Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
wtorek, 8 lipca 2025 04:37
Reklama
Reklama

M. Witko: Musimy nadrobić wieloletnie zaszłości

Przed nami dwie duże inwestycje. Budowa bazy MZK i wymiana taboru, które wprowadzą do Tomaszowa nową jakość. Ostatnie dni były ciężkie dla MZK. Dostawałem wiadomości od mieszkańców o autobusach, które nie przyjeżdżały na czas, albo w ogóle się nie pojawiły tam gdzie powinny. Informowały również o tym media. Mróz zrobił swoje. Dwudziestoletnie auta po prostu go nie wytrzymały. To tylko pokazuje, jak ważna jest dla miasta inwestycja, którą niektórzy tak mocno krytykują. Utrzymywanie autobusów, które mają milionowe przebiegi, generuje ogromne koszty. Każdy kto ma wątpliwości, powinien kupić samochód z takim przebiegiem i przekonać się, jak wygląda jego użytkowanie.

W tym momencie możemy tylko bardzo przeprosić za powstałe utrudnienia. Jednak już niebawem o tego typu problemach zapomnimy. Nowe autobusy będą też wyposażone w szereg udogodnień, będzie można naładować w nich telefon czy skorzystać z wi-fi.  Jednym  z głównych celów inwestycji  jest zwiększenie wykorzystywania transportu publicznego w naszym mieście. Realizacja projektu ma stworzyć w Tomaszowie Mazowieckim sprawny i bezpieczny system, o wysokiej jakości świadczonych usług, spełniający standardy unijne w zakresie ochrony środowiska, konkurencyjny względem transportu indywidualnego. Mam nadzieję, że wielu z nas zostawi swoje auta w garażu i będzie korzystało z transportu zbiorowego.

Reklama

 

 

Zakup nowego taboru połączymy z całkowitą przebudową  bazy MZK. Będzie ona wyposażona w nowoczesną myjnie, stację diagnostyczną (z infrastruktury tej będą mogli korzystać również tomaszowianie), 6 punktów obsługi autobusów, pełne zaplecze socjalne. Planowany budynek będzie spełniał najbardziej restrykcyjne normy związane z ochroną środowiska – wyposażony będzie m.in. w system pozyskiwania wody deszczowej, używanej do mycia aut.

 

Planowane jest również przejście z ogrzewania olejowego na gazowe.  Jednym z najważniejszych czynników determinujących rozwój miast jest transport, a moim celem jest wprowadzenie różnego rodzaju zachęt, priorytetów i ograniczeń, aby jak największa liczba podróżujących decydowała się na korzystanie z miejskiego transportu zbiorowego. Pierwszym krokiem było  przygotowanie uchwały intencyjnej o zamiarze wprowadzenia dla mieszkańców płacących podatki w Tomaszowie Mazowieckim bezpłatnej komunikacji. Więcej pasażerów w autobusach, to mniej samochodów na drogach.  Ale najważniejsze jest to, że nowe autobusy nie będą truły powietrza. Również ten problem przez ostatnie mrozy i bezwietrzną aurę się uwypuklił.

 

Nowe autobusy to tylko jedno z działań jakie podejmujemy w kierunku czystego powietrza, bo problem jest złożony. W dużym stopniu do zanieczyszczenia przykładają się właściciele domków jednorodzinnych. Nie każdy może sobie pozwolić na wymianę pieca, czy droższy opał. Często też węgiel, z którego korzystamy, pozostawia wiele do życzenia. Jesteśmy ostatnio nawoływani do bezwzględnego i surowego karania tych, którzy zadymiają otoczenie. Próżne ich prośby i starania, ponieważ uważam, że karanie to ostateczność.

 

Najpierw trzeba stworzyć odpowiednie warunki. Wielu ludzi z uwagi na swoją sytuację materialną, niestety zmuszonych jest do palenia tanim węglem czy innymi szkodliwymi materiałami, dostępnymi dziś powszechnie na rynku. O tym jak trudny jest to problem, świadczy skala jego występowania czyli praktycznie cały kraj. Nasze prace skupiamy na dalszej rozbudowie miejskich ciepłociągów i rozbudowie sieci gazowniczej w mieście (działania są już w toku).

