Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
wtorek, 15 lipca 2025 21:55
Reklama
Reklama

Polityka wchodzi w życie rodzinne głęboko i często z butami

Między pierwszą a drugą turą wyborów prezydenckich mieliśmy okazję porozmawiać z wicemarszałek Sejmu RP, poseł naszego regionu, panią Elżbietą Radziszewską
Reklama

Jak Pani  ocenia debatę kandydatów na urząd Prezydenta RP, która odbyła się w niedzielę w telewizji publicznej?

Reklama

Debata była bardzo dobra. Chodzi mi przede wszystkim o to, że była dobra dla wyborców. Mieliśmy okazję na żywo obserwować dyskusję kandydatów. Była ona też dobra dla Pana Prezydenta Bronisława Komorowskiego, bo zgadzam się z tymi, którzy twierdzą, że to był nokaut dla pana Andrzeja Dudy. Prezydent w dobrej formie, błyskotliwy, dobrze reagujący, z dużym poczuciem humoru. Z drugiej strony pan Andrzej Duda, wystraszony, niespokojny, nie wiedzący co ma odpowiedzieć, albo nie udzielający konkretnej odpowiedzi i obiecujący "gruszki na wierzbie". Tak więc dobra debata dla wyborców, by mogli sobie wyrobić opinię o kandydatach, ale wygrana dla Komorowskiego

 

Zaskoczył Was dobry wynik Andrzeja Dudy w pierwszej turze wyborów? Żaden z sondaży nie przewidywał jego zwycięstwa.

Tu jest problem sondażowni i tego, w jaki sposób dobiera się grupę, by była reprezentatywna dla całego społeczeństwa. To kolejny pstryczek w nos dla pracowni socjologicznych. Bywa, że mają one problemy w całej Europie. Chociażby ostatnie wybory w Wielkiej Brytanii, gdzie wyniki mówiły o równowadze między Partią Pracy a Torysami, dobry wynik miała osiągnąć też antysystemowa partia Nigela Farage'a. Wyniki okazały się całkowicie odmienne. Zdecydowanie wygrał Cameron, laburzyści ponieśli klęskę i ogromny sukces odnieśli Szkoci. Takie błędy się zdarzają. Ale w Polsce, gdzie wybory są proporcjonalne powinno być mniej takich niespodzianek, niż w przypadku systemu większościowego, a więc JOW-ów. Różnica to też także efekt frekwencji i tego, że duża grupa osób w głosowaniu nie uczestniczyła. Dotyczy to szczególnie wyborców Bronisława Komorowskiego, którzy uspokojeni wynikami sondażowymi, mając pewność tego, że będzie druga tura, do wyborów nie poszli.

 

Może to nie problem wyborców ale tego, że Platforma Obywatelska w kampanii wyborczej była w terenie mało widoczna. Przed pierwszą turą nie widziałem ani jednego banera reklamującego Prezydenta, podczas gdy pan Andrzej Duda był niemal wszędzie, przy każdej ulicy i na każdym skrzyżowaniu.

Na pewno jest w tym sporo prawdy, że kampania nie była taką, jakiej można byłoby oczekiwać. Tu trzeba uderzyć się w piersi. natomiast 5 lat pracy Pana Prezydenta Komorowskiego pokazało jakim jest odpowiedzialnym, poważnym i dobrym Prezydentem. Jeśli kampania polegająca na serwowaniu setek niemożliwych do zrealizowania obietnic, potrafi zmienić nastawienie wyborców w taki sposób, że niektórzy głosują na człowieka bez żadnego doświadczenia, które byłoby potrzebne do sprawowania urzędu Prezydenta RP, to sztab powinien wziąć pod uwagę fakt, że może nie wszyscy przez te 5 lat śledzili sukcesy pana Prezydenta i że należało je mocniej podkreślać w kampanii.

 

Niedzielna debata pokazała nieco inne oblicze Bronisława Komorowskiego. Do tej pory mówiono o Prezydencie "misio", "długopis", "żyrandol", że innych określeń nie wspomnę. Nagle mamy zdecydowanego faceta z pazurem, któremu stawia się zarzut nadmiernej agresji.

Agresji w debacie nie było żadnej. Jeśli Prezydent powiedział prawdę i wytknął coś panu Andrzejowi Dudzie, to przecież nie jest agresja. O tym "żyrandolu" i "długopisie" mówili tylko złośliwcy. Pan Prezydent 5 lat na swoim urzędzie spędził bardzo pracowicie. Przecież jego aktywność, na tym polu, za które rzeczywiście odpowiada, zgodnie z tym, co zostało zapisane w Konstytucji, czyli  polityka zagraniczna i obronność kraju, jest naprawdę znacząca. To samo dotyczy działalności w zakresie wspierania polskich rodzin. Nie da się przecenić jego zaangażowania przy tworzeniu ogólnopolskiej Karty Dużej Rodziny. Podobnie było z ostatnią ustawą, porządkującą nasza przestrzeń publiczną. Mówię o milionach reklam, zasłaniających całe nasze miasta i miasteczka. Panował tu taki chaos, że one już o niczym nie informowały. Ustawa została przyjęta z inicjatywy właśnie Pana Prezydenta. Tak więc minione pięć lat było bardzo pracowitych, ale niestety sztabowcy nie byli w stanie we właściwy sposób tej działalności podsumować i zaprezentować.

W kampanii mieliśmy do czynienia z dużym poziomem agresji po stronie części kandydatów. Spoty reklamowe atakowały nas swoją natarczywością. Na tym tle nieco inaczej przedstawia się krótki film nagrany przez rodzinę Bronisława Komorowskiego. Osobiście pierwszy raz widziałem dzieci Prezydenta. Nie przypominają celebrytów, ustawiających się pod "ściankami" do zdjęć z gwiazdami kina czy muzyki. 

Znam pana Prezydenta i cała jego rodzinę od ponad 20 lat. Znam też oczywiście dzieci, ale są to dzieci już dorosłe. Polityka wchodzi w życie rodzinne głęboko. Niektórzy mówią, że wchodzi z butami. A dzieci Bronisława Komorowskiego, jako osoby dorosłe, już same posiadające dzieci, nie chcą wchodzić w politykę. Chcą żyć życiem zwyczajnych ludzi. Nie mają ciągot do polityki, ani do tego, by być publicznymi celebrytami, którzy zarabiają tylko na tym, że są znani i że "bywają". Mnie też się podobał ten domowy spot, przedstawiający ludzi, którzy mówią nie o Prezydencie ale o własnym tacie, bo dla nich Bronisław Komorowski jest właśnie tatą i dziadkiem. To ma tym większą wartość, że dzieci pary prezydenckiej przez 5 lat unikały dziennikarzy, mediów i "ustawek" w kolorowych tabloidach.

 

Gdyby ktoś zapytał panią dlaczego powinien zagłosować na Bronisława Komorowskiego, to co by pani odpowiedziała takiej osobie?

Ja pana Prezydenta znam bardzo długo. Mogę potwierdzić wszystkie te dobre rzeczy, które mówią o nim inni. Jest człowiekiem oddanym Polsce, co udowodnił własnym życiem. Kiedy trzeba było być odważnym i ta odwaga dużo kosztowała, on odważnym był. Siedział też za to w więzieniu. Nie miał pracy i jeździł do Niepokalanowa, by być nauczycielem. Miał piątkę małych dzieci, a mimo wszystko był bardzo odważnym człowiekiem, bo wiedział, że Polska jest tym dobrem wspólnym, które zasługuje na to, by się angażować. Chciałabym, aby ludzie docenili nie wytwór kilkumiesięcznej propagandy medialnej, ale rzetelność kilkudziesięciu lat życia, pana Prezydenta Komorowskiego. Warto oddać glos na Komorowskiego, jeśli komuś nie jest wszystko jedno, bo kocha ojczyznę. 

 

Reklama

Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Leon 21.05.2015 22:43
Do Pana AK-47- wpis "Duda ma tytuł doktora, jest wykładowca akademickim i świetnie wykształconym prawnikiem!" to Pan wpisałeś z sms-a, którego tak jak ja dostałeś, ja chyba przez pomyłkę, bo nie jestem zwolennikiem pisiorów a ty chyba, bo to był jak widac przekaz dnia, żeby każdy pisowiec, mówił, pisał, gadał, szczekał itd, kim to nie jest duda.

Reklama
AK-47 22.05.2015 21:51
Nie spisałem z żadnego sms-a tylko tak uważam! To, że staję w obronie A. Dudy nie upoważnia Pana do pisania o mnie że szczekam jak pisowiec. Pisząc o kimś, że szczeka jest obrazą. Pisanie nazwiska z małej litery jest lekceważeniem osoby. Nadal podtrzymuję twierdzenie, że "Duda ma tytuł doktora, jest wykładowcą akademickim i świetnie wykształconym prawnikiem!" i dopiszę jeszcze jest On kulturalnym i grzecznym człowiekiem w przeciwieństwie do Ciebie! Prostaku!

ja 21.05.2015 21:31
Gdyby nie spelniala, to by nie byla. Proste. Wojewoda sprawdzila i nieoprotestowala, a to jej dzialka. A wywiad troche dziwny. Mnie nie przekonuje.

ja 21.05.2015 21:28
Urzednicy ponosza odpowiedzialnosc finansowa za bledy. Inni wice byli tacy super? A Harasny? W czym zosia niby gorsza?

AK-47 21.05.2015 21:16
Zgadza się. Może to był zbyt duży skrót myślowy..... Jeśli ta Pani nie spełnia kryteriów można to chyba oprotestować....

AK-47 21.05.2015 21:01
Niech Pan napisze tej sklonowanej owcy z wpisu nr 18, że zdarzył się już przypadek odpowiedzialności prezydenta miasta za grzechy współpracowników. Tak przynajmniej tłumaczył się przed sądem. Dość wymierna odpowiedzialność..... Niech mu Pan jeszcze wyłoży zasady odpowiedzialności pracowników. Pan wybaczy ale ja nie jest aż tak cierpliwy aby to zrobić. Pozdrawiam.

ogólna zasada 21.05.2015 20:57
Niby swobodny, ale ustawa ustala kompletne minimum wymogów stawianych osobom chcących pełnić konkretne funkcje publiczne. I o ile prezydentem może być każdy to już jego zastępca musi spełnić kryterium wyksztalcenia i stażu pracy. Jakie są powody zatrudniania osób nie spełniających kryteriów... nie wiem

21.05.2015 20:27
tutaj się zgadzam z Mariuszem ...Oraz zadam pytanie > Czy Pan Prezydent Witko także pokryje szkody z własnej kieszeni za złe decyzje pani Laurki czy pójdzie z budżetu miasta?????

AK-47 21.05.2015 20:25
Panie Mariuszu, ma Pan rację. Ale to Witko poniesie ewentualnie odpowiedzialność polityczną. Nasz wybór się dokonał. Następny najpóźniej za cztery lata. Przecież Panu nie muszę tłumaczyć, że ma On swobodny dobór współpracowników.....Jako pracodawca Pan doskonale wie, że jest to za każdym razem ryzyko.... To samo będzie ze zwycięzca wyborów prezydenckich.

AK-47 21.05.2015 20:12
Co Ty za bzdury wypisujesz??? Brak doświadczenia tej Pani bierze na siebie Witko i to On za ewentualne wtopy będzie odpowiadał. A teraz największy idiotyzm!: "To nie chodzi kto kogo wybiera,lecz jakie ma doświadczenie.......Jeśli chodzi o Dudę to może w następnej kadencji" To co? W następnej kadencji nabędzie potrzebnego doświadczenia??? Komorowski będzie prezydentem a w tym samym czasie Duda będzie nabierał prezydenckiego doświadczenia???? A Kaczyński już pozwolił aby ktoś był mądrzejszy od niego! Duda ma tytuł doktora, jest wykładowca akademickim i świetnie wykształconym prawnikiem!

leon 21.05.2015 19:47
To nie chodzi kto kogo wybiera,lecz jakie ma doświadczenie,a przyznasz że LAURKA takiego nie ma.Jeśli chodzi o Dudę to może w następnej kadencji,ale nie teraz.Nie przepadam za Komorowskim,ale z dwojga złego wolę jego.Kiedy Kaczyński będzie prezesem to nawet najlepszy jego prezydent nie będzie samodzielny,bo on nie pozwoli żeby ktoś był od niego mądrzejszy.

Reklama
rwd 21.05.2015 17:09
Ciekawe dlaczego niektóre komentarze nie są publikowane ?

AK-47 21.05.2015 15:19
Jeżeli rozmawiamy o Generałach, to mam ciekawy list, jednego z nich do Komorowskiego - Gen Danicki napisał doskonały, szczery list. Polecam! "Moja debata z Prezydentem Komorowskim: Panie Prezydencie, tytułuję Pana z szacunkiem i uprzejmie przez wzgląd na funkcję, jaką Pan od 5 lat pełni, acz niegodnie, zwracając Panu uwagę, że są to wybory prezydenckie, a nie partyjne, aby Pan posługiwał się sforą swojej partyjnej proweniencji, używającej oszczerstwa i manipulacji. Skupmy się więc na programie prezydentury, a jeśli Pan ma pytania do posła Macierewicza - niech się Pan zwróci bezpośrednio do niego, a z pewnością Pan na tym wiele skorzysta, bo to człowiek, który broni dobrego imienia naszych polskich pilotów, latających pod dumną biało-czerwoną szachownicą, przed pomówieniami, zastępując Pana, który nic w tej sprawie nie zrobiłeś, a co leży w twoim, Prezydencie obowiązku, wręcz przyzwoitości. Bo obronność, Panie Prezydencie, to przede wszystkim kadra, kadra oficerska i piloci także. Jest niesłychanym policzkiem dla patriotów, że Pan mianuje na stopień generalski osobę z zarzutami w sprawie katastrofy smoleńskiej. To niesłychana hańba! Skupmy się na działalności pro-państwowej, jakże dalekiej od pańskiej, który za patriotyzm uznaje godzenie się na obelgi pod adresem narodu polskiego, ani słowem nie wspominając o zasługach Polaków dla ratowania Żydów. Nie wspomniał Pan przecież o rtm. Pileckim w swoim przemówieniu na uroczystości 70-lecia wyzwolenia Oświęcimia! Cóż to za patriotyzm? Chyba sowiecki! Prezydent winien dbać też o wyposażenie, o rozwój techniki obronnej. Cóż Pan uczynił, aby polski przemysł dostarczał helikoptery polskiej armii, albo co, aby WAT odzyskał prawie pół miliarda skradzione przez spółkę ProCivili pod patronatem WSI, a tej pod pańskim patronatem? To także dbałość o zdrowie Polaków, o równy start dla młodych, o to, aby mieć na względzie wyjście z zapaści demograficznej przez pomoc rodzinom i matkom, aby Polacy rodzili się nie w Wielkiej Brytanii, ale w Polsce. In-vitro niczego w tym względzie nie załatwia, choćby się Pan nim posługiwał jak cepem na adwersarzy, Panie hrabio, bo i tak Pana tytułują. Skupmy się więc na programie prezydentury, na odejściu od tej ostatniej, bo tę Polacy uważają za niegodną i tak jest choćby Pan wskoczył nawet na sam Pałac Kultury, nie tylko na japoński fotel.-) Rzeczypospolita dochowała się jak widać przyzwoitych Generałów.....

ON 21.05.2015 17:23
A co Duda to niby taki nie zależny partyjnie?Przecież wszyscy wiedzą jak wygra to za kierownicą usiądzie Kaczyński a on na tylnym siedzeniu.To co na obiecał Duda to jest obiecanie gruszek na wierzbie,nawet dzieci o tym doskonale wiedzą,że to nierealne.No cóż pis już tak ma.

AK-47 21.05.2015 17:26
Najpierw wytrzeźwiej a później pisz.....

AK-47 21.05.2015 17:36
No dobra napiszę inaczej.... A Komorowski jest niezależny? A Komorowski gruszek na wierzbie nie obiecuje? No cóż PO już tak ma.....

