Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 5 grudnia 2025 09:50
Reklama
Reklama

Antykomor w Brukseli

Wszystko wskazuje na to, że swoją opinię w sprawie jednego z mieszkańców Tomaszowa Mazowieckiego, Roberta Frycza, twórcy portalu Antykomor.pl, wyda Komisja Europejskiego. Z wnioskiem takim wystąpił pod koniec listopada euro parlamentarzysta PiS, Tomasz Poręba.

 

 

Pretekstem do złożenia wniosku była fakt, że Komisja Europejska nie zajęła stanowiska w sprawie ograniczenia wolności Robertowi Fryczowi, a  31 października 2012 roku odniosła się do innej decyzji polskiego sądu, stając w obronie Adama Darskiego (Nergala, lidera grupy BEhemoth), który podczas koncertu swojego zespołu podarł m.in. na scenie Biblię.

 

- Komisja stwierdziła w swoim oświadczeniu, że „oskarżanie zespołu muzycznego o obrazę uczuć religijnych jest niezgodne z wartościami Unii Europejskiej” - argumentuje Tomasz Poręba. - Jak - w tym kontekście rozumieć brak reakcji KE na wyrok w sprawie portalu Antykomor.pl, krytycznie oceniony m.in. przez OBWE?

 

Europoseł przywołuje stanowisko w sprawie Antykomora, wygłoszone przez przedstawicielkę Organizacji Bezpieczeństwa i Współpracy w Europie ds. wolności mediów, Dunji Mijatović, która stwierdziła, iż ze względu na rodzaj wykonywanej pracy osoby pełniące funkcje publiczne powinny tolerować większą dozę krytycyzmu oraz satyrycznych uwag niż zwykli obywatele. Tomasz Poręba domaga się jasnego określenia stosunku Komisji Europejskiej wobec wyroku sądu w sprawie Roberta Frycza, który „zgodnie z przysługującym mu prawem wyrażał krytyczne opinie w sprawie urzędującego prezydenta”.

 

Przypomnijmy, że tomaszowianin został w połowie września skazany przez Sąd Okręgowy w Piotrkowie Trybunalskim na piętnaście miesięcy ograniczenia wolności oraz obowiązek świadczenia pracy społecznie użytecznej przez 40 godzin miesięcznie, grzywnę w wysokości 3 tysięcy złotych i pokrycie kosztów procesu.

 

Z wyroku nie był zadowolony ani oskarżony ani też prokurator, przygotowujący akt oskarżenia. Obie strony zapowiedziały złożenie apelacji.

 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

11.12.2012 20:02
@35: może i dziecinne ale prawdziwe - spróbuj pan temu zaprzeczyć. Dodam jeszcze, że szkodliwość społeczna mojego czynu jest niska - proszę mi nie wmawiać, że to poważne przestępstwo. Owszem, głupio zrobiłem ale żeby wieszać na mnie psy tylko z tego powodu - na to się nie zgadzam. Jeśli pan sądzisz, że jestem zwolennikiem UE to nie pozostaje mi nic więcej jak tylko pogratulować - domyśl się pan czego :-) Chodzi o to, że jako obywatel tego tworu mam pewne prawa. Kraj, którego jestem obywatelem podpisał stosowne traktaty międzynarodowe i teraz musi je przestrzegać! Bredzisz pan i tyle bo chyba problemem jest fakt, że mogę się w jakikolwiek sposób bronić - najlepiej byłoby gdybym z miejsca trafił do pierdla, prawda? Wszak jestem super-terrorystą - ABW do byle kogo nie przychodzi (np. oszust z Amber Gold czy Brunon K.). Tak, czuję się ofiarą reżimu - a jakże! Oto w niby demokratycznym państwie, łamie się podstawowe prawa człowieka. Polska pod rządami PO ma zadatki na bycie tworem totalitarnym, w którym krytyka rządu i jedynie słusznej partii karana będzie więzieniem. Dodam jeszcze, że "wymiar sprawiedliwości" potraktował mnie jak groźnego przestępcę a to tylko kolejny argument przemawiający za moimi racjami. O pańskiej głupocie świadczy fakt, że nie potrafisz się pan ustosunkować do moich argumentów. Odpowiedz pan wreszcie na moje pytania albo daruję sobie dalszą dyskusję - jak już napisałem - mierny z pana interlokutor. Challenge accepted czy tchórzysz?

Marcin R. 11.12.2012 12:22
szanowny panie Robercie jest pan jak gówniarz bo narozrabiał pan i pańskie sformułowania że mnie kazą a inni też to robią są DZIECINNE , powiem wprost pozew prokuratury był przeciwko panu a nie zbiorowy bo pan okresla że inni też robią ale innych nie złapali tylko PANA . Napisałem panu jesli jest panu tak żle i uwielbia pan prawo Brukseli to prosze się tam przeprowadzic a jeśli mieszka pan na terenie Rzeczpospolitej Polskiej to prosze o przestrzeganie prawa pod kazdym wzgledem a nie robienia z siebie ofairay reżimu !!!!!!!! A poza tym nie jest pan karany po raz pierwszy, tylko jest to któreś z pełną premedytacją złamanie prawa RP przez pana podrobienie skierowania do sanatorium świadczy tylko o pana głupocie bo powinien pan wiedziec ze taką decyzje wydaje lekarz orzecznik ZUS po komisji w ZUSie .

11.12.2012 11:22
@33: nie będę się wypierał i usprawiedliwiał - faktycznie spreparowałem dokumenty (skierowanie do sanatorium) aby przedłużyć sobie sesję poprawkową na uczelni. Mój czyn jest haniebny i jest mi najzwyczajniej w świecie wstyd. Proszę jednak zważyć powagę tego czynu - ilu studentów robi podobne lub jeszcze lepsze numery? Pewnie, nigdy nie miałaś styczności z takim "problemem" bo nigdy nie studiowałaś! Odnoszę wrażenie, że tacy jak ty najchętniej widzieliby mnie na zsyłce na Syberię albo chociażby do kamieniołomów na Białorusi a najlepszym rozwiązaniem byłaby chyba kara dożywotniego więzienia z możliwością zamiany kary na krzesło elektryczne. Co ciekawe - ja dostaję wyrok i grzywnę a bandyci z Pruszkowa wychodzą na wolność. Będę robił "zadymę" ponieważ uważam, że jestem niewinny zarzucanych mi czynów (znieważenie) a co do fałszerstw to ich powaga tychże czynów jest żałośnie śmieszna - ale jeśli jest inaczej to dlaczego wymiar sprawiedliwości nie przeprowadzi kontroli na wszystkich uczelniach, co? Jak karać wszystkich to wszystkich bo niby wszyscy są równi... Jeśli zaś chodzi o prace społeczne - złożę wniosek o wykonywanie ich w Kancelarii Prezydenta - nie ukrywam, że jestem specjalistą od wpadek i w znaczący sposób mógłbym przyczynić się do ich zapobiegania ;-) Gdyby to nie wypaliło to będę swoją karę odpracowywał w pewnej fundacji - na pewno, ku rozpaczy moich przeciwników, nie będę zamiatał ulic i sprzątał autobusów.

