Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
wtorek, 21 maja 2024 20:30
Reklama
Reklama

Szpital w Tomaszowie: pieniądze wydane no i co z tego?

Systemy informatyczne mają zazwyczaj służyć ludziom i ułatwiać im życie. Mają także porządkować chaos organizacyjny. Tak też się dzieje w większości przypadków. Jednak nie w tomaszowskim szpitalu.

Mimo stosunkowo dojrzałego wieku biegle posługuje się pani internetem. Można powiedzieć, że jest Pani w komputerach "obcykana".

Pan też. Korzystać ze zdobyczy cywilizacji, to zwyczajna rzecz. Dlatego, jak usłyszałam w ubiegłym roku, że mogę na wizytę u specjalisty w tomaszowskim szpitalu zapisać się przez internet, nie wychodząc z domu, ucieszyłam się. Jednak radość trwała krótko...

 

Dlaczego?

Co ja będę Panu opowiadać, niech pan wejdzie na stronę szpitala i sam zobaczy. Tu jest mój login i hasło. Ja już do nich nie mam siły...

 

No dobrze. Spróbujmy się zalogować.

Tu ma Pan zapisy na wizyty lekarskie przez internet. Proszę tu wejść. A teraz logowanie.

 

[reklama2]

 

No jesteśmy. I co dalej?

Dalej to, że ten system nie działa właściwie od samego początku, czyli od ubiegłego roku.

 

Kiedy Pani po raz pierwszy się tu logowała?

W ubiegłym roku. Miałam problemy z logowaniem, więc poszłam do informatyka w szpitalu i on mi wszystko pokazał co i jak.

 

No i zalogowaliśmy się, w czym więc problem?

Ja też się zalogowałam. Nawet wydrukowałam sobie instrukcję. Niech Pan sprawdzi sam. Spróbujmy zrobić rezerwację. Należy kliknąć w "usługi". Teraz wyświetliły się wszystkie przychodnie, gdzie można zapisać się do specjalistów. Problem w tym, że są nie wszystkie. Wielu poradni zwyczajnie na tej liście nie ma. Porównywałam z listą poradni zgłoszonych do NFZ i widniejących na stronie internetowej szpitala. Zwyczajnie niektórych nie ma. Niech Pan spróbuje na przykład zarezerwować wizytę u okulisty. Aby to zrobić, należałoby wybrać na liście odpowiednie pole i je zaznaczyć. Ale na liście nie ma poradni okulistycznej.

 

Rzeczywiście nie ma poradni okulistycznej

Nie tylko jej zresztą. Proszę też spojrzeć na listę lekarzy. Są głównie ortopedzi. Większości specjalistów tu nie ma. Gdzie jest na przykład pulmonologia, albo neurologia? Wyszczególniono tu 9 przychodni.  Na stronie szpitala wymienia się ich 18.

 

Wynika z tego, że do okulisty się Pani nie zapisze.

No nie. Muszę wybrać się do szpitala i stanąć w kolejce do rejestracji, gdzie jest zazwyczaj dużo ludzi, a mogłabym to samo zrobić z domu. Podejrzewam, że ja nie jestem przypadkiem odosobnionym. Teraz i tak jest sporo lepiej, bo w ubiegłym roku, kiedy zaczęłam moją przygodę z rejestracją przez internet, przychodni nie było żadnych a lekarzy trzech.

 

 

Zgłaszała Pani to gdzieś?

Poszłam najpierw do informatyka ze szpitala. Powiedział mi, że to nie jest jego sprawa, bo system działa sprawnie. Poszłam więc do Pana Prezesa. Weszłam do sekretariatu a tam akurat pojawił się jakiś młodzieniec. Zapytał w czym problem, gdzieś tam zadzwonił, przyszedł kolejny pan. Prezes oczywiście przyjął mnie na szpitalnym korytarzu. Tłumaczę mu: Panie, może ja jestem stara, ale wcale nie głupia. No to zostałam odesłana do jakiejś pielęgniarki. Mówię, że chyba sobie kpiny ze mnie robi.

 

Ale po co do pielęgniarki?

Bo ta pani niby jest za ten system odpowiedzialna.

 

Pielęgniarka?

No tak zrozumiałam, że pani ta jest odpowiedzialna za wprowadzanie danych. Trochę się zdenerwowałam i stwierdziłam, że to nie ja ale on jest od tego, by tę sprawę wyjaśnić.

 

Kiedy Pani była z tą skargą?

W styczniu, ale wcześniej byłam w  ubiegłym roku i pisałam do nich maile. Nie dostałam na nie żadnej odpowiedzi. Prezes zaczął wypytywać na jaki adres wysyłałam wiadomości. No przecież na ten, który podają na swojej stronie internetowej.  

Powiem Panu, że tak nie może być. Na ten system wydano wcale nie małe unijne pieniądze. Miał ułatwiać życie pacjentom i pracę personelowi szpitala.

Nie rozumiem, że przez rok nie udało się uzupełnić danych w taki sposób aby były one kompletne.

 

Rzeczywiście zwróciłem kiedyś uwagę, że panie w recepcji odsyłają pacjentów i nie zachęcają do rejestracji przez internet.

Rok temu rozdawali ulotki. System jest prosty i intuicyjny. Nawet osoba słabo posługująca się internetem powinna sobie poradzić.

 

Może jest intuicyjny ale też może komuś przeszkadzać, bo często zdarza się, że lekarze spóźniają się po kilka godzin, lub wcale nie przychodzą przyjmować pacjentów w poradni.

Być może tak jest. Dostałam numer do koordynatora, ale nie dzwoniłam, bo uznałam, że to nie ma sensu. 

 

****

 

Tomaszowskie Centrum Zdrowia uruchomiło  portal e-pacjent pod koninec września 2015 roku. Reklama głosiła, że dzięki platformie internetowej będzie można zapisać się m.in. na wizytę w poradni specjalistycznej bez koniecznosci wychodzenia z domu. System miał usprawnić pracę i skrócić czas oczekiwania pacjentów w kolejkach do lekarzy.
 

Władze spółki liczyły na wysoki wskaźnik obsługiwanych w ten sposób pacjentów. Oprogramowanie oraz wdrożenie nie było tanie, ponieważ kosztowało 1,336 miliona złotych.  Z tej kwoty prawie 1,1 miliona pochodziło ze środków Unii Europejskiej i została sfinansowana w ramach projektu "Poprawa jakości obsługi pacjentów oraz dostępności do usług medycznych w Tomaszowskim Centrum Zdrowia". Medyczny Portal Informacji poza możliwością rejestracji zapewnić miał także elektroniczny obieg dokumentacji medycznej.

 

Poza samym systemem informatycznym projekt obejmował: serwery do obsługi systemu e-pacjent i  przesyłania oraz zlecania badań obrazowych RIS-PACS, stacjonarne komputery do obsługi poradni specjalistycznych. Ponadto przeprowadzono modernizację serwerowni, szaf serwerowych i modernizację sieci dla potrzeb tego projektu. Zakupiono też macierz dyskową, bibliotekę taśmową do backupu, oraz drukarki sieciowe. Zawierało się w tym także kompleksowe szkolenie personelu. 

 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Józek 23.02.2017 22:09
System działa prawidłowo, tylko trzeba uzupełnienić dane/kalendarz lekarzy. Tym to powinna się zająć się rejestracja - chyba że się mylę.

rita 27.02.2017 12:59
Rejestracja przychodni działa na innym systemie. E-pacjent, jest dla osób " z zewnątrz". Pracujące w rejestracjach osoby, nie mogą w nim nic zmieniać, więc chyba zostaje to na głowie, tych co system stworzyły...

hm... 22.02.2017 21:30
1,1 miliona złotych trzeba będzie pewnie oddać...

Pan Kracy 22.02.2017 16:23
To dlaczego nie zgłoszono sprawy do zbadania przez Prokuraturę? Jeżeli wydatkowano publiczne pieniądze, a system nie funkcjonuje, to niech wykonawca poprawia. Albo decydent ponosi konsekwencje prawne.

Panie Mracid 22.02.2017 11:40
Pan na tym portalu znasz się jak swinia na gwiazdach. (ciekawe czy żeś się pan chociaż zalogował nie mówiąc o próbie rezerwacji?) Tu w ogóle nie ma problemu informatycznego, a jedynie organizacyjny. Ale po co zgłębiać temat jak można się pomadrowac i bezkarnie nawrzucac niewinnym osobom.

klug 22.02.2017 20:26
burn szczeka, bo tak wytresowali. Faktem jest, że system nie działa. Po prostu został odfajkowany, odbiór był teoretyczny, przelewy zaksięgowane. Więc o co chodzi?

