- Zasadnicze pytanie: do czego potrzebna nam przynależność do tego Stowarzyszenia?
Grzegorz Haraśny - Północny, czyli łódzki wariant drogi S-8 jest warunkiem koniecznym ale nie wystarczającym by poprawić układ komunikacyjny wokół Tomaszowa. Nam do szczęścia niezbędny jest istotny węzeł komunikacyjny typu północ – południe, wschód – zachód, a więc nowe połączenie z Łodzią z węzła wrocławskiego na obwodnicy łódzkiej do Tomaszowa i dalej na południowy – wschód w kierunku Kielc i Rzeszowa i dalej w stronę granicy Państwa, czyli nowa droga S-74.
- To, że poprawa układu komunikacyjnego jest potrzebna nie ulega wątpliwości. Ja jednak ponawiam pytanie: po co nam członkowstwo w Stowarzyszeniu?
- My, Tomaszów pomogliśmy w usytuowaniu łódzkiego wariantu drogi S-8 i oczekujemy, że Ci którym pomogliśmy, pomogą teraz nam. 7 kwietnia odbędzie się w Łasku zebranie założycielskie Stowarzyszenia, do którego my, czyli Tomaszów przystępujemy.
- Ale to Stowarzyszenie nie ma w nazwie drogi S-74, są jedynie zapewnienia, że się ona tam znajdzie już po rejestracji organizacji. Skoro więc jest to zebranie założycielskie, to dlaczego dopiero po rejestracji?
- Pierwsze spotkania organizacyjne odbyły się 3 lata temu. Przygotowano już gotowy do rejestracji Statut, Tomaszów natomiast przyłącza się do tej inicjatywy.
- Jeszcze raz to samo pytanie: po co?
- Z tego samego powodu dla którego zostaje ono założone, mimo, że wszystkie wróble ćwierkają, że wariant łódzki jest już na 100% pewny.
- A może jest tak, że sami nie potraficie skutecznie lobbować na rzecz miasta, więc przyłączacie się do cudzych pomysłów?
- Lobbowanie to organizowanie siły za jakimś pomysłem, czy projektem. Niewątpliwie sami jesteśmy zbyt słabi, szczególnie wobec braku własnych parlamentarzystów. Oczywistym jest, że chcemy wykorzystać dla własnych celów również energie innych. Poza tym, odpowiedzialność polega na tym, że odpowiada się nie tylko za czyny ale i za zaniechania. Proszę odpowiedzieć na pytanie z jakim zarzutem byśmy się spotkali, gdybyśmy do tego stowarzyszenia nie przystąpili. Dla mnie oczywistym jest, że byłby to grzech zaniechania. Rozmawiałem z innymi samorządami i do tego stowarzyszenia przystąpią wkrótce następne.
- Może nie mamy własnych parlamentarzystów ale Ministrem Infrastruktury jest jednak Cezary Grabarczyk, który przed wyborami silnie lobbował na rzecz łódzkiego wariantu S-8. Wszyscy jeszcze pamiętają słynne zdjęcia z drogowskazami. Więc w czym problem?
- W tym, że Rząd jest Rządem wszystkich Polaków a nie tylko Regionu Łódzkiego i Minister Grabarczyk musi czuć wsparcie samorządowców z tego regionu, biznesu i świata nauki, na tym polega nowoczesny lobbing.





















































Napisz komentarz
Komentarze