Pierwszy z projektów, zatytułowany „Rozwijamy kompetencje: wsparcie dla uczniów”, będzie realizowany w Szkole Podstawowej im. Obrońców Westerplatte w Ujeździe. Obejmuje on aż 405 uczniów. Zakłada organizację zajęć rozwijających kompetencje społeczne, cyfrowe, ekologiczne i zawodowe, a także doposażenie placówki w nowoczesny sprzęt oraz pomoce dydaktyczne. Jednym z ważnych elementów projektu jest również rozwój kompetencji nauczycieli, tak aby mogli w pełni wykorzystywać nowe narzędzia w codziennej pracy z uczniami.
Szkoła w Ujeździe zyska m.in. dziesięć monitorów interaktywnych, trzydzieści jeden komputerów typu All in One oraz nowoczesną „magiczną ścianę” Know Wall, która pozwala na prowadzenie angażujących, multimedialnych zajęć z różnych przedmiotów. Tego typu wyposażenie ma nie tylko uatrakcyjnić lekcje, ale też pomóc uczniom w rozwijaniu kompetencji potrzebnych we współczesnym świecie.
Drugi projekt – „Uczymy się Nowocześnie – podniesienie jakości edukacji” – skierowany jest do 200 uczniów Szkoły Podstawowej im. Polskich Olimpijczyków w Osiedlu Niewiadów. Również w tej placówce nacisk położono na unowocześnienie bazy dydaktycznej oraz metody pracy z uczniami. Do szkoły trafi dziesięć monitorów interaktywnych oraz trzydzieści siedem komputerów All in One, a także nowe pomoce dydaktyczne i materiały edukacyjne.
Władze gminy podkreślają, że oba projekty kładą szczególny nacisk na rozwój kompetencji społecznych, emocjonalnych i cyfrowych uczniów, a także na wsparcie nauczycieli w zakresie nowoczesnych metod nauczania. Ma to być kolejny krok w stronę szkoły, która nie tylko przekazuje wiedzę, ale także inspiruje i przygotowuje młodych ludzi do funkcjonowania w dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości.
Przedsięwzięcia będą realizowane przy dofinansowaniu ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Regionalnego „Fundusze Europejskie dla Łódzkiego 2021–2027”. Szczegółowe harmonogramy działań i terminy wprowadzania zmian w szkołach mają zostać przedstawione w najbliższych tygodniach.






















































Napisz komentarz
Komentarze