Przed wyborami samorządowymi przeprowadzone zostaną dwie odsłony kampanii „Masz głos, masz wybór” - Pierwsza ma skłaniać do korzystania z biernego prawa wyborczego, zaś drugazachęcać do oddania świadomego głosu w wyborach. W ten sposób chcemy zwrócić uwagę naistotę tych wyborów – przecież każdy z nas może przyczynić się do zmiany naszegonajbliższego otoczenia, zarówno poprzez swoją kandydaturę, jak i oddanie głosu – mówi koordynator kampanii z ramienia Fundacji Batorego, Joanna Załuska.
Hasło pierwszej odsłony kampanii brzmi „Przyszli radni są tuż obok ciebie! Znasz ich? Przekonaj ich?”i ma zwrócić uwagę mieszkańców gmin, że w ich sąsiedztwie sąpotencjalni kandydaci na dobrych radnych, tylko często brakuje im motywacji, by startowaćw wyborach. Warto zatem zachęcić ich do kandydowania i przekonać o swoim poparciu.
W ten sposób lokalni, często nieformalni liderzy będą mogli mieć realny wpływ na sprawy swojej społeczności.
Druga odsłona kampanii wystartuje tuż przed wyborami i będzie zachęcać Polaków do świadomego oddania głosu. Jak mówi Przemysław Radwan ze Stowarzyszenia Szkoła Liderów – Świadomy głos to ten, który został oddany po uprzednim poznaniu kandydatai jego dotychczasowej działalności oraz wizji rozwoju jego miejscowości. Ponieważ te osobyprzez najbliższe cztery lata będą decydować o naszym najbliższym otoczeniu i dysponowaćpieniędzmi naszych samorządów, warto dobrze przemyśleć swoją decyzję,.
Kampania realizowana będzie zarówno w mediach (spoty radiowe i telewizyjne, bandery internetowe, reklamy prasowe), jak i w lokalnych społecznościach (wraz z organizacjami pozarządowymi organizowanie spotkań dla kandydatów i debat o problemach lokalnych).
Na stronie internetowej www.maszglos.pl umieszczone zostały przydatne materiały
informacyjne dla kandydatów na radnych, jak i wyborców (takie jak „Poradnik wyborcy”, test „Czy nadajesz się na radną?” i inne). Będzie również specjalne miejsce przeznaczone na zadawanie pytań ekspertom, którzy udzielą wyczerpujących odpowiedzi.
Koalicja „Masz głos, masz wybór”
Koalicja „Masz głos, masz wybór” (www.maszglos.pl) skupia kilkanaście opiniotwórczych i cieszących się autorytetem organizacji pozarządowych, które wspólnie działają na rzecz zwiększenia udziału obywateli w wyborach. Organizacje te z powodzeniem przeprowadziły już trzy skuteczne kampanie profrekwencyjne: „Zmień kraj. Idź na wybory” (przed wyborami parlamentarnymi 2007), „Pępek Europy” (przed wyborami do Parlamentu Europejskiego 2009) oraz „Gdziekolwiek będziesz, zagłosuj” (przed wyborami prezydenckimi 2010). Koalicja zabiega także o zmiany w prawie wyborczym, które mają ułatwić obywatelom udział w głosowaniu (dzięki jej staraniom udało się wprowadzić do prawa wyborczego procedurę głosowania przez pełnomocnika).
Organizacje wchodzące w skład koalicji
- Centrum Edukacji Obywatelskiej,
- Forum Europejskie przy Centrum Europejskim UW,
- Fundacja im. Stefana Batorego,
- Fundacja FOR,
- Fundacja Projekt: Polska,
- Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego,
- Interactive Advertising Bureau Polska,
- Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej,
- Izba Wydawców Prasy,
- Polska Fundacja im. Roberta Schumana,
- PKPP Lewiatan,
- Stowarzyszenie Gazet Lokalnych,
- Stowarzyszenie Prasy Lokalnej,
- Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR,
- Stowarzyszenie Przyjaciół Integracji,
- Stowarzyszenie Szkoła Liderów,
- Związek Firm Public Relations.
Koalicję wspierają: Albert Lumberjacker, OnBoard PR, Partner of Promotion, Profile, Dom Mediowy MEC, Millward Brown SMG/KRC
























































Napisz komentarz
Komentarze