ala 11.12.2012 09:23
W sprawie antykomora wszyscy zapominają, że facet dostał również działkę za fałszowanie dokumentów. Jest to jego trzeci wyrok i moim zdaniem powinien iść siedzieć do pudła. Ale wtedy ja będę płacił na jego utrzymanie. A prace społeczne się przydadzą i jemu i społeczeństwu. Ten facet jest jak kibol, robi zadymę i jeszcze ma pretensje.

Marcin R. 10.12.2012 12:06
Panie Robercie zgadzam sie z pana zdaniem że polityk Bronisław Komorowski nie nadaje się na stanowisko Prezydenta RP bo to świeta prawda ale , nie upowaznia mnie to do ublizania ,nabijania się obrazania tego Urzedu i balansowaniu na granicy prawa..... dla mnie Konstytucja polska jest najważniejsza i polskie prawo niz jakis stek bzdur unijnych , jesteśmy POLAKAMI żyjemy w swoim wolnym kraju, mamy jeszcze swoją narodową walute i swoje prawo które powinniśmy szanowac i przestrzegac a jeżeli Panu to prawo nie odpowiada i tak bardzo KOCHA pan BRUKSELE oraz jej prawa i podważa pan naszą jedną z najstarszych konstytucji na swiecie czym mozemy sie szczycic to proponuje sie tam wyprowadzic!!!!! Proponuje wziaśc przykład z anglików dla nich KRÓLOWA JEST ŚWIETA bez wzgledu jaka by nie była.... Nie bede wchodził w głębszą polemike sorry ale tak głeboko nieznam sie na tych przepisach jak pan ale ciekawi mnie też to , bo jesli ma pan racje to najwyższy czas aby nasz RZĄD i Sejm zajął sie nową nowelizacją prawa karnego .... to że żyjemu w kraju absurdu przekonałem sie na własnej skórze w Zusie gdzie przepis zaprzecza przepisowi ..... napewno bede kibicował aby Panu się udało Wtedy następni bedą mieli lżej ... pozdrawiam i życze duzo siły w walce z tymi urzedasami...

10.12.2012 11:28
Imię i nazwisko, pseudonimNie zgadzam się, że możemy sobie "robić jaja z polityków ale nigdy z głowy państwa" - a co to, święta krowa jest? Przecież prezydent to taki sam polityk jak każdy inny, pełni jedynie funkcję powierzoną mu przez Konstytucję! Każda głowa państwa jest politykiem i w związku z tym musi się liczyć ze wzmożoną krytyką w dowolnej formie! Urząd Prezydenta cieszy się moim ogromnym szacunkiem (wszak jestem Polakiem) - inaczej jest jeśli chodzi o szacunek do osoby prezydenta - uważam, że Komorowski nie nadaje się na pełnione stanowisko, mam ku temu dobre i słuszne powody a jak się komuś to nie podoba to może zgalać do Korei Północnej, Chin albo bliżej, do Białorusi - tam z władzy żartować absolutnie nie wolno. Skoro agregowanie treści jest takie straszne to dlaczego wymiar sprawiedliwości nie ściga osób, które linkują do gier z bloga AntyKomor.pl? Podług pańskiej pokretnej logiki i dziwnego toku rozumowania, każdy, kto udostępni odnośnik do moich gier bierze udział w przestępstwie! Cóż za bzdura i idiotyzm! Dlaczego? Odnośniki do gier z AntyKomor.pl publikowały wszystkie media w Polsce - czyli co, dziennikarze brali udział w przestępstwie, są współsprawcami? Skończ waść takie bzdety wypisywać i wstydu sobie oszczędź (chociaż nie podpisując się prawdziwymi danymi, możesz pan z siebie robić największego durnia). Porównanie z bankiem rozśmieszyło mnie tak sowicie, że jeszcze teraz jest mi wesoło. Przypomnę jeszcze, że zadałem panu pytanie - skoro gry z antykomor.pl są (i ty cytat pańskiej wypowiedzi) "według polskiego prawa karalne i koniec" to dlaczego nikt nie ściga autorów gier polegających na biciu i strzelaniu do poprzedniego Prezydenta? Przecież to rażące zaniedbanie i pokaz hipokryzji "wymiaru sprawiedliwości"! Serwer znajduje się w USA dlatego, że w Polsce wolność słowa jest ograniczana a publikowanie swoich poglądów (z serwerów na terenie RP) wiąże się z odpowiedzialnością karną. Dzięki podjętym krokom, nasz rodzimy wymiar sprawiedliwości może sobie jedynie pomarzyć o dostępie do danych teleinformatycznych bloga AntyKomor.pl (adresy IP osób odwiedzających i zarządzających). Nie jest to w żadnym razie przejaw tchórzostwa tylko obrony - bronię się bowiem przed archaicznymi zapisami, które są niezgodne z podstawowywmi prawami człowieka. Pytasz pan na koniec czego się obawiam - odpowiedź jest banalna - obawiam się przepisów obowiązujących w Polsce, które jak już wyżej napisałem sa niezgodne z podstawowymi prawami człowieka. Nie zgadzam się, że możemy sobie "robić jaja z polityków ale nigdy z głowy państwa" - a co to, święta krowa jest? Przecież prezydent to taki sam polityk jak każdy inny, pełni jedynie funkcję powierzoną mu przez Konstytucję! Każda głowa państwa jest politykiem i w związku z tym musi się liczyć ze wzmożoną krytyką w dowolnej formie! Urząd Prezydenta cieszy się moim ogromnym szacunkiem (wszak jestem Polakiem) - inaczej jest jeśli chodzi o szacunek do osoby prezydenta - uważam, że Komorowski nie nadaje się na pełnione stanowisko, mam ku temu dobre i słuszne powody a jak się komuś to nie podoba to może zgalać do Korei Północnej, Chin albo bliżej, do Białorusi - tam z władzy żartować absolutnie nie wolno. Gra Counter-Strike daje możliwość zainstalowania modyfikacji, która pozwala strzelać do prezydentów/premierów/osób znanych - skoro daje taką możliwość to w pańskiej opinii powinna być zakazana. Ponadto - odnoszę wrażenie, że cenisz pan życie prezydenta bardziej niż zwykłego człowieka - przypomnę zatem, że wszyscy jeteśmy równi, każdy z nas jest takim samym człowiekiem - dlaczego jeden ma być lepiej chroniony od drugiego? Co, życie prezydenta jest cenniejsze od zwykłego obywatela i w związku z tym doń strzelać można (w grze oczywiście) a do głowy państwa już nie? Cóż za bzdurny argument! W sieci znajduje się cała masa gier polegających na strzelaniu do Obamy, Busha oraz wielu innych - nikt w USA nawet przez sekundę nie pomyśli o ściganiu ich autorów. Jeśli zaś chodzi o to "jak mi pójdzie" - proszę się nie obawiać, mam za sobą HFPC, OBWE oraz prawo UE - przeciwko mam polski wymiar sprawiedliwości. Zasada nadrzędności prawa wspólnotowego nad prawami państw członkowskich gwarantuje mi zwycięstwo w tej absurdalnej batalii - skoro jednak nasze rodzime prokuratury chcą z w/w walczyć to jest to ich sprawa.

