Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 5 grudnia 2025 11:50
Z OSTATNIEJ CHWILI:
Reklama
Reklama

Listy od .N - przeprosili, teraz się odwołują

Tym razem na temat informacji przetworzonych

Tomaszów Maz., dnia 23.09.2017 r

 

 

Samorządowe Kolegium Odwoławcze

                                                     w Piotrkowie Trybunalskim

                                     ul. Słowackiego 19

                                             97-300 Piotrków Tryb.

 

za pośrednictwem

 

       Prezesa Zarządu

 Tomaszowskie Centrum Zdrowia Sp. z o. o.

                                      ul. Jana Pawła II 35

                                            97-200 Tomaszów Maz.

 

TCZ/DPr-077-091/2017

 

 

 

Odwołanie

 

 

od decyzji Prezesa Zarządu Tomaszowskiego Centrum Zdrowia Sp. z o. o.

z dnia 11.09.2017 r., znak: TCZ/DPr-077-091/2017

odpis decyzji wraz z uzasadnieniem doręczono stronie w dniu  11.09.2017 r.

 

Na podstawie art. 127 i art. 129 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 roku Kodeks postępowania administracyjnego, (t.j.: Dz. U. z 2016 poz. 23 z późn. zm.), zwanej dalej „kpa” wnoszę odwołanie od decyzji Prezesa Zarządu Tomaszowskiego Centrum Zdrowia Sp. z o.o. z dnia 11.09.2017 r. znak: TCZ/DPr-077-091/2017, w przedmiocie odmowy udzielenia dostępu do informacji publicznej, jako informacji przetworzonej w zakresie wskazanym w piśmie z dnia 25.07.2017 r. przez Koło .Nowoczesna Tomaszów Mazowiecki, reprezentowanym przez Przewodniczącą Sylwię Koszarną, zwanym dalej „wnioskodawcą”.

 

Zaskarżonej decyzji zarzucam:

I. Naruszenie przepisów postępowania:

1. Niezastosowanie dyspozycji art. 107 § 1 ust. 7 kpa, tj. niewskazanie w pouczeniu trybu w jakim służy stronie odwołanie od decyzji poprzez niewskazanie organu II instancji właściwego do rozpatrzenia odwołania;

2. Niezastosowanie dyspozycji art. 10 § 1 kpa poprzez niezapewnienie stronie możliwości wypowiedzenia się co do zebranych materiałów dowodowych przed wydaniem decyzji;

3. Niezastosowanie dyspozycji art. 13 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 roku o dostępie do informacji publicznej (t.j. Dz. U z 2016 r., poz. 1764  późn. zm.), zwanej dalej UODDIP poprzez nieudostępnienie informacji publicznej w zakresie podanym we wniosku w terminie 14 dni od dnia otrzymania niniejszego wniosku;

4. Niezastosowanie dyspozycji art. 13 ust. 2 UODDIP poprzez powiadomienie wnioskodawcy o przyczynach opóźnienia w terminie dłuższym niż 14 dni (16 dni) od daty złożenia wniosku;

5. Niewłaściwe zastosowanie art. 16 ust. 1 UODDIP poprzez wydanie decyzji odmawiającej udostępnienia informacji publicznej w sytuacji, gdy wnioskodawca nie złożył wniosku o udostępnienie informacji publicznej w formie wskazanej w powiadomieniu z dnia 14.08.2017 r., o czym mowa w art. 14 ust 2 ww. ustawy.

II. Naruszenie przepisów prawa materialnego:

1. Naruszenie zapisu art. 1 ust. 1, art. 2 ust. 1 UODDIP poprzez ograniczenie możliwości dostępu do informacji publicznej w zakresie podanym we wniosku poprzez błędne uznanie jej za informację przetworzoną i odniesienie się do kompetencji wnioskodawcy poprzez stwierdzenie, że uzyskanie informacji ma charakter kontrolny.

2. Naruszenie zapisów art. 4 ust. 1 pkt 4, poprzez nieudostępnienie informacji publicznej w zakresie organizacji podmiotów, o których mowa w art. 6 ust.1 pkt 2 lit. b) i d) UODDIP oraz osobach pełniących w nich funkcje oraz ich kompetencjach.

3. Naruszenie zapisów art. 3 ust. 2 UODDIP poprzez ograniczenie uprawnienia do uzyskania informacji publicznej zawierającej aktualną wiedzę o sprawach publicznych.

W związku z powyższym wnoszę o uchylenie decyzji w całości i przekazanie sprawy organowi I instancji do ponownego rozpoznania.

 

Uzasadnienie

W pierwszej kolejności podnieść należy, że w decyzji wydanej przez Prezesa Zarządu Tomaszowskiego Centrum Zdrowia sp. z o.o. w sprawie odmowy dostępu do informacji publicznej jako informacji przetworzonej wydanej w dniu 11.09.2017 r., zwanej dalej „decyzją”, organ I instancji dopuścił się naruszenia zapisów kpa, poprzez niewskazanie trybu wniesienia odwołania, tj niepodanie organu II instancji właściwego do rozpatrzenia odwołania, o czym mowa w art. art. 107 § 1 ust. 7 kpa. Organ I instancji poinformował w pouczeniu jedynie o przysługującym prawie do zwrócenia się do podmiotu, który wydał decyzję o ponowne rozpatrzenie sprawy w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji. Jako, że na mocy art. 15 kpa postępowania administracyjne są dwuinstancyjne, a stosownie do zapisu art. 16 ust. 2 UODDIP do decyzji o odmowie udostępnienia informacji publicznej oraz umorzeniu postępowania o udostępnienie informacji stosuje się przepisy Kodeksu postępowania administracyjnego, wnioskodawca uznaje, że zastosowanie art. 16 UODDIP przez organ I instancji w tym punkcie miało charakter wybiórczy, co w konsekwencji doprowadziło do wydania decyzji wadliwej w świetle obowiązującego prawa.

           

Z uwagi na fakt, iż na mocy art. 16 ust. 2 UODDIP do decyzji o odmowie udostępnienia informacji publicznej oraz umorzeniu postępowania o udostępnieniu informacji zastosowanie znajdują zapisy Kpa, koniecznym jest nadmienić, że przed wydaniem decyzji organ I instancji w przedmiotowej sprawie nie zapewnił wnioskodawcy możliwości wypowiedzenia się co do zebranych materiałów dowodowych, stosownie do zapisu art. 10 § 1 kpa. Wnioskodawca nie został poinformowany o możliwości zapoznania się z aktami sprawy, a co za tym idzie, nie miał możliwości wypowiedzenia się co do zebranych materiałów dowodowych, w szczególności tych na podstawie których organ I instancji stwierdził, że żądany zakres informacji ma charakter informacji przetworzonej. W przypadku gdy organ I instancji uznał za uzasadnioną przyczynę na podstawie której odstąpił od zasady opisanej w art. 10 § 1 kpa, w aktach niniejszej sprawy winna znaleźć się stosowna adnotacja, zgodnie z zapisem art. 10 § 3 tejże ustawy.

 

W dalszej kolejności koniecznym jest zauważyć, że organ I instancji w istocie zwrócił się do wnioskodawcy pismem z dnia 14.08.2017 r., w którym stwierdzono, że zakres informacji, o których udostępnienie wnioskodawca wnosił pismem z dnia 25.07.2017 r. jest możliwy do udostępnienia lecz jego udostępnienie wymaga znacznego nakładu pracy, dodatkowych czynności, zaangażowania kilku pracowników oraz analizy dokumentów z okresu ponad dwuletniego. Na podstawie powyższego organ stwierdził, że w tym przypadku mamy do czynienia z informacją przetworzoną i poprosił o wykazanie szczególnego interesu publicznego, który uzasadniałby uzyskanie informacji w stopniu szczegółowości jaki by był podany w przedmiotowym wniosku. Pomijając mechanizm, na podstawie którego organ I instancji uznał, że zakres informacji, o której udostępnienie wniesiono pismem z dnia 25.07.217 r. stanowi informację przetworzoną, należy zwrócić uwagę na fakt, iż pismo z dnia 14.08.2017 r. zostało wystosowane na podstawie art. 13 ust. 2 UODDIP. Stosownie do tego zapisu, jeżeli informacja publiczna nie może zostać udostępniona w terminie 14 dni, podmiot obowiązany do jej udostępniania w tym terminie winien powiadomić wnioskodawcę o powodach opóźnienia i terminie ostatecznego załatwienia sprawy. W tym przypadku organ I instancji wyczerpał ustawowy termin, gdyż pismo zostało nadane w urzędzie pocztowym w Tomaszowie Mazowieckim w dniu 16.08.2017 r., tj dwa dni po terminie określonym w ww. ustawie. W świetle przytaczanych przepisów prawa, w terminie 14 dni podmiot obowiązany do udostępnienia informacji tą informację winien udostępnić wnioskodawcy lub powiadomić o przyczynach opóźnienia. Z uwagi na fakt, iż w terminie 14 dni stosowne powiadomienie nie zostało wysłane uznać należy, że podmiot obowiązany do udostępnienia informacji publicznej w pierwszej kolejności nie wywiązał się z ustawowego obowiązku udostępnienia jej w terminie 14 dni od dnia otrzymania wniosku.

 

 

Koniecznym jest zaznaczyć, iż stosownie do zapisu art. 14 ust. 2 UODDIP, jeżeli informacja publiczna nie może być udostępniona w sposób lub w formie określonych we wniosku, podmiot obowiązany do udostępnienia powiadamia pisemnie wnioskodawcę o przyczynach braku możliwości udostępnienia informacji zgodnie z wnioskiem i wskazuje, w jaki sposób lub w jakiej formie informacja może być udostępniona niezwłocznie. W takim przypadku, jeżeli w terminie 14 dni od powiadomienia wnioskodawca nie złoży wniosku o udostępnienie informacji w sposób lub w formie wskazanych w powiadomieniu, postępowanie o udostępnienie informacji umarza się. Na mocy powyższego zapisu oraz z uwagi na fakt, że do pisma z dnia 14.08.2017 r.  (przesłanego 2 dni po terminie określonym w art. 13 ust. 2 przytaczanej ustawy) wnioskodawca nie ustosunkował się w żaden sposób, tj nie złożył wniosku, ani nie uzupełnił go w formie, jaka została wskazana w powiadomieniu (poprzez wskazanie szczególnego interesu publicznego) decyzja podmiotu obowiązanego do udostępnienia informacji winna być umarzająca przedmiotowe postępowanie, a nie jak uznał organ I instancji, odmawiająca udzielenia dostępu do informacji publicznej.

 

Uwagę winien zwrócić także fakt zastosowania przez organ I instancji redukcyjnego sposobu rozumowania terminów nie mających ugruntowanej definicji w obowiązującym prawie, takich jak „informacja przetworzona” oraz „szczególny interes społeczny”. W odniesieniu do pojęcia „informacji przetworzonej”, w orzecznictwie sądowym ugruntowany jest pogląd, że informacją przetworzoną jest informacja publiczna opracowana przez podmiot zobowiązany przy użyciu dodatkowych sił i środków, na podstawie posiadanych przez niego danych w związku z żądaniem wnioskodawcy i na podstawie kryteriów przez niego wskazanych, czyli innymi słowy informacja, która zostanie przygotowana "specjalnie" dla wnioskodawcy wedle wskazanych przez niego kryteriów. Informacja publiczna przetworzona to taka informacja, na którą składa się pewna suma tzw. informacji publicznej prostej, dostępnej bez wykazywania przesłanki interesu publicznego. W przypadku zakresu informacji, o których udostępnienie wnioskowano pismem z dnia 25.07.2017 r., nie jest możliwe kategoryczne stwierdzenie, że żądane informacje mają charakter przetworzony z uwagi na istotę i cel wytwarzania tych informacji na potrzeby właściwego funkcjonowania komórek organizacyjnych Tomaszowskiego Centrum Zdrowia sp. z o.o.  Zakres informacji o udostępnienie których wniesiono pismem z dnia 25.07.2017 r., nie wykracza poza zakres kompetencji sekcji kadr i płac. Zakres informacji, o których udostępnienie wniesiono pismem z dnia 25.07.2017 r., w działającym zakładzie pracy winien stanowić gotowy ich zestaw. Zaznaczyć bowiem należy, że w każdym zakładzie pracy, gdzie funkcjonują komórki kadr i płac, na koniec każdego miesiąca sporządzane jest wykonanie etatów z umów o pracę (w tym także na koniec każdego roku kalendarzowego). W przypadku umów cywilno - prawnych z kolei, niezbędne jest sporządzenie zestawienia realizacji przedmiotów tych umów do wypłacania należności pieniężnych za dany miesiąc. Powyższe zestawienia (w przypadku umów o pracę) są także niezbędne do ustalenia wielkości odpisu na Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych. Mając na uwadze powyższe, koniecznym jest zauważyć, że informacja w zakresie opisanym w ww. wniosku stanowi gotowy zestaw danych, który powinien znajdować się w posiadaniu właściwej komórki Tomaszowskiego Centrum Zdrowia. Przygotowanie powyższego wino odbywać się w ramach realizacji zadań i obowiązków pracowników sekcji kadr i płac, realizowanych na podstawie zapisów  ustawy z dnia 26 czerwca 1974 roku Kodeks Pracy (t.j.: Dz. U. z 2014 r. poz. 1502 z późn. zm.), ustawy z dnia 4 marca 1994 roku o Zakładowym funduszu świadczeń socjalnych (t.j.: Dz. U. z 2016 r., poz. 800 z późn, zm.) oraz ustawy z dnia 2 lipca 2004 roku o swobodzie działalności gospodarczej (t.j.: Dz. U. z 2016 r. poz. 1829 z późn. zm.), a nie być realizowane tylko na potrzeby udzielenia informacji publicznej. Stwierdzenie, że Tomaszowskie Centrum Zdrowia nie posiada gotowych danych w ww. zakresie budzi w nas obawę co do prawidłowości działania tejże sekcji, a w konsekwencji jednostki sektora publicznego jaką jest Tomaszowskie Centrum Zdrowia.