 

[reklama2]

 

Jakiś czas temu ukazała się również informacja o tym, że polscy naukowcy z Politechniki Śląskiej opracowali specjalne elektrofiltry na kominy w domach jednorodzinnych. Zakład Gospodarki Ciepłowniczej podjął już działania, aby takie urządzenia zamontować pilotażowo w Tomaszowie Mazowieckim. W ubiegłym tygodniu odbyło się spotkanie z przedstawicielami firmy, która te urządzenia produkuje.  Mamy nadzieję, że Tomaszów Mazowiecki będzie uczestniczył w pilotażowym testowaniu tych urządzeń. Pojawiają się już również programy zarówno rządowe jak i na poziomie wojewódzkim, do których będziemy aplikować, a są związane z dofinansowaniem wymiany kotłów grzewczych.

 

Teraz musimy nadrobić wieloletnie zaszłości. Jak słusznie zauważają dziennikarze, nie mamy na czym oprzeć swoich działań, bo do tej pory nikt nie przeprowadzał kompleksowych badań w zakresie czystości powietrza w poszczególnych częściach Tomaszowa. Na szczęście to zmieni się szybko, bo tego typu badania lada moment się rozpoczną. Zostaną przeprowadzone przez Instytut Ochrony Środowiska – Państwowy Instytut Badawczy. Co ważne, nie przewiduje by budżet miasta został tymi badaniami obciążony. 

 

Reklama

Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

multi99 31.01.2017 18:22
owszem busy dają rade tylko jakim kosztem ???? 1 listopada niema kursów do Piotrkowa , w każde większe święta także odpowiedz pada że kierowcy muszą mieć wolne !!!! niema żadnych zniżek w BUSACH !!! BUsy puste kursy opóżniają lub w ogóle nie jadą !!! W busie nie raz słyszałem wie Pan z jedną osobą nie jadę NIE WOLNO MI odpowiedz kierowcy szef mi zabronił .. Natomiast PKS jeżdzi czy pusty czy pełny jedzie jak kurs widnieje na rozkładzie ... A co do MZK ma wszelkie ulgi i wozi dużą ilość emerytów po 75 którzy jeżdzą za darmo !!!! A Samorząd ma zapewnić swoim mieszkańcom publiczną komunikację !!!!

Reklama
karol 31.01.2017 15:26
W ostatnim czasie władze łodzi zablokowały sprzedaż działki pod terminal przeładunkowy który miałby obsługiwać pociągi na trasie chiny Łódź. Może jest to szansa dla Tomaszowa , mamy część terenów dawnego Wistomu przy torach kolejowych , tereny wzdłuż ulicy Głównej , przebiega obok trasa s8. 50 km dla trasy Chiny - łódź nie jest odległością mającą znaczenie. Proponowałbym dotarcie Władz Tomaszowa do zainteresowanych chińskich inwestorów. Jednocześnie mam prośbę do osób , które mają kontakt z P. Prezydentem Tomaszowa Maz. o przedstawienie powyższego tematu.

maniek 31.01.2017 16:56
Nie władze Łodzi tylko Agencja Mienia Wojskowego była właścicielem tej działki. Mówi się że za odwołaniem sprzedaży stał Macierewicz który brata się z Amerykanami i jest przeciwny handlu z Chinami. Więc raczej nasz prezydent nie postawi się swemu wodzowi.

Audytor 31.01.2017 12:13
Pomijając fakt, że ładowanie kasy w MZK się nie nigdy nie zwróci. To może skupmy uwagę na tym czy ta inwestycja przyczyni się do poprawy jakości powietrza w Tomaszowie. Czy uważacie drodzy obywatele, że ludzie masowo przesiądą się ze swoich samochodów do MZK ? Nie wydaje mi się :( i jeszcze jedna sprawa. Panie Skrzypek i Panie Gajewski jak zmusić "Medyk" żeby przestał zatruwać nasze osiedle ?

Romek 30.01.2017 20:19
Aleś Ty mądry. Pewnie myślisz, że pójdą do salonu i powiedzą: ten autobus chcemy. Ile za taki? Wyjmą gotówkę i zapłacą. Pewnie myślisz, że szefostwo LOTu też jeździ do salonu Boeinga. Takie rzeczy są szyte na miarę - przetarg, umowa, produkcja - cała procedura to minimum rok. Sama produkcja to 6 miesięcy.

Git 30.01.2017 20:00
MZK jeździć musi wszędzie, busy tam gdzie jest zarobek. Proste, nie? Najpierw pomyśl, później pisz.

xxx 29.01.2017 12:23
No cóż wybory mają swoje prawa. Teraz to byłoby za szybko . Za 8 miechów to już zacznie się kampania wyborcza ( jeśli w ogóle wybory będą) i trzeba coś zrobić żeby głosy zdobyć , a więc autobusiki i darmowa komunikacja jak znalazł się przyda - nieprawdaż ?

xxx 29.01.2017 12:23
No cóż wybory mają swoje prawa. Teraz to byłoby za szybko . Za 8 miechów to już zacznie się kampania wyborcza ( jeśli w ogóle wybory będą) i trzeba coś zrobić żeby głosy zdobyć , a więc autobusiki i darmowa komunikacja jak znalazł się przyda - nieprawdaż ?

XXX 29.01.2017 12:18
Mowa jest o PRYWATNYCH busach , a nie o PKS u . Prywaciarze jakoś dają sobie radę , a MZK nie może?

multi99 29.01.2017 11:30
Jednym z obowiązków Samorządu jest zapewnić mieszkańcom swojego miasta zbiorowej komunikacji miejskiej .... A gdzie masz tańsze busy od PKS-u ???? W Piotrowie na mieście busy są takie same cenowo jak MZK ....

29.01.2017 10:05
Tutaj piszemy o MZK, a nie o PKS. To są całkiem odrębne firmy. MZK obsługuje tereny miejskie i podmiejskie. Natomiast PKS teren całej Polski.

Reklama
Audytor 27.01.2017 14:59
http://aqicn.org/city/poland/l...in/zamosc/ do Pana Gajewskiego, żeby sobie wybił z głowy indywidualne spalanie węgla. UE na takie projekty nie chce dawać pieniędzy bo wie, że to nie ma sensu. Jedyna opcja spalania naszego czarnego złota to są ciepłownie i na tym się powinniśmy skupić.

Audytor 27.01.2017 14:46
Ciepłownia to jedyny palacz węgla w mieście, który wie jak to robić. Reszta kotłów pali się na pół gwizdka więc czy to będzie kocioł nowej generacji czy też stara koza to większej różnicy nie ma. Po co dotacje na nowe kotły skoro ludzie będą ich używać oszczędnie tzn na 50 % swojej mocy. Szkodliwe związki które potocznie nazywamy smogiem spalają się w temperaturze około 900 stopni do tego trzeba stosować elektrofiltry, które jak sama nazwa wskazuje są na prąd. Ludzie przez oszczędność będą je wyłączać i palić oszczędnie w ich rozumieniu. Trzeba wprowadzić restrykcje w spalaniu paliw stałych, koncesje na przetwarzanie tego typu nośników energii udzielane po odbyciu szkolenia, monitorowanie, przeglądy to musi być unormowane na szczeblu Państwowym. Nic nie da jakaś śmieszna petycja Pana Gajewskiego

Rafał G 26.01.2017 11:50
Tabor jest do wymiany to widać ale trzeba zrozumieć jedno,że nasze drogi są dziurawe i nie wszystkie autobusy to wytrzymają.

maniek 26.01.2017 12:35
Możesz podać które konkretnie ulice po których jeżdżą autobusy są dziurawe - chyba że poza granicami miasta.

Burak 25.01.2017 20:01
To odpalac podeszwy i pieszo. Lepiej dla zdrowia

Audytor 25.01.2017 14:52
Węgiel czy drewno też za coś trzeba kupić, a dłużników zagonić do pracy jak to robią w Gdańsku. Proszę mi powiedzieć Panie Mariuszu czy inwestycja w MZK się opłaci? Miasto od lat dopłaca do nierentownej spółki, ale prezes z PiS który przejmie spółkę musi mieć nowy sprzęt który się nie psuje :)

25.01.2017 20:16
TO zalezy w jakich kategoriach postrzegamy opłacalność. W kategoriach ekonomicznych jest ona stosunkowo dwuznaczna. Przede wszystkim należy pamiętać, że inwestujemy minimum własnych środków. Polecam mój tekst sprzed kilku lat https://www.nasztomaszow.pl/go...z-demobilu Mając na uwadze to, czym teraz się poruszamy, koszty eksploatacyjne i środowiskowe jest to oczywiście inwestycja opłacalna. Wątpliwości budzi nieodpłatność przejazdów. należy pamiętać, że tabor nie jest wieczny, za dziesięć lat się zdekapitalizuje i konieczne będzie nabycie nowego. Miasto stanie przed poważnymi decyzjami: kupować, czy likwidować i zlecać komunikację lokalną firmie zewnętrznej. Funduszy unijnych już nie będzie. Tak więc to nie prezes ma mieć nowy sprzęt, który się nie psuje ale mieszkańcy miasta mają mieć nowoczesne autobusy. Dla przykładu taki problem mamy obecnie w szpitalu. Musimy kupić nowe karetki. Koszt każdej z nich to o ile dobrze pamiętam z ostatniej komisji ok. 2,5 miliona złotych. TCZ weźmie je w leasingu.

audytor 27.01.2017 14:41
Aspekt ekonomiczny pomijamy zostaje aspekt ekologiczny, który jednoznacznie wskazuje, że dla obywateli zdrowiej będzie zainwestować te 40 mln w rozwój sieci ciepłowniczej i wymianę źródeł ciepła niż w MZK. Po zmianie zarządu TTBS wpadł na pomysł, że można ubiegać się o dotację. Ile dotacji otrzymali za waszej kadencji ?

Demot 27.01.2017 17:22
Wszystkie miasta dopłacają do swoich spółek komunikacyjnych. Gdyby nie dopłacały to bilet kosztowałby z 10 zł.

Audytor 29.01.2017 09:02
Busy są tańsze od PKS. Kilka prywatnych firm poradzi sobie z MZK.

Reklama

Opinie

Mariusz StrzępekMariusz Strzępek

Pan radny Kazimierz Mordaka w niespełna rok samorządowej kadencji stał się czołowym hejterem tomaszowskiej Platformy Obywatelskiej. W pełnych pogardy wpisach poddaje krytyce każdego, kto tylko mu się z jakichś powodów nie podoba. Tymczasem radnemu brakuje podstawowej wiedzy, niezbędnej do sprawowania mandatu

Bohaterowie literaccy, komiksowi, historyczni często posiadają własne konie. Słynny ostatnio Zorro jeździł na Tornado, Don Kichot dosiada Rosynanta, Aleksander Wielki, z kolei Bucefała. Miał Kasztankę, marszałek Piłsudski. A i Napoleon był dumny ze swego Marengo. Tymczasem tomaszowscy samorządowcy mogą zasłynąć co najwyżej tym, że z własnymi końmi na rozumy się zamienili. Trochę złośliwy wstęp, ale jest odpowiedzią na złośliwości kierowane w moim kierunku, wypada więc odpłacić końskim dowcipem, bo bardziej subtelnego adresat mógłby nie zrozumieć. Tomaszowscy radni Koalicji Obywatelskiej z Rady Powiatu Tomaszowskiego takie wrażenie niestety robią. Brak wiedzy merytorycznej próbują nadrabiać internetowym hejtem. Ludzie ci oporni są na wiedze nie tylko wynikającą z lektury książek, aktów prawnych, obowiązującego orzecznictwa, ale też z doświadczenia. Można wybaczyć takie zachowanie panu Kazimierzowi Mordace, który w telewizji chwali własnego wnuczka, który nie lubi się uczyć, ale za to nauczył się jeździć ciągnikiem, ale pozostałym już chyba nie. Wszak uważają się lepszy gatunek ludzki, z pogarda traktujący otoczenie oraz każdego, kto myśli inaczej. O co chodzi? Już wyjaśniam
ReklamaSklep Medyczny Tomaszów Maz.

Leasing aut w Warszawie: jakie korzyści niesie ze sobą ta forma finansowania?

Leasing aut w Warszawie zyskuje na popularności jako atrakcyjna forma finansowania, zarówno dla firm, jak i osób prywatnych. Umożliwia korzystanie z nowego samochodu bez konieczności angażowania dużego kapitału na zakup. Zamiast tego płacisz miesięczne raty, a po zakończeniu umowy możesz auto wykupić, oddać lub wymienić na nowsze. Przyjrzyjmy się bliżej, jakie konkretne korzyści niesie ze sobą leasing w stolicy.Data dodania artykułu: 07.07.2025 12:16
Leasing aut w Warszawie: jakie korzyści niesie ze sobą ta forma finansowania?

WeNet ogłasza powołanie Joanny Plona na stanowisko prezeski Grupy oraz przedstawia nową strategię rozwoju

Od 1 lipca 2025 roku stanowisko prezeski zarządu Grupy WeNet objęła Joanna Plona, zastępując Michała Wrzesińskiego, co-foundera WeNet, który przechodzi do Rady Nadzorczej. Jednocześnie firma ogłasza nową strategię rozwoju, której celem jest wzmocnienie pozycji WeNet jako partnera technologicznego dla przedsiębiorców z sektora MŚP, oferującego szeroki wachlarz rozwiązań opartych na AI, wspierających ich w budowaniu obecności online, zarządzaniu relacjami z klientami oraz operacjach biznesowych. W ten sposób WeNet chce dać przedsiębiorcom narzędzia, które do tej pory były zarezerwowane głównie dla największych organizacji.Data dodania artykułu: 07.07.2025 12:13
WeNet ogłasza powołanie Joanny Plona na stanowisko prezeski Grupy oraz przedstawia nową strategię rozwoju

25 proc. Polaków padło ofiarą naruszenia prywatności danych; zwykle zmieniają hasło

Co czwarty Polak doświadczył naruszenia prywatności danych - wynika z badania firmy Huawei. 64 proc. ofiar zmienia hasła i jest to najczęstsza reakcja na incydent. Około jedna trzecia Polaków zadeklarowała, że zawraca uwagę na kwestię danych w aplikacjach i mediach społecznościowych.Data dodania artykułu: 06.07.2025 15:12
25 proc. Polaków padło ofiarą naruszenia prywatności danych; zwykle zmieniają hasło

215 zarzutów dla lekarza za wystawianie recept na środki odurzające

215 zarzutów wystawienia 271 recept na leki zawierające substancje psychoaktywne usłyszał lekarz z Łodzi zatrzymany przez policjantów z komendy wojewódzkiej. Według policji udzielał też teleporad i wystawiał zwolnienia lekarskie. Lekarzowi grozi do 8 lat więzienia. Śledztwo jest rozwojowe.Data dodania artykułu: 06.07.2025 09:36
215 zarzutów dla lekarza za wystawianie recept na środki odurzające
Reklama

Polecane

Czy remont ulicy Dąbrowskiej ruszy jeszcze w tym roku?

Czy remont ulicy Dąbrowskiej ruszy jeszcze w tym roku?

Jest to bardzo prawdopodobne. Wszystko jednak zależy od ministra infrastruktury, Dariusza Klimczaka. Aby mogły ruszyć prace, potrzebna jest jego zgoda na przesunięcie środków, jakie pozostały z dotacji, jaką Powiat otrzymał na remont mostu przy ulicy Modrzewskiego. Pierwotnie planowano przebudować skrzyżowanie ulic Nowowiejskiej i Konstytucji 3-go maja. Jednak prace należy zakończyć do końca roku. A to jednak zbyt krótki czas, zważywszy na konieczność uwzględnienia istniejącej już infrastruktury technicznej, w tym możliwych kolizji. Dużo prostsze może być wykonanie niespełna kilometra drogi od ulicy Bema w kierunku Kolonii Zawada. Projekt budowlany jest już gotowy. Ulica ta jest wlotem do miasta będącym w najgorszym stanie technicznym. Do przebudowy samorząd przygotowuje się od wielu lat. Po prawej stronie ma powstać ciąg pieszo rowerowy, po lewej utrzymane zostaną miejsca parkingowe. Koszt inwestycji to ok. 5 milionów złotych. 2,5 miliona powiat będzie musiał dołożyć.Data dodania artykułu: 06.07.2025 16:08 Liczba komentarzy: 3
„Przepiękne!”  w ramach cyklu Kultura DostępnaKino Kobiet w Heliosie z komedią romantyczną „Materialiści”W Arenie Lodowej zmienili PrezesaCzy remont ulicy Dąbrowskiej ruszy jeszcze w tym roku?Zaginiony Arkadiusz ŚwiderekZaginął 46-letni Sebastian Majewski z Tomaszowa MazowieckiegoBędą protestować przeciwko emigrantom.Letnia Scena Artystyczna 2025 wystartowałaOd 5 lipca nowe zakazy dotyczące sprzedaży e-papierosów i paleniaLudzie listy piszą.  Dwie czy jedna? Może jednak dać ludziom wybór?Tomaszowscy siatkarze wystartują 13 wrześniaGmina Tomaszów apeluje do mieszkańców o racjonalne gospodarowanie wodą
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Wasze komentarze

Autor komentarza: XxxTreść komentarza: Mam nadzieję , że przy przebudowie zostaną uwzględnione punkty oświetlenia . Ostatnia latarnia - koniec płotu cmentarza , kolejna…. No właśnie - na odcinku kilometra brak . Najgorzej do pierwszych zabudowań na Dąbrowie - 500 metrów ciemniały i ostry zakręt . Jak dojdzie do tragedii to może w końcu ktoś otworzy oczy - tylko , że dla kogoś będzie już za późnoŹródło komentarza: Czy remont ulicy Dąbrowskiej ruszy jeszcze w tym roku?Autor komentarza: StrongTreść komentarza: Ciapole i innej maści niechciani, nielegalni nachodzcy wypad z Polski. Nikt ich tu nie chce. Nie ma tu miejsca dla takiego towarzystwa, przestępców. W proteście powinno wziąć jak najwięcej Tomaszowian, by wyrazić swój sprzeciw. Teraz tylko Polska 🇵🇱 bez niechcianych imigrantów. Niech ruszają do Niemiec zadomowić się u Merkel i innych chętnych na inżynierów i lekarzy 🤣Źródło komentarza: Będą protestować przeciwko emigrantom.Autor komentarza: zasłyszane na ryneczkuTreść komentarza: Ludziska na ryneczku też tylko o tym temacie, niekończące się dyskusje. Strach i niepewność bo albo dekapitacja mniej bolesna albo pod żebra a tu już grom cierpienia dla nieszczęśnika.Źródło komentarza: Będą protestować przeciwko emigrantom.Autor komentarza: StrongTreść komentarza: Edziu nie obiecuj, tylko przyjdź... sprawdzimy ten kij, czy wytrzyma na twojej główce. Tylko nie chowaj się po bramach... czekamy :-)Źródło komentarza: Będą protestować przeciwko emigrantom.Autor komentarza: małolatTreść komentarza: Z grodzkiej dzwonili i kazali utrzymać za wszelką cenę zielony lad !Źródło komentarza: Gmina Tomaszów apeluje do mieszkańców o racjonalne gospodarowanie wodąAutor komentarza: PioTrybTreść komentarza: Piotrków dziękuję Tomaszowie za wsparcie !już u nas są inżynierowie!Źródło komentarza: Będą protestować przeciwko emigrantom.
Reklama
Łóżko rehabilitacyjne  Elbur PB 340

Łóżko rehabilitacyjne Elbur PB 340

Cena: Do negocjacjiZ pełną ofertą możecie zapoznać się odwiedzając nasz punkt zaopatrzenia medycznegoTomaszów Mazowiecki ul. Słowackiego 4Oferujemy atrakcyjne rabaty dla stałych klientów oraz montaż gratisNa zdjęciu: Łóżko PB 340 w rozmiarze 120×200 cm w kolorze buk z płytą osłaniającą napęd łóżka. Akcesoria: stolik Rubens 9 w kolorze buk.Wyjątkowa propozycja wśród łóżek, zaprojektowana z myślą o komforcie i bezpieczeństwie użytkowników o zwiększonej masie ciała. Wzmocniona konstrukcja, szersze leże oraz dostosowane do dużych obciążeń napędy, pozwalają na korzystanie z tego łóżka przez użytkowników o maksymalnej wadze do 215 kg. Z uwagi na ponadprzeciętne parametry techniczne, łóżko PB 340 przeznaczone jest szczególnie dla pacjentów bariatrycznych.DETALE PRODUKTU:1. Szerokość leża 100 i 120 cm4. Wytrzymałe, higieniczne leże2. Dopuszczalne obciążenie 250kg5. Pilot z blokadą poszczególnych funkcji3. Nowoczesny napęd podnoszenia łóżka6. Osłona frontu (opcja)OPCJE:osłona frontu • zmiana długości i szerokości leżaPODSTAWOWE DANE TECHNICZNEBezpieczne obciążenie robocze250 kgMaksymalna waga użytkownika215 kgRegulacja wysokości leża:od 30 do 80 cmRegulacja segmentu oparcia pleców:0 ÷ 70°Regulacja segmentu oparcia podudzi:0 ÷ 20°Wymiary zewnętrzne długość × szerokość:218 × 112 (132) cmPrześwit pod łóżkiem:ok. 16 cmCiężar całkowity:109,8 (123,5) kgKółka jezdne:100 mm z hamulcem
Reklama

Napisz do nas

Zachęcamy do kontaktu z nami za pomocą formularza. Możecie dołączyć zdjęcia i inne załączniki. Podajcie swojego maila ułatwi to nam kontakt z Wami
Reklama
Reklama
Reklama