10.12.2012 11:27
@29: nie znam tych 11 przypadków i nie będę ich w związku z tym komentował - nie mam wiedzy na temat szczegółów postępowań (może niektóre są uzasadnione) a co dalej za tym idzie nie mogę się do nich odnieść w żaden sposób. Pisanie, że te 11 osób spotkało to samo co mnie jest nadużyciem i manipulacja - masz Pan pewność (100%), że do w/w przybyło ABW? Nie? To jak można porównywać te sprawy z moją? Przepis o karaniu za znieważenie prezydenta w ocenie HFPC oraz OBWE nie spełnia wymogów płynących z Europejskiej Konwencji Praw Człowieka a tym samym każdy wyrok uzasadniony nim jest łamaniem podstawowych praw człowieka! Powołując się na orzecznictwo Europejskiego Trybunału Praw Człowieka w Strasburgu, w opinii zwrócono uwagę, że sprawujący najwyższą władzę "powinni liczyć się z możliwością jeszcze wnikliwszej i drobiazgowej kontroli oraz krytyki mediów i przedstawicieli społeczeństwa niż 'zwykli' politycy". Stanowisko Trybunału Konstytucyjnego, które Pan przypomina i które znam, jest niezgodne z wartościami Unii Europejskiej oraz ideałami, za którymi Polska "goni". Proszę się odnieść do tego konkretnego argumentu. W rodzimym prawie karnym są inne mechanizmy "ochrony godności Prezydenta RP". Można wspomnieć o art. 226 par. 3 Kk, przewidującym karę grzywny, ograniczenia wolności lub pozbawienia wolności do lat 2 za "znieważenie oraz poniżenie konstytucyjnego organu RP". Zapisany w tym artykule zakres kar "powinien stanowić wystarczający poziom ochrony dobrego imienia Prezydenta RP" - problem jednak w tym, że prokuratura woli stosować archaiczne i niezgodne z prawami człowieka przepisy. Zasada nadrzędności prawa wspólnotowego Unii Europejskiej nad prawami państw członkowskich (zasada prymatu, supremacji, czy nadrzędności prawa wspólnotowego). Podstawą tej zasady stało się orzeczenie 6/64 ETS z 1964 roku Costa/ENEL, w którym Trybunał proklamował również zasadę nadrzędności prawa wspólnotowego nad prawem podmiotów członkowskich. Zasada ta głosi, że przepisy prawa krajowego w żadnym wypadku nie mogą przeważać nad prawem Traktatowym, będącym niezależnym i nadrzędnym źródłem prawa. Reasumując - stanowisko Trybunału Konstytucyjnego w Polsce jest niezgodne z traktatami wspólnotowymi i zamierzam ten fakt wykorzystać w przypadku jeśli dojdzie do tego, że będę musiał dochodzić sprawiedliwości właśnie przed Europejskim Trybunałem Praw Człowieka. Proszę się odnieść również do tego argumentu - ciekaw jestem jak się Pan do tego ustosunkujesz. Skoro agregowanie treści jest takie straszne to dlaczego wymiar sprawiedliwości nie ściga osób, które linkują do gier z bloga AntyKomor.pl? Podług pańskiej pokrętnej logiki i dziwnego toku rozumowania, każdy, kto udostępni odnośnik do moich gier bierze udział w przestępstwie! Cóż za bzdura i idiotyzm! Dlaczego? Odnośniki do gier z AntyKomor.pl publikowały wszystkie media w Polsce - czyli co, dziennikarze brali udział w przestępstwie, są współsprawcami? Skończ waść takie bzdety wypisywać i wstydu sobie oszczędź (chociaż nie podpisując się prawdziwymi danymi, możesz pan z siebie robić największego durnia). Porównanie z bankiem rozśmieszyło mnie tak sowicie, że jeszcze teraz jest mi wesoło. Przypomnę jeszcze, że zadałem panu pytanie - skoro gry z antykomor.pl są (i ty cytat pańskiej wypowiedzi) "według polskiego prawa karalne i koniec" to dlaczego nikt nie ściga autorów gier polegających na biciu i strzelaniu do poprzedniego Prezydenta? Przecież to rażące zaniedbanie i pokaz hipokryzji "wymiaru sprawiedliwości"! Serwer znajduje się w USA dlatego, że w Polsce wolność słowa jest ograniczana a publikowanie swoich poglądów (z serwerów na terenie RP) wiąże się z odpowiedzialnością karną. Dzięki podjętym krokom, nasz rodzimy wymiar sprawiedliwości może sobie jedynie pomarzyć o dostępie do danych teleinformatycznych bloga AntyKomor.pl (adresy IP osób odwiedzających i zarządzających). Nie jest to w żadnym razie przejaw tchórzostwa tylko obrony - bronię się bowiem przed archaicznymi zapisami, które są niezgodne z podstawowymi prawami człowieka. Pytasz pan na koniec czego się obawiam - odpowiedź jest banalna - obawiam się przepisów obowiązujących w Polsce, które jak już wyżej napisałem są niezgodne z podstawowymi prawami człowieka.

Marcin R. 10.12.2012 08:31
szanowny Panie Robercie płacze pan że pana skazano za obraze prezydenta Komorowskiego a innych nie, za zniewage prezydenta Kaczyńskiego to coś panu pokaże i prosze dokładnie czytac cyfry ilu ludzi spotkało to samo co pana tylko ma pan pecha ze pana nagłośniono a tamte sprawy nie : Przepis o karaniu za znieważenie prezydenta jest zgodny z konstytucją -ogłosił Trybunał Konstytucyjny. Obecnie za publiczne znieważenie głowy państwa grożą trzy lata więzienia. W ocenie gdańskiego sądu przepis Kodeksu karnego odnoszący się do publicznego znieważenia prezydenta stanowi zagrożenie dla wolności słowa i daje podstawę do ingerencji państwa oraz organów ścigania w prawo do debaty politycznej. - Stwierdzić trzeba, iż w warunkach demokratycznego społeczeństwai pogląd, iż znieważenie dobrego imienia Prezydenta RP godzi w interes całego państwa - wskazał sąd. Z przedstawionych przez Prokuraturę Generalną wynika, że od 1997 r. w związku z tym przepisem było 210 postępowań, ale aż 121 zakończyło się odmową wszczęcia śledztwa. 63 sprawy umorzono, niektóre sprawy są w toku, zaś do sądu trafiło na razie 11 aktów oskarżenia. Spośród 10 spraw zakończonych w sądach zapadły tylko trzy wyroki skazujące, z czego jeden na rok więzienia w zawieszeniu na cztery lata i dwa skazujące na grzywnę Co do gier o strzelaniu w wizerunek prezydenta jest to chaniebne i basta wyjasnia to trybunał dlaczego !!!!!! co do mojego postu 25 w pierwszym rzedzie ma pan cytat ale pod nim zaraz podziekowanie za odpowiedz jaką pan mi udzielił w poscie 23 proponuje wolniej czytac . co do gier cytuje znów pana: Gry, do których Pan pije nie zostały stworzone przeze mnie a w sieci były dostępne dużo wcześniej niż zaczęto o nich mówić. Z uwagi na fakt iż wpisywały się w konwencję bloga Antykomor.pl, postanowiłem je na nim zamieścić. Dlatego też nie mam zamiaru ponosić odpowiedzialności za coś, czego nie zrobiłem. A jednak zrobił pan bo je pan zamiescił dam panu inny przykład ale podobny. to tak jakby okradli bank a pan sie zgodził na przechowanie kradzionych pieniedzy w domu z tego banku też wtedy bedzie brał pan udział w napadzie na ten bank pomimo ze pana w nim nie było .... rozumie pan? a , pan zamiescił z pełną swiadomoscią na swojej stronie gry które według polskiego prawa są karalne i koniec. A jesli jest pan tak odwazny to dlaczego nie zarejestruje pan domeny na polskich serwerach tylko na Amerykańskich czego sie pan obawia ???? zgadzam sie z Panem w jednym mozemy sobie robic jaja satyrycznie z polityków ale nigdy z głowy panstwa nie wazne kto ten urząd sprawuje , uszanujmy Urząd Prezydenta RP. nawiązując pana wypowiedz do gier wskazuje pan gre CS( conter strike ) znam tą gre doskonale ale tan sie nie strzela do głowy państwa , a podobnych gier jest mnóstwo Medal of Honor , Call of Dutty ..... mają dużą róznice pomimo że są amerykańskie nie strzela w nich nikt do OBAMY, REAGANA, czy Buscha..... jeszcze raz pozdrawiam i ciekawi mnie jak panu pójdzie .....

09.12.2012 21:56
@27: proszę przeczytać komentarze nr: 25 (początek) oraz 21 (końcówka). Dwa razy pytasz Pan o to samo. Gry, do których Pan pije nie zostały stworzone przeze mnie a w sieci były dostępne dużo wcześniej niż zaczęto o nich mówić. Z uwagi na fakt iż wpisywały się w konwencję bloga Antykomor.pl, postanowiłem je na nim zamieścić. Dlatego też nie mam zamiaru ponosić odpowiedzialności za coś, czego nie zrobiłem. Czy mam zostać ukarany za odnośniki do gry? Przecież to jakiś absurd! Witoszek z jajem przyjął wyrok a ja się na niesprawiedliwość nie zgadzam i będę do końca walczył o swoje - jeśli polski wymiar sprawiedliwości uzna mnie winnym, udam się do ETPC a tam bez problemu wykażę, że złamano moje podstawowe prawa człowieka. Według Pańskiej subiektywnej opinii blog Antykomor.pl znieważa prezydenta Komorowskiego a zdaniem Helsińskiej Fundacji Praw Człowieka i OBWE już nie. Proszę wybaczyć ale w/w instytucje cieszą większym autorytetem i poważaniem niż ktoś, kto w satyrycznych materiałach widzi chamstwo, zniewagę i cholera wie co jeszcze. Trybunał Europejski wielokrotnie cofał wyroki w sprawach takich jak moja pokazując tym samym, że można sobie robić żarty z polityków - nawet jeśli są dosadne. Może Pan sobie uważać iż powinienem zostać ukarany nawet karą śmierci - masz Pan prawo myśleć i mówić co się Panu tylko podoba a ja mam prawo to skomentować. Nie mam zamiaru zmieniać Pańskich poglądów - pozwalam sobie jednak na polemikę. Nie boję się krytyki bo uważam, że postępuję słusznie. Jeśli zaś chodzi o "gubienie się" - taka opinia wynika z tego, że się Pan nie znasz "na Internecie". Otóż wyjaśniam - domenę można "przerejestrować" - jako właściciel mam do tego pełne prawo, wszak to moja własność i mogę nią dysponować w sposób w zasadzie dowolny. Nigdzie się zatem nie gubię. Obecnie polskie sądy/prokuratury mogą pomarzyć o dostępie do serwera bloga czy też adresach IP osób, które nim zarządzają - nad całością czuwa amerykańska Konstytucja. Dobrze, że napisał Pan na koniec, że mam prawo "negować" prezydenta - owszem, mam i będę to robił tak długo jak uznam to za zasadne oraz w takiej formie jaką uznam za najbardziej odpowiednią. Generalnie mówiąc gwiżdżę na opinie w stylu "gry w strzelanie do prezydenta są nie ma miejscu/złe/chamskie/okrutne& quot; ponieważ są one przejawem skrajnej hipokryzji - jeśli gry z Antykomor.pl są takie niepoprawne/złe/itd to zamknijmy producentów/wydawców gier, które polegają na zabijaniu ludzi (CS, Modern Warfare oraz inne)! Skoro mamy już na jakiś pogląd zdanie to niech będzie on obiektywny a nie zachowawczy! Jakoś nie widzę, żeby Pan i mu podobni mieli coś przeciwko wyżej opisanym rozrywkom, by ktoś protestował, nasyłał ABW! Brak konsekwencji w działaniach obnaża Pańską i innych hipokryzję - strzelać do prezydenta (byle jakiego) nie wolno ale do szarych ludzi to już tak?! Dalej unikasz Pan rzeczowej odpowiedzi na zadane przeze mnie pytania.