22.02.2017 10:13
Tak to jest jak się zatrudnia "informatyka" z gażą na poziomie 3-4 k i wymaga od niego by wykonał pracę jak specjalista pracujący za min. 8-10k xD Władza i generalnie ludzie muszą się nauczyć, że dobre rozwiązania IT kosztują. Dużo. Ale działają jak trzeba + w razie czego jest ServiceDesk czy inny DeskSideSupport, który sobie z takimi problemami radzi natychmiast - czego jednak wymagać od informatycznych troglodytów z tomaszowskiego szpitala albo magistratu? Doskonale pamiętam jak nie potrafili uruchomić mojej strony napisanej w PHP i MySQL`u a tu mowa o tak zaawansowanym systemie! Żenada! Teraz ktoś powinien oddać forsę za wdrożenie tego gówna, naturalnie z własnej kieszeni.

Lenka Wątek 21.02.2017 22:22
Władza chciała dobrze a wyszło jak zwykle.

z ostatniej chwili 21.02.2017 17:35
Czy nasza lecznica (wszystkie jej oddziały) załapie się do sieci?

Maniek 21.02.2017 16:17
Czyli kolejne unijne pieniadze wywalone w bloto, ile to juz miliardow wywalono w kanał ? 80 % firm tzw start upów, ktore wziely z uni kase na start po okresie 2 lat przestaje istniec. Miliardy sa po prostu marnotrawione na nic. Juz nie wspomne o szkoleniach i kursach organizowanych z unijnej kasy, firmy szkoleniowe zaczely powstawac jak grzyby po deszczu a jakość tych szkolen wiadomo jaka.

rita-rejestratorka 21.02.2017 09:00
Osobiście uważam, że większość pacjentów nie zapisze się poprawnie do poradni. Należy wprowadzić dane ze skierowania, rozpoznanie w formie kodu, kody resortowe itp. Część pacjentów, których zapisuję telefonicznie, nie potrafi nawet odszukać tych danych, żeby podyktować mi je przez telefon. Personel, jak wspomniano w artykule został przeszkolony. Czy każdy kto będzie zapisywać się przez internet zapozna się z instrukcją i zrobi to rzetelnie, czy zapanuje powszechny chaos? Dla mnie e-pacjent, to pomyłka.

Prezes oczyszczalni 21.02.2017 07:23
Ja też jestem Prezesem i gdybym miał przyjmować wszystkich w gabinecie, to mój dywan byłby czarny. A jest biały. Od czego są korytarze????

rwd 21.02.2017 09:11
Zmień dywan na lenteks.

# 21.02.2017 12:27
To trzeba dywan zmienić na czarny (biały będzie lepiej wyglądał w domu).

Cinek 21.02.2017 21:00
Z Ciebie prezes jak z koziej dipy cembałki.

rwd 20.02.2017 23:19
Miało być g i jest g. Za to na papierze dla sprawdzających (którzy sprawdzają tylko papiery) jest cacy.