AK-47 21.05.2015 14:58
Klub Generałów popiera Komorowskiego. W Klubie Generałów są m.in. takie postaci: gen. Franciszek Puchała – jeden z głównych planistów stanu wojennego, autor paszkwili atakujących płk Ryszarda Kuklińskiego; gen. Roman Misztal – wieloletni szef komunistycznego wywiadu wojskowego, który zwalczał opozycję demokratyczną; gen. Józef Użycki – szef Sztabu Generalnego LWP, członek WRON; gen. Józef Baryła – członek WRON, członek Politbiura KC PZPR, autor książki „W marksizmie-leninizmie nasza siła”; gen. Józef Szewczyk – w stanie wojennym Naczelny Prokurator Wojskowy, który domagał się jak najwyższych wyroków dla uczestników strajku w kopalni „Wujek”, podległe mu organy doprowadziły do zaocznego skazania płk R. Kuklińskiego na karę śmierci; gen. Mieczysław Michalik – komendant Wojskowej Akademii Politycznej im. Feliksa Dzierżyńskiego; gen. Zbigniew Nowak – wieloletni wiceminister obrony narodowej PRL, zastępca gen. Jaruzelskiego; Seniorem klubu, o czym klub pisze na swej stronie internetowej, jest 95-letni generał dywizji Teodor Kufel – wieloletni szef bezpieki wojskowej, absolwent kursów KGB w Moskwie w 1954 r., w czasach stalinowskich komendant wojewódzki MO w Poznaniu. I jeszcze jedno: Cyt.: " niektórzy głosują na człowieka bez żadnego doświadczenia, które byłoby potrzebne do sprawowania urzędu Prezydenta RP" W związku z powyższym mam pytanie: Jakie doświadczenie potrzebne do sprawowania urzędu Prezydenta RP miał B. Komorowski gdy ubiegał się o ten urząd 5 lat temu?

leon 21.05.2015 17:12
A jakie doświadczenie ma LAURKA ZOSIA na v-ce prezydenta??????????????

AK-47 21.05.2015 17:33
PiS to nie jest moja bajka. Ale jeszcze bardziej nie z mojej bajki jest PO. Jeśli byś chciał to zauważył byś, że skomentowałem wypowiedź p. Radziszewskiej wykazując bzdurny argument dot. predyspozycji do pełnienia obowiązków Prezydenta RP. I jeszcze jedno: Prezydent RP wybierany jest w wyborach. V-ce prezydent Tomaszowa jest zatrudniany na podstawie umowy o pracę. Za realizację której odpowiedzialny jest Prezydent Miasta Tomaszowa......

21.05.2015 14:03
- Mówi, ja dostawałam, powiem ci 6 tysięcy... 6 tysięcy... Rozumiesz to? Albo złodziej, albo idiota... To jest niemożliwe, żeby ktoś za tyle pracował - mówi Bieńkowska do szefa CBA Pawła Wojtunika. Przecież jak sekretarz stanu zarabia 7 tys. i dojeżdża gdzieś tam, to on zawsze będzie liczył, że gdzieś zje taniej, że oszczędzi. Dochodzi do sytuacji żenujących po prostu — skarży się Bieńkowskiej szef CBA.

KiziaBuba 21.05.2015 11:07
Szkoda, że jako człowiek doświadczony, mający w przeszłości 5 małych dzieci i brak pracy, nie potrafi zrozumieć i zrobić czegoś dobrego dla rodzin borykającymi się z podobnymi problemami. Co z samotnymi matkami? Dlaczego w Polsce kobieta czy mężczyzna samotnie wychowująca dzieci nie może dostać zasiłku z mops jeżeli drugi rodzic żyje, uznał dziecko lub sprawa o alimenty została oddalona. Jeżeli alimenty są zasądzone a rodzic nie płaci, nie ma żadnego wkładu w wychowywanie dzieci, nawet nie utrzymuje z nimi kontaktu, to wtedy drugi rodzic nadal nie jest samotnie wychowujący dzieci? Jest ponieważ samotnie ponosi trud wychowania i utrzymania tych dzieciaków. Fundusz alimentacyjny? Spoko, najpierw trzeba się naczekać aż komornik wyda zaświadczenie o nieściągalności (kilka miesięcy) a fundusz płaci nie więcej niż 500 zł na dziecko, jeśli ktoś ma zasądzone więcej to już problem tylko rodzica o wyegzekwowanie pozostałej kwoty. Nie interesuje nikogo, że samotny rodzic małego dziecka może głównie pracować na jedną zmianę bo przedszkola i szkoły nie działają do wieczora, pomijam fakt gdy w ogóle nie ma miejsca w przedszkolu. Zarabiać 1200 zł i wynająć nianie wydaje się bezcelowe. Ciężko jest samotnym rodzicom w tym kraju.

Reklama
filonka 21.05.2015 13:39
a jeżeli oboje rodziców wychowuje dziecko albo dwoje i zarabiają najnjnizsze krajowe nikt nie pyta czy im starcza pieniędzy,rodzic czy mieszka z rodzina czy nie ma utrzymać swoje dzieci i tyle-społeczeństwo może pomagać sierotom które nie maja renty rodzinnej,staruszkom samotnym i chorym i na tym koniec-MOPS zamknąć dla wszytkich nierobów etatowych

KiziaBuba 21.05.2015 21:03
Co dwie głowy to nie jedna, cztery ręce mogą więcej. Dwoje rodziców pracuje i wychowuje a samotna osoba ma pracować i wychowywać dziecko SAMA! być w dwóch miejscach naraz? czy może zostawiac dzieci samopas, żeby zarobic dla nich na chleb? Bo raczej opcji pójścia do pracy z dzieckiem w tym kraju nie ma. Mieszkanie z rodziną zmniejsza też koszta utrzymania jak sądzę, kiedy pracuje ojciec i matka dziecka, rodzice maja rente, emeryturę, lub też pracują a do tego jest opcja zmian nad opieka nad dziećmi czego samotni rodzice nie mają bardzo często.

Opinie

Igor MatuszewskiIgor Matuszewski

Radni Koalicji Obywatelskiej oceniają ludzi przez pryzmat własnego... Ja. Tropią, donoszą i robią dużo szumu wokół samych siebie. Często poniżają inne osoby w internecie, podważają zaufanie, naruszają dobra osobiste

Donos jaki, złożyli na prezydenta Marcina Witko, radni tomaszowskiej Koalicji Obywatelskiej, żyje od kilku miesięcy, niejako własnym życiem. Postępowanie wyjaśniające, jak już wcześniej informowaliśmy, prowadzi Prokuratura Okręgowa w Siedlcach. Śledczy wciąż proszą o dosyłanie nowych dokumentów, jednak trudno oprzeć się wrażeniu, że albo brak im podstawowej wiedzy, albo też przepisują literalnie fragmenty doniesienia. W dokumentach i pismach mylą firmy, a nawet województwa. Trudno się dziwić, bo gołym okiem widać, że "afera" nakręcana jest politycznie. Problem jest bardzo poważny, bo nie dotyczy tylko Prezydenta Marcina Witko. Okazuje się bowiem, że grupka lokalnych działaczy, w akcie politycznej lub osobistej zemsty, może jechać do współpracowników Ministra Bodnara, którzy następnie zarządzą "śledztwa" na zlecenie swoich partyjnych kolegów, w stosunku do dowolnej osoby. W ten sposób można rozpocząć pogoń za królikiem. Reszty dokonają zaprzyjaźnione media. Za kilka lat, sprawa zostanie zapewne umorzona, ale komuś zostanie zniszczone życie. I to w sensie bardzo dosłownym. W ten sposób potraktowano wcześniej Grzegorza Haraśnego, oraz Tadeusza Adamusa. Obaj politycy Platformy, zostali zaszczuci przez swoich kolegów i "dziennikarzy". Zarówno dla jednego, jak i drugiego zakończyło się to śmiercią.
Mariusz StrzępekMariusz Strzępek

Pan radny Kazimierz Mordaka w niespełna rok samorządowej kadencji stał się czołowym hejterem tomaszowskiej Platformy Obywatelskiej. W pełnych pogardy wpisach poddaje krytyce każdego, kto tylko mu się z jakichś powodów nie podoba. Tymczasem radnemu brakuje podstawowej wiedzy, niezbędnej do sprawowania mandatu

Bohaterowie literaccy, komiksowi, historyczni często posiadają własne konie. Słynny ostatnio Zorro jeździł na Tornado, Don Kichot dosiada Rosynanta, Aleksander Wielki, z kolei Bucefała. Miał Kasztankę, marszałek Piłsudski. A i Napoleon był dumny ze swego Marengo. Tymczasem tomaszowscy samorządowcy mogą zasłynąć co najwyżej tym, że z własnymi końmi na rozumy się zamienili. Trochę złośliwy wstęp, ale jest odpowiedzią na złośliwości kierowane w moim kierunku, wypada więc odpłacić końskim dowcipem, bo bardziej subtelnego adresat mógłby nie zrozumieć. Tomaszowscy radni Koalicji Obywatelskiej z Rady Powiatu Tomaszowskiego takie wrażenie niestety robią. Brak wiedzy merytorycznej próbują nadrabiać internetowym hejtem. Ludzie ci oporni są na wiedze nie tylko wynikającą z lektury książek, aktów prawnych, obowiązującego orzecznictwa, ale też z doświadczenia. Można wybaczyć takie zachowanie panu Kazimierzowi Mordace, który w telewizji chwali własnego wnuczka, który nie lubi się uczyć, ale za to nauczył się jeździć ciągnikiem, ale pozostałym już chyba nie. Wszak uważają się lepszy gatunek ludzki, z pogarda traktujący otoczenie oraz każdego, kto myśli inaczej. O co chodzi? Już wyjaśniam
Reklama

Trwają rozmowy ws. połączenia partii PO, Nowoczesnej i Inicjatywy Polskiej

Rzeczniczka klubu KO Dorota Łoboda potwierdziła w Studiu PAP, że trwają rozmowy mające na celu połączenie Platformy Obywatelskiej, Nowoczesnej i Inicjatywy Polskiej. Nie ma między nami znaczących różnic programowych, po połączeniu partia mogłaby funkcjonować pod nazwą Koalicja Obywatelska - dodała.Data dodania artykułu: 14.07.2025 17:00
Trwają rozmowy ws. połączenia partii PO, Nowoczesnej i Inicjatywy Polskiej

57,8 proc. Polaków popiera przywrócenie kontroli na granicach z Niemcami i Litwą

57,8 proc. Polaków popiera decyzję rządu o czasowym przywróceniu kontroli na granicach z Niemcami i Litwą – wynika z najnowszego sondażu Opinia24 przeprowadzonego na zlecenie RMF FM. Decyzję tę krytycznie oceniło 10,2 proc. respondentów.Data dodania artykułu: 14.07.2025 11:08
57,8 proc. Polaków popiera przywrócenie kontroli na granicach z Niemcami i Litwą

Prezes UOKiK: w 2025 r. z tytułu kar przedsiębiorcy wpłacili do budżetu ponad 160 mln zł

Od początku 2025 r. przedsiębiorcy wpłacili do budżetu państwa ponad 160 mln zł w formie kar, które nałożył na nich UOKiK - poinformował PAP prezes Urzędu Tomasz Chróstny. W 2024 roku UOKiK nałożył kary w wysokości blisko 1 mld zł.Data dodania artykułu: 14.07.2025 10:52
Prezes UOKiK: w 2025 r. z tytułu kar przedsiębiorcy wpłacili do budżetu ponad 160 mln zł

Politycy PiS: po wyborach parlamentarnych w 2023 r. w PiS nastąpiła ewolucyjna zmiana pokoleniowa

Po wyborach parlamentarnych w 2023 r. zarówno w partii jak i w strukturze klubu PiS nastąpiła zmiana pokoleniowa, która odbywa się w sposób spokojny, ewolucyjny, nie na zasadzie „szarpanin” w ugrupowaniu - podkreślają w rozmowie z PAP politycy Prawa i Sprawiedliwości.Data dodania artykułu: 13.07.2025 12:21
Politycy PiS: po wyborach parlamentarnych w 2023 r. w PiS nastąpiła ewolucyjna zmiana pokoleniowa

Psychologia znów najpopularniejszym kierunkiem na Uniwersytecie Łódzkim - 15 chętnych na miejsce

Psychologia znów była najpopularniejszym kierunkiem wybieranym przez przyszłych studentów podczas tegorocznej rekrutacji na Uniwersytecie Łódzkim. O jedno miejsce na tym kierunku ubiegało się blisko 15 osób. Popularne były też biologia kryminalistyczna i filologia angielska.Data dodania artykułu: 12.07.2025 15:42
Psychologia znów najpopularniejszym kierunkiem na Uniwersytecie Łódzkim - 15 chętnych na miejsce

Minister kultury: Obława Augustowska największą masową zbrodnią na cywilach w Europie po II wojnie światowej

Dokonana 80. lata temu przez sowietów na Polakach tzw. Obława Augustowska, w której zginęło ponad 600 działaczy podziemia niepodległościowego, była największą masową zbrodnią na cywilach w Europie po II wojnie światowej - oceniła minister kultury i dziedzictwa narodowego Hanna Wróblewska.Data dodania artykułu: 12.07.2025 15:38
Minister kultury: Obława Augustowska największą masową zbrodnią na cywilach w Europie po II wojnie światowej

NFOŚiGW: w nowym „Czystym Powietrzu” zawarto umowy na 100 mln zł

Od startu nowej edycji programu „Czyste Powietrze” zawarto umowy na 100 mln zł - podał PAP wiceszef NFOŚiGW Robert Gajda. W ciągu trzech miesięcy złożono 14 tys. kompletnych wniosków o dotacje; do prokuratury i policji trafiło prawie 300 zgłoszeń ws. potencjalnych nadużyć wobec beneficjentów programu - dodał.Data dodania artykułu: 12.07.2025 10:26
NFOŚiGW: w nowym „Czystym Powietrzu” zawarto umowy na 100 mln zł

Sondaż CBOS: KO - 28 proc., PiS - 27 proc., Konfederacja - 12 proc.

W lipcu największym poparciem cieszy się KO - 28 proc., na drugim miejscu znalazło się PiS z poparciem 27 proc., a na trzecim - Konfederacja, na którą głos chce oddać 12 proc. badanych - wynika z sondażu CBOS.Data dodania artykułu: 11.07.2025 21:31Liczba komentarzy artykułu: 1
Sondaż CBOS: KO - 28 proc., PiS - 27 proc., Konfederacja - 12 proc.
ReklamaSklep Medyczny Tomaszów Maz.

Polecane

Etykiety w Twoim biznesie. Poznaj rodzaje etykietKomunikat o przerwach w dostawie prąduInspirujący, odważny i innowacyjny – polski design by PARADYŻ w Ambasadzie RP w BerlinieA tymczasem na Strzeleckiej. Mieszkańcy nie chcą wycinki drzewZmiany i sparingiProsimy o interwencję ZGWIKWakacyjne warsztaty biblioteczneRehabilitują się na NFZ ze wsparciem studentów łódzkiego ASP.Harry Potter  Mini Maraton cz. 3-4Zapraszamy do kina na leżakachLetnie spotkania informacyjne o KSeFSłodka Niedziela w Skansenie
Reklama
Reklama
Reklama
Radni KO mają tylko jeden cel polityczny. Dopaść Marcina Witko

Radni KO mają tylko jeden cel polityczny. Dopaść Marcina Witko

Donos jaki, złożyli na prezydenta Marcina Witko, radni tomaszowskiej Koalicji Obywatelskiej, żyje od kilku miesięcy, niejako własnym życiem. Postępowanie wyjaśniające, jak już wcześniej informowaliśmy, prowadzi Prokuratura Okręgowa w Siedlcach. Śledczy wciąż proszą o dosyłanie nowych dokumentów, jednak trudno oprzeć się wrażeniu, że albo brak im podstawowej wiedzy, albo też przepisują literalnie fragmenty doniesienia. W dokumentach i pismach mylą firmy, a nawet województwa. Trudno się dziwić, bo gołym okiem widać, że "afera" nakręcana jest politycznie. Problem jest bardzo poważny, bo nie dotyczy tylko Prezydenta Marcina Witko. Okazuje się bowiem, że grupka lokalnych działaczy, w akcie politycznej lub osobistej zemsty, może jechać do współpracowników Ministra Bodnara, którzy następnie zarządzą "śledztwa" na zlecenie swoich partyjnych kolegów, w stosunku do dowolnej osoby. W ten sposób można rozpocząć pogoń za królikiem. Reszty dokonają zaprzyjaźnione media. Za kilka lat, sprawa zostanie zapewne umorzona, ale komuś zostanie zniszczone życie. I to w sensie bardzo dosłownym. W ten sposób potraktowano wcześniej Grzegorza Haraśnego, oraz Tadeusza Adamusa. Obaj politycy Platformy, zostali zaszczuci przez swoich kolegów i "dziennikarzy". Zarówno dla jednego, jak i drugiego zakończyło się to śmiercią.
Kamil Cyran odchodzi z Lechii

Kamil Cyran odchodzi z Lechii

To koniec pewnej ery. Po niemal 15 latach w zielono-czerwonych barwach z Lechią Tomaszów Mazowiecki żegna się Kamil Cyran – zawodnik, który przez lata był symbolem wierności, oddania i piłkarskiej pasji. Jego historia to coś więcej niż statystyki – to serce, charakter i tysiące minut walki dla tomaszowskiego klubu.
Reklama
Reklama
Reklama

Napisz do nas

Zachęcamy do kontaktu z nami za pomocą formularza. Możecie dołączyć zdjęcia i inne załączniki. Podajcie swojego maila ułatwi to nam kontakt z Wami
Reklama
Reklama
Reklama