Marcin R. 09.12.2012 21:02
Panie Robercie co do apelacji poprosiłem o wyjaśnienie dostałem je od pana za co podziekowałem nie wiem do czego pan jeszcze pije ??? Temat Witoszka hmm facet zachował sie gośc z jajem przyjął wyrok, a dziwi mnie że pan stworzył głupkowate gry i unika kary obraza jest obrazą a prezydent prezydentem dla mnie powinien pan byc ukarany i koniec to jest moje zdanie... co do kwestii zdjec nie jest to forma satyryczna dla mnie obrazliwa , teraz pan pisze cyt: jest Pan pewien, że to ja jestem właścicielem serwera i domeny a co za tym idzie gospodarzem? No własnie to jak to jest Panie robercie bo sie pan gubi kolejna pana wypowiedź potwierdzająca ze jest pan jej włascicielem cyt: cudzy dowód osobisty, który rzekomo miał być przeze mnie używany, należał do mojego ojca i miałem jego zgodę na posłużenie się nim by zarejestrować domenę. temat ostatni gry na prezydenta śp kaczyńskiego hmmm niewiem nie wypowiadam sie nie widziałem takich ale moge pana zapewnic że Ogromnie nie podoba mi sie obraza któregokolwiek prezydenta RP, ma pan prawo do negowania ale jednak strzelanka nie lezy mi sorry prosze wybaczyc mi.....

09.12.2012 19:41
Szanowny Panie Marcinie, kwestię "płacenia za apelację" wyjaśniłem tak, że temat został wyczerpany - proszę przeczytać mój komentarz raz jeszcze - ze zrozumieniem i spokojem - to chyba nic trudnego, prawda? Pan Witoszek napisał oprogramowanie, które pozycjonowało wyraz określający "ozdobę szmuklerską w postaci pędzla z nici lub sznureczków" w ten sposób, że po jego wpisaniu, Google zwracało w wynikach wyszukiwania stronę prezydenta na pierwszym miejscu. Nie ulega wątpliwości, że było to działanie wulgarne. Jeśli chodzi o kwestię zdjęć - tak się składa, że do 99% z nich sąd nie miał żadnych zastrzeżeń - prokuratorowi natomiast nie podoba się całość co jest akurat dla mnie w zasadzie zrozumiałe. Fotografie ośmieszające Komorowskiego jak sama nazwa wskazuje służą do jego wyśmiewania/ośmieszania a nie znieważania. Należy zwrócić uwagę na fakt, że na łamach antykomor.pl nie ma materiałów wulgarnych a co za tym idzie chamskich - określanie tychże jako takie jest w mojej subiektywnej opinii nadużyciem - skoro materiały z mojego bloga są takie "chamskie" to dlaczego nie ściga się autorów fotomontaży wymierzonych w Prezydenta Kaczyńskiego? Możesz mi to wyjaśnić jak już prosiłem czy będziesz omijał tę kwestię? Strona znajduje się obecnie na terytorium Stanów Zjednoczonych Ameryki Północnej gdzie tego typa formuła satyry politycznej jest jak najbardziej dopuszczalna i akceptowalna. Na łamach bloga antykomor.pl znajdują się ostre i emocjonalne komentarze ale jak już wielokrotnie podkreślałem - na pewno nie wulgarne! Krytyka Komorowskiego nie bierze się z sufitu, wszystkie negatywne wpisy są usankcjonowane postępowaniem obecnego prezydenta, które nie każdemu musi się podobać! Ludzie mają prawo komentować pracę Komorowskiego i robią to na łamach właśnie mojego bloga. Z pewnością kultura wypowiedzi stoi znacznie wyżej niż to co możemy znaleźć na wp, onecie czy innych gazetach.pl. Jeśli zaś chodzi o moją odpowiedzialność za komentarze i treści - jest Pan pewien, że to ja jestem właścicielem serwera i domeny a co za tym idzie gospodarzem? Masz Pan 100% pewność, że nie oddałem bloga pod zarządzanie komuś innemu, np. obywatelowi USA, którego polski wymiar sprawiedliwości może najwyżej pocałować w stópkę? Gry polegające na strzelaniu do Komorowskiego nie są niczym strasznym i chamskim - podobne aplikacje powstają na całym świecie i nikomu nie przyszłoby do głowy, żeby ścigać ich autorów albo, co gorsza, skazywać ich! Wystarczy kilka prostych zapytań w Google i już mamy całą paletę gierek polegających na strzelaniu do możnych tego świata. Dodam ponownie, że autora gry polegającej na strzelaniu do śp. Lecha Kaczyńskiego nikt nie ścigał, nikt nie nasyłał ABW i nikt nie sądził - tak samo rzecz się ma w przypadku gry polegających na biciu poprzedniego Prezydenta. Skoro w/w mogły sobie bez krępacji "wisieć" w Internecie to dlaczego przywileju tego odmawia się Komor Killerowi, Szoterowi i innym? Możesz mi na to pytanie odpowiedzieć? Proszę nie unikać odpowiedzi na zadane przeze mnie pytania - ja z obowiązków interlokutora wywiązuję się wzorowo a Pan co najmniej negatywnie.

Marcin R. 09.12.2012 18:39
Szanowny Panie Robercie cyt. I ostatnia sprawa prosze powiedziec nam za czyje środki są prowadzone te apelacje czy z pieniedzy podatników czy sam pan opłaca ???? dziękuje za wyjaśnienie tej sprawy i jak pan zauważył nigdzie niema słowa na temat tego ze mam zamiar protestowac , także prosze nie dodawac i ubarwiac ..... co do tematu pana witoszka on poprostu zrobił program w który wpisując nazwisko śp pana prezydenta przerzucał na niecenzuralne strony.... a u pana na stronie antykomor.pl no niestety te chamskie poprzerabiane zdjecia np. prezydent jako terrorysta afgański z bazuką zresztą zdjecie podpisane antykomor.pl to juź przegiecie i czy inne oraz te chamowate wpisy niestety następuja tam za pana zezwoleniem strona jest pana jest pan tam gospodarzem i odpowiada pan niestety za rzeczy umieszczane na niej .... A gra w której sie strzela do wizerunku Prezydenta RP brak słów niestety.... jesli chodzi o pytanie drugie ma pan racje 5.40 troche nie tak ... wracajac do pytania 1 jestem jak najbardziej za aby zlikwidowac wpisy anonimowe i wprowadzic tą metode z FB .... dziekuje za wyjaśnienia aczkolwiek nie do konca sie z panem zgadzam w temacie pytania nr 3 .....

Imię i nazwisko, pseudonim 09.12.2012 18:29
Prezydenta nikt nigdy obrażać nie powinien. Bez względu na to, czy jest to Lech Kaczyński, Bronisław Komorowski czy jeszcze ktoś inny. Drugą sprawą jest podrabianie dokumentów za co powinno się odsiedzieć swoje ;]

09.12.2012 17:38
@21: Wystarczy kliknąć na mój nick aby wyświetlić stronę, na której podane jest moje imię i nazwisko. Ponadto - sądzisz, że ktoś by się pode mnie podszywał i w moim imieniu pisał tutaj posty podczas gdy np. Administrator zna mnie osobiście? Jeśli chodzi o drugie pytanie: ABW odwiedziło mnie o godzinie 5:40 rano czyli wbrew przepisom (no, chyba, że jestem groźnym przestępcą hehe) i to jest raz. Dwa - nie do końca zrozumiałeś chyba moje pytanie - nie mam pretensji do ABW że mnie odwiedziło (wszak to najlepsza agencja reklamowa w Polsce - dzięki nim mam reklamę, na którą nie byłoby mnie stać nawet po stu latach pracy) - mam pretensje, że tej samej służby nie użyto np. do ścigania autorów gry polegających na strzelaniu tudzież biciu poprzedniego Prezydenta. Irytuje mnie fakt, że ludzie w Polsce traktowani są wybiórczo - są równi i równiejsi. Odpowiedz jak to jest, że jedni są ścigani a drudzy nie. Co do pytania numer trzy: Witoszek przyznał się do znieważenia, wyraził skruchę, itd. Ja do znieważenia się nie przyznam ponieważ nie używałem w stosunku do Komorowskiego słów powszechnie uznanych za wulgarne - ani razu! Napisałem już, że porównywanie mojej sprawy do tego co zrobił bezdomny Hubert H. to prymitywne spłycanie tematu i zwykłe odwracanie kota ogonem. Wyjaśnij mi, dlaczego, skoro w Polsce panuje zasada "legalizmu" (czyli ścigamy wszystkie przestępstwa) nikt nie zajął się autorem spieprzajdziadu.com, w/w gier albo też komentarzy, które onegdaj publikowane były np. na największych/najpopularniejsz ych portalach internetowych? Odpowiedz. Tylko z sensem. Ostatnie pytanie niesamowicie mnie rozbawiło. Dlaczego? Od kiedy to za apelacje ktoś ma coś płacić? Polskie prawo gwarantuje mi możliwość odwoływania się od wyroku - dlaczego miałbym z tej możliwości nie skorzystać? Bo tobie się tak podoba? Bo idą na to pieniądze podatników? Dobre sobie! Protestuj zatem przeciwko nagrodom (54 mln złotych), które przyznali sobie pracownicy Kancelarii Prezydenta + Ministerstw a nie przeciwko śmiesznym kosztom postępowań, za które i tak, w przypadku skazania, będę musiał zapłacić - krótko mówiąc - impreza odbywa się na mój koszt a ty masz z tym problem? Zapytanie do Komisji Europejskiej złożył i sformułował europoseł a nie ja - nikt za to nie płaci. Ciekaw jestem co ty żeś sobie ubzdurał - że ktoś płaci za moje apelacje? Większej bzdury jeszcze nie słyszałem ;-) Czekam na odpowiedzi na moje pytania.

kiki 09.12.2012 16:25
@20...trzymaj się i olewaj resztę mutantów. To są sługusy i nie dociera do nich ,że satyra bywa bardziej zabójcza niż strzelanki i kule. Pozdrowienia i tak trzymać jak do tej pory.

Opinie

Reklama

Dziś w kraju i na świecie (czwartek, 4 grudnia)

Dziś jest czwartek, trzysta trzydziesty ósmy dzień roku. Wschód słońca o godz. 7.24, zachód słońca 15.26. Imieniny obchodzą: Barbara, Bernard, Chrystian, Filip, Hieronim, Jan, Klemens i Krystian.Data dodania artykułu: 04.12.2025 11:01
Dziś w kraju i na świecie (czwartek, 4 grudnia)

Dziś w kraju i na świecie (środa, 3 grudnia)

Dziś jest środa, trzysta trzydziesty siódmy dzień roku. Wschód słońca o godz. 7.23, zachód słońca 15.26. Imieniny obchodzą: Emma, Franciszek, Kasjan, Kryspin, Ksawery i Łucjusz.Data dodania artykułu: 03.12.2025 08:45
Dziś w kraju i na świecie (środa, 3 grudnia)

Janusz Mieloszyk, pierwszy wiceprezes Nest Banku, z tytułem Digital Banker of the Year

Podczas Global Retail Banking Innovation Awards 2025 magazynu The Digital Banker Janusz Mieloszyk, pierwszy wiceprezes zarządu Nest Banku, otrzymał tytuł Digital Banker of the Year (Central Europe). W tym samym konkursie Nest Bank zdobył jeszcze dwa wyróżnienia za projekt N!Asystenta: Excellence in Digital Innovation - Poland oraz Best Technology Implementation by a Retail Bank - Europe.Data dodania artykułu: 02.12.2025 17:58
Janusz Mieloszyk, pierwszy wiceprezes Nest Banku, z tytułem Digital Banker of the Year

Ministerstwo Zdrowia przedstawiło propozycje oszczędności. Kolejne zmniejszenia limitów

Blisko 10,4 mld zł w 2026 r. oszczędności w NFZ miałyby przynieść zmiany przedstawione przez resort zdrowia Ministerstwu Finansów. Zakładają one m.in reformę wynagrodzeń, limity w poradniach specjalistycznych i korekty na listach darmowych leków dla dzieci i seniorów; plan krytykuje opozycja z PiS.Data dodania artykułu: 01.12.2025 19:38
Ministerstwo Zdrowia przedstawiło propozycje oszczędności. Kolejne zmniejszenia limitów

Prawie 105 mln zł kary dla Jeronimo Martins Polska za wprowadzanie klientów w błąd ws. promocji

Prezes UOKiK nałożył na spółkę Jeronimo Martins Polska, właściciela Biedronki, karę blisko 105 mln zł za wprowadzenie klientów w błąd podczas ubiegłorocznych akcji promocyjnych - poinformował w poniedziałek urząd. Biuro prasowe sieci Biedronka podkreśliło, że nie zgadza się z decyzją i zaskarży ją do sądu.Data dodania artykułu: 01.12.2025 12:04
Prawie 105 mln zł kary dla Jeronimo Martins Polska za wprowadzanie klientów w błąd ws. promocji

Badanie: 71 proc. Polaków nie chce podawać PESEL-u m.in. w internecie

71 proc. Polaków nie chce podawać PESEL-u w sklepach internetowych, hotelach, biurach podróży i wypożyczalniach - wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie serwisu ChronPESEL.pl i Krajowego Rejestru Długów.Data dodania artykułu: 01.12.2025 11:42
Badanie: 71 proc. Polaków nie chce podawać PESEL-u m.in. w internecie

Dziś w kraju i na świecie (poniedziałek, 1 grudnia)

Dziś jest poniedziałek, trzysta trzydziesty piąty dzień roku. Wschód słońca 07.20, zachód słońca 15.28. Imieniny obchodzą: Aleksander, Ananiasz, Antoni, Blanka, Edmund, Florencja, Jan, Natalia i Rudolf.Data dodania artykułu: 01.12.2025 06:55
Dziś w kraju i na świecie (poniedziałek, 1 grudnia)

Himmler uznał, że podbite ziemie, także te polskie mogą być rezerwuarem rekrutów dla Waffen-SS

Himmler uznał, że rezerwuarem dla jego prywatnej armii - bo tak w gruncie rzeczy traktował Waffen-SS – mogą być ziemie podbite przez III Rzeszę. Także te polskie – mówi w rozmowie z PAP dr Tomasz E. Bielecki, autor książki „Polacy w Waffen-SS. Polskie Pomorze”.Data dodania artykułu: 30.11.2025 19:30
Himmler uznał, że podbite ziemie, także te polskie mogą być rezerwuarem rekrutów dla Waffen-SS
ReklamaSklep Medyczny Tomaszów Maz.
Koncert Czesława Mozila „Solo” w Niebowie

Koncert Czesława Mozila „Solo” w Niebowie

Koncert Czesława Mozila „Solo” w Niebowie (Wincentynów) – wyjątkowy wieczór w domowym salonieJuż 18 stycznia 2026 roku (niedziela) o godz. 17:00 Czesław Mozil zaprasza na jedyne w swoim rodzaju wydarzenie muzyczne — koncert "Czesław Mozil Solo – w mieszkaniu". Miejsce: niewielka wieś Wincentynów (gmina Sławno, powiat opoczyński), blisko Opoczna, w malowniczym zakątku województwa łódzkiego. Prywatna przestrzeń – salon domu – stanie się areną bliskiego spotkania artysty z publicznością.Miejsce pełne folklorystycznego klimatuWincentynów to kameralna miejscowość — według danych z 2021 r. liczy zaledwie 179 mieszkańców W sąsiedztwie znajduje się prywatny miniskansen "Niebowo", prezentujący tradycyjną wiejską architekturę regionu opoczyńskiego: chatę ze strzechą, ziemiankę, stodółkę i autentyczne wnętrza izby białej, kuchni i sieni.  Ta nieoczywista, serdeczna sceneria doskonale komponuje się z domowym klimatem koncertów Mozila.Co czyni ten wieczór wyjątkowymBliskość artysty: Czesław zagra niemal jak "u sąsiada" — w salonie, na kanapie, czasem na podłodze, a może ktoś usłyszy go z kuchni. Ta forma koncertu wyczarowuje atmosferę kameralności i autentycznego kontaktu.Unikalna formuła: To połączenie solowego show muzycznego i błyskotliwego stand-upu — pełne inteligentnych obserwacji, humoru i muzycznych emocji.Repertuar: Poza znanymi piosenkami, usłyszymy utwory z ostatnich albumów oraz premiery nowych nagrań, które trafią na kolejną płytę.Aktualny czas twórczy: Mozil zdobył tegoroczną Festiwalową Nagrodę Opola za piosenkę „Ławeczka”, singiel „Leń” z „Akademii Pana Kleksa 2” stał się hitem, a jego album „Inwazja Nerdów vol. 1” zdobył Fryderyka w 2025 roku.Kilka faktów o artyścieUrodzony w 1979 r. w Zabrzu, wykształcony akordeonista (Król. Duńska Akademia Muzyczna w Kopenhadze) Twórca złożonych dzieł: muzyka, teksty, aktorstwo dubbingowe (np. Olaf z "Krainy Lodu"), osobowość TVLaureat licznych nagród: Fryderyków, nagrody opolskiego festiwalu, platynowych płytStyl znany z połączenia kabaretu, folku, punka i inteligentnego humoru — trudno zamknąć go w jednym słowie Szczegóły wydarzeniaData: 18 stycznia 2026 (niedziela), godz. 17:00Miejsce: dom mieszkalny w Wincentynowie k. Opoczna („Niebowo”)Bilety: tylko 40 sztuk, cena 130 zł — dostępne na stronie: [biletomat.pl]Więcej informacji na: wydarzenie na FacebookuTaki koncert to znakomita okazja, by przeżyć muzykę i humor Mozila w najbardziej osobistej formie. To więcej niż performance — to spotkanie, które zostaje w pamięci na długo.Data rozpoczęcia wydarzenia: 18.01.2026

Polecane

W powiatowym Matrixie wszystko bez zmian

W powiatowym Matrixie wszystko bez zmian

Nie udało się dzisiaj powołać nowego Starosty oraz Zarządu Powiatu Tomaszowskiego. Nie udało się nawet zebrać 12 osobowego kworum, by móc prawomocnie przeprowadzić zwołaną na wniosek radnych sesję. Nie stawili na obradach radni Prawa i Sprawiedliwości oraz klubu Powiat Tomaszowski Od Nowa. Przy czym ci pierwsi w budynku starostwa byli. Dlaczego nie weszli na sesję? Mogli przecież przyjść i głosować. Nic nie stało na przeszkodzie. Mogli odrzucić proponowaną na Starostę przez KO, panią Alicję Zwolak Plichtę lub ją poprzeć. Tymczasem stworzono wrażenie, że dzieje się coś o czym osoby postronne nie powinny wiedzieć. Czy aby na pewno? Tekst na temat dzisiejszej sesji będzie miał charakter felietonowy, a więc całkiem subiektywny. Napisany z punktu widzenia radnego niezależnego, nie związanego z żadnymi partiami i nie będącego członkiem żadnego klubu. Nie znaczy to oczywiście, że znajdziecie w nim jakieś nieprawdziwe i niesprawdzone informacje.Data dodania artykułu: 03.12.2025 21:23 Liczba komentarzy: 20 Liczba pozytywnych reakcji czytelników: 5
Co ChatGPT ma do powiedzenia na temat wyboru nowego Starosty? Sprawdziliśmy„Anioły są wśród nas” – Gala tomaszowskich wolontariuszyOperacja „TOR”: tomaszowska policja i Straż Ochrony Kolei wzmacniają patrolowanie szlaków kolejowychŚmigłowce nad skałami Jury. 7. Batalion Kawalerii Powietrznej na poligonie marzeńHejt czy nadzór? Kulisy odejścia dyrektorki i nowy start domu dziecka „Słoneczko”KRUS i NFZ we wspólnej akcji „Weź się zbadaj”W powiatowym Matrixie wszystko bez zmianWystawa „Ukraine in Focus” pokazuje prawdę o wojnieŚwięto Patrona w „Wyspiańskim” – ślubowanie pierwszoklasistów i spotkanie z MistrzemBestialski napad bandycki dokonany w pierwszym dniu świąt na ulicy Wesołej w Łodzi3 grudnia – dzień, w którym naprawdę warto się zatrzymaćKonkurs na dyrektora PCPR. Jedna kandydatura, zmiana władzy i sporo znaków zapytania
Reklama
Reklama
zachmurzenie duże

Temperatura: 4°C Miasto: Tomaszów Mazowiecki

Ciśnienie: 1012 hPa
Wiatr: 12 km/h

Reklama
Reklama

Wasze komentarze

Autor komentarza: oburzonaTreść komentarza: Sala koncertowa to świetny pomysł - będzie też z niej z pewnością korzystać szkola muzyczna - dlaczego dzieci z naszego miasta muszą uciekać, żeby móc się rozwijać artystycznie? Chodzę z dziećmi regularnie do Areny - pamiętam co bylo kiedyś - ale jak widać dla was najlepiej byłoby gdyby nie było niczego - bo przecież żadne miasto na takich rzeczach nie zarabia - ale wtedy trzeba byloby do Warszawy i Lodzi jezdzić i podbijac kase rzadzacym z PO, o to chodzi?Źródło komentarza: W powiatowym Matrixie wszystko bez zmianAutor komentarza: LeonTreść komentarza: We wcześniejszym artykule dotyczącym tej sprawy postawione były pytania o wręcz bardzo drastyczne poczynania i zaniedbania, czy coś więcej ustalono. Patrząc z obiektywnego punktu to dlaczego Pani dyrektor wypowiedzenie złożyła wypowiedzenie właśnie akurat po tamtym nagłośnieniu sprawy- przypadek ? Jak ktoś jest nie winien to nie powinien uciekać. W naszym kraju stało się modne krzyczeć, że jak komuś nie po drodze to krzyczy ,że to nagonka polityczna albo hejt, przykre to jest i żałosne.Źródło komentarza: Hejt czy nadzór? Kulisy odejścia dyrektorki i nowy start domu dziecka „Słoneczko”Autor komentarza: DDTreść komentarza: Prosze napisać o kieszonkowymŹródło komentarza: Hejt czy nadzór? Kulisy odejścia dyrektorki i nowy start domu dziecka „Słoneczko”Autor komentarza: KaktusTreść komentarza: Jeśli dyrektor nie daje sobie rady z hejtem i merutoryczną krytyką to znaczy tylko, że wybrano złego dyrektoraŹródło komentarza: Hejt czy nadzór? Kulisy odejścia dyrektorki i nowy start domu dziecka „Słoneczko”Autor komentarza: AjdejanoTreść komentarza: Ło jejku! Jejku!! Po prostu strach się bać!!! Koniom dupę zawracają. Szkoda tylko, że helikopterów z Glinnika nie zaangażowali oraz dronów, wozów bojowych, a także policyjnych psów. Sprawdza się stare polskie przysłowie: mądry Polak po szkodzie. A po następnym ataku terrorystycznym każdy sowiet lub Ukrainiec spokojnie opuści granicę Polski bez najmniejszych problemów. I np. Ukraina będzie się tłumaczyła, że te ich drony nad Polską, to była pomyłka ich służb. Parodia, to jest mało....Źródło komentarza: Operacja „TOR”: tomaszowska policja i Straż Ochrony Kolei wzmacniają patrolowanie szlaków kolejowychAutor komentarza: AjdejanoTreść komentarza: 100 % racji, ale tylko w Wilkowyjach z serialu "Ranczo". A może i tam też by się nie załapał, bo jest zbyt durnowaty.Źródło komentarza: Czy uda się wybrać nowy Zarząd Powiatu?
Reklama
Reklama

Napisz do nas

Zachęcamy do kontaktu z nami za pomocą formularza. Możecie dołączyć zdjęcia i inne załączniki. Podajcie swojego maila ułatwi to nam kontakt z Wami
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama