Co oznacza coaching?
Coaching od pewnego czasu stał się bardzo modnym pojęciem. Przez niektórych interpretowany jest błędnie. Pojęcie można rozumieć jako przekazywanie wiedzy i umiejętności w postaci szkoleń oraz odkrywanie uśpionych zdolności i potencjału. Trener pomaga zdefiniować siebie, swoje mocne strony i predyspozycje. Dobry coach skupi się na znalezieniu rozwiązania, proponując nową drogę rozwoju. Istnieje kilka rodzajów coachingu m.in. life coaching, czyli pomoc dla tych, którzy potrzebują zmian w życiu osobistym i zawodowym. Business coaching specjalizuje się w pomocy organizacjom biznesowych.
Kto powinien korzystać z pomocy coacha?
Odpowiedź jest prosta - każdy, kto chce przełamać impas w swoim życiu i pójść o krok dalej. Każdy, kto nie wierzy w swoje możliwości i szuka motywacji. Każdy, kto chce się rozwijać i nie potrafi podjąć ważnych życiowych decyzji.
Efekty pracy z coachem
Dzięki coachingowi szybciej się rozwiniesz i osiągniesz to, na czym Ci zależy od dłuższego czasu. Pogłębisz swoją świadomość i poznasz co jest dla Ciebie naprawdę ważne. Sesja z trenerem podniesie Twoją pewność siebie, uspokoi Cię i ułatwi podjęcie najefektywniejszego rozwiązania.
Jak wybrać najlepszego specjalistę?
Zanim zdecydujesz się na współpracę z wybranym trenerem, sprawdź jakie posiada certyfikaty i dyplomy oraz jakie szkolenia ukończył. Zwróć uwagę na jego staż pracy. Coach powinien cały czas podwyższać swoje kwalifikacje. Najlepsze szkolenia i kursy dla trenerów są akredytowane przez ICF (Międzynarodowe Stowarzyszenie Coachów).
Jak wygląda spotkanie z coachem?
Proces coachingowy składa się z kilku etapów. Trwa od kilku tygodni do kilku miesięcy - w zależności od indywidualnych predyspozycji i celu, który chcesz osiągnąć. Coaching może przybierać formę spotkań bezpośrednich lub rozmów telefonicznych. Jedna sesja trwa zazwyczaj minimum 60 minut i odbywa się co 1-2 tygodnie. Cena jednego spotkania wynosi 150 -500 zł.
Ważne jest nawiązanie głębszej relacji i zdobycie wzajemnego zaufania. Sesje coachingowe są solidną inwestycją, w której dwie strony chcą coś uzyskać. Coach musi zrozumieć czego potrzebuje klient, a klient musi się otworzyć przed trenerem i zaangażować w proces zmiany. Ważne jest naświetlanie ograniczeń, zlokalizowanie możliwych szans i stawianie sobie wyzwań.
Popularność coachingu wciąż rośnie. Po części wynika to z mody, po części z głębszych przemian społecznych. Wynika z potrzeby zmian dotychczasowego sposobu życia opartego na utartych schematach. Globalizacja, homogenizacja i masowość powodują, że ludzie zaczynają się gubić. Potrzebują samookreślenia, poznania kim są i jakie cele powinni realizować, aby byli szczęśliwi.
























































Napisz komentarz
Komentarze