Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
wtorek, 29 lipca 2025 11:11
Reklama
Reklama

Na kompleksy... "galeria"

O tym, jak Tomaszowianie są głęboko zakompleksieni, świadczy najlepiej fakt, że za symbol rozwoju cywilizacyjnego miasta i postępu przyjęło się uważać skupisko stoisk handlowych, oferujących do sprzedaży niskiej jakości odzież opatrzoną polskimi etykietami, a produkowaną prawie w całości w Chińskiej Republice Ludowej. Znamiennym jest, że niezwykle uboga jest u nas dyskusja publiczna dotycząca powstawania nowych zakładów produkcyjnych, których niestety u nas nie przybywa, mimo posiadania terenów inwestycyjnych wchodzących w skład Łódzkiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. To ona powinna budzić prawdziwe emocje a nie miejsce sprzedaży fast foodów.

Budowa kompleksu handlowego, funkcjonującego od kilku lat pod umowną nazwą „Galerii Mazovia” ma swoje ma swoje uzasadnienie. Nie jest nim jednak zaspokojenie wydumanych potrzeb zakupowych Tomaszowian ale konieczność zagospodarowania, zdewastowanego, stwarzającego zagrożenie terenu po dawnych Zakładach Przemysłu Wełnianego. Pomysł inwestycji jest o tyle dobry, że nikt inny nie miał pomysłu innego. Ponadto zrewitalizowanie tak olbrzymiego terenu wymaga nie tylko idei ale także pieniędzy. Przebudowa Placu Kościuszki, której wartość oszacowano na nieco ponad 30 milionów złotych jest  w zestawieniu z kosztami zagospodarowania całego terenu przy ulicy Barlickiego, jest jak budowa garażu przy 300 metrowym domu mieszkalnym.  

Reklama

 

Kompleks handlowy w Tomaszowie wcześniej lub później powstanie. Podleczy może nieco kompleksy kilku osób. Możliwe, że przy okazji powstanie coś, czego faktycznie u nas brakuje. Myślę oczywiście o nowoczesnym kinie, które odpowiadać będzie współczesnym standardom, ze słyszalnymi dialogami i wygodnymi fotelami. Musimy jednak przy okazji mieć świadomość, że wszystkie tego typu obiekty drenują lokalny rynek z pieniędzy, które powinny na nim w różny sposób pozostawać. Z jednej strony generować koniunkturę poprzez tworzenie wewnętrznego ich obiegu, z drugiej być źródłem podatków zasilających budżet miasta.

 

Przykro to stwierdzić, ale wiele spośród osób kreujących tomaszowską rzeczywistość nie rozumie podstawowych ekonomicznych zjawisk i zależności. I abym został dobrze zrozumiany dodam, że nie chodzi o jakąkolwiek formę lokalnego patriotyzmu, chociaż i on nie powinien pozostawać bez znaczenia. Rzecz w pragmatyzmie, wykraczającym nieco poza codzienne zakupy bułek i mleka w pobliskiej Biedronce.

 

Niedawno na ten temat rozmawiałem z dziennikarką, jednej z tomaszowskich gazet. Przeraziła mnie prostota myślenia i radosne stwierdzenia, że ważne jest by kupować wodę mineralną marki Żywiec o kilkadziesiąt groszy taniej. Nie usłyszałem żadnej sensownej odpowiedzi na argument, że to Tomaszowscy kupcy lub jak niektórzy lubią mówić sklepikarze płacą u nas w mieście podatki, z których budowane i remontowane są ulice, szkoły, utrzymywana jest po części oświata, a nie portugalscy właściciele Biedronek, Kauflandów, czy innych Lidl’ów. Oni u nas podatków nie płacą, bo ich siedziby mieszczą się… nie wiadomo gdzie.

 

Kolejny problem to związane z budową centrów handlowych obumieranie centrów miast. Nikt nie otworzy butiku w obrębie Placu Kościuszki, tak jak nikt nie otwiera ich na ulicy Słowackiego w Piotrkowie Trybunalskim. Wyremontowana ulica umiera. Niedawno obszerny artykuł na ten temat pojawił się na portalu e-piotrkow.pl .

 

Dodatkowe powierzchnie handlowe w mieście to także obniżenie wartości i atrakcyjności większości lokali użytkowych, jakie są u nas obecnie dostępne. Wiele z nich jest własnością miasta. Często to one utrzymują zdewastowane i nie remontowane od lat kamienice, w  których lokatorzy płacą bądź bardzo niskie czynsze, bądź nie płacą ich wcale. Efekt w dłuższej perspektywie czasu łatwy do przewidzenia, bo koszty eksploatacji i remontów trzeba z czegoś pokrywać.

 

leczenie kompleksów części Tomaszowian może sporo kosztować wszystkich pozostałych.

 

Reklama

Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Andrzej 30.11.2011 20:29
Do Lary-nie jestem zbankrutowanym biznesmenem. Pochodzę z Tomaszowa mam swój "biznes" ale jest to firma archeologiczna. Nie sądzę bym miał jakikolwiek interes w tym czy powstanie galeria czy nie. Zwłaszcza, że mieszkam poza Tomaszowem od 5 lat. Uważam, że rozważanie postawienia galerii handlowej w Tomaszowie czy słusznie czy nie należy przedyskutować, rozważyć wszystkie "ale". Natomiast rozwój miasta z którego pochodzę jest mi bliski. Czy moje komentarze sugerują, że jestem rozczarowany biznesem w Tomaszowie?? Raport NIK to publiczna informacja, o dziwo zupełnie pominięta w Tomaszowie. Rozwój miasta żaden. Nikt mi nie wmówi, że miasto się rozwija. Widzę z perspektywy, że jest słabo. Brak wizji, wspólnego interesu na poziomie miasta i gminy oraz powiatu we współpracy z województwem. Czy to świadczy o rozczarowaniu biznesem? Moja branża nie ma za wiele do zdziałania w Tomaszowie choć chciałbym inaczej. Galeria nie ma nic do tego. Zabytki? Owszem...zależy mi na zabytkach, mamy młode miasto. Ktoś powie Wawel z tego żaden. Ale w skali naszego miasta, mamy fajne rzeczy, pierwsze fabryki, wille-pałace fabrykanckie, to warto ratować, dbać o nie, promować. Czy o drogi, środowisko...czy to źle, że tak piszę? Jeśli Pani Lara lubi pojechać nad brudny i śmierdzące jezioro sulejowskie to ma Pani do tego prawo. Jeśli mam wybór wolę czystą wodę. Wolę dobre drogi, wolę dobre szkoły dla dzieci, wolę handel, który jest tomaszowski, który sprawia, że to obywatele miasta będą na tym zarabiać, płacić tutaj podatki itd. Trzeba stworzyć takie warunki, aby biznes przyciągać do miasta, by tutaj lokowały firmy swe siedziby. Może Microsoft nie przeniesie się do Tomaszowa...ale to nie znaczy, że nie warto inwestować w to miasto. Z czego żyją obywatele?? Jedyna duża firma to Ceramika Paradyż i fajnie....ale mamy chyba ponad 100 tyś ludzi w powiecie... Warto zainwestować, w Tomaszów, okoliczne miejscowości, Smardzewice, Spałę, Inowłódz itd...dlaczego? Bo tylko wtedy mamy szanse na to, że mieszkańcy powiatu, miasta znajdą pracę zostaną na miejscu, założą biznesy, będą płacić tutaj podatki, wydawać zarobione pieniądze. Pozdrawiam P.S. Warszawa jak każde miasto, argument z "Warszawy"" budzi we mnie pusty śmiech...Tak jak w Warszawie pojęcie "przyjezdne bydło" z jednej i drugiej strony to chyba wyłażą kompleksy. Przez kilka lat w zwiazku z pracą mieszkałem w Warszawie, Gdańsku, i kilku wsiach w Polsce. Jedno jest pewne, tradycyjna zawiść jest ponadregionalna.

Reklama
Lara 30.11.2011 13:30
Ten artykuł i komentarze Pana "Andrzeja" trącą zbankrutwanym biznesmenem z Warszawy, który parę lat temu już chciał w tym miejscu postawić Galerię ze snów i z marzeń !! A może się tylko mylę ... ;-))

Andrzej 18.11.2011 21:33
Witam ponownie. Wszyscy nasi włodarze w trosce o dobre wspólne nasz Tomaszów Mazowiecki nie ustają by żyło nam się lepiej.... Sam od kilku lat podróżuję po Polsce, ze względu na charakter pracy i obserwuję różne miasta, gminy. Czasami spotykam się z władzami tychże miast i gmin. Ale zawsze wracam do Tomaszowa jak każdy do swojego miasta gdzie się wychował. Natomiast zdumiewa mnie jedno głupota ludzi. Dlaczego nikt nie czyta takich dokumentów: Informacja o wynikach kontroli gospodarowania przestrzenią miejską w Tomaszowie Mazowieckim 2. Podsumowanie wyników kontroli 2.1. Ogólna ocena kontrolowanej działalności NajwyŜsza Izba Kontroli negatywnie ocenia2, pod względem legalności, rzetelności i gospodarności, działania zarówno organu stanowiącego, jak i wykonawczego Gminy Miasta Tomaszowa Mazowieckiego w zakresie kształtowania i prowadzenia polityki przestrzennej na terenie Tomaszowa Mazowieckiego. PowyŜszą ocenę uzasadnia przede wszystkim nieprzestrzeganie zasad oraz trybu sporządzania i uchwalania podstawowych aktów planistycznych – studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Tomaszowa Mazowieckiego (studium) i miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Tomaszowa Mazowieckiego (plan miejscowy). Nieprzestrzeganie obowiązujących procedur, w tym nierówne traktowanie inwestorów wobec prawa, stwierdzono takŜe w toku określania sposobu zagospodarowania i warunków zabudowy terenu na podstawie decyzji o warunkach zabudowy. Skutkowało to długotrwałością postępowań administracyjnych, ograniczającą rozwój inwestycji w mieście. cytat z raportu http://www.nik.gov.pl/plik/id,...p,2240.pdf Polecam tą lekturę jak i inne dotyczące naszego miasta. Jak dla mnie, nie wyciąganie konsekwencji wobec osób odpowiedzialnych za zarządzanie to skandal. Jakim cudem któryś tam z kolei udany nasz prezydent miasta kupił sobie działkę róg Polnej i Jerozolimskiej, ze stacją trafo, ze studnią głębinową jako rezerwuaru wody pitnej dla miasta. Otóż co się okazało po latach, że i trafo można przesunąć dostawiając ją do kamienicy, i wybudować można nowy budynek, i wszystko jest fajnie. Cuda, cudeńka..kobieta z brodą, człowiek bez głowy, pies z ludzką głową..jednym słowem CYRK w mieście. Pozdrawiam

:) 17.11.2011 21:22
Popieram taxidrajwera. a tak poza tym to w butikach galerii handlowych sprzedaje się tez odzież wyprodukowaną w Chinach, poczytajcie dokładnie etykiety. Nawet odzież i obuwie takich firm jak adidas też tam produkują. Polacy lubią pracować dla innych, taki Niemiec bardziej się szanuje, bo u nich markety czynne w piatek do 18 a u nas to najlepiej jakby były czynne całą dobę.

14.11.2011 11:12
brawo P.Andrzeju nic dodac nic ujac

DAro 11.11.2011 16:25
Dobry artykuł, a problem bardzo złożony - ale dobro miasta i tym samym jego mieszkańców powinno być stawiane ponad wszystko inne. Mój apel do mieszkańców i władz to: więcej życzliwości do siebie nawzajem i troski o TM.

kolejarz 08.11.2011 21:50
czytam te teksty jestem prawie pewny ze kończyliście 1 lub 2 ogólniak trochę wiedzy i żadnego zawodu ,do puki rodzice nie zrozumieją ze po tych szkołach trzeba skończyć studia. Do czego zmierzam zamknięto budowlankę a zostawiono mechanika który produkuje bezrobotnych a można było budowlankę upchnąć w mechaniku ale za dużo nauczycieli z mechanika radnymi. P

do taxi-drajwera 08.11.2011 13:22
Przyznaj się z ręką na sercu, czy wystawiasz za każdy kurs paragon fiskalny? Ja często jeżdżę po TM taxi i NIE ZDARZYŁO mi się dostać kwitka. Może przyda się obywatelskie zgłoszenie przestępstwa skarbowego.To jak wygląda twoje płacenie podatków TU, nasz tomaszowski przedsiębiorco?

Andrzej 06.11.2011 08:04
Drobiazg, wydaje mi się, że brakuje nam ludzi z wyobraźnią. Nie tylko w skali miasta, ale i państwa. A potem mamy co mamy. Tomaszów Mazowiecki zasługuje na więcej. Szkoda, że jego potencjał jest marnotrawiony. A co do kultury osobistej, to jest coś co się wynosi z domu. Jeśli się ją ma, to ma się też wychowanie i wrażliwość i nie patrzy się tylko na czubek własnego nosa a czas nie ogranicza się do 4 lat od wyborów do wyborów. Gdyby tak nasi praojcowie myśleli to zamiast Tomaszowa nadal by las tutaj las, choć z drugiej strony może i szkoda bo biedni się przewracają w grobach patrząc na to co się dzieje z miastem, które tak szybko się rozwijało. Nie jest za późno, choć czasu coraz mniej. Każdy normalny zarząd powiatu i miasta z gminą usiadłby i wytyczyłby obwodnicę miasta, która byłaby ringiem spinającym drogi krajowe. To co się dzieje przy wyjeździe od strony Łodzi to dramat. Ktoś, powie nie ma na to pieniedzy. Owszem, nie ma. Ale za kilka lat nie będzie taniej...będzie więcej samochodów, wypadków, inwalidów, a kto to wszystko będzie pokrywał? My, ludzie, którzy płacą podatki. Jeśli, politycy mają gdzieś ludzi, to niech zaczną myśleć ekonomicznie. Na początek, uzgodnienie przebiegu obwodnicy, wykup ziemi, ale nie tak, że panowie i panie z zarządu się dowiedzą wcześniej o przebiegu drogi i wykupią od chłopów ziemię by potem ją od razu sprzedac miastu. Żadnych podstawionych firm słupów, czysty interes. Na to powinny się znaleźć pieniądze. Następnie powinno się stworzyć projekt w drodze konkursu, gdzie wymagania będą wysokie co do jakości wykonania tej drogi. Droga powinna być dwupasmowa z szerokim poboczem z wiaduktami, przepustami dla zwierząt i dla ruchu lokalnego. Ktoś powie, że to nie potrzebne… że za mały ruch… owszem, ale za lat kilka ruch się zwiększy i co wtedy? Znowu rozbierać drogę. Która ma np. 5 lat?? Zobaczcie co jest z odcinkiem w Wolborzu?? Ile ta droga ma lat?? Dlaczego wtedy nie zrobiono wiaduktów i zjazdów do Wolborza?? Bo mamy takich polityków, szefów krótkowzroczność aż boli. Akurat ten odcinek mógłby być już zostawiony, ale nie rozwalać drogę nową żeby ją ulepszać, za chwilę się okaże że zapomnieli położyć wodociągów i znowu i tak w koło Macieju. Już powinna być gromadzona dokumentacja, prowadzony powinien być wykup ceny po uzgodnieniu przebiegu drogi. Przecież to przynajmniej rok. Dlaczego nikt się tym nei zajmuje, sprawy środowiskowe, konsultacje społeczne. A wszystko leży i kwiczy. Naprawdę w Tomaszowie chcą stać w korkach? Dobrze zaplanowana obwodnica z wyjazdami i zjazdami wyprowadzi duży ruch z miasta. Czy komuś na tym zależy? Trzeba starać się od razu o dofinansowanie budowy, z budżetu państwa i UE. Wchodzi nowy budżet UE nowe fundusze strukturalne, to wszystko już powinno leżeć i czekać, żeby jako pierwsi złożyć wnioski o pieniądze. W dwa lata wybudować drogę i mamy problem z głowy, miasto odetchnie. Tranzyt poleci innymi drogami. Przemyśleć problem mostu na Wolbórce, na Pilicy, na Czarnej (Piasecznicy) tak aby nie jeździć tylko tą nieszczęsną Warszawską. Edukować społeczeństwo. W Japonii po II Wojnie Światowej uczono ludzi aby nie załatwiali potrzeb fizjologicznych na klatkach schodowych. To było społeczeństwo feudalne. Udało się to jakoś, uda się i u nas. Pod warunkiem, że wszyscy tego będą chcieli. Powiem tak, pozytywizm, reaktywacja. Naprawdę niewielkimi nakładami i siłami, które są obecnie w urzędach da się to zrobić pod warunkiem, że się zdyscyplinuje ludzi i tych którym ewidentnie zwija się zwolni. Naprawdę jest szansa na to by to wykorzystać. Pozdrawiam

05.11.2011 11:17
Brawo, panie Andrzeju, nareszcie ktoś, kto potrafi ze zrozumieniem czytać i kilka zdań sensownych napisać. A już traciłem nadzieję.

Andrzej 05.11.2011 09:35
Tomaszów Mazowiecki?? Wyburzyć, zalać betonem. Ludzie, którzy nie zasługują na nic. Dlaczego? Ludzie, którzy wybierają władze takie jakie wybierają nie zasługują na nic dobrego. Żadna władza się nie sprawdziła. Miasto w centrum Polski, przy jednej z głównej drodze krajowej, z torami na granicach miasta, z obszarem przemysłowym na skraju miasta nie potrafiące wykorzystać bliskości 2 miast, które razem mają ponad 3,5mln mieszkańców, bliskości przemysłowego centrum na Śląsku, miasto czy szerzej powiat, który nie potrafi wykorzystać walorów turystycznych regionów, śmierdzące jezioro Sulejowskie i tak można wymieniać. Powinno się zacząć od wywalenia połowy urzędników, niekompetentnych bez woli walki o sprawy miasta i regionu. Nie mających poczucia misji społecznej za którą powinni jak najbardziej być wynagradzani. Powiat, który razem z miastem i gminą powinien współpracować nad wspólnym dobrem. Nie ma zbieżności interesów, nie ma pomysłów jest samozachwyt i onanizm nad sobą i swoimi osiągnięciami. Jestem z Tomaszowa, od 6 lat nie mieszkam w nim. Co kilka miesięcy wracam, i jest coraz gorzej. Brzydkie, brudne, zero atrakcji. Galeria? Ludzie czy ktoś pomyslał, że budowanie centrum handlowego w centrum takiego miasta jak Tomaszów, zakorkuje je już do końca?? Tomaszów położony jest na 3 rzekami. Sieć dróg jest słaba, jeśli chodzi o przeprawy przez rzeki. Zobaczcie, że mamy 3 mosty na Wolbórce, rzece w centrum miasta. Wszyscy jadą i tak Warszawską. Na początek trzeba rozwiązać problem komunikacji drogowej. Ujednolicenie własności dróg w mieście, gdzie część dróg należy do miasta, cześć, do powiatu, cześć do województwa. To absurd! Rozwiązanie komunikacji MZK, gdzie autobusy z dworca odjadą o jednej godzinie a potem stoisz i czekasz 40 minut. Nic dziwnego, że PKS zareagował i jeździ przez Plac Kościuszki. A MZK? Czeka....zlikwidowali 12 do Piotrkowa, bo nieopłacalna...a busom się opłaca...Takie przykłady można mnożyć. Zarząd miasta jest potrzebny, a nie panowie i panie co pierdzą w stołki. To miasto i powiat, który ma potencjał, tereny inwestycyjne i kapitał ludzki. Poza Ceramiką Paradyż, nie ma dużej inwestycji w mieście. Nie ma pracy, ludzie jadą do Warszawy do Łodzi w świat. Pozdrawiam wszystkich, którym zależy na mieście.

Reklama
bo jako wyksztalcona osoba 04.11.2011 21:37
jak sam twierdzisz nie mialbys glodowej emerytury ale jak czytam twoje trafne spostrzezenia w temacie to dochodze do wniosku ze renta jest wielce prawdopodobna ty zaczoles ten zajadly atak a ja go zakoncze bo wiesz - jest takie popularne powiedzenie - nie dyskutuj z idiota bo sporowadzi cie do swojego poziomu a potem pokona doswiadczeniem jesli uwazasz ze naprawde masz cos do zaoferowania dla tego miasta to zrob krok w tym kierunku - jalowe pisanie komentarzy pod watpliwej wartosci artykulami nie jest zapewne szczytem twoich mozliwosci

04.11.2011 18:06
I po raz kolejny się skompromitowałeś. Ani jednego słowa na temat. Zamiast tego zajadły atak ad personum. Gdyby on jeszcze zawierał argumenty przeciwstawne stawianym przeze mnie tezom, to byłbym w stanie wybaczyć uszczypliwość, która bywa cechą ludzi inteligentnych. W twoich komentarzach nie ma uszczypliwości, więc sam rozumiesz... Zauważ, że nie obraziłem żadnej grupy zawodowej czy konkretnej osoby. Poprowadziłeś wywód, który całkowicie nie jest w temacie ale ja korzystając z mojego "gazetowego" wykształcenia odpowiem ci w kontekście powyższego artykułu. Otóż do sprzątania mojego miejsca pracy powołane są i opłacane odpowiednie służby. Opłacane z podatków, o których mowa w artykule i tu jest ten kontekst. Moja kultura osobista nie pozwala mi natomiast przysparzać im pracy, poprzez rzucanie na ulicy petów i innych śmieci. Zresztą papierosów nie palę od kilku lat, między innymi dlatego, by ich smrodu nie musieli wąchać moi pasażerowie. Co do chodnika zlokalizowanego przy postoju na Placu Kościuszki, to dużą jego część zajmuje przystanek MZK, kolejną PKS. To one firmy zobowiązane są utrzymywać na nich porządek, za co biorą między innymi pieniądze od prywatnych przewoźników, z tych przystanków korzystających. Ale masz rację. Niestety na Placu Kościuszki jest chlew. I to największy w okolicach przystanków autobusowych. Pytanie, kto go robi? Oczywiście taksówkarze, którzy cały dzień leniuchują, snują się po placu i śmiecą. Naprawdę, twoje wpisy cię kompromitują. Na zakończenie dodam jeszcze jedno. Skąd wiesz, że nie masz do czynienia z rencistą albo emerytem, który całe życie ciężko pracował na dwóch etatach a teraz dorabia sobie do głodowej emerytury na taryfie?

piszac o tytulach 04.11.2011 15:12
chyba nie probujesz nam powiedziec ze taki masz bo gdyby tak bylo to twoja kultura osobista staje po przeciwnej stronie piszac twoimi slowami - dziadku w przeciwienstwie do ciebie pracy sie nie boje i jakies wyksztalcenie w zyciu tez udalo mi sie zdobyc ale nie zdobylem go z gazet i opowiadan kolegow tylko z ciezkiej pracy (to oczywiscie dla ciebie obce pojecie) a skoro juz ustalilismy ze plac kosciuszki powinien miec ladniejsze oblicze to rozumiem ze bedziesz tym pierwszym ktory bedzie dbal o lad i porzadek w okolicy swojego miejsca pracy a w zime zadbasz aby postoj i lezacy obok chodnik byly wyczyszczone ze sniegu i posypane piaskiem zeby sliskie nie byly przez moment fajnie mi sie czytalo twoje teksty i komentarze ale teraz gdy zaczepiasz kazdego i w dodatku uzywasz do tego inwektyw to juz takie sympatyczne nie jest brakuje ci argumentow to siegnij znowu po gazete albo ksiazke moze znajdziesz w nich odpowiednie slowa i szacunek ktory powinienes okazywac rozmowcy i zapamietaj - na nic te tytuly jak masz w glowie puste poly

danciak 04.11.2011 15:04
I po co ta przepychanka słowna ? Odchodzicie od tematu. Galeria jest i będzie, bo takie jest zapotrzebowanie społeczne i ogólny trend. Miejmy nadzieje, że krzyki kupców tego nie zmienią. To, że jej do tej pory nie ma to głównie wina nieudolności naszych urzędników, którzy tyle lat nie mogą zrobić poprawnie miejskiego planu zagospodarowanie przestrzennego i nad tym też wypadałoby się zastanowić.

Opinie

Reklama

Raport: w I półroczu mniej klientów w galeriach i centrach handlowych

W I połowie roku liczba klientów centrów i galerii handlowych zmniejszyła się o blisko 7 proc. rok do roku, a ogólna liczba wizyt w tych placówkach spadła o blisko 15 proc. - wynika z raportu Proxi.cloud i Grupy Blix. Największy spadek odnotowano w woj. świętokrzyskim - odpowiednio o 11 i 27 proc.Data dodania artykułu: 28.07.2025 11:09
Raport: w I półroczu mniej klientów w galeriach i centrach handlowych

KRD: 376 mln zł wynosi zadłużenie jeżdżących bez biletów pasażerów

376 mln zł wynosi zadłużenie jeżdżących bez biletów pasażerów - wynika najnowszych danych Krajowego Rejestru Długów. Długi nieletnich „gapowiczów” przekraczają 1,3 mln zł.Data dodania artykułu: 28.07.2025 10:06
KRD: 376 mln zł wynosi zadłużenie jeżdżących bez biletów pasażerów

Raport: koszty budowy domu będą nadal rosnąć, ale w przewidywalnym tempie

W ciągu ostatnich 5 lat koszt budowy domu jednorodzinnego wzrósł o połowę - wynika z raportu portalu Extradom.pl. W ocenie ekspertów można się spodziewać wzrostu również w kolejnych kwartałach, ale jego tempo ma być mniejsze i zbliżone do inflacji.Data dodania artykułu: 27.07.2025 11:07
Raport: koszty budowy domu będą nadal rosnąć, ale w przewidywalnym tempie

Na SOR-ach w wakacje więcej pacjentów pijanych i pod wpływem narkotyków

Do szpitalnych oddziałów ratunkowych w wakacje często trafiają pacjenci pod wpływem alkoholu i środków odurzających. Może to wpływać na komfort innych hospitalizowanych, ale też na pracę personelu. W Wejherowie pijany pacjent skakał po szpitalnym łóżku i zdemolował część podwieszanego sufitu.Data dodania artykułu: 26.07.2025 09:05Liczba komentarzy artykułu: 2
Na SOR-ach w wakacje więcej pacjentów pijanych i pod wpływem narkotyków

Podaż nowych mieszkań spada, ale oferta rynkowa rośnie

W czerwcu, podobnie jak w całym drugim kwartale br., spadła sprzedaż nowych mieszkań w większości największych miast - wynika z raportu portalu RynekPierwotny.pl. Zmniejszyła się również aktywność inwestycyjna firm deweloperskich, co jednak nie zatrzymało wzrostu liczby mieszkań w ofercie.Data dodania artykułu: 24.07.2025 11:37
Podaż nowych mieszkań spada, ale oferta rynkowa rośnie

Producent „Lalki”: podziękowałem TVP za ofertę, ale postanowiłem jej nie przyjmować

Podziękowałem TVP za ofertę i po przeanalizowaniu postanowiłem jej nie przyjmować. Motywacja była wyłącznie biznesowa, myślę, że dostarczę do projektu koproducenta lub koproducentów na lepszych warunkach - wyjaśnił producent i scenarzysta nowej filmowej adaptacji „Lalki” Radosław Drabik.Data dodania artykułu: 22.07.2025 21:05
Producent „Lalki”: podziękowałem TVP za ofertę, ale postanowiłem jej nie przyjmować

W Parlamencie Europejskim słychać głosy krytyki wobec nowego budżetu UE

Propozycja Komisji Europejskiej dotycząca nowego budżetu na lata 2028-34 spotkała się z krytyką ze strony przedstawicieli największych frakcji w PE. Europosłowie Siegfried Muresan (EPL) i Carla Tavares (S&D) zarzucili KE marginalizowanie roli Parlamentu oraz próbę osłabienia kluczowych polityk unijnych - spójności i rolnictwa.Data dodania artykułu: 21.07.2025 14:27
W Parlamencie Europejskim słychać głosy krytyki wobec nowego budżetu UE

Łódzkie/ 21 zabytków z dofinansowaniem na renowację

Ponad 20 zabytków z woj. łódzkiego, w tym głównie kościoły i klasztory, ma przejść remonty i konserwacje przy wsparciu środków z programu „Ochrona zabytków” resortu kultury. Na ten cel w regonie rozdysponowano w sumie przeszło 6 mln zł.Data dodania artykułu: 21.07.2025 13:44
Łódzkie/ 21 zabytków z dofinansowaniem na renowację
ReklamaSklep Medyczny Tomaszów Maz.

Polecane

Parada Oszustów. Jak się w Tomaszowie "kiwa" nie tylko wyborców

Parada Oszustów. Jak się w Tomaszowie "kiwa" nie tylko wyborców

Chyba jestem jedyną osobą w naszym mieście, która potrafi bez ogródek pokazywać kulisty lokalnej polityki. Przyjaciół mi to nie przysparza, a fakty, które opisuję, często demaskują ludzi, którzy na co dzień starają się budować swój własny obraz na bazie kłamstw. Tytuł felietonu zaczerpnąłem z serialu, jaki powstał w czasach słusznie minionych, którego opowiadającym historię słynnych oszustw narratorem, był Piotr Fronczewski,. Tym razem jednak nie będzie o eleganckich i luksusowych limuzynach, kosztownej biżuterii, czy partiach szachów, rozgrywanych za pomocą listów poleconych. Chociaż z szachami może i ta historia mieć co nieco wspólnego. Z tym, że większość występujących na szachownicy figur, to niestety warte zbicia pionki.Data dodania artykułu: Wczoraj, 13:24 Liczba komentarzy: 9 Liczba pozytywnych reakcji czytelników: 11
Przyjechali tu, by kraśćPierwszy krok do prawdziwej rewitalizacji Zalewu zrobionyRodzice, działajcie szybciej niż gokartChcą pomagać i ratować.Komunikat o przerwach w dostawie prądu„Tkanie na kolanie” – rękodzieło, które łączy pokolenia w Tomaszowie Mazowieckim„Sztuka sznurka” już 2 sierpnia na Placu Kościuszki! Makrama, tradycja i kobieca moc twórczaIMGW podwyższa alerty dla kolejnych regionówPrzed lechistami ostatni tydzień przygotowań przed startem nowego sezonu.Parada Oszustów. Jak się w Tomaszowie "kiwa" nie tylko wyborców„Utrata równowagi”  w ramach cyklu Kultura DostępnaPrzystań, rzeka, saksofon i.., Dave Bo...
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Wasze komentarze

Autor komentarza: Powiat tomaszowskiTreść komentarza: Nie lejcie wody a obecny rząd to przez półtora roku zrobił krok ale oczywiście jeden w tył;(Źródło komentarza: Pierwszy krok do prawdziwej rewitalizacji Zalewu zrobionyAutor komentarza: TMTreść komentarza: Tak tak a nasz pan minister umywa rączki;(Źródło komentarza: Bez budowy S12 będzie tylko gorzejAutor komentarza: kierowcaTreść komentarza: Miasto próbuje wyznaczyć taką trasę ba nawet już jest wyznaczona tylko powiat nie chce wydać zgodny od kilku miesięcy. A S12 i tak myślę zrobią wariantem południowym czy tego chcemy czy nie.Źródło komentarza: Bez budowy S12 będzie tylko gorzejAutor komentarza: BogdanTreść komentarza: Mariusz Węgrzynowski jest najlepszym starostom od x czasu. Głeboko wierzę że zostanie prezydentem Tomaszowa, a wreście w naszym mieście nastapią naprawde zmiany na lepsze. Tomaszów będzie prężnie się rozwijał a dobro mieszkańców bedzie na pierwszym miejscu. Wszystko przed nami i czekamy na prawdziwe zmiany !!!!!Źródło komentarza: Parada Oszustów. Jak się w Tomaszowie "kiwa" nie tylko wyborcówAutor komentarza: rrrTreść komentarza: Jeszcze ich utrzymywać przez 10 lat to jakiś nonsens. Odzyskać potrzebne narządy dla ratowania życia i do prosektoriumŹródło komentarza: Przyjechali tu, by kraśćAutor komentarza: IroTreść komentarza: Oby faktycznie wyczyścili dno aby było jak za dawnych lat piasek pod nogami a nie jak teraz pełno wodorostów wszędzieŹródło komentarza: Pierwszy krok do prawdziwej rewitalizacji Zalewu zrobiony
Reklama
Reklama

Napisz do nas

Zachęcamy do kontaktu z nami za pomocą formularza. Możecie dołączyć zdjęcia i inne załączniki. Podajcie swojego maila ułatwi to nam kontakt z Wami
Reklama
Reklama
Reklama