 

Należy tutaj podkreślić, że zakres informacji, o których udostępnienie wnosił wnioskodawca, został przygotowany w sposób nie wyczerpujący terminu „informacji przetworzonej”. Zgodnie z orzecznictwem Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 18.09.2013 r., sygn.  VIII SA/Wa 550/13, ze względu na treść żądania, udostępnienie wnioskodawcy konkretnej informacji publicznej nawet o prostym charakterze, wiązać się może z potrzebą przeprowadzenia odpowiednich analiz, zestawień, wyciągów, usuwania danych chronionych prawem. Powyższe zabiegi czynią takie informacje proste informacją przetworzoną, której udzielenie jest skorelowane aby informacja została uznana za przetworzoną. Mając powyższe na względzie rozważyć należy, czy przedstawione wyżej przesłanki cechujące informację przetworzoną zostały spełnione w całości, w przedmiotowej sprawie, a czego organ I instancji w decyzji jednoznacznie i wyczerpująco nie wykazał lakonicznie stwierdzając, że zakres żądanych informacji stanowi informację przetworzoną. Zgodnie bowiem z przedstawionym powyżej orzecznictwem stwierdzić należy, że informacje przetworzone to takie informacje, które są z jednej strony istotne z punktu interesu państwa, zaś z drugiej strony ich przetworzenie w sensie fizycznym musi się wiązać nie tyle z nakładem pracy i to nawet znacznym w zakresie czasowym, lecz - a właściwie przede wszystkim - z formą owego przetworzenia.

 

Podobna sytuacja jest w przypadku zastosowanej przez organ I instancji wykładni terminu „szczególnego interesu społecznego”, który w przedmiotowej decyzji został zestawiony do kompetencji wnioskodawcy poprzez uznanie, że żądanie informacji w zakresie przedstawionym we wniosku z dnia 25.07.2017 r. ma charakter kontrolny i nie ma realnego przełożenia na szczególnie istotny interes publiczny. Powołując się na wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie  z 13 kwietnia 2012 r., sygn. II SA/Wa 18/12, pojęcie "interesu publicznego" nie jest zdefiniowane i funkcjonuje jako pojęcie niedookreślone, jednakże w swej istocie odnosi się do spraw związanych z funkcjonowaniem podstawowych struktur państwowych i innych podmiotów publicznych. Inaczej rzecz ujmując, działanie w ramach interesu publicznego wiąże się z realną możliwością wpływania na funkcjonowanie instytucji państwa. Na kanwie powyższego zapisu uznać należy, że każde wykonanie prawa do informacji publicznej stanowi sui generis sposób kontroli podmiotów obowiązanych do jej udostępnienia, zaś zakres żądanych informacji dokonywany jest na podstawie wartościowania przy doborze tematyki oraz posiadanych już informacji na temat jego funkcjonowania. Stwierdzenie, że do uzyskania informacji publicznej w zakresie opisanym we wniosku z dn. 25.07.2017 r. wnioskodawca nie posiada uprawnień kontrolnych jest jawnym naruszeniem zapisu art. 2 ust. 1 i 2 UODDIP, a co za tym idzie, całej gamy zapisów prawa przytaczanej ustawy, o których mowa na wstępie w pkt 6,7,8.

 

Mając powyższe na względzie wnioskodawca uznaje, że przy wydaniu decyzji organ I instancji rażąco naruszył zapisy prawa, co doprowadziło do wydania decyzji wadliwej pozostającej w obiegu prawnym i wnosi jak na wstępie. 

 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

; 02.10.2017 09:58
W.Młynarski kiedyś śpiewał: " ludzie to kupią. Byle na chama, byle głośno, byle głupio...". Niestety od tamtego czasu ludzie zmądrzeli.

m&m 02.10.2017 06:22
odnoszę wrażenie, że dla N najlepsza byłaby teraz chwila medialnej ciszy. co się chcą wykazać, to co raz gorzej .

A my? My 43%! Dziękujemy! 02.10.2017 06:12
Przecież to bio, ona sama pisała. Większy nacisk położyła na Tomaszów, bo ludzie nie wierzą w ten międzynarodowy consulting. Nie chcę w to wchodzić, bo trudno udowadniać jej czegoś czego nie robiła. To jest takie środowisko. Puszyc się wszędzie jak u cioci na imieninach. No ale nie ma jak na cioci na imieninach obowiązku wierzenia w te brednie. Stąd więcej o siatkówce i tomaszowskich szkołach i że córkę chce wykształcić w polskiej podstawówce, bo Chicago nie mają tak dobrych :)) Już synalek Cimoszewicza miał tam niesamowite sukcesy w branży budowlanej odnosić, w końcu został posłem PO... Co z interesem w khameryce? Chcę być bliżej ludzi w tych deklaracjach, a rzeczywistość jaka jest niech sobie oceni każdy sam. To jest biuro poselskie, więc teoretycznie można się zwracać za ze swoimi problemami. Zobaczycie jak wam pomoże. By nie było, że hejtuje to proponuję samemu sprawdzić. Tylko nie narzekajcie potem, że wpuszczam w maliny. Że strata czasu.

: 01.10.2017 20:56
Najtańsze, to nie znaczy, że najlepsze.

SK 01.10.2017 19:38
Sorry, tak wyszło :)

Bunga-bunga 01.10.2017 19:20
Do "Ona" - wpis nr 12: tyko w polskich prywatnych uczelniach, czy może i w tych prywatnych - na Zachodzie Europy, lub może - w ju-es-ej ? Jeżeli tylko w naszych wsiowych prywatnych "uczelniach" - nie ma się czym - Dziewczyno - chwalić. Ktoś tu dobrze napisał: u nas w tych prywatnych "uczelniach" - płacisz czesne i masz, co chcesz !

Silv 01.10.2017 17:50
Mam wrażenie że komuś się nudzi ...

m&m 01.10.2017 16:19
komu się chce to przeczytać?!

To już standard 01.10.2017 15:24
Takich ataków możemy spodziewac się do wyborów, na szpitale, na wodociągi, na przedszkola i szkoły.

09.10.2017 11:37
To nie standard. Tu chodziło o zajęcie stołka po Katarzynie Lubnauer i dlatego taka wzmożona aktywność tej osoby. Niestety nie udało się, bo znalazł się ktoś lepiej wykształcony, na kogo głosowały 102 osoby,a jego rywalka, Sylwia Koszarna z Tomaszowa Mazowieckiego została poparta przez 22 osoby. https://lodz.onet.pl/nowy-szef...er/feke6eb

Jaka druga instancja? 01.10.2017 14:42
Dla firmy będącej spółką prawa handlowego? Ad. 1. TCZ na to "odwołanie" nie odpowiada. Pytanie czy w ogóle SKO odpowie wiążąco bo to jest jakaś durnota.

smieszne 01.10.2017 12:58
a kogo?..........

01.10.2017 12:46
Kolejna kompromitacja. "za pośrednictwem Prezesa Zarządu Tomaszowskie Centrum Zdrowia Sp. z o. o. ul. Jana Pawła II 35 97-200 Tomaszów Maz." A gdzie podpis osoby piszącej? Jak ktoś tak rzekomo rozlegle wykształcony, w ten sposób adresuje pismo, to szkoda czasu na czytanie jego treści. Mój św,p. teść skomentowałby w odpowiednich słowach te wypociny. Jak? Nie odpowiem, zachowam to dla siebie.

: 01.10.2017 12:55
Nie ma w Polsce takiej instytucji jak UODDIP jest natomiast UDIP - czyli Ustawa dostępna informacji publicznej.

. N 01.10.2017 15:26
Nie jest wykształcony, ona ma licencjat, a reszta w prywatnych szkołach - przyjdź - zapłać - jesteś wykształcony.

: 01.10.2017 17:51
Niemożliwe, że tylko licencjat? Przeczytajcie https://www.nasztomaszow.pl/bl...-koszarna/ Same peany, gdzie studiowała, gdzie była, co robiła ....

Ona 01.10.2017 17:56
Tak. W najlepszych prywatnych uczelniach.

N 01.10.2017 17:54
Taka jest procedura odwoławcza w tym przypadku. Za pośrednictwem TCZ do SKO.

Nienowoczesna 02.10.2017 08:01
Kolejna kompromitacja! Co za bzdury. Faktycznie w tych szkółkach prawa nie uczyli. P.s mała podpowiedż: art. 17 a nie 16 w tym przypadku ma zastosowanie. Wniosek o ponowne rozpoznanie a nie odwołanie a to podstawowa różnica. Oni chyba celowo się kompromitują tylko, żeby o nich pisać...

Dimos 01.10.2017 12:33
No to ktoś się napracował przy odwołaniu. Zobaczymy jaka będzie odpowiedź i gdzie tym razem zostanie wysłana.

Opinie

ReklamaSklep Medyczny Tomaszów Maz.

Ministerstwo Zdrowia przedstawiło propozycje oszczędności. Kolejne zmniejszenia limitów

Blisko 10,4 mld zł w 2026 r. oszczędności w NFZ miałyby przynieść zmiany przedstawione przez resort zdrowia Ministerstwu Finansów. Zakładają one m.in reformę wynagrodzeń, limity w poradniach specjalistycznych i korekty na listach darmowych leków dla dzieci i seniorów; plan krytykuje opozycja z PiS.Data dodania artykułu: 01.12.2025 19:38
Ministerstwo Zdrowia przedstawiło propozycje oszczędności. Kolejne zmniejszenia limitów

Prawie 105 mln zł kary dla Jeronimo Martins Polska za wprowadzanie klientów w błąd ws. promocji

Prezes UOKiK nałożył na spółkę Jeronimo Martins Polska, właściciela Biedronki, karę blisko 105 mln zł za wprowadzenie klientów w błąd podczas ubiegłorocznych akcji promocyjnych - poinformował w poniedziałek urząd. Biuro prasowe sieci Biedronka podkreśliło, że nie zgadza się z decyzją i zaskarży ją do sądu.Data dodania artykułu: 01.12.2025 12:04
Prawie 105 mln zł kary dla Jeronimo Martins Polska za wprowadzanie klientów w błąd ws. promocji

Badanie: 71 proc. Polaków nie chce podawać PESEL-u m.in. w internecie

71 proc. Polaków nie chce podawać PESEL-u w sklepach internetowych, hotelach, biurach podróży i wypożyczalniach - wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie serwisu ChronPESEL.pl i Krajowego Rejestru Długów.Data dodania artykułu: 01.12.2025 11:42
Badanie: 71 proc. Polaków nie chce podawać PESEL-u m.in. w internecie

Dziś w kraju i na świecie (poniedziałek, 1 grudnia)

Dziś jest poniedziałek, trzysta trzydziesty piąty dzień roku. Wschód słońca 07.20, zachód słońca 15.28. Imieniny obchodzą: Aleksander, Ananiasz, Antoni, Blanka, Edmund, Florencja, Jan, Natalia i Rudolf.Data dodania artykułu: 01.12.2025 06:55
Dziś w kraju i na świecie (poniedziałek, 1 grudnia)
Reklama
Koncert Czesława Mozila „Solo” w Niebowie

Koncert Czesława Mozila „Solo” w Niebowie

Koncert Czesława Mozila „Solo” w Niebowie (Wincentynów) – wyjątkowy wieczór w domowym salonieJuż 18 stycznia 2026 roku (niedziela) o godz. 17:00 Czesław Mozil zaprasza na jedyne w swoim rodzaju wydarzenie muzyczne — koncert "Czesław Mozil Solo – w mieszkaniu". Miejsce: niewielka wieś Wincentynów (gmina Sławno, powiat opoczyński), blisko Opoczna, w malowniczym zakątku województwa łódzkiego. Prywatna przestrzeń – salon domu – stanie się areną bliskiego spotkania artysty z publicznością.Miejsce pełne folklorystycznego klimatuWincentynów to kameralna miejscowość — według danych z 2021 r. liczy zaledwie 179 mieszkańców W sąsiedztwie znajduje się prywatny miniskansen "Niebowo", prezentujący tradycyjną wiejską architekturę regionu opoczyńskiego: chatę ze strzechą, ziemiankę, stodółkę i autentyczne wnętrza izby białej, kuchni i sieni.  Ta nieoczywista, serdeczna sceneria doskonale komponuje się z domowym klimatem koncertów Mozila.Co czyni ten wieczór wyjątkowymBliskość artysty: Czesław zagra niemal jak "u sąsiada" — w salonie, na kanapie, czasem na podłodze, a może ktoś usłyszy go z kuchni. Ta forma koncertu wyczarowuje atmosferę kameralności i autentycznego kontaktu.Unikalna formuła: To połączenie solowego show muzycznego i błyskotliwego stand-upu — pełne inteligentnych obserwacji, humoru i muzycznych emocji.Repertuar: Poza znanymi piosenkami, usłyszymy utwory z ostatnich albumów oraz premiery nowych nagrań, które trafią na kolejną płytę.Aktualny czas twórczy: Mozil zdobył tegoroczną Festiwalową Nagrodę Opola za piosenkę „Ławeczka”, singiel „Leń” z „Akademii Pana Kleksa 2” stał się hitem, a jego album „Inwazja Nerdów vol. 1” zdobył Fryderyka w 2025 roku.Kilka faktów o artyścieUrodzony w 1979 r. w Zabrzu, wykształcony akordeonista (Król. Duńska Akademia Muzyczna w Kopenhadze) Twórca złożonych dzieł: muzyka, teksty, aktorstwo dubbingowe (np. Olaf z "Krainy Lodu"), osobowość TVLaureat licznych nagród: Fryderyków, nagrody opolskiego festiwalu, platynowych płytStyl znany z połączenia kabaretu, folku, punka i inteligentnego humoru — trudno zamknąć go w jednym słowie Szczegóły wydarzeniaData: 18 stycznia 2026 (niedziela), godz. 17:00Miejsce: dom mieszkalny w Wincentynowie k. Opoczna („Niebowo”)Bilety: tylko 40 sztuk, cena 130 zł — dostępne na stronie: [biletomat.pl]Więcej informacji na: wydarzenie na FacebookuTaki koncert to znakomita okazja, by przeżyć muzykę i humor Mozila w najbardziej osobistej formie. To więcej niż performance — to spotkanie, które zostaje w pamięci na długo.Data rozpoczęcia wydarzenia: 18.01.2026

Polecane

W powiatowym Matrixie wszystko bez zmian

W powiatowym Matrixie wszystko bez zmian

Nie udało się dzisiaj powołać nowego Starosty oraz Zarządu Powiatu Tomaszowskiego. Nie udało się nawet zebrać 12 osobowego kworum, by móc prawomocnie przeprowadzić zwołaną na wniosek radnych sesję. Nie stawili na obradach radni Prawa i Sprawiedliwości oraz klubu Powiat Tomaszowski Od Nowa. Przy czym ci pierwsi w budynku starostwa byli. Dlaczego nie weszli na sesję? Mogli przecież przyjść i głosować. Nic nie stało na przeszkodzie. Mogli odrzucić proponowaną na Starostę przez KO, panią Alicję Zwolak Plichtę lub ją poprzeć. Tymczasem stworzono wrażenie, że dzieje się coś o czym osoby postronne nie powinny wiedzieć. Czy aby na pewno? Tekst na temat dzisiejszej sesji będzie miał charakter felietonowy, a więc całkiem subiektywny. Napisany z punktu widzenia radnego niezależnego, nie związanego z żadnymi partiami i nie będącego członkiem żadnego klubu. Nie znaczy to oczywiście, że znajdziecie w nim jakieś nieprawdziwe i niesprawdzone informacje.Data dodania artykułu: 03.12.2025 21:23 Liczba komentarzy: 20 Liczba pozytywnych reakcji czytelników: 5
W najbliższą niedzielę sklepy będą otwarteCo ChatGPT ma do powiedzenia na temat wyboru nowego Starosty? Sprawdziliśmy„Anioły są wśród nas” – Gala tomaszowskich wolontariuszyOperacja „TOR”: tomaszowska policja i Straż Ochrony Kolei wzmacniają patrolowanie szlaków kolejowychŚmigłowce nad skałami Jury. 7. Batalion Kawalerii Powietrznej na poligonie marzeńHejt czy nadzór? Kulisy odejścia dyrektorki i nowy start domu dziecka „Słoneczko”KRUS i NFZ we wspólnej akcji „Weź się zbadaj”W powiatowym Matrixie wszystko bez zmianWystawa „Ukraine in Focus” pokazuje prawdę o wojnieŚwięto Patrona w „Wyspiańskim” – ślubowanie pierwszoklasistów i spotkanie z MistrzemBestialski napad bandycki dokonany w pierwszym dniu świąt na ulicy Wesołej w Łodzi3 grudnia – dzień, w którym naprawdę warto się zatrzymać
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Wasze komentarze

Autor komentarza: oburzonaTreść komentarza: Sala koncertowa to świetny pomysł - będzie też z niej z pewnością korzystać szkola muzyczna - dlaczego dzieci z naszego miasta muszą uciekać, żeby móc się rozwijać artystycznie? Chodzę z dziećmi regularnie do Areny - pamiętam co bylo kiedyś - ale jak widać dla was najlepiej byłoby gdyby nie było niczego - bo przecież żadne miasto na takich rzeczach nie zarabia - ale wtedy trzeba byloby do Warszawy i Lodzi jezdzić i podbijac kase rzadzacym z PO, o to chodzi?Źródło komentarza: W powiatowym Matrixie wszystko bez zmianAutor komentarza: LeonTreść komentarza: We wcześniejszym artykule dotyczącym tej sprawy postawione były pytania o wręcz bardzo drastyczne poczynania i zaniedbania, czy coś więcej ustalono. Patrząc z obiektywnego punktu to dlaczego Pani dyrektor wypowiedzenie złożyła wypowiedzenie właśnie akurat po tamtym nagłośnieniu sprawy- przypadek ? Jak ktoś jest nie winien to nie powinien uciekać. W naszym kraju stało się modne krzyczeć, że jak komuś nie po drodze to krzyczy ,że to nagonka polityczna albo hejt, przykre to jest i żałosne.Źródło komentarza: Hejt czy nadzór? Kulisy odejścia dyrektorki i nowy start domu dziecka „Słoneczko”Autor komentarza: DDTreść komentarza: Prosze napisać o kieszonkowymŹródło komentarza: Hejt czy nadzór? Kulisy odejścia dyrektorki i nowy start domu dziecka „Słoneczko”Autor komentarza: KaktusTreść komentarza: Jeśli dyrektor nie daje sobie rady z hejtem i merutoryczną krytyką to znaczy tylko, że wybrano złego dyrektoraŹródło komentarza: Hejt czy nadzór? Kulisy odejścia dyrektorki i nowy start domu dziecka „Słoneczko”Autor komentarza: AjdejanoTreść komentarza: Ło jejku! Jejku!! Po prostu strach się bać!!! Koniom dupę zawracają. Szkoda tylko, że helikopterów z Glinnika nie zaangażowali oraz dronów, wozów bojowych, a także policyjnych psów. Sprawdza się stare polskie przysłowie: mądry Polak po szkodzie. A po następnym ataku terrorystycznym każdy sowiet lub Ukrainiec spokojnie opuści granicę Polski bez najmniejszych problemów. I np. Ukraina będzie się tłumaczyła, że te ich drony nad Polską, to była pomyłka ich służb. Parodia, to jest mało....Źródło komentarza: Operacja „TOR”: tomaszowska policja i Straż Ochrony Kolei wzmacniają patrolowanie szlaków kolejowychAutor komentarza: AjdejanoTreść komentarza: 100 % racji, ale tylko w Wilkowyjach z serialu "Ranczo". A może i tam też by się nie załapał, bo jest zbyt durnowaty.Źródło komentarza: Czy uda się wybrać nowy Zarząd Powiatu?
Reklama
Łóżko rehabilitacyjne  Elbur PB 337

Łóżko rehabilitacyjne Elbur PB 337

Z pełną ofertą możecie zapoznać się odwiedzając nasz punkt zaopatrzenia medycznegoTomaszów Mazowiecki ul. Słowackiego 4Oferujemy atrakcyjne rabaty dla stałych klientów oraz montaż gratisNa zdjęciu: Łóżko PB 337 w wykonaniu standardowym w kolorze buk. Akcesoria: stolik Rubens 3 w kolorze buk.Łóżko PB 337 jest szczególnym łóżkiem do opieki długoterminowej, które w przeciwieństwie do klasycznych łóżek posiada możliwość opuszczenia krawędzi leża do poziomu ok. 23 cm. Niskie, dolne położenie leża ułatwia dostęp osobom z problemami z koordynacją ruchową i zwiększa bezpieczeństwo pacjenta nawet przy opuszczonych barierkach bocznych.Więcej informacjiKolory standardowe: DETALE PRODUKTU:1. Położenie leża 23 cm od podłogi4. Solidne koło z hamulcem2. Zabudowane napędy podnoszenia łóżka5. Pilot z blokadą poszczególnych funkcji3. Leże z regulacją twardości6. Dodatkowa regulacja za pomocą rastomatu OPCJE:zmiana wypełnienia leża • zmiana długości leża • zmiana kolorystykiPODSTAWOWE DANE TECHNICZNEBezpieczne obciążenie robocze175 kgMaksymalna waga użytkownika140 kgRegulacja wysokości leża:od 23 do 63 cmRegulacja segmentu oparcia pleców:0 ÷ 70°Regulacja segmentu oparcia podudzi:0 ÷ 20°Wymiary zewnętrzne długość × szerokość:219 × 102 cmPrześwit pod łóżkiem:ok. 7 cmCiężar całkowity:101,4 kgKółka jezdne:100 mm z hamulcem FUNKCJEDO POBRANIA: Karta produktu PB-337 [PDF]
Reklama

Napisz do nas

Zachęcamy do kontaktu z nami za pomocą formularza. Możecie dołączyć zdjęcia i inne załączniki. Podajcie swojego maila ułatwi to nam kontakt z Wami
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama