Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
poniedziałek, 20 maja 2024 22:35
Reklama
Reklama

Plaga fałszywych inwalidów - miasto zrobi porządek

W najbliższym czasie prezydent Rafał Zagozdon zaproponuje kolejne zmiany w uchwale ustanawiającej strefy płatnego parkowania. Będą one znaczące i wynikają z doświadczeń kilku tygodni funkcjonowania parkomatów w Tomaszowie Mazowieckim.

 

Przede wszystkim cieszyć mogą się kierowcy niepełnosprawni. Zostania zwiększona liczba miejsc, na których będą mogli zaparkować swoje samochody. Władze miasta dostrzegły, że te, które są obecnie wyznaczone nie są wystarczające w stosunku do potrzeb.

 

Przy okazji weryfikowania liczby miejsc dla inwalidów, okazało się, że wiele osób posługuje się sfałszowanymi dokumentami stwierdzającymi niepełnosprawność. Niektóre z kart okazały się nie należeć do posiadaczy samochodów, inne były własnością osób… zmarłych.

 

Urząd zapowiada więc wzmożone kontrole w tym zakresie a warto pamiętać, że fałszerstwo oraz posługiwanie się cudzymi dokumentami, to przestępstwa ścigane z urzędu.

 

Kolejną ważną zmianą będzie możliwość wykupienia abonamentów także dla osób oraz przedsiębiorców zamieszkałych oraz prowadzących działalność gospodarczą poza wyznaczonymi strefami parkowania odpłatnego. Trudno bowiem wymagać, by piekarz dostarczający pieczywo do sklepu za każdym razem musiał korzystać z parkomatu.

 

Dodatkowo poprawi się oznaczenie automatów parkingowych. Mają one zostać oznaczone bardziej jaskrawy m kolorem. Zwiększy się też liczba znaków informujących o strefie.

 

 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Gość 16.12.2013 22:35
odnośnie miejsc dla inwalidy słyszałem żę ma się zwiększyć ilość tych miejsc w okolicach UM oraz starostwa a jadąc alejami od ul grunwaldzkiej dopiero w okolicy poradni Almed napotkałem pierwsze miejsce dla inwalidy podobnie rzecz się ma w przeciwnym kierunku miejsce dla inwalidy jest obok zakładu fryzjerskiego Adam ( prawdopodobnie utworzono je na wniosek kogoś z mieszkańców pobliskich kamienic). Natomiast na ulicy Meca od Grunwaldzkiej do Krzyżowej są aż trzy miejsca dla inwalidy (zresztą w okolicach targowiska jest ich chyba dość dużo) natomiast czy ktoś się zastanawiał jak osoba poruszająca się na wózku inwalidzkim może z takiego miejsca skorzystać? są one wąskie i raczej nie da się podjechać lub rozstawić wózka przy drzwiach zaparkowanego samochodu.

Patrycjusz 11.12.2013 08:04
Dobre wnioskowanie logiczne, nazywa się hierarchicznoscia aktów prawnych, skoro uważasz że jakiś przepis niższej rangi jest w kolizji z ustawą bądź i zgrozo z konstytucją, odsyłamy do Reguł Kolizyjnych i wnikoskowan prawniczych. REASUMUJĄC PUKI CO MANDATÓW NIE PŁACIMY! Nie napiszę jak ponieważ usuną mój komentarz ale jeżeli spróbujcie znajdziecie sami

etm 12.12.2013 00:19
Mądralo Patrycjuszu !!! Ciekawe czy będziesz taki mądry gdy Ci komornik ściągnie z wynagrodzenia opłatę 50zł powiększoną o wszelkie należne koszty egzekucyjne.

AW 10.12.2013 09:29
Strefa jest makabrycznie oznakowana. NP. Piłsudskiego od Legionów znak D-18 (parking) z tabliczką płatny wdn...godz.) Powinien stać znak D-44 (strefa płatnego parkowania). Przed Zgorzelicką znak D-18 z tabliczką T-3a (koniec) za Zgorzelicką znak D-18, bez oznaczenia płatny itd. Osoba znająca przepisy ruchu drogowego zrozumie, że choć nieprawidłowo oznaczono, to należy zapłacić za parkowanie na odcinku Legionów do Zgorzelickiej. Dalej parkingi są darmowe - tylko po co parkometry.Niechlujstwo oznaczeń nie może powodować żadnych negatywnych skutków dla przestrzegających przepisów. Tak na marginesie strefa płatnego parkowania obejmuje jezdnie, a co z parkującymi na szerokich chodnikach ....

kai 08.12.2013 21:41
gro tych niepełnosprawnych pracuje -to jak to -albo grupa inw.i miejsce i renta - albo robota i wolne parkowanie po całości

KKK 27.11.2013 23:13
NO WŁASNIE - UCZCIWI Pan Smolarek z uwagi na dziecko ma kartę,ale sam jeździ i w godz.pracy i poza (bez córki) kładzie w szybie karte inw. i parkuje na miejscu dla niepełnosprawn.

kolo 24.11.2013 19:01
w końcu mogę normalnie zaparkować za dwa zeta pod sklepem lub pod urzędem a nie jazda przez 15 minut żeby znaleźć miejsce.

23.11.2013 22:15
Można również zauważyć wzmożone parkowanie tuż poza granicami strefy np. poza linią wyznaczoną ulicą Legionów parkują ludzie pracujący na rynku lub w pobliżu. Stwarzają tym samym problem mieszkańcom tych terenów tuż poza strefą oraz instytucjom (np. przedszkole przy ul. Farbiarskiej) tam funkcjonującym.

Oceniający 22.11.2013 23:37
Dzisiaj oprócz podatku drogowego w paliwie, płacimy jeszcze droższy podatek w paliwie zwany akcyzą, i jeśli mamy samochód powyżej 3,5 tony to płacimy kolejny podatek drogowy w postaci Systemu Viatoll, jakby tego było mało za paliwo płacimy jeszcze jeden podatek VAT, a dla podwyższenia adrenaliny, kto chce jeździć płatną autostradą płaci jeszcze kolejny podatek za autostrady. Poza tymi wszystkimi podatkami, w ubezpieczeniu OC mamy kolejny podatek chyba przez Arukowicza dodany na tzw leczenia szpitalne i obsługę służb ratowniczych. Nie wspomnę, że radary często tez są tak podkręcone by służyły bardziej jako danina niż przestroga przed wypadkami... I dziwić się czemu Ukraina nie chce wejść do tej biurokratycznej opodatkowanej machiny zwanej UE...

kiki 22.11.2013 16:49
Płacimy jako zmotoryzowani podatek drogowy, powinno to wystarczyć. Tyko dlatego, że zatrzymam się na już opodatkowanej drodze ale w strefie parkowania mam płacić jeszcze dodatkowy podatek....złodzieje pytam was w imię czego i jakim prawem w państwie niby "demokratycznym" jest takie bezprawie ?...

... 22.11.2013 17:47
Kiedyś płaciło się osobno podatek drogowy. Potem wliczono go w cenę paliwa, a teraz od tego podatku płacimy dodatkowy podatek za niejeżdżenie (gdy samochód stoi, to nie zużywa paliwa).

21.11.2013 19:40
@12: skąd ty wziąłeś te liczby? o ile mi wiadomo to pieniądze trafiają po równo do firmy administrującej i kasy miasta. 20/20 +/-2% ------------- Z tego co napisane w uchwale to zdaje się jest 60 do 40% na korzyść firmy, co jest po prostu grandą.

pracownik 22.11.2013 10:34
Poczytalem sobie uchwale i wyczytalem 42% dla miasta, reszta dla firmy administrujacej. Czy uczciwie, czy nie, coz... nie mi to osadzac, warto sie jednak zastanowic czy nie lepsze to niz zatrunic do administracji kolejnych urzednikow a do kontroli kolejnych straznikow miejskich i pieniadze przeznaczyc na pensje (zdecydowanie wyzsze niz w przypadku obecnych kontrolerow) i premi dla nich. Czy na jedno by nie wyszlo.

22.11.2013 10:59
Był pomysł na zrobienie tego przedsięwzięcia swoimi siłami (i wy i tak bylibyście zatrudnieni - chodziło o naszych bezrobotnych) ale oczywiście ktoś musiał jeszcze zarobić a komuś innemu nie chciało się organizacyjnie i logistycznie popracować... Tak czy siak wszystko do rozliczenia przy wyborach samorządowych, a strefę z okolic rynku i tak będziecie zwijać bo obłożenie ulic Fabrycznej czy farbiarskiej albo górnej jest obecnie prawie zerowe i trwanie tam strefy jest totalnie bez sensu, tylko złości mieszkańców.

bruno 22.11.2013 16:05
Co do tych pensji to byś się zdziwił(a co to jest premia?)

Pracownik 21.11.2013 18:34
SPP stało się rzeczywistością, czy się to komuś podoba, czy nie- o tym zadecydowały władze miasta (moim celem nie jest wymądrzanie się, po prostu stwierdzam fakt). Wielu osobom może to nie odpowiadać, ale tak już po prostu jest. Do plusów przedsięwzięcia można zaliczyć fakt, że 7 osób Z TOMASZOWA otrzymało pracę na zadowalających warunkach. I teraz będę się starał wyjaśniać sprawy z komentarzy po kolei, proszę tylko- nie zabijajcie posłańca: -@1, @8: 120 złotych to abonament roczny dla mieszkańców strefy (miesięczny to 20zł), są jeszcze abonamenty dla przedsiębiorców- taki karnet zezwala na parkowanie w całym mieście, nie tylko pod domem/pracą- imo dobra opcja, ale każdy ma swoje zdanie. -Co do osób niepełnosprawnych to zgodnie z uchwałą rady miasta Tomaszów Maz. osoby posiadające europejską kartę parkingową mogą bezpłatnie zarzymywać się w miejscach ku temu przeznaczonych (na kopertach). Nie muszą być właścicielem pojazdu, ani nawet kierowcą- ważne jest żeby osoba do której należy karta przemieszczała się owym oznaczonym pojazdem. -@4: Znalazłeś sposób- dobra twoja! Na terenie miasta, w ścisłym centrum nawet istnieje wiele miejsc gdzie zaparkować można za darmo. Tobie zostaje pieniądz w kieszeni, dla kontrolerów oznacza to mniej sprawdzania. @9: niestety mylisz się i fakt, że nasza strefa jest oznakowana nie do końca czytelnie, to znaczy że źle. W oczach urzędników kierowca powinien znć znaczenie znaków D44 i D18, rozróżniać je i znać zależność między nimi. Wydaje mi się, że tylko odpowiednia ilość pism (petycja?) w tej sprawie może przynieść jakiś skutek. @12: skąd ty wziąłeś te liczby? o ile mi wiadomo to pieniądze trafiają po równo do firmy administrującej i kasy miasta. 20/20 +/-2% -@17: Zakładka Language jest zakładką do osób obcojęzycznych i umożliwia wybranie najbardziej odpowiadającego im języka. Jak już ktoś napisał po wciśnięciu instrukcja pokazuje się w j. polskim. @18: nie, nie jest to prawdą. Ktoś coś źle usłyszał, przekręcił, albo tworzył sensację. @27: masz rację- kłopoty może sprawiać koniecznoć wpisania rejestracji oraz krótki czas na operację (30s. później pieniądze zostają zwrócone do kosza zwrotu monet- taki czarny prostokącik w połowie parkomatu.), takie jednak zostały zamontowane i trzeba będzie się do nich przyzwyczaić. Od momentu zatrzymania się na miejscu wyznaczonym jest czas 5 minut na zakup biletu bądź odjechanie. 5 min. to taka tolerancja więc w czasie 2 minut nikt Ci mandatu nie wlepi. Ponad do od momentu wystawienia kwitu masz kolejne 5 minut na zakup biletu (koniecznie do 5 minut- nie wiecej!!!), co daje podstawę do anulowania wezwania w biurze. @29 faktycznie pojawia się tu aspekt ekologiczny, choć myślę, że raczej przez przypadek- gdyby było to zamierzone władze pomyślałyby o obniżeniu cen za przejazdy komunikacją miejską- takie jest moje zdanie. To chyba tyle na razie- starałem się wyjaśnić wszystko jak mogłem najdokładniej, aby pracownikom SPP, oraz kierowcom ułatwić nieco pracę i poruszanie się w obrębie strefy. Tak jak wspomniałem- realia są jakie są i trzeba się z nimi pogodzic- Don't kill the messenger. Pozdrawiam!

tyomaszowianin 21.11.2013 17:45
Ustawa jest przepisem najwyższej rangi po ustawie głównej jaką jest Konstytucja RP. Interpretując w taki sposób jasnym jest, że uchwała Rady Miasta jest kolejnym, kolejnym dokumentem niższej rangi. Dokument ten nie powinien być sprzeczny z dokumentem dotyczącym tego samego ale rangi wyższej. Moim zdaniem (a może się prawnicy wypowiedzą), przepis ustwy prawo o ruchu drogowym (ustawa) cytowany wyżej prze kogoś innego a prze mnie powielony) jest ważniejszym od uchwąły Rady Miasta. cytat>>>DZIAŁ II Ruch drogowy Rozdział 1 Zasady ogólne Art. 8. 1. Osoba niepełnosprawna o obniżonej sprawności ruchowej, kierująca pojazdem samochodowym oznaczonym kartą parkingową może nie stosować się do niektórych znaków drogowych dotyczących zakazu ruchu lub postoju, w zakresie określonym przepisami, o których mowa w art. 7 ust. 2. 2. Przepis ust. 1 stosuje się również do: 1) kierującego pojazdem przewożącego osobę o obniżonej sprawności ruchowej; 2) pracowników placówek zajmujących się opieką, rehabilitacją lub edukacją osób niepełnosprawnych pozostających pod opieką tych placówek. 3. Karta parkingowa powinna być umieszczona za przednią szybą pojazdu samochodowego w sposób umożliwiający jej odczytanie. 4. Kartę parkingową, za opłatą, wydaje starosta. 5. Kartę parkingową osobie, o której mowa w ust. 1, wydaje się na podstawie wydanego przez zespół do spraw orzekania o niepełnosprawności: 1) orzeczenia o niepełnosprawności, 2) orzeczenia o stopniu niepełnosprawności, 3) orzeczenia o wskazaniach do ulg i uprawnień - wraz ze wskazaniem, o którym mowa w art. 6b ust. 3 pkt 9 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2008 r. Nr 14, poz. 92, z późn. zm.)., (...) To jak to jest?

wożacy NS'a 21.11.2013 17:15
tak żeby nie było niedomówień: Kodeks drogowy - Prawo o ruchu drogowym DZIAŁ II Ruch drogowy Rozdział 1 Zasady ogólne Art. 8. 1. Osoba niepełnosprawna o obniżonej sprawności ruchowej, kierująca pojazdem samochodowym oznaczonym kartą parkingową może nie stosować się do niektórych znaków drogowych dotyczących zakazu ruchu lub postoju, w zakresie określonym przepisami, o których mowa w art. 7 ust. 2. 2. Przepis ust. 1 stosuje się również do: 1) kierującego pojazdem przewożącego osobę o obniżonej sprawności ruchowej; 2) pracowników placówek zajmujących się opieką, rehabilitacją lub edukacją osób niepełnosprawnych pozostających pod opieką tych placówek. 3. Karta parkingowa powinna być umieszczona za przednią szybą pojazdu samochodowego w sposób umożliwiający jej odczytanie. 4. Kartę parkingową, za opłatą, wydaje starosta. 5. Kartę parkingową osobie, o której mowa w ust. 1, wydaje się na podstawie wydanego przez zespół do spraw orzekania o niepełnosprawności: 1) orzeczenia o niepełnosprawności, 2) orzeczenia o stopniu niepełnosprawności, 3) orzeczenia o wskazaniach do ulg i uprawnień - wraz ze wskazaniem, o którym mowa w art. 6b ust. 3 pkt 9 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2008 r. Nr 14, poz. 92, z późn. zm.)., (...) Nigdzie nie ma wzmianki o tym, że kierowany pojazd lub pojazd, którym przewożeni są niepełnosprawni musi być ich własnością. Najwyższą rangę mają przepisy wydane przez wyższą instancję władzy a przepisy wydawane przez instancje niższe nie mogą być z nimi sprzeczne pod rygorem nieważności.

Andrzej 21.11.2013 17:01
Miasto zaczęło dbać o środowisko, dzieki parkomatom mniej osób jeździ więc siło rzeczy i spalin jest emitowanych o wiele mniej. Tak więc wszystko dla mieszkańcow

tomaszowiak 21.11.2013 17:34
dbać o środowisko?????? raczej odwrotnie bo żeby nie płacić za parking to lepiej żeby ktoś poszedł załatwić sprawę a ktoś krąży autem w pobliżu - efekt jeszcze więcej spalin ;D

xxx 22.11.2013 10:37
No to nie lepiej juz wrzucic ta zlotowke do puchy i zaparkowac jak czlowiek gdzies blisko, zamiast krecic sie po miesci ikombinowac. Przelicz sobie ile bedzie kosztowalo paliwo za takie 30 min kolowania po centrum.

XXX 21.11.2013 16:52
NAJPIERW TO ZACZNIJCIE ŚCIGAĆ LEKARZY KTÓRZY ZAŚWIADCZENIA INWALIDZTWA WYDAJA ZA 1000-1500 zł W NASZYM MIEŚCIE :)

Reklama
Polecane
Przy dworcu kolejowym w Tomaszowie Mazowieckim powstanie nowy parkingPremier: plan budowy żelaznej kopuły nad Polską i Europą posunął się o krok do przoduSzkolenie z Czarnej Taktyki w 9 Łódzkiej Brygadzie Obrony TerytorialnejArbuzy ekologiczneUOKiK: klienci Biedronki, którzy wzięli udział w promocji „Magia Rabatów”, mogą otrzymać 150 złNFOŚiGW: start programu dopłat do przydomowych wiatraków planowany na 2.-3. kwartał 2024 r.Ekstraklasa piłkarska - Widzew - Lech 1:1Lechia zwycięska na wyjeździeZmarł ks. prałat Edward WieczorekLewica ogłosiła program do PE: prawa pracownicze, Karta Praw Kobiet, Europejski Fundusz MieszkaniowySondaż: 64,3 proc. badanych za budową umocnień na granicy z Rosją i Białorusią, 16,5 proc. przeciwOgórek trzecim wiceprzewodniczącym
Reklama
Reklama
Reklama
Skarpetki zdrowotne z przędzy bawełnianej ze srebrem Skarpetki zdrowotne z przędzy bawełnianej ze srebrem Skarpetki nieuciskające DEOMED Cotton Silver to komfortowe skarpetki zdrowotne wykonane z naturalnej przędzy bawełnianej z dodatkiem jonów srebra. Skarpety ze srebrem Deomed Cotton Silver mogą dzięki temu służyć jako naturalne wsparcie w profilaktyce i leczeniu różnych schorzeń stóp i nóg!DEOMED Cotton Silver to skarpety bezuciskowe, które posiadają duży udział naturalnych włókien bawełnianych najwyższej jakości. Są dzięki temu bardzo miękkie, przyjemne w dotyku i przewiewne.Skarpetki nieuciskające posiadają także dodatek specjalnych włókien PROLEN®Siltex z jonami srebra. Dzięki temu skarpetki Cotton Silver posiadają właściwości antybakteryjne oraz antygrzybicze. Skarpetki ze srebrem redukują nieprzyjemne zapachy – można korzystać z nich komfortowo przez cały dzień.Ze względu na specjalną konstrukcję oraz dodatek elastycznych włókien są to również skarpetki bezuciskowe i bezszwowe. Dobrze przylegają do nóg, ale nie powodują nadmiernego nacisku oraz otarć. Dzięki temu te skarpety nieuciskające rekomendowane są dla osób chorych na cukrzycę, jako profilaktyka stopy cukrzycowej. Nie zaburzają przepływu krwi, dlatego też zapewniają pełen komfort przy problemach z krążeniem w nogach oraz przy opuchnięciu stóp i nóg.Skarpetki DEOMED Cotton Silver są dostępne w wielu kolorach oraz rozmiarach do wyboru.Dzięki swoim właściwościom bawełniane skarpetki DEOMED Cotton Silver z dodatkiem jonów srebra to doskonały wybór dla wielu osób, dla których liczy się zdrowie i maksymalny komfort na co dzień.Z pełną ofertą możecie zapoznać się odwiedzając nasz punkt zaopatrzenia medycznegoTomaszów Mazowiecki ul. Słowackiego 4Oferujemy atrakcyjne rabaty dla stałych klientów Honorujemy Tomaszowską Kartę Seniora 
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Napisz do nas
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama