknięty oddział nie pomoże....Źródło komentarza: Choroba nie jest równa dla wszystkichAutor komentarza: Paweusz82Treść komentarza: Szanowna redakcjo! Jeszcze jedna myśl, która mi się nasunęła - ad vocem do zdjęcia w miniaturce jak zobaczyłem to zdjęcie posła z rurką w nosie to w pierwszej chwili pomyślałem że się posmarkał. Cieszę się że w redakcji u Was są zgrywusy, pozdrawiam Was :)Źródło komentarza: Choroba nie jest równa dla wszystkichAutor komentarza: AjdejanoTreść komentarza: Ten materiał powyżej jest dosyć ostry. I dobrze, ze ten materiał (być może) cokolwiek uświadomi niezbyt mądremu, młodemu i niezbyt lubianemu, homo niepewnemu posłowi to, że ten społeczny i parlamentarny pajac nie jest jakimś chorym umysłowo (nie tylko w swoim służalczym myśleniu przeciwko Polsce), ale również jest fizycznie chorym. I być może, to właśnie ta jego faktyczna choroba powoduje, że jest z nim tak źle, jak jest.Źródło komentarza: Choroba nie jest równa dla wszystkichAutor komentarza: AjdejanoTreść komentarza: Koleżanka pana Kazia ?! Ja odpowiem tak: jaki pan Kazio, taka jego koleżanka. My, tutaj w terenie, dobrze znamy "yntelekt" pana Kazia. I dlatego myślimy, że przygłup goni przygłupa.Źródło komentarza: Wojewoda weryfikuje uchwałę ws. Pauliny Sochy
ReklamaTwój Sklep Medyczny
ReklamaTwój Sklep Medyczny

Napisz do nas

Zachęcamy do kontaktu z nami za pomocą formularza. Możecie dołączyć zdjęcia i inne załączniki. Podajcie swojego maila ułatwi to nam kontakt z Wami
Reklama
Reklama
Reklama