Reklama
Polecane
5 Rzeczy, które Marki Mogą Zrobić, aby Zwiększyć WiarygodnośćNiebezpieczna ekspresówkaZnieważył pomnik. Usłyszał zarzutyPrzy dworcu kolejowym w Tomaszowie Mazowieckim powstanie nowy parkingPremier: plan budowy żelaznej kopuły nad Polską i Europą posunął się o krok do przoduSzkolenie z Czarnej Taktyki w 9 Łódzkiej Brygadzie Obrony TerytorialnejArbuzy ekologiczneUOKiK: klienci Biedronki, którzy wzięli udział w promocji „Magia Rabatów”, mogą otrzymać 150 złNFOŚiGW: start programu dopłat do przydomowych wiatraków planowany na 2.-3. kwartał 2024 r.Ekstraklasa piłkarska - Widzew - Lech 1:1Lechia zwycięska na wyjeździeZmarł ks. prałat Edward Wieczorek
Reklama
Reklama
Reklama
Skarpetki zdrowotne z przędzy bawełnianej ze srebrem Skarpetki zdrowotne z przędzy bawełnianej ze srebrem Skarpetki nieuciskające DEOMED Cotton Silver to komfortowe skarpetki zdrowotne wykonane z naturalnej przędzy bawełnianej z dodatkiem jonów srebra. Skarpety ze srebrem Deomed Cotton Silver mogą dzięki temu służyć jako naturalne wsparcie w profilaktyce i leczeniu różnych schorzeń stóp i nóg!DEOMED Cotton Silver to skarpety bezuciskowe, które posiadają duży udział naturalnych włókien bawełnianych najwyższej jakości. Są dzięki temu bardzo miękkie, przyjemne w dotyku i przewiewne.Skarpetki nieuciskające posiadają także dodatek specjalnych włókien PROLEN®Siltex z jonami srebra. Dzięki temu skarpetki Cotton Silver posiadają właściwości antybakteryjne oraz antygrzybicze. Skarpetki ze srebrem redukują nieprzyjemne zapachy – można korzystać z nich komfortowo przez cały dzień.Ze względu na specjalną konstrukcję oraz dodatek elastycznych włókien są to również skarpetki bezuciskowe i bezszwowe. Dobrze przylegają do nóg, ale nie powodują nadmiernego nacisku oraz otarć. Dzięki temu te skarpety nieuciskające rekomendowane są dla osób chorych na cukrzycę, jako profilaktyka stopy cukrzycowej. Nie zaburzają przepływu krwi, dlatego też zapewniają pełen komfort przy problemach z krążeniem w nogach oraz przy opuchnięciu stóp i nóg.Skarpetki DEOMED Cotton Silver są dostępne w wielu kolorach oraz rozmiarach do wyboru.Dzięki swoim właściwościom bawełniane skarpetki DEOMED Cotton Silver z dodatkiem jonów srebra to doskonały wybór dla wielu osób, dla których liczy się zdrowie i maksymalny komfort na co dzień.Z pełną ofertą możecie zapoznać się odwiedzając nasz punkt zaopatrzenia medycznegoTomaszów Mazowiecki ul. Słowackiego 4Oferujemy atrakcyjne rabaty dla stałych klientów Honorujemy Tomaszowską Kartę Seniora 
zachmurzenie umiarkowane

Temperatura: 24°CMiasto: Tomaszów Mazowiecki

Ciśnienie: 1010 hPa
Wiatr: 14 km/h

Reklama
Reklama
Wasze komentarze
Autor komentarza: lubochnianin michuTreść komentarza: Lubochnia Marianka odbiór bez problemu. Ludwików teżŹródło komentarza: W Tomaszowie wystartowało nowe radio lokalne – RMF MAXXAutor komentarza: MigotkaTreść komentarza: raczej bełkot !!! i obiecanki cacankiŹródło komentarza: Ogórek trzecim wiceprzewodniczącymAutor komentarza: XxdTreść komentarza: To moja konferencja. Jutro znowu idę do pracy. Będą pracował 8 gdz. Zrobię to co mam zrobić w pracy. Czekam na oklaski i achy i echy. Po pracy wracam do domu.Źródło komentarza: Przy dworcu kolejowym w Tomaszowie Mazowieckim powstanie nowy parkingAutor komentarza: mirkaTreść komentarza: Leszku, czemu ty na europosła nie idziesz? Wiesz, że bym głosowałaŹródło komentarza: Ogórek trzecim wiceprzewodniczącymAutor komentarza: zadowolonyTreść komentarza: Ludwików jest teraz najpiękniejszą dzielnicą miasta od kiedy nasz prezydent wyremontował tu chodniki i jezdnie. Mamy też najliczniejszą sieć MZK i dogodne połączenie z całym miastem.Źródło komentarza: Przy dworcu kolejowym w Tomaszowie Mazowieckim powstanie nowy parkingAutor komentarza: zasłyszane na ryneczkuTreść komentarza: Na ryneczku wiele głosów ubolewających dlaczego Pan Ogórek nie startował na Prezydenta Tomaszowa. Pokonałby wszystkich kontrkandydatów. Zyskałby od pisowskich wyborców ogromne poparcie. Szkoda Panie Leszku. bo miasto skazane jest na dalsze marne lata bez szans rozwoju.Źródło komentarza: Ogórek trzecim wiceprzewodniczącym
Reklama
Reklama
Napisz do